Dag 82 in Beijing, 27-11-05 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 82 in Beijing, 27-11-05 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 82 in Beijing, 27-11-05

Door: Shang Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

27 November 2005 | China, Beijing

Time flies when your having fun!!!
Gisteren zijn we naar de Fragrant hills gegaan, ja ik weet eindelijk hoe je het schrijft zo leer ik ook iedere dag een beetje Engels bij. Het was niet eens erg ver buiten de stad maar toch had je het gevoel er even helemaal uit te zijn. Helaas waren de bomen al zonder bladeren want het schijnt het mooist te zijn om naar die heuvels te gaan als de bladeren rood zijn. We zijn naar boven gegaan met een kabelbaan, dat duurde 18 minuten. Je kunt je dus voorstellen dat we aardig hoog zaten. Omdat we 4 euro per persoon moesten betalen voor een enkele reis hebben we het ook bij een enkele reis gelaten. Terug zijn we dus gaan lopen. Achteraf niet zo slim geweest want nu heb ik weer veel last van mijn knie. Dat krijg ik altijd als ik langere tijd naar beneden moet lopen (Wei?????). Riccardo had het ook vertelde hij toen we beneden waren. Het was best leuk op de heuvels al kun je er verder niets anders doen dan van het uitzicht genieten samen met een stuk of 100 Chinezen. Die Chinezen pakken het goed aan die hebben hun hele voorraad kast geplunderd en zitten daar lekker chips en koek te eten op een kleedje of een paar kranten.

Toen we beneden waren was het al 2 uur en we besloten om wat te gaan eten bij Sculpting in time. Josh was daar al eens eerder geweest en zei dat het lekker en gezellig was. Dat was het inderdaad. We bestelden 3 pizza's en een bak pasta en france toast. Bleek dat die france toast gewoon een dikke wentelteef was. Dus wij vertellen dat je dat ik Nederland ook maakt van oud brood. O zegt Josh hoe heet dat dan. Dus ik vertalen en dan krijg je een turn over bitch, is toch iet wat vreemd. Het smaakte erg goed zelfs Riccardo vond de pasta lekker terwijl hij het eigenlijk niet durfde te nemen omdat ze in het buitenland nooit zulke lekkere pasta kunnen maken als in Italie. Na het eten was het half 4 en besloten we naar ons huis te gaan om een wijntje te drinken, tenminste de mannen in het gezelschap dan. Blijkt dat Riccardo geen echte Italiaan kan zijn aangezien hij maar 1 wijntje drinkt, Josh daarentegen dronk met Mel mee. Ze bleven tot 7 uur en gingen toen naar huis. Wij zijn lekker met Len en Kir gaan skypen (dat kan nu namelijk ook in China!!) en daarna ben ik naar bed gegaan.

Vandaag om 8 uur uit mijn bedje. Afgewassen, wasje gedraaid, huis toonbaar gemaakt en toen mezelf onderhanden genomen. Vandaag ging ik namelijk mijn eerste les Engels geven aan die jongen. Ze kwamen natuurlijk op tijd hij was erg verlegen en ook een beetje puberaal naar zijn moeder toe. Ik dacht dat zijn moeder weer zou vertrekken maar ze bleef en een vriendin ook (die vriendin die ook misschien les wil krijgen van mij). Dus we zaten met zijn vieren aan tafel. Het was op zich jammer want hierdoor bleef de jongen wat onzeker en hing hij meer aan zijn moeder. We hebben over zijn school gepraat. Hij gaat al om half 7 naar school en dan heeft hij daar zijn ontbijt. Om half 8 beginnen de lessen dan hij heeft smorgens 5 lessen van ieder 45 minuten. Dan heeft hij lunch pauze. Dan eet hij weer op school. Daarna gaat hij naar huis om te slapen voor een uur. Dan gaat hij weer naar school en heeft 2 lessen en daarna nog 45 minuten om huiswerk te maken. Het enige wat hij leuk vindt op school is gymnastiek. We hebben een beetje over de Engelse les op school gepraat en een klein beetje over zijn familie. Toen vroeg hij me over Nederland en of ik fotos had. Dus toen heb ik hem wat fotos laten zien en erbij verteld. De tijd ging best snel en ik heb 1,5 uur met hem gesproken. Hij weet wel veel woorden maar hij praat nooit dus moeten ze van achter uit zijn hoofd komen. We hebben een nieuwe Engelse naam voor hem bedacht omdat hij de naam Jack die zijn juf had bedacht niet leuk vind. We gebruiken die naam alleen hier omdat het anders onbeleefd zou zijn naar zijn juf toe. Hij heet hier John en hij noemt mij Sa La.
Hij liep naar de wand met fotos toe en vroeg me wie dat meisje was met die blonde haren. Jawel Malio en Ilse jullie dochter is zeer aantrekkelijk voor Chinese jongens van 14 jaar oud. Nu ziet Megan er op die foto ook niet uit als een 4 jarige maar toch ik zeg je, pas maar op jullie dochter wordt later een hartenbreker. De moeder betaald Mel morgen op het werk en dan vraagt Mel meteen of ze zelf ook nog les zou willen met haar vriendin.

Toen ze weg waren zijn we in de taxi gestapt en hebben mijn jas opgehaald. Hij is goed gelukt en ik ben er erg blij mee. Daarna zijn we naar de film Harry Potter 4 gegaan. Hij was erg goed beter dan die vorige 3. En nu gaan we bijna rodekool met aardappels eten. En dan is het weekend weer voorbij en ik heb geen donder aan mijn huiswerk gedaan. Dat was het weer voor nu.
Mingtian jian!!!
Shang Sa La

Ps: Manon hoe is je examen gegaan??
Ps ps: Sinterklaas uit Schagen hartelijk bedankt voor het lieve kadootje.

  • 27 November 2005 - 11:28

    Ni Bao Rui:

    terwijl ik aan het reageren was op de vorige dag, kwam er opeen een nieuwe dag tevoorschijn! Nu ben ik dus op en top bij.
    Het is te hopen, dat de andere twee er de volgende keer niet bijzijn, althans voorlopig niet, anders durft die jongen het helemaal nooit lijkt me. Niet teveel verwachten direct hoor. Het is voor hem net zo moeilwijk om engels te praten als voor jou om chinees te praten, moet je maar denken. Ik hoop dat het een leuk contact gaat worden. Ik zal, als er tijd voor is, in mijn studieboeken enzo kijken of ik nog iets leuks kan vinden om het spreken te bevorderen.

    Waar komt de fragrance van de fragrant hills vandaan? Staan er citrusbomen of andere geurende bomen of planten? Of zijn het kruiden die geuren?
    Tot gauw.

  • 27 November 2005 - 13:34

    Bao Rou:

    Ja, fragrant - dat is het goeie woord! Ik kwam wel op perfumed, of scented, wat allebei min of meer hetzelfde betekenen, maar fragrant is het beste. Kun je na gaan!
    Het zou inderdaad beter zijn als John zonder zijn moeder erbij les van je krijgt. Dan voelt hij zich waarschijnlijk toch meer op z'n gemak.
    Leuk dat je jas goed is geworden - foto?
    Hoe zit het met de rok?
    Ik heb vanochtend the Christmas cakes versierd en daarna een heleboel papierwerk opgeruimd - er kan weer een hele zak snippers naar de papierbak!
    De groene bak is ook vol met afgewaaide bladeren en de tuin is weer netjes - tot de volgende storm dan.
    Straks maar weer verder met scrappen - ik wil het voordat we naar Engeland gaan af hebben.
    Over foto's gesproken - is die envelop nog aangekomen? Ik had het tegelijk met dat boekje verstuurd, en die was er binnen 4 dagen, toch?
    Hopelijk lukt het om voor donderdag nog even te chatten. We gaan woensdagavond al naar Vlissingen.
    Veel liefs uit N-V

  • 27 November 2005 - 13:40

    Marion:

    Hoi Sagra, ik ben woensdag ook naar Harry Potter geweest met Wouter. Ik vond het wel erg snel gaan allemaal, maar de humor erg leuk. Ik weet niet of ik hem nou beter vond dan de vorige 3. Hij is wel duidelijk anders. Hoo gauw weer eens te chatten op MSN. Groetjes, marion

  • 27 November 2005 - 15:32

    Malio En Kids:

    he daar zijn we weer,

    ik moet mijn taal een beetje kuisen (volgens mij zeeuws vlaams) want mijn moeder schijnt ook op deze site rond te zwerven!

    Sagra een heel weekend zonder huiswerk (hier nog een) maar je hebt wel van alles gedaan en dat telt
    wel leuk dat je nu les aan het geven ben, je moet niet hopen dat tie ouders weg gaan maar gewoon zeggen dat ze moeten opzouten, want das beter voor hun kid
    de eerste keer is wel logisch, ik bedoel als nederlandse met als die drugs, klompen en dykes, das niet te vertrouwen

    inderdaad willen we foto's van de rok, maar ook van at gastje want even kijken of hij in de familie kan, ik bedoel een paar jaar verschil moet geen probleem zijn!

    wel leuk dat je met die klasgenoten en mel (wie was dat ook al weer, meer schrijven joh!) op stap ben geweest, klinkt erg normaal allemaal

    wij waren van plan om zaterdag ook naar de nieuwste film van Peter Jan te gaan maar helaas Ilse was nog ziek zwak en misselijk, komt nog wel

    De kids zijn op het moment kronen aan het maken (je weet wel stift, schaar, nietmasjien en je hebt een teringzooi), Finn ligt wat orgastisch te kreunen en zal zo wel wat huilen en Ilse, ja Ilse ligt waar ze altijd ligt als ik aan het typen ben, in bed (das overigens niet lullig bedoelt hoor)

    dat weer, daar hebben we op wat stroom en kabelstoringen na veel van gemist, alleen lullig dat het tijdens het chatten gebeurde maar ach dat geeft wel weer een extra touch aan het geheel

    hier net als in nieuw vennep een zooi bladeren geveegd, boodschappen, opruimen en fietsen maken en nog wat klussjes die geld opbrengen gedaan en toen was het weer zondagavond en kunnen we aan het koken beginnen
    erg spannend allemaal maarja je kan niet elke dag pieken toch?

    zoals je weet komt woensdag schoonmama dus moet het huis weer vrij van kakkerlakken zijn (joh, mel dat je dat niet wist dat je niet op die dingen moet staan, aan de andere kant, in Thailand zijn ze lekker geroosterd)

    als oma wilson een passende bijdrgae geeft mag ze wel effe vanuit Vlissingen het internet op, maar das natuurlijk niet voor niks (een voorschotje op de erfenis)

    kunnen jullie nog eens wat meer aan de fotorietes, in het begin was dat erg leuk met die van huis naar school sessies enzo

    die webcam en het skypegebeuren komt er aan maar om eerijk te wezen, er zijn nogal wat andere zaken die ook gedaan moeten worden dus dat kan nog effe duren

    ik ga stoppen en iets te eten verzinnen, kip en whatever stat er op het menu

    den groeten

  • 28 November 2005 - 21:59

    Malio:

    he wat is het hier stil
    niemand wat te lullen dan
    hoe moet dat dan als die sjineesjes over een paar uur wakker worden, vol met heimwee en desperate voor een beetje hollands gezwam
    heeft er dan niemand een verhaal van ik was op weg van groningen naar huis op mijn allerallerlaatste werkdag en toen stond ik 27 uur in de file en kreeg ik een deken van de wegenwacht en moest ik een konijn met mijn tanden doden om wat te eten te hebben etc

    of misschien heeft DJ de liefde van zijn leven ontmoet en is hij er nu mee getrouwd en zijn ze samen van de hara krisna geworden en verkopen ze nu boekjes en zingen ze liedjes

    en misscjien heeft Barbara in een vlaag van verstandsverbijstering alle daraampjes van ian op een stapel gegooid met al haar quilts eroverheen en daarna een klein fikkie gestoken omdat het wel zo gezellig is in die donkere dagen voor kerst

    of is Ruud begonnen aan een kanotocht van nieuwe niedorp naar china om zo zijn kleinzoon ambrosius passend te verwelkomen in de wereld

    of hebben jullie in sjina zelf iets meegemaakt, toevallig het grote kippegrieplabaratorium opgerold waar van die kleine communistjes zieke kippen aan het kweken zijn om al die kapitalisten uit te roeien
    maar misschien hebben jullie een van de 100 amerikaanse martelkampjes gevonden die niet echt bestaan maar waar allemaal kleine jongetjes zitten die op reis waren naar talibanland en die net onderweg werden opgepikt

    affijn, je kan natuurlijk zelf ook wat verzinnen

    Dan maar een paar vraagjes om het gespre gaande te houden

    Dieuwke hoe zit het met het Solex-actiefront, heb je al een kenteken?

    Zeg Mel, hebben jullie daar ook een skigebied? enzo ja skieen ze daar dan ook?
    eer krijgen we nu eens een dikkebuikenfoto te zien, je mag best een balkje over ambrosius zijn geslacht of ogen plakken hoor!

    Zo in effe 5 minuten weer wat bladvulling gemaakt, nu is iemand anders aan de beurt
    en ik nomineer............. HArcko Pama
    Ja harcko laat maar eens jouw visie op de wereld horen!

    tot de volgende keer beeldbuis kinderen
    Zeg Sag, wan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 314710

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: