Dag 89 in Beijing,4-12-05 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 89 in Beijing,4-12-05 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 89 in Beijing,4-12-05

Door: Shang Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

04 December 2005 | China, Beijing

Eerst nog de hartelijke felicitaties aan Sonja. Helaas ben ik de hele week ziek thuis gebleven dus had niets meegemaakt om over te schrijven en zodoende dus ook niet je kunnen feliciteren maar goed alsnog dus. Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad.

Gisteren is mama aangekomen om 9.10 uur in Beijing. Eer ze door de douane was was het echter al 9.40 maar dat maakt verder niet uit.
Ze had wel een beetje kunnen slapen in het vliegtuig dus ze was nog niet zo heel erg moe en wilde graag meteen op pad.
Het leek mij leuk om naar de bakker te gaan om gebak te halen dus zijn we samen meteen na aankomst op de fiets gestapt naar de bakker.
Het is leuk om te kijken bij de bakker want er zijn daar meisjes die de hele dag door taarten maken. Er stonden gisteren denk ik zo'n 7 of 8 meisjes met witte jassen aan en een mondkapje voor taarten te maken. Het gaat met een snelheid dat wil je niet weten en ze maken alles met van die spuitzakken van papier. Poppetjes, karakters, bloemen, dieren vanalles kunnen ze maken. Het zijn ware kunstwerken.

We hebben daar 4 gebakjes gekocht en toen we thuis kwamen heb ik er een aan de congierge gegeven. De gebakjes waren erg machtig en het soort eiwit spul wat ze gebruiken als slagroom smaakt niet echt lekker dus hebben we ze niet eens opgegeten. Toen is mama haar koffer gaan uitpakken en had net als Kir en Len een hele koffer vol met etenswaren mee. We hebben dus lekkere rookworsten en boerenkool stampot en jus. Een een hele edammer waar ik echt mega blij mee ben en ook nog twee potjes met feta. Natuurlijk ook nog lekkere snoepjes enzo. Van Axel en Anne hebben we twee hele leuke kadootjes gekregen een kruik van hittepitten die je in een zachte zak kunt doen en een hele lieve zachte knuffel beiden voor de baby. (bedankt he Ak en An!!!). Van oma hebben we een lieve kaart gekregen die ze ondanks dat ze ziek is toch heeft gestuurd en daarin zat ook nog een leuke bijdrage, oma bedankt. Max en Ria ook bedankt voor jullie kaart, ik hoor van mamma dat het weer wat beter gaat dus volhouden maar zo.

Hierna zijn we met de taxi naar het park van de hemel gegaan. Helaas staat de tempel van de hemel in de steigers en mag je die niet bezichtigen maar verder was het ook erg mooi. Er was een echo muur dat is een rondlopende muur en als je dan met de muur mee iets zegt kan de gene aan de andere kant jou verstaan. Echt heel apart. Er was ook een soort altaar met 3 verdiepingen wat uit ronde delen bestond. In het midden van het bovenste deel was een uitstekende ronde schijf/steen. Als je daar op ging staan en je zei iets hard op hoorde je je stem veel harder en ook om je heen. Maar jij bent de enige die dat kan horen omdat jij op die steen staat ook dat was erg bijzonder.

Na het park zijn we naar de parelmarkt gegaan. Dit is een 4 verdiepinigen tellende markt waar je van alles kunt kopen van vis tot koffer. Er liepen daar veel blanken rond dus dan weet je dat de prijzen erg hoog liggen. We werden er ook gek van het naar binnen praten van de verkopers, lookie lookie, what do you want to buy enz. We zijn er dus niet lang geweest. Toen kregen we honger en mama ook wel een beetje slaap dus zijn we naar de friendship supermarkt gegaan en hebben daar brood gehaald en zijn dat thuis gaan opeten. Mama is toen even gaan slapen en wij zijn spooks gaan kijken. Om half 8 was mama weer wakker en hebben we nog wat gekletst met wijn en een water. Mel lag om 9 uur te slapen en wij zijn om 10 uur allemaal ons bed in gedoken.
Vanmorgen ben ik om 8 uur opgestaan na een vervelende droom. Heb de afwas gedaan en het ontbijt klaargezet en toen gaan douchen. Om tien uur zou mijn engelse les weer beginnen. Mel en mama zijn samen naar de lamatempel gegaan en hebben daarna koffiegedronken in het koffiehuis. Ze kwamen net helemaal verkleumd thuis want het is hier min 4 zonder wind maar het waait wel hard dus voelt het als min 10. Vannavond wordt het min 11 brrrrrrrrrr. We gaan dus pas als ze weer opgewarmd zijn naar het park waar het weer markt is en dan naar boven de supermarkt om mamma haar broek weg te brengen om te laten maken.

De Engelse les ging prima. Zijn moeder was wel weer mee maar ging op de bank zitten en ging zelfs op een gegeven moment op de bank slapen. John was dus wat meer bij de les deze keer en heeft veel gepraat. Na twee uur vond zijn moeder het voldoende (en ik ook) dus toen gaf ze me geld en is vertrokken. Dat was het even voor nu.
Mingtian jian!!!
Sa La

  • 04 December 2005 - 15:59

    Wei:

    Leuk al die foto's. En tof natuurlijk dat je moesje er is. Hier in Nederland is het afwisselend guur, zacht, koud, nat. Zoals het hoort in begin december. Ben afgelopen vrijdag met Stef naar Opgezwolle geweest. Is een hiphop-band uit Zwolle. Vroeger (zo,n 15 jaren her) waren Stef en ik grote hiphop-fans en zo nu en dan gaan we nog wel eens naar een concert van het een of ander. We vielen wel een beetje buiten de boot met onze 30 jaar. Het miechelde van de jochies van 16 met petjes en de daarbij horende zich ongemakkelijk voelende pubermeisjes. Maar de muziek was top. Stampende en beukende beats en leuke teksten. Ik hoefde je advies met betrekking tot het verminderd consumeren van biertjes niet op te volgen want het was geen plek om hare ware te ontmoeten. Dus vele biertjes later was ik weer op weg naar Zeist. Alleen. De tranen bevroren op mijn wang...

  • 04 December 2005 - 21:31

    Bianc:

    HA! Leuk die foto's.... Ziet er lekker koud uit daar.... en fijn zeg dat je moeder er is Sa, gezelliggezelliggezellig! Geniet ze helemaal suf en heeeel veel groetjes uit Den Haag!

  • 05 December 2005 - 07:13

    Dieuwke:

    Leuk, dat je moeder er is! Gezellig. Ik dacht er zaterdag nog aan. Geniet ervan.
    Die foto's zijn erg mooi. Toen ik het bericht zat te lezen en je vertelde dat ze naar de lamatempel waren.Dacht ik automatisch aan die mini kamelen met een platte rug. Ik zag het al voor me......Tja, ik dacht, is dat een soort atractie, zoals je in India met olifanten hebt...Maar dat komt omdat ik dat gisteren op tv zag, een documentje en een dag daarvoor iets over lama's las op het internet.Daar was een foto geplaatst van twee lama's ( mini kamelen) die waren in een kerk met hun verzorgers.En daar kon jezelf een ondertitel bij verzinnen. Dat was ? is humor! Zodoende!
    Maar , vanzelf ging het over andere "soort" lama's , daar in China.....(hahahahaha!)
    Humor.
    Hela, tot de volgende keer.
    Ben je nou al opgeknapt, Saag?

    Liefs, Dieuwke

  • 05 December 2005 - 15:24

    Malio:

    effe een kort berichtje tussen het voeden door, want Finn moet zo weer aan de artificial titty (of heb je meet the fockers niet gezien)

    natuurlijk heel ongezellig dat je moeder er is, das bale zeg (gewoon eens een ander geluid dan mijn voorgangers)

    ga je je moeder nu ook al van die zelfmaakmode aansmeren, is ze ook zwanger (gefeliciteerd Ruud!)

    hier hebben we sinter"veelteveelkadootjes"klaas gedaan
    mijn ouders en zus en kids en ilse's vader en Ans waren er
    kinderen lekker gillend door het huis
    Zoe om de 3 seconden een pakje uit een van de drie zakken snokken om maar zo snel mogelijk open te scheuren
    daarna kadootje met papier in een hoek pleuren en weer verder

    was druk en de kids vonden het leuk dus wij vonden het leuk en zo vond iedereen het leuk

    ik moet stopen want het tittyspul is klaar en Finn ook aan zijn huilen te horen

    later

  • 06 December 2005 - 19:24

    Bao Rou:

    Hallo lieverds
    Wij zijn weer terug in het kikkerlandje. Goede rit gehad heen en terug, hoewel even vastgezeten in het verkeer bij Rotterdam - laatste stukje!
    Alles is goed in Engeland. Nan stuurt jullie veel liefs. Ze ziet erg uit naar de kerst in nederland. Hopelijk komt er niets tussen!
    Leuk om alle fotos te zien. Het is daar erg koud he? Maar jullie zien er goed ingepakt uit! Lekker al die hollandse kost, daar wordt je warm van.
    Nog heel veel plezier samen - ben je al naar de textielmuseum geweest Birgit?
    Zie uit naar de volgende update.
    Veel liefs uit N-V

  • 06 December 2005 - 21:35

    Malio:

    zeg effe voor de duidelijkheid, dat bezoek van je moeder is wel leuk voor jullie en heeft ons wat extra foto´s opgeleverd maar het zorgt voor een vermindering van berichtjes!!!!!
    ik bedoel eerst ziek zijn en dan met mama de hort op
    je hebt ook een verplichting naar het leesvolk!

    ik heb de foto's nog eens bekeken en het ziet er dan wel koud uit maar je hebt wel een lekker (schraal) zonnetje
    is dit nu zo'n echt landklimaat?, 's winters loeikoud en zomers verstekkend heet
    in ieder geval heb je nu toch minder last van allerlei virusjes of niet (die overleven die kou toch niet?)

    net nog een stukkie netwerl of nova oid gezien over het fijne china, dan ben je toch blij dat wij alleen maar de harry potter en zijn kornuitengang hebben
    die raken al in paniek als er een bezopen specht tegen het raam van Verdonk aanvliegt

    die gekke sjineesjes bij jullie die lullen er niet over, gewoon oppakken en afvoeren en daarna ben je gewoon weg....

    en als het niet op die manier gebeurt dan wel door instortende mijnen of aan de hiv
    met andere woorden passen jullie een beetje uit?

    vandaag en gisteren papadagjes gehad dus voor mij begint de werkweek morgen
    ik heb nog geen nieuws van de battle of ouderschapsverlof want het ligt nu bij mijn vrienden van de rechtsbijstand en daarvan zou ik begin deze week een berichtje krijgen (morgen maar eens bellen)

    finn krijgt morgen weer een of ander prikje dus er is een kans dat hij daarvan ziek wordt, maar alle andere keren en bij de twee draken was het geen probleem dus zal het wel meevallen
    alhoewel, je hoort af en toe van die indianenverhalen over het inenten van kids en de gevolgen

    wat zijn nu eigenlijk de plannen voor de eerste vakantie in hollande?
    wanneer en hoelang en waar?

    zondag as is het weer een feestje van tante rie, we zullen het buffet ook namens jullie plunderen, daarna gaan we het laatste huis van neefje Jeroen even vakundig slopen
    druk, druk druk

    de draken lopen sinds gisteren al te zeuren over een kerstboom, iedereen in Vlissingen heeft er al een behalve ons huis!
    dus van het weekend met de kettingzaag de vlissingse bosjes in om een sparretje te scoren

    ik ga nog een studiepoging doen

    mazelos

  • 06 December 2005 - 22:14

    Sonja:

    Even een update uit V'broek, ben zondag met Tycho naar Zwolle geweest, was gezellig, we hebben samen met (o)ma een uientaart gebakken. Het gaat wat beter met haar, ze kon lang genoeg blijven zitten om te lunchen. verder zit ik te wachten op een bevestiging dat ik een boek mag vertalen, en als dat doorgaat heb ik een tijdje nergens tijd voor, Grote zus en oudste tantezegger plus aanhang en inwoning veel plezier, tot een volgende keer, ik vond het ook leuk om weer eens wat foto's te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 315288

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: