Zwemmen en kussen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Zwemmen en kussen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Zwemmen en kussen

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

29 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Rustig aan gedaan vanmorgen, nog wel even kort in het kinderbadje gepoedeld met de kinderen. We willen liever niet gaan zwemmen met India voordat ze met de dolfijn gaat zwemmen omdat ze dan misschien te moe wordt. Brida had wel weer een nieuwe truc, een van haar bandjes is lek en nu had ze er maar een om dat gaf haar zeker moed of zo want opeens doet ze haar hele hoofd onder water en komt trots weer ophoog zonder geproest.

Toen weer snel eten (de tijd gaat toch sneller dan je denkt) en op naar de therapie. Deze keer mocht Brida mee naar het dok. We hadden haar er al op voorbereid dus ze wou wel mee. India ging vrij snel het water in en Li-Na ging weer met haar spelen. Het was weer ontroerend om te zien en het voelt heel goed allemaal. Ik heb nu dat ik India en Brida met Li-Na heb gezien ook wel het idee dat ik het water in durf, ik ga het sowieso doen natuurlijk maar mijn angst wordt al minder. Op een gegeven moment ging Nicole met India dansen in het water en ze was benieuwd wat Li-Na zou gaan doen, die ging ook dansen, ze draaide rondjes om haar as. Zo grappig om te zien.

Na een half uur hebben ze India weer op het platform genomen en zijn ze met een soort kleine vibrator over haar gezicht, handen en voeten gegaan. Bij de therapie binnen zijn ze bezig geweest met pictogrammen en geluidjes en probeerden ze haar ja en nee te laten zeggen door haar hand te bewegen in de richting van picto of geluid maar dat lukte niet goed (dat hadden wij al gezegd maar ik denk dat ze het toch zelf wilden zien). In het water probeerden ze het met ja en nee kaarten maar ook dat ging niet. Toen heeft Nicole het open doen van haar mond als ja bestempeld omdat ze die soort gaap beweging veel maakt. India gaf op de vraag of ze wilde zwemmen wel aan met het opendoen van haar mond dat ze nog een keer wou. Ik weet niet of dit een handige manier is en dat heb ik in de evaluatie ook gezegd maar ze gaan gewoon kijken wat het beste is de komende dagen (dit was ook pas de tweede keer natuurlijk). In ieder geval vond India het weer prachtig en het was mooi te zien hoe haar gezicht veranderde toen ze uit het water gehaald werd en op het platform moest werken. Ze ging van heel blij naar zeer neutraal haast ernstig en toen ze het water weer in ging kwam die prachtige lach van haar weer.
Brida zat natuurlijk ook op het platform en die mocht eerst met haar voeten Li-Na aanraken en later deed de trainster voor hoe je haar een kus moet geven en toen deed ze dat. Ze kreeg er geen genoeg van en heeft haar wel 8 keer een kus gegeven en een dikke knuffel, zo schattig om te zien. Ik denk dat ze zondag ook zo mee het water in gaat nu, ze is totaal niet bang. Onze twee dochters hebben eerder dan wij een dolfijn aan mogen raken het is toch wat.
Nicole raadt aan om toch met een elektrische tandenborstel te gaan poetsen en dan ook de buitenkant van India haar mond en haar gezicht mee te nemen. Zo krijgt ze meer gevoel en wellicht controle over haar gezicht. We hebben dat wel een aantal keer geprobeerd, het elektrisch poetsen, maar ze vond dat helemaal niet fijn. Nu toch maar weer proberen. Ook raadt ze ons aan om naar een tweetal workshops te gaan, een over sensorische integratie (die had ik al op mijn lijstje staan) en de nog een over een soort therapie die lijkt op Saito die workshop was vandaag op India haar therapietijd maar we schijnen nog informatie bij Matthias te kunnen vragen.

Thuisgekomen waren alle kinderen moe en hebben ze allemaal geslapen. Ik ben na India haar slaapje nog wat baantjes gaan zwemmen omdat het woensdag is en dat is zwemdag. Helaas kwam er een klas met kinderen na mijn 15de baantje en moest ik eruit dus helaas maar 750 meter gezwommen en geen kilometer wat ik van plan was.
Op naar morgen, Brida en Yuna hebben trouwens afgelopen nacht goed geslapen alleen Yuna werd een keer wakker omdat ze dorst had. India werd om 2 uur wakker helemaal stijf dus die heeft daar wat voor gekregen en toen heeft ze verder prima geslapen en wij eindelijk weer een keer samen in een bedje.

Liefs,
Sag

  • 29 September 2011 - 07:36

    Kim Beentjes:

    Geweldig Sag! Dank voor het delen.

  • 29 September 2011 - 07:45

    A:

    En nog gefeliciteerd met je vader :)

  • 29 September 2011 - 08:04

    Irma:

    Prachtige verhalen weer! Bijzonder te horen hoe snel die band wordt gelegd tussen kind en dolfijn! Ik blijf meelezen! Veel plezier, Irma

  • 29 September 2011 - 08:35

    Manon:

    Zo mooi om te lezen en de foto's te zien... brok in mn keel hoor. Liefs, Manon

  • 29 September 2011 - 09:57

    Marlon:

    Er bestaan heel zachte elektrische tandenborstelkopjes, ken je die? Die zijn dnek ik fijner voor India dan de reguliere Braun-kopjes? Ik ben wel jaloers op je kids, zwemmen met een dolfijn... Hoezo schrijf je 'durf ik misschien zelf wel het water in' ? Heb je angst voor het water of bedoelde je; met de meiden? Liefs, fijn dat we weer kunnen volgen wat jullie meemaken!

  • 29 September 2011 - 12:05

    Caroline:

    Wauw! Wat leuk zeg, die meiden met de dolfijnen! Fijn dat het India zo blij maakt!

  • 29 September 2011 - 13:07

    Jennifer:

    Wat een geweldige ervaring!!

  • 29 September 2011 - 19:54

    Ellis:

    Wat een mooi verhaal. De foto's zijn bijna nog mooier dan het verhaal. Lieve groet,
    Ellis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 315363

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: