Op naar Zuid-Korea - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Op naar Zuid-Korea - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Op naar Zuid-Korea

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

14 Mei 2012 | Zuid-Korea, Seoel

Aangezien het een drukke week was heb ik alleen maar kans gezien om India en Yuna hun spullen in te pakken en moet ik Brida en mijn spullen op de dag van vertrek doen. Gelukkig vliegen we pas om 17.45 en heb ik dus nog even tijd om ook het bed te verschonen en boven te zuigen. Dat vind ik een fijn idee omdat T nog een nachtje in ons huis doorbrengt met Yuna.

Om 9 uur zijn T en R bij ons om India op te halen voor het paardrijden. Ze rijdt met een lach op haar gezicht bij R op de fiets weg maar toch moet ik even slikken omdat ik haar een week niet zal zien. Op de valreep ga ik nog naar de ANWB voor een internationaal rijbewijs en dan vertrekken we naar Opa en Oma Tommy om Yuna te brengen. Daar aangekomen wordt Mel gebeld dat we een uur vertraging hebben. Dat is jammer maar we besluiten toch om naar Schiphol te gaan zodat we lekker daar nog even kunnen struinen. Ook Yuna blijft lachend achter maar ik heb hetzelfde gevoel weer.

We gaan naar lang parkeren en nemen daar de bus naar Schiphol. Terwijl we daar aan een kopje koffie zitten krijgen we te horen dat de vertraging is uitgelopen naar 3 uur. Nu balen we toch wel 5 uur op Schiphol is wat veel. We eten gezond, curry met rijst en salade zodat we niet in het vliegtuig hoeven te eten dat scheelt weer in de jetlag. De vlucht gaat prima we doen er een uur korter over 9 uur en 10 minuten. Het vliegtuig bevat voornamelijk Koreanen en bijna geen kinderen. Brida heeft het wel behoorlijk gehad. Ze probeert te slapen maar het lukt niet ze heeft oorpijn. Na een paracetamol valt ze eindelijk in slaap. Al met al heeft ze maar 6 uurtjes geslapen Mel 5 en ik geen. De mensen zijn vriendelijk en erg rustig. Het vliegveld van Incheon doet heel schoon aan. We moeten na de paspoortcontrole met een trein naar de bagageband en de uitgang. Het doet mij nogal Matrix achtig aan ik heb het gevoel dat Neo ieder moment te voorschijn kan komen.
Als we bij de band aankomen zijn onze koffers er al door iemand afgehaald en in een rijtje van koffers gezet. We gaan toiletteren en voelen ons weer helemaal thuis in het moderne Azie. Alles schoon, elektrische toiletten met een plastic hoesje eroverheen dat je voor je gaat zitten kan laten vernieuwen door op de rode knop te drukken.
Eenmaal buiten nemen we een taxi naar het hotel. We komen langs lelijke Oostblok achtige flatgebouwen voor we in het moderne Seoul arriveren. Het ziet er gezelliger uit dan Beijing, waarschijnlijk doordat de straten niet allemaal recht zijn en er hangen overal leuke lampionnetjes. We hebben een kamer met drie aparte bedden. De gordijnen en lampen kunnen we allemaal bedienen met een schermpje. We douchen en doen een tukje van een uur en gaan dan naar buiten. Het is heerlijk weer en we gaan de oude stadspoort bekijken die in een klein parkje naast het hotel staat. Het ziet er allemaal heel Chinees uit. Brida trekt alle aandacht en is al diverse keren op de foto gezet en aangesproken. Ze vindt het niets en wordt er verlegen van. We lopen naar een restaurant. Ik neem een vegetarische maaltijd en Mel rundvlees. Het ene na het andere gerechtje wordt voor me neergezet maar er zit niet zoveel smaak aan en het veel van hetzelfde. Als we naar buiten lopen zit mijn buik vol champions.

We gaan naar de Seoul skytower, door Brida de prinsessentoren genoemd. We moeten veel wachten en voor de snelste lift van de wereld wel heel lang. Het uitzicht is geweldig wat een enorme stad. Wanneer we met de kabelbaan weer naar beneden willen staat daar weer zo’n rij dat we besluiten richting de bussen te lopen en te kijken of daar ook taxi’s zijn. Dat blijkt niet het geval en de bussen zijn tourbussen dus die kunnen we niet nemen. We besluiten door te lopen. Uiteindelijk lopen we de hele berg naar beneden en zijn daar wel een uur mee bezig. Onze knieen bibberen helemaal maar het was een leuke wandeling door het bos en de heerlijke geur van Jasmijn was alom aanwezig je kon de thee bijna proeven.
We zijn meteen ons bed ingedoken en om 5 uur werd Brida weer wakker met oorpijn. Dus een paracetamol en toen weer verder geslapen tot Mel de kamer om 10 uur binnenkwam met koffie en broodjes.

Sag

• 14 Mei 2012 - 05:10

Ilse:

Mooi dat jullie goed zijn aangekomen. Hou die oorpijn in de gaten. Door het vliegtuig/airco kan het zomaar een ontsteking zijn. Heeft Finn ook wel eens gehad na een lange vlucht. Veel plezier!

Groetjes,
    Ilse

• 14 Mei 2012 - 10:25

Marlon:

Leuk dat ik weer kan mee(be)leven! Ook de beschrijvingen van hoe het er uit ziet daar (nooit geweest!) en van schermpjes voor bedieningspanelen etc. vind ik interessant, zo leer ik ook nog iets haha! Vanavond vroeg naar bed... Hoop dat er geen oorpijn meer is?

• 14 Mei 2012 - 15:27

Corine:

Wouw, weer een ervaring rijker..... Die kleine Brida heeft al meer van de wereld gezien dan ik. India en Yuna vermaken zich wel, ze zijn in goede handen. Ik snap wel dat het wat dubbel voelt. Leuke foto van jullie hoor! Hopelijk zet de oorpijn niet door en kunnen jullie lekker genieten met z'n drieën.
    We lezen graag de verhalen.... xx

• 14 Mei 2012 - 16:33

Martha:

Wat een enorme ervaring moet het voor Brida weer zijn! En idd de foto's zijn ook hartstikke leuk: die in dat Delftsblauwe kopje en die van jullie drietjes . Prachtig ook dat Brida precies met haar schoenen op die voetjes op de grond staat! (foto Matrix) Geniet ervan!
    Tot gauw!
    liefs Martha

• 14 Mei 2012 - 20:56

Jeroen:

Erg tof dat jullie daar heen kunnen, en wat lezen die verhaaltjes leuk. Heel veel plezier daar.. En GENiET er van....
    Gr. Jeroen