Regen op weg naar het zuiden - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Regen op weg naar het zuiden - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Regen op weg naar het zuiden

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

14 Mei 2012 | Zuid-Korea, Seoel

Toen we ’s morgens naar buiten keken was het mooie weer veranderd in regen. Jammer want we hadden bedacht lekker door de stad te gaan lopen.
Eer we gedoucht, ingepakt, betaald en de auto gecontroleerd hebben is het 12.15 uur. We vergeten de roos die ik gisteren samen met chocolade voor moederdag heb gekregen in de auto te leggen dus moeten weer terug naar de auto. Uiteindelijk pas om 12.30 op pad. We nemen een gezellig uitziende weg en zien allemaal eettentjes, later zien we een bord met food zone erop dus dat klopt wel. Dan gaan we naar de underground shoppingcentre Het is allemaal erg Chinees net als de department store waar we binnen lopen voor een wc stop en daar hebben we niet zo’n zin in. Na een wandelingetje van 2 uur zijn we weer terug bij de parkeergarage. Daar drinken we een kopje koffie en gaan naar onze auto.

Gelukkig hebben we een Engelstalig navigatie systeem en hoeven we geen bordjes en kaart te lezen. Ik houd het wel in de gaten op de kaart of de door Mel ingegeven bestemming wel klopt met hoe we rijden want je weet het immers maar nooit met zo’n Woori-Woori (Tom-Tom). Het is echt een super apparaat. Ze geeft zelfs de gebouwen en bergen aan in tekening. Ze is ook irritant want 1,5 km voor je harder mag gaan rijden vertelt ze dat wel 4 keer met een super irritante bel erbij. En als Mel te hard rijdt gaat er ook een hele harde bel. Het duurt lang voor we Seoul uit zijn en het is erg druk op de weg. Het scheelt als we van de M1 overgaan op de M25. Het landschap wordt mooier, groener en overal zien we de Jasmijn bloeien. Na een uurtje legt Brida het bijltje erbij neer en gaat lekker slapen. Langs de weg zijn heel uitgebreide service plekken met tankstation en eetgelegenheden, zelfs massage stoelen. De toiletten zijn goed ingericht, lage wc’s voor kinderen, wastafels voor kinderen en gehandicapten, op de grond van die tegels voor blinden.

Na 4 uur en 45 minuten komen we aan in Yeosu vlakbij het expo terrein is ons hotel (Yeosu tourist hotel). De entree doet wat Koreaansig aan maar de kamer is erg mooi, op de schemerlamp na. We gaan meteen met de taxi naar een restaurant aangezien het al 8 uur is en de restaurants op loopafstand dicht zijn omdat het maandag is. Het is een gezellig restaurant, steak restaurant Le Mer. Er zijn in dit restaurant ook weer vreemde menu’s waar je heel veel gangen krijgt maar we kiezen voor biefstuk en pizza voor Brida. Mel vraagt om frietjes maar de ober spreekt amper Engels dus snapt het niet. Hij heeft het over soep, brood en yogurt. Mel zegt no, no en gaat naar de bar om daar te vragen. Oke zeggen ze maar dat kost wel extra. We krijgen water en als ik het proef zit er Jasmijn smaak aan, erg lekker. Dan krijgen we alle drie een bord met een wit sausje maar na een paar minuten begint de ober erg nerveus rond te lopen en bedenk ik me dat dit wel yogurt zou kunnen zijn. En jawel het is yogurt met Jasmijnsmaak. Daarna krijgen we zalm, brood met olijfolie, soep, een glas druivensap, salade met 4 verschillende soorten dressing en dan onze biefstuk, de pizza en de patat. Daarna volgt nog een stuk cheesecake met kersen en een glas groene thee. Al met al dus 9 gangen, de ober begreep het dus beter dan we dachten waarschijnlijk. Het restaurant gaat om 10 uur dicht en het is al over 10en wanneer we met een doggy bag met pizza en een cup thee to go met de taxi naar huis gaan. Nu is het inmiddels kwart voor 11 en moeten we gaan slapen. Brida heeft het nog over draken en wolven dus voor ze slaapt?........

Sag

• 15 Mei 2012 - 09:54

Corine:

klinkt leuk, ben jaloers :)

• 15 Mei 2012 - 12:22

Ellis:

beetje jammer....regen, maar ja.....al die jasmijn moet natuurlijk ook kunnen groeien .

• 15 Mei 2012 - 13:19

Julia:

Zo wereldburgers,

in Nederland heeft het ook geregend en zelfs een klap onweer! Dus troost je, ook hiet geen lente.
    Groetjes Julia

• 15 Mei 2012 - 17:16

Trix:

lieve mel, sagra en brida, ik was 2 dagen niet thuis en hoorde van roeland en oma tommy wel dat jullie leuke verhalen en foto's op het weblog hadden gezet. dus na het eten (india slaapt lekker) direct de computer geopend om te kijken. ik was zo benieuwd.leuk! leuk! vooral die foto in het ondergrondse winkelcentrum waar brida mel meetrekt, zo van....niet interessant waar jij naar kijkt, op naar de volgende winkel. prachtige foto van de bloeiende jasmijn. mogen jullie geen foto's maken op de expo?? veel liefs, trix

• 15 Mei 2012 - 17:54

Martha:

Altijd al een keer 'jasmijnyoghurt' willen eten.....Lijkt me nou helemaal niets dus! :( Terwijl jasmijn zelf zo heerlijk ruikt natuurlijk!
    liefs Martha

• 17 Mei 2012 - 11:06

Kirsten:

Zo leuk om te lezen dat jullie je daar al gelijk thuis voelen. Het is ook aan je schrijven te merken dat jullie het naar jullie zin hebben. De foto's van de straat laat goed zien hoe mooi het daar moet zijn.
    gr. kir