Dag 197 in Beijing, 23-03-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 197 in Beijing, 23-03-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 197 in Beijing, 23-03-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

23 Maart 2006 | China, Beijing

Zo daar ben ik weer even. Natuurlijk moet ik eigenlijk heel hard aan het studeren zijn maar ik vind het leuk om even te vertellen van mijn dag.

Ik heb namelijk gewerkt!!!! Ja ja na 7 maanden niet gewerkt te hebben, behalve dan op zondag een aantal keer priveles, heb ik vandaag een heuse ochtend gewerkt. Het voelde wel goed moet ik zeggen.
Gisteren ben ik naar die school toegegaan om even kennis te maken en om te kijken wat ik vandaag zou moeten doen. Het ligt behoorlijk aan de buitenrand van de stad, voorbij de vijfde ring. Er staan allemaal villa's daar van de rijke mensen, diplomaten enzo en daar tegenover is de school. Er staat een muur omheen en de gate is goed beveiligd. Ik kreeg een visitorspas en mocht nadat ik mezelf had vermeld op het bezoekerslijstje door het hek naar binnen.

Toos (de Nederlandse juf van de ellementaryschool) belde me en kwam me ophalen. Ze werkt 1,5 jaar op deze school en vindt het erg leuk. Het "lagere school" gebouw is behoorlijk groot en ziet er luxe uit. Er is een grote kantine waar de kinderen kunnen kiezen tussen Chinees/ westers/ warm of koud eten. Er is behoorlijk veel te krijgen. Ze hebben een kaart die ze kunnen opwaarderen en daarmee betalen ze. Er is een enorme bibliotheek en dat is niet de enige want in het Middle school gebouw zijn nog twee bibliotheken. Ze hebben enorme sportvelden met tennisbanen een verspringbak en een ateletiekbaan, een eigen zwembad en klimmuur en een heleboel gymzalen. Dan hebben ze twee theaters en schitterende artlokalen, muzieklokalen en scheikunde lokalen. Om de gebouwen heen zijn tuinen aangelegd met fonteinen en beelden allemaal erg mooi. In de gebouwen staat Chinees meubilair voor de sier. Ieder kind heeft zijn eigen kluisje en zijn eigen laptop (allemaal apple).

Ik heb met Toos de stof bekeken en het was niet moeilijk. De groep 8 stof was uit de methode Taaljournaal en daar heb ik in Heemstede meegewerkt dus dat was helemaal mooi.
Ik begon vandaag met een meisje dat in de brugklas havo/vwo zit. Ze was erg stil, we hebben samen de stof bekeken en ze heeft het gemaakt met af en toe mijn hulp. Het is wel raar hoor met maar een kind, je hebt gewoon niets te doen af en toe. Daarna een jongen en een meisje. Die waren nog stiller maar ik had thuis bedacht om een gesprek met ze aan te gaan over de stof en dat ging wel aardig, ze kwamen een beetje los. (Toos had me al gewaarschuwd dat ze zo stil waren). Gelukkig kwam Toos me nog even vertellen dat er een aardbevingoefening zou komen en dat ik dan met de kinderen onder een buro moest gaan zitten, tot 100 tellen en dan naar buiten gaan naar de sportvelden. Om half 12 ging het alarm en zaten we onder de tafel, erg grappig. Alleen de Franse juf die ook in het lokaal zat na te kijken ging niet onder haar buro wat ik een beetje laf en onvolwassen vond, zeker omdat de kinderen erbij waren en je toch het goede voorbeeld dient te geven. Alle kinderen van de hele school waren op de velden verzameld en dat zijn er zo'n 1250. De middleschool kinderen zaten allemaal aan een kant bij elkaar en waren echt onwijs stil. Op een gegeven moment zei een van de leerkrachten " Do I hear someone speak?" en toen was er helemaal niets meer te horen, werkelijk onvoorstelbaar. En zo bleven ze voor ongeveer een 15 minuten lang zitten, netjes in rijen natuurlijk.
Toen de oefening over was was ook mijn les over en kon ik naar huis gaan. Ik ben nog wel even langs het kantoor gegaan omdat ik wou weten hoe het met de betaling zat (normaal durf ik dat soort dingen niet goed maar ik dwong mezelf om het te vragen). Ze gaan een account aanmaken waar het geld in gestort wordt. Hoe het precies werkt weet ik niet maar ik krijg er een mailtje over en daar staat het in.

Ze hebben op die school ook brandoefeningen en lockdown oefeningen. Die laatste zijn voor als er Noord Koreanen de school dreigen binnen te dringen. Dat schijnt nogal eens te gebeuren. Ze gijzelen niemand maar gaan ook niet meer weg en dan zit je dus met een probleem als school zijnde. Voorheen gingen ze over de hekken bij de ambassades maar die zijn zo goed beveiligd dat dat niet meer lukt dus nu proberen ze het op deze manier. Wel zielig hoor voor die mensen. C vertelde dat ze als het ze wel lukt via de Chinese autoriteiten naar een ander land worden gevlogen (ik dacht dat ze zei Singapore) en die vliegen ze dan weer naar Zuid-Korea.

Toen ben ik naar huisgegaan, heb een broodje gegeten en heb C gebeld. Ik wou graag even kletsen over mijn dag dus zijn we maar weer een bakkie gaan doen bij Hou Hai op het terras in het zonnetje. Het was weer gezellig en om half 5 zijn we weggegaan. Ik heb een stuk gelopen, voor de conditie, en toen het teveel werd heb ik een taxi genomen naar huis. Mel belde dat Michel (die gisteren is aangekomen en bij ons heeft gelogeerd) in zijn appartement was aangekomen en dat er helemaal niets was. Hij is dus met de taxi naar ons huis gekomen en blijft gezellig bij ons slapen. Morgen gaat Human Resource spullen voor hem kopen zodat hij in zijn eigen appartement kan slapen.

C belde net weer om te vertellen dat haar hoofd overloopt. Morgen heeft ze een telefonisch sollicitatiegesprek met Ernst en Young, haar ex is erg aardig tegen haar en ze heeft een heleboel afspraken met Bruno. Ze werd net gebeld door de makelaar in Shanghai er mensen zijn die haar huis willen kopen. Ze zal dus binnenkort naar Shanghai moeten om de zaken daar te regelen en haar spullen te verhuizen. Terwijl ik met haar aan de telefoon zat werd ik op de vaste lijn gebeld door een hijger (had niet gedacht dat je die in China ook hebt) hij heeft nu 3 keer gebeld en ik hoop dat het nu stopt.
Mel komt laat thuis hij moest naar een klant 3 uur rijden van Beijing en hij is pas om 6 uur vertrokken. Volgende weer moet hij weer naar Hongkong en naar Chengdu dus is hij weer veel weg.

Nou ik ga nu maar het eten maken voor Michel en mezelf en dan nog maar even hard aan de studie.

Mingtian jian!!
Sa La

  • 23 Maart 2006 - 17:01

    Ellis:

    Hoi, hoi.
    Van hallo en van hiep hoi. Twee keer dus.

    Wat een leuke dingen maak je mee. Stuur je ook foto´s van je schooltje? Ik ben echt nieuwsgierig.
    Veel liefs,
    Ellis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 315232

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: