Ni Hao - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Ni Hao - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Ni Hao

Door: Sagra en Melle

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

15 Maart 2007 | China, Beijing

Jintian wo lai le Beijing de shihou!!!!
Voor degenen die geen Chinees kunnen lezen. Vandaag ben ik in Beijing aangekomen!!! Niet veel mensen wisten van ons reisje naar het verrre Oosten. Melle was gevraagd om voor Motorola een project te presenteren hier in Beijing en omdat Mel niet weer alleen wou vroeg hij of ik met hem mee wou gaan. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen.

Het kost natuurlijk een aardige duit maar het is goed om er even uit te zijn en het is goed om het hele China verhaal op een goede manier af te sluiten. Als het af te sluiten valt want het is weer veel te leuk.

Terwijl ik in de wachtruimte zit voor je het vliegtuig in mag bedenk ik me dat het apart zal zijn om weer in het Chinese terecht te komen en in alle gebruiken. Ik heb het nog niet bedacht of ik hoor een vette rochel in de prullenbak naast me verdwijnen. Heerlijk ik ben nog in Nederland maar eigenlijk al in China. Ik vind het een heerlijk vertrouwd geluid.

De vlucht is prima. Natuurlijk kom ik naast de mensen te zitten waarvan ik van te voren dacht ‘als ik maar niet naast hun kom’. Maar gelukkig zijn er in de stoelenrij naast me nog 2 stoelen beschikbaar. Ik vraag netjes aan de stuwardess of ik daar mag zitten maar ze zegt me te wachten tot we gaan opstijgen. Braaf ga ik weer zitten maar bedenk me dan en verhuis. Jep ik word langzaamaan assertiever.
Aangekomen op Beijing airport is alles vertrouwd, ik loop alsof ik een lokal ben overal doorheen vis mijn koffer van de band en ga in de rij staan voor de taxi’s. Ik vind het niet eens vervelend dat ik niet word opgehaald integendeel ik vind het heerlijk om dit alleen te beleven.

Gelukkig heeft de chaufeur geen zin in een praatje dus kan ik lekker voor me uit dromen. Ik ga rechtstreeks naar C haar huis. Ze woont in het apartementencomplex waar Mel en ik voorheen woonden dus dat is makkelijk. Het is alsof ik nooit ben weggeweest. hier en daar staat een nieuw gebouw maar verder is alles hetzelfde. De smog, de stinkende chaufeur, het hoorspel op de radio..........
Bij C aangekomen vertel ik de congierge dat ik kom voor mijn vriendin die op nummer 903 woont en sta te kijken van mezelf dat alle woorden toch weer terug komen. Als ik boven kom doet C de deur al voor me open en alles is als vanouds. We kletsen lekker, besluiten om eerst mijn spullen bij het hotel te brengen en dan een massage te nemen. Het hotel is erg leuk. Het is een courtyard in ouderwetse stijl.
De massage duurt 1,5 uur en kost me 8 euro 60. Het was heerlijk dit zou je altijd moeten doen als je net een lang stuk hebt gevlogen. Na de massage gaan we koffie drinken met een stuk cheesecake bij Tasty Taste (lijnen kan later) waar Mel ook naar toe komt. Dan gaan we lopend naar het restaurant waar we PangFei ontmoeten C haar vriend. Het is het beste Beijing Duck restaurant van de stad zegt PF en daar heeft hij gelijk in denk ik want het was erg goed. We kletsen wat af over PF zijn familie. Zijn opa had 9 concubines en heel veel kinderen. Over het Aids beleid in China, PF is namelijk een soort adviseur voor China en Vietnam ed op het gebied van sex, Aids en family planing. Het is gezellig.

Om kwart over 8 gaat PF weg omdat hij heeft afgesproken met een vriend van hem. Mel stort ook in en we besluiten om naar het hotel te gaan.

Ik duik er nu ook in.

Zai jian!
Sa La

  • 15 Maart 2007 - 16:44

    Jennifer:

    He Sagra!

    Wat leuk dat je weer ff terug bent in China! Is India ook met jullie mee?
    Veel plezier daar!!!

    liefs jen

  • 15 Maart 2007 - 18:58

    Sonja:

    Ha wat fijn dat er weer een Melensag te lezen is.
    Geniet ze!

  • 15 Maart 2007 - 19:45

    Nathalie:

    jeeeeeeeeeeeeetje!
    wat een verrassing ineens!
    en zo te lezen doet het je meer dan goed saag!
    gaaf!
    heel veel plezier!
    liefs, nathalie

  • 15 Maart 2007 - 20:29

    Dieuwke:

    Ahh, je had het al door de telefoon gezegd....Maar ik had nog niet in de gaten dat je er nu al heen zou gaan.Ik dacht eerder in mei.. Leuk hoor, geniet er maar van....Maar ehhh....zouden mijn ouders a.s. zaterdag niet bij jullie komen om India te zien?? Oeps....iets vergeten? Geeft niet hoor.
    Volgens mij had je India lekker ondergebracht bij je moeder?Klopt dat?
    Nogmaals geniet er van....Het zal best n dubbel gevoel zijn....

    Hoe is het met de taal? Kan je't nog een beetje?Daar ben ik wel benieuwd naar.
    Groetjes en genietze!
    Dieuwke

  • 16 Maart 2007 - 07:54

    Ilse:

    Leuk om weer een verhaal van je te lezen. Heel veel plezier!!

  • 16 Maart 2007 - 10:14

    Heidy:

    He Sag en Mel,

    Geniet van jullie tijd in China! Tot snel.

    Liefs Heidy

  • 16 Maart 2007 - 11:35

    Bianc:

    Oh wauw, wat zalig dat jullie er weer zijn!!!! Ik wou dat ik er ook was, grinn...:-)......... Geniet je maar lekker het apezuur zou ik zeggen en vier vakantie in alle toonaarden, hoe lang blijven jullie? Ik hoop natuurlijk op veel meer berichten! Heel veel liefs, ook van Frank!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 314644

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: