Wanshang hao - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Wanshang hao - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Wanshang hao

Door: Sagra en Melle

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

16 Maart 2007 | China, Beijing

En zo is het alweer vrijdag. De tijd vliegt, nog maar twee volle dagen te gaan en dan gaan we maandag alweer naar huis.
We hebben heerlijk geslapen in ons ouderwets Chinese bed. Maar niet helemaal ouderwets want het matras is heerlijk zacht. Om 9 uur stonden we aangekleed buiten op een taxi te wachten om ons naar de ambassade te brengen. Mel kon niet mee naar binnen omdat hij weer optijd op zijn werk moest zijn dus ben ik alleen gegaan.

De jongen achter de balie moest even knipperen met zijn ogen toen hij mij zag. U was toch weer terug in Nederland????? Woensdag was Mel naar de notaris geweest om India’s geboortebewijs te legaliseren en die kon hij gisteren ophalen. Met die legalisatie stond ik nu bij de ambassade. Hij gaat hem naar binnenlandse zaken van China sturen en die legaliseren hem nog een keer en dan komt hij terug bij de Nederlandse ambassade en die legaliseren hem ook nog een keer en dan sturen ze hem naar ons op en dat allemaal voor 52 euro. Als we het dan in Nederland ontvangen moeten we naar Den Haag om India in te schrijven en dan is ze eindelijk (ze is dan waarschijnlijk 11 maanden oud) onze wettige dochter. En dan hebben we bijvoorbeeld recht op kinderbijslag.

Ik was snel klaar dus belde ik C. We spraken af bij Le Gourmand een frans restaurant op de derde verdieping. De trap ernaar toe leek die van een ruine. Bij de deur hing een briefje waarop stond Be carefull stairs are under construction. Zoiets zou in Europa nooit kunnen sommige treden waren helemaal weg of brokkelden af als je erop stond, echt lachen. We dronken er een kop koffie en gingen daarna lunchen bij de Bookworm. Het is erg leuk om overal waar je vaak kwam weer terug te gaan dat roept een heleboel leuke herinneringen op. Na de lunch zijn we voor de pedicure/manicure gegaan. Het was heerlijk. We hebben er een paar uur gezeten, meeste van de tijd om alles te laten drogen.

Toen we weer buiten kwamen zagen we een Chinees op de fiets net een druk kruispunt oversteken. Op zich niets bijzonders natuurlijk. Maar deze vrouw was gekleed in operatie kleding. Groen pak, witte jas eroverheen en als klap op de vuurpijl een mooi blauw plastic badmutsje hahaha, net alsof ze zo de operatiekamer was uitgelopen. Het is niet te hopen dat ze nog naar haar werk moest.......

Toen hadden we opeens haast want Alison zou al snel bij C voor de deur staan. We zijn dus snel naar de Friendshipstore gegaan en hebben brood en kaas gekocht voor het avondeten. Alison kwam wat eerder omdat ze graag met mij wou praten over India en over haar kindje dat met 8 maanden dood geboren was. Ik zag er een beetje tegenop maar het was eigenlijk erg fijn om met haar te praten. Ondanks dat het niet hetzelfde is wat ons is overkomen zijn er toch veel raakvlakken. Na een tijdje kwamen Mel, Graham en Josh en twee mensen die ik niet ken Ryan en Marie. Het was weer erg gezellig en we hebben lekker gekletst en gelachen.

Nu zijn we weer in het hotel en Mel ligt alweer te slapen hij is echt bekaf. Morgen gaan we lekker samen op pad en s’avonds uit eten met C.

Helaas niet veel Chinese bijzonderheden vandaag.

Mingtian jian!
Sa La

• 16 Maart 2007 - 18:26

Bao Rou:

Leuk dat jullie zo genieten!
    Fijn weekend nog samen.
    Liefs uit N-V
    PS je ziet ik ben mijn Chinese naam nog niet vergeten!

• 16 Maart 2007 - 20:09

Nathalie:

hoi saag!
    ik vind het erg leuk om jullie belevenissen weer zo mee te mogen maken!
    vanaf maandag vanuit alkmaar ook dagelijks een berichtje???
    heel veel plezier!

liefs, nathalie

• 16 Maart 2007 - 20:17

Dieuwke:

Zooo, dat is nog best een gedoetje , dat legaliseren van het geboortebewijs... Sjonge.
    Maar fijn dat jullie verder genieten van het weerzien van je vrienden daar. Alison in het bijzonder waarschijnlijk.
    Wens haar maar sterkte!
    Zal ze nodig hebben.
    De tijd gaat hard he.....
    Maak maar van elke minuut iets bijzonders!!
    Genietze!
    Liefs, Dieuwke

• 16 Maart 2007 - 21:00

Malio:

eindelijk, ........
    weer een vaste bezigheid, de frustraties van het gewone leven afreageren op jullie site, kan je niet wat vaker en langer weggaan?

hoe was afgelopen zaterdag nog? de tent nog afgebroken?
    hier in het zeeuwse ligt Ilse knock-out op de bank en ik ga die nieuwe flessen van Grolsch testen.

leuk om te weten dat de wereld aan de andere kant ook gewoon doorgaat en dat je jezelf er ook nog thuis voelt, moet je dus vaker doen, effe ween weekje sjinees

wat een geweldige baan heeft die PF, hele dagen ouwehoeren over sex en dat je baan noemen.
    als hij het dan zelf niet doet (die sex bedoel ik) dan is het net als bij mij op het werk
    hele dagen ouwe hoeren over werk maar het doen ho maar!

hoe ging de presentatie, kan de gehele familie nu gratis Motorolatjes krijgen?

ik ga maar hangen want om nu maar direct al mijn gezwam weer op de site te knallen gaat ook een beetje ver

effe voor de Sagrapap en Sagramam:
    jammer dat we jullie zaterdag niet zagen, had graag een biertje gedronken met jullie, maar het was verstandig om op tijd naar huis te gaan met de drie draken

mazzelos