Dag 84 in Beijing, 29-11-05 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 84 in Beijing, 29-11-05 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 84 in Beijing, 29-11-05

Door: Shang Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

29 November 2005 | China, Beijing

Nou Malio omdat je het zo aardig vraagt hier weer even een klein stukje. Ik heb namelijk niet veel te vertellen ik zit namelijk vandaag voor de tweede dag ziek thuis. Ik baal er erg van want nu mis ik weer een aantal dagen op school. Ze zullen inmiddels wel denken dat het me niet interesseert maar dat is niet waar.
Ik heb keelpijn, snot overal, pijn in mijn hoofd en moet veel hoesten.

Gisteren lag ik in bed toen de ayi kwam. Ze was erg bezorgd over me en vroeg me iets over yao. Nu betekent yao willen dus ik snapte er niets van tot..... op een gegeven moment een laatje in mijn hoofd openging en ik me opeens bedacht dat yao ook medicijnen betekent. Nee ik heb geen medicijnen zei ik haar. Ze schudde haar hoofd en zei dat ik naar het ziekenhuis moest. Ik zei dat dat niet nodig was. Toen vroeg ze of ik een thermometer had. Nee zei ik haar ook niet. En toen begon het me te dagen, ze was bang dat ik de vogelziekte had. Er is ons namelijk ook op school verteld dat als je veel moet hoesten en koorts hebt je de vogelziekte kunt hebben en je dan meteen naar het ziekenhuis moet gaan. De ayi zei me dat ze naar de apotheek zou gaan om medicijnen en een thermometer te halen. Dus zij op pad en een uur later kwam ze terug en had zoals ik al een beetje vermoedde geen medicijnen mee. Ze kreeg niets mee omdat ik zwanger ben, ze zeiden dat ik naar het ziekenhuis moest gaan. Ze had wel een thermometer dus nam ze mijn temperatuur op maar ik had geen koorts. Om haar gerust te stellen belde ik Mel op om te vragen of hij medicijnen bij het ziekenhuis kon halen. Maar het ziekenhuis zei dat ik om 5 uur maar even langs de dokter moest komen.

In de lift van het ziekenhuis hing een poster dat als je veel hoest en koorts hebt je een mondkapje moet dragen en je handen moet desinfecteren bij binnenkomst en meteen naar de receptioniste moet gaan.
Mijn bloeddruk en pols werden opgemeten door twee zusters en toen mocht ik naar de dokter. Het was een fransman deze keer Jean-Pierre heette hij natuurlijk. Hij heeft me onderzocht en kwam tot de conclusie dat ik een stevige hoest heb en dat mijn sinussen waarschijnlijk wat ontstoken zijn. Hij schreef een drankje voor met een of ander medicijn erin dat je mag gebruiken bij zwangerschap. Bij de apotheek gingen ze echter toch nog een keer de dokter bellen of hij het echt bij het rechte eind had en toen hebben ze besloten dat ik het ene medicijn voor 3 dagen krijg en voor daarna iets anders. Het zal mij een biet zijn als het maar werkt en het niet schadelijk ik voor de baby. Wel gerusstellend om te merken dat ze alles dus wel heel goed controleren.

In de taxi terug had ik een taxichauffeur die nogal last had van oprispingen en niet van die kleine ook. Telkens liet hij enorme boeren. Ik hoorde ook steeds het geluid van een krekel maar ik stond er dom genoeg niet bij stil dat dat wel vreemd is in een taxi midden in een miljoenen stad. Op een gegeven moment zag ik hem een buisje uit zijn zak halen en ernaar kijken. Zat er gewoon een hele grote krekel in. Echt heel zielig dat buisje was bijna net zo groot als hijzelf. Ik vroeg hem wat hij hem te eten geeft maar ik kon niet begrijpen wat hij zei. Het beest maakte wel veel en hard geluid en je ziet niets aan hem bewegen als hij dat geluid maakt dat ik ook erg apart. Toen ik hem had bekeken deed hij hem liefdevol weer in zijn borstzak van zijn overhemd.

Mel was pas om half 11 thuis hij heeft het weer even erg druk. Hij is samen met John een project aan het doen voor een nieuw gebouw dat Huan Yang heeft laten bouwen als nieuw kantoor maar wat ze gaan verhuren omdat ze zelf nog een huurovereenkomst hebben voor 3 jaar.
(er is nu iemand lekker de gang aan het onderspugen, lekker aan het rochelen en dan vervolgens de fluim op de grond deponeren. Het is toch niet iets waar je aan went hoor.) Maar goed Mel heeft het dus druk maar heeft gezegd dat hij vannavond wel op tijd komt dus we zullen zien hoe het hem vergaat.

Nou dat was het wel weer ik ga weer even mijn hoofd ten ruste leggen en hoop dat ik morgen weer het vrouwtje ben.
Dus lieve monitor kinderen,
Mingtian jian!!!!

Ps: Leen het pakket is aangekomen, bedankt voor de lekkere nougatblokjes, salmiakriksen en zelfmaak tompoezen!!!!! De kleding is prima en die vero dingen die je als buikband kan gebruiken ook erg handig en leuke kleurtjes.

• 29 November 2005 - 10:01

JANNETJE:

LIEVE SAAG EN MELLE
    HOE GROEIT JE BUIK ? ZOU JE ME JULLIE ADRES KUNNEN EMAILEN EN JE WENSEN VAN SINTERKLAAS KUNNEN DOORGEVEN DAN VRAAG IK HET AAN DE SINT. IS HE ZO ERG ALS JE 2 DAGEN SCHOOL MIST HET KLINKT HEEL VREEMD IN MIJN OREN DAT ZE DAN DENKEN DATR JE NIET GEMOTIVEERD BENT . IK BEN ZO BLIJ VOOR JULLIE DAT JULLIE EEN KINDJE KRIJGEN. SAAG WEET JE AL WANNEER JE PRECIES NAAR NEDERLAND KOMT? HOOP DAT JE SNEL BETER BENT . LIEFS JAN

• 29 November 2005 - 12:15

Nathalie:

he saag!
    daar was ik weer eventjes...
    wat een supergave kasten hebben jullie trouwens gekocht! errug mooi!
    lekker he om alvast te snuffelen naar allerlei babyspulletjes! ik hoop dat je je gauw een beetje beter voelt en dat je niks raars oploopt! en doe inderdaad voorzichtig met medicatie!
    wat die mondkapjes betreft: net een stuk gelezen over de luchtvervuiling in NL. maastricht is de op 4 na vuilste stad van NL qua luchtvervuiling: fijn stof is een sluipmoordenaar die dagelijks slachtoffers eist, luidt de kop!
    ze hebben het er over dat het geen gek idee is om mondkapjes te gebruiken. we zijn aan het uitkijken naar een huis maar hebben dus wel onze twijfels of we in maastricht wel iets moeten kopen... eigenlijk zijn alleen groningen en drenthe nog een beetje schoon, dus wie weet..toch maar weer terug naar het noorden?
    over groningen gesproken.. ik kreeg laatst een telefoontje van irma rietsema! leuk he....ze had ook een nieuwtje...
    ze heeft namelijk een tweeling gekregen op 22 november: kevin en nienke!
    (he jannetje, zo heten die vrienden van jullie toch ook, of heet hij gavin?)
    met aagje gaat het erg goed. ze wordt net wakker en is lekker aan het kletsen dus ik ga zo maar weer van haar genieten.
    nou lieve pa en ma pama! heel veel beterschap en heel veel succes met jullie banen! zet m op!
    liefs, nathalie

• 29 November 2005 - 15:01

Dieuwke:

De noordelijke provincies van NL het schoonst? Dat geloof ik gelijk!!!
    Nog wel tenminste.
    De randstad zal wel op nr 1 staan , als de smerigste stad / provincie zijnde.
    Stond het vandaag in de krant? Mmm, nog niet gelezen. Ik hoor en zie het wel op het journaal, het zal me niets verbazen.
    Maardat Maastricht zo hoog staat....
    He, groetjes!

• 29 November 2005 - 19:06

Bao Rou:

Ik heb ook wel eens gehoord dat ze een krekel in een klein kooitje houden. Het is blijkbaar een gelukssymbool. Het is net zoiets als een slang als huisdier - daar kun je ook zo lekker mee knuffelen!! En ben je hem zat kun je hem altijd nog braden en opeten, toch. Blehh.
    Wat is de computer toch een geweldige uitvinding, nu kun je er zelfs handsfree mee bellen. Dat Skype installeren is zo gepiept he jongens. Ja Malio je loopt achter de ouwelui in de technologie. Ik laat je morgen wel zien hoe het moet hoor.
    En ik dacht dat je mijn quilts zo mooi vond. Ik wilde ze aan jou nalaten in m'n testament, aangezien dat het enige is wat overblijft van de erfenis, nadat wij alles lekker opgesoupeerd hebben aan reizen naar Amerika en dure consumptiegoederen.
    Lieve Sag, ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Wel fijn dat je nu minder last hebt van zwangerschapskwaaltjes. Al die lange woorden in het nederlands....
    Mel ik vind dat je een flinke kerstgratificatie (Nog zo'n woord) verdient - of moet dat een Chineesnieuwjaarsgratificatie zijn? Pfff. In ieder geval hoop ik dat ze laten merken hoeveel ze jouw input waarderen!
    Spreek jullie later. (letterlijk - fijn he).
    Veel liefs uit N-V

• 30 November 2005 - 12:39

Malio:

Het is slaapverwekkend op het werk, heel stil en ik ben slaperig en dat gaat niet samen
    maar om 1500 komt sinterklaas voor de kleintjes dus dan is er afwisseling

lieve schoonmamma, effe voor de duidelijkheid, de keuze voor niet installeren van skype en aanverwanten is niet zozeer gemaakt vanwege technische beperkingen (al heb ik heel wat beperkingen) maar meer vanwege tijd-efficiente overwegingen (heb ik meer tijd om aan mijn relatie te werken en voor mijn bloedjes van kinderen te zorgen)

Verder die quilts zijn wel handig voor in de auto, voor als we nog eens vast zitten in de storm
    Amerika is een ondemocratisch, invasiebelust, martelende, milieu verkrachtend en macdonnaldvolgestopt land
    de mensen die daar graag naar toe willen moeten dat zelf weten maar zijn natuurlijk ..........
    die consumtiegoederen zijn akkoord als je ze maar niet gebruikt

voor de rest genoeg geluld over de erfenis want het is mij natuurlijk niet om de centen te doen maar meer om jullie nagedachtenis

sagra, gisteren hadden we het over de vogelziekte en dat die gekke sjinezen nergens ruchtbaarheid aan geven

schijnbaar zit dat land vol met aidspatienten ook hoorde ik op het nieuws dus kan je beter maar intercourse hebben met dieren want daar krijg je enkel griep van en van al dat andere misschien wel hiv

was melle op tijd thuis, volgens mij wel maarstond zijn pc nog heel laat aan, die kerel moet niet teveel werken want over een aantal maanden moet hij er elke nacht uit om ambrosius te voeden

ik ga stoppen

mazzelos

• 02 December 2005 - 08:05

Dieuwke:

Hoe gaat het nu met je , Saag?????
    Ben je nog steeds ziek?
    Beterschap!!

• 02 December 2005 - 17:12

Malio:

he weer geen nieuws, wat is dat nu=
    wij willen aandacht, ik beleef ook niks hier en haal mijn kicks enkel uit deze site

trouwens hier is ook niks te melden
    snotverkouden
    vandaag fikkiesteken op het werk en wat ehbo'en met een lotus (die lui zijn echt horrorgoed)
    en verder niks

ik ga ook eens niks vertellen
    dus laat ik het hier maar bij

maaar eh, als sagra ziek is, waarom kan melle dan niet schrijven?

mazzel

• 03 December 2005 - 12:12

Robin Van Spronsen:

hee mel en sag,
    ik zat jullie site te lezen aangezien ik er ook eentje heb. ik doe mijn stage hier in beijing bij het hilton hotel. op dag 68 zag ik dat jullie naar een wijk waren geweest waar ze in een loods allemaal chinese meubels verkochten. nou had ik een vraagje: waar is deze loods? want ik wil ook wel van die kasten hebben voordat ik weer naar nederland ga. laat maar een berichtje achter op mijn site. robinvanspronsen.waarbenjij.nu

alvast heel erg bedankt en nog veel plezier in beijing, maar dat zal wel lukken denk ik.

groetjes robin