De Westpunt, - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu De Westpunt, - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

De Westpunt,

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

09 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Om 11 uur gingen reden we eindelijk weg. India werd pas laat wakker na haar Valium, Brida kon konijn niet vinden ect. Natuurlijk waren we nog geen 10 minuten onderweg of de zon brak door terwijl Zoover toch echt had gezegd dat er maar 40 % zon zou zijn vandaag. Terwijl Mel reed en ik kaart las zag ik op de kaart dat we langs allemaal plekken met een sterretje zouden komen, bezienswaardigheden dus. Ik mijn boekje erbij gepakt en onder het rijden lezen over de bezienswaardigheden en welke wel en welke niet interessant zouden kunnen zijn. Dit gaat bij ons altijd zo, in plaats dat we het nu ’s avonds alvast bekijken en doorlezen doen wij alles op het laatste moment en impulsief. We waren eigenlijk alleen maar van plan om naar de Boca Pistol te gaan maar nu begonnen we bij plantage landhuis Dokterstuin met een warme lunch. We hadden pangafilet, mul en iets met schaaldieren. Het was allemaal (de mul een beetje droog) erg lekker en zelfs de Brida en Yuna hebben goed gegeten. De gebakken banaan die erbij zat vonden de meiden niet lekker terwijl wij dat wel hadden verwacht. India zat aan de zuurkool en die keek daar ook erg zuur bij de arme ziel.
Het huis zelf was mooi maar niet heel bijzonder. Daarna zijn we doorgereden naar het Christoffelpark en daar hebben we de blauwe route uitgekozen om te rijden. Je rijdt dan door het natuurpark heen met je eigen auto. Erg mooi was het zo dwars door de natuur heen. Het heeft wel iets weg van het wilde westen. Niet al te hoge begroeiing en de cactussen die erbovenuit steken. We kwamen langs een meer dat alleen in het regenseizoen (nu dus) ontstaat. Normaal gesproken is het een zoutpan. Een uitkijkpost waarvan je over het park heen kunt kijken en de zee kunt zien aan de noordkant van het eiland. Daar is de kust ruig met veel rotsen. We zijn ook bij een inham gekomen waar de rots stijl naar beneden ging en we de zee konden zien. Het was erg mooi allemaal. De wegen gingen super stijl omhoog en omlaag dat is helaas niet op een foto vast te leggen (niet met onze camera in ieder geval). Er waren ook grotten met tekeningen van indianen. Mel bleef in de auto omdat het tillen van India best zwaar is en ik ging met Brida op pad. We kwamen eerst bij een bord met wat er allemaal te zien zou zijn. Nu heb ik het dus niet zo op Dora en Diego maar ze leert er toch wel veel van want ze noemde alles van het bord op; een grot, vleermuizen, nog meer vleermuizen en een soort tekening. We liepen over een pad dat steeds smaller werd en Brida vond het steeds spannender want ze zei, ‘Als Zwieber komt mama dan moeten we zeggen, niet stelen Zwieber.’ Het pad ging maar door en ik wist niet hoe ver het nog zou zijn en Brida wou terug dus dat deden we maar geen tekeningen van de indianen dus. Er was nog een pijl en die ging naar de grot. Wij die volgen, we moesten best wel een beetje klimmen maar daar was hij dan een grotje. Brida durfde uiteindelijk niet naar binnen want dan moest je toch wel een ‘zakland’ hebben net als Dora en Diego. Ik vond het allang best ik heb het niet zo op vleermuizen (zoals mijn zwempartners wel weten ;-)) dus wij gingen terug.

We hebben nog leuke vogels gezien, weet niet meer hoe ze heten maar lijken wat op een arend. We al met al anderhalf uur bezig geweest en het was zeer de moeite waard.

Toen reden we door naar Boca Pistol , ook daar moet je entree betalen (niet veel) je kunt dan verschillende Boca’s bezichtigen. De aardige mevrouw raadde ons aan om alleen Boca Pistol te doen omdat de andere veel te veel lopen waren met twee kinderen die niet kunnen lopen. Boca Pistol was erg gaaf om te zien. Het zeewater stort zich in een nauwe sleuf, dan hoor je een knal en spuit het water omhoog. We hebben hier best een tijd staan kijken en het leek of India de geluiden ook goed in zich opnam. Na deze bezienswaardigheid zijn we via de toeristische route terug gereden. Helaas hadden de kinderen er het laatste half uur van de rit genoeg van. Ze waren moe. We zijn bij de Subway gestopt en hebben daar een broodje gegeten, toen naar huis, India onder de douche en alles naar bed.
Ik ga nu een rosé drinken en nagenieten van een mooi stukje Curacao.

Welterusten,

Sag

• 09 Oktober 2011 - 08:16

Martha:

Leuk om al die namen van bekende plekjes weer te horen! Zijn jullie ook nog langs Jaanchi op Westpunt gekomen? ( Restaurantje waar een enorme volliere buiten staat) Daar hebben onze kinderen toen eindeloos bij staan kijken.
    Het wordt nu langzamerhand een beetje aftellen voor jullie. Geniet er nog even van!

• 09 Oktober 2011 - 08:49

Manon:

Mooie foto's en mooie verhalen...

• 10 Oktober 2011 - 19:24

Tiny:

Lieve Sagra,
    Dat je tijd hebt om al die boeiende verslagen te schrijven en al die schitterende foto's met onderschrift op de site te zetten. Net of je daar in een paradijs beland bent, zo mooi. Voor zover ik het kan beoordelen is het voor India een geweldige ervaring geweest. Ze reageert en geniet, mooi hoor! Ook heel leuk om jou zo te zien met Melle en kids. Ga ik je a.s. vrijdag gewoon weer op school zien, wat een raar idee! Nog even genieten daar en een heel goede reis! Liefs, Tiny

• 11 Oktober 2011 - 21:29

Francisca:

Er is niks mis met jullie camera, fantastische mooie foto's.

• 11 Oktober 2011 - 21:59

Caroline:

Mooi verhaal weer Sagra, super!

• 12 Oktober 2011 - 14:13

Soma:

We hebben jullie verslag op SOS ontdekt hoor! Fijn dat jullie zo genieten, leuk om een beetje mee te kunnen kijken, vooral ook voor de 2 ouderparen die jullie binnenkort achterna reizen met hun kind!
    Geniet, geniet, geniet!
    Liefs van Soma & co

• 12 Oktober 2011 - 18:32

Margriet Doornbos:

Hoi,

Wat leuk dat India de Dolfijnentherapie bij CDTC heeft gevolgd in Curacao. Wat een prachtige foto´s en voor ons zo ontzettend herkenbaar.
    Jammer dat Lions Dive & Beach Resort niet zo goed bevallen is, wij zaten in de grote appartementen bij het grote zwembad, die waren erg ruim en hadden het uitzicht op de zee. Het zwembad is echt heerlijk daar met uitzicht op de Caribische zee.
    Ben erg benieuwd wat voor aandachtspunten jullie hebben mee gekregen en of er ontwikkelingsstapjes gezet zijn, ik las ergens dat jullie plannen hebben om terug te keren voor een tweede therapie. Bij ons werkte de enthousiaste professionele begeleiding en de verfrissende blik van de therapeuten op Emma heel verslavend. Wij zijn in 1 jaar 2x geweest om het geleerde wat steviger neer te zetten en gelijk daar nieuwe ontwikkelingsstapjes aan vast te plakken. Mede hierdoor zijn we in NL gestart met speltherapie (was voorheen onmogelijk) en is ze beter contact gaan maken, ze laat ook steeds meer zien wat ze wel/niet wil. Het wordt steeds meer een echt mensje en minder gevangen in haar eigen lichaam.

Geniet nog even van het heerlijke weer op Curaçao!

Groetjes,
    Margriet Doornbos