Dag 200!!!! in Beijing, 26-03-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 200!!!! in Beijing, 26-03-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 200!!!! in Beijing, 26-03-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

26 Maart 2006 | China, Beijing

Wat een stilte op de site zeg, en waar is Malio gebleven?????

Vrijdag werd ik om even over 8 op school door C gebeld. Ze was aan het huilen. Haar ex schijnt nu met zijn ex samen te wonen. (Het zijn allemaal korte soap verhalen hier) terwijl hij net zo aardig tegen haar deed en zei dat ze in de toekomst misschien wel weer samen zouden kunnen wonen. Ze is verliefd op hem maar weet ook dat het niet slim is. Misschien is het voor haar maar beter dat hij nu weer een lul is zodat ze hem misschien uit haar hoofd zet. Ik heb zo'n 20 minuten met haar aan de telefoon gezeten en zei dat ik haar naar de les wel even zou bellen om te kijken hoe het gaat.

De les was oke het blijft raar om tussen de lessen door weg te gaan en de anderen achter te laten maar het is wel lekkerder voor mezelf dat ik niet al die tijd hoef te zitten. Na de les kreeg ik een sms van C of ik met haar wou lunchen. Ik moesr eerst iets ophalen in het zuiden van de stad en ben toen met de metro (omdat ik geen geld meer had en daar niet kon pinnen) naar waar C woont gegaan. We gingen eten bij de Bookworm. Dat is een leuke plek. Er zitten veel buitenlanders en daar is het ook een beetje op gericht want ze verkopen er veel Engelse boeken en hebben ook een soort bibliotheek waar je Engelse maar ook Europese talen boeken kunt kopen (ik weet dat Engels ook een Eruropese taal is maar zo geven ze het zelf aan). We hebben een lekker broodje gegeten en C heeft haar hart kunnen luchten. Ze ging die avond met Bruno eten en hoopte dat dat wat zou worden omdat ze hem erg aardig vindt.

Thuisgekomen was ik bekaf en heb geslapen. Mel zou om 7 uur thuis zijn maar was om 8 uur thuis. We hebben een beetje zitten kletsen en toen was de avond alweer om.

Zaterdag kwam Michel hier om 11 uur. Mel had afgesproken om een sim kaart met hem te kopen. Ik was aan het borduren en moest om 2 uur naar de yoga. Dus Mel ging alleen met Michel. Mel moest daarna om 3 uur bij de IKEA staan om samen met de nieuwe huisbaas een matras, tafel, stoelen en een magnetron te kopen. Het matras was snel gelukt maar voor de tafel wou die man naar een andere winkel. In die winkel aangekomen hadden ze niets dus toen moesten ze weer naar de IKEA om daar een tafel te kopen. De stoelen waren uitverkocht dus die komen wat later. De magno met gril is ook gelukt dus als het goed is staat dat volgende week in ons nieuwe huis. We hebben er alletwee veel zin in. De yoga was lekker die anderhalf uur zijn zo voorbij. Iedereen was snel weg dus ik heb met niemand gesproken.

Toen ik thuis was belde C weer, de date met Bruno had goed uitgepakt en ze voelde zich veel blijer. We spraken af om samen te gaan eten. Later belde ze terug dat Florian en nog twee vrienden van hem ook gingen eten en dat we met z'n allen konden gaan, zo konden Mel en ik ook weer wat nieuwe mensen ontmoeten. Het was leuk. We zaten in een heel klein soort snackbarachtige Mexicaan. Mel had lekker een mojito en ik kon het niet laten om een slokje te proeven, erg lekker. We aten allemaal een burrito die waren ook goed te eten. Volgens Manuel, een van de jongens die mee was en uit Mexico komt, zijn ze niet te vergelijken met de echte die zijn veel lekkerder. We moeten dus zeker een keer naar Mexico. Na het eten zijn we met z'n allen naar Alfa geweest dat is een trendy club met lekkere banken en lekkere muziek. Zoals op veel plaatsen in Beijing was er meer personeel dan dat er klanten waren. Florian vroeg een van de vele serveersters of ze dobbelstenen had. Toen zijn we een spelletje gaan doen. Manuel en de Amerikaanse jongen die mee was deden niet mee. Het was een gok spelletje en als je verloor moest je 1 yuan betalen. Mel en ik verloren vaak maar het was wel grappig. Om kwart over 11 gingen we allemaal naar huis.

Vandaag gaan we als het lukt eindelijk zwemmen en als het een beetje lekker weer wordt gaan we naar de galerien wijk om daar wat rond te kijken en een bak koffie te drinken.
Mel moet morgen weer naar Hongkong en dan naar Chengdu, hij komt pas woensdag weer thuis dus ben ik weer twee nachten alleen. Niet zo leuk maar ja.

Mingtian jian!!
Sa La

Ps: de foto is van vorige week zondag met de twee Nederlandse stellen. De vrouw die achteraan zit is degene die ook zwanger is.

• 26 Maart 2006 - 17:49

Bao Rou:

Hi kids
    200 dagen alweer. Waar blijft toch de tijd! Over tijd gesproken - we zitten nu weer op zomertijd, dus 6 uur verschil met jullie. Het weekend is ook alweer bijna voorbij. Een drukke week gehad, maar de vloer is klaar, op de plinten na. Op naar de grote schoonmaak! "I'd rather be quilting"!!
    Gezellig dat jullie weer nieuwe mensen hebben leren kennen. Is het vandaag gelukt om te gaan zwemmen? Dat zal jullie allebei goed doen.
    Volgend weekend zeker verhuizen - en dan eindelijk een comfortabel bed!
    Mel, goede reis naar HongKong enz.
    Verder geen bijzonderheden hier dus tot de volgende keer maar weer.
    Veel liefs uit N-V

• 27 Maart 2006 - 22:08

Nathalie:

he lieve saag en melle,
    gefeliciteerd met jullie 200e dag! je wordt echt al tonnetje rond he saag! mooi!!!!
    ik word erg nieuwsgierig wie daar toch in zit! nog effetjes geduld hebben....
    al een beetje aan het inpakken geslagen?
    jullie hebben intussen best wat spulletjes verzameld he dus dat krijgt nu allemaal een nieuwe stek.
    hier gaat t goed. ik kan m'n lol niet op met alle bollen die uitkomen. we hebben dan wel geen tuin maar met alle bloempotten en vazen vol narcissen, viooltjes en tulpen begint het er aardig lente achtig uit te zien, heerlijk! we gaan af en toe lekker met aagje fietsen. ze vindt t heel leuk. we hebben een fietshelmpje voor d'r besteld, het wordt een rose met bloemetjes, lijkt me erg cool! vanochtend trok zich aan de spijlen van de box omhoog en stond ze ineens! heel trots keek ze , echt leuk.
    rogier staat nog steeds in de keuken (het is 00.04 uur!) een stuk of 30 eierkoeken te bakken. op zijn wer, op de universiteit, houden ze een wedstrijd wie de lekkerste kan bakken en deze week is hij aan de beurt. uiteraard heeft hij er een scheut drank doorgemikt dus ze smaken prima! aangezien het allang bedtijd is geweest zet ik er nu maar een . achter. tot gauw en het beste! liefs, nathalie