Dag 68 in Beijing, 13-11-05 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 68 in Beijing, 13-11-05 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 68 in Beijing, 13-11-05

Door: Shang Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

13 November 2005 | China, Beijing

We raken de tel een beetje kwijt met de dagen maar ik geloof dat het de 68 ste is. Gisteren was een leuke dag. We hadden een massage geboekt om 3 uur en besloten om voor die tijd even naar een kleermaker te gaan.

Aangekomen op de plek waar de kleermaker zich bevindt zien we dat er beneden een supermarkt is. Het aparte is dat deze supermarkt anders ruikt dan andere Chinese supermarkten. Het ruikt namelijk naar een vakantie supermarkt. Ken je dat als je op vakantie bent en je gaat zo'n supermarktje in, geen Appie formaat maar een kleine zoals de Spar ofzo, en dan ruikt het er zo naar een klein supermarktje. (waarschijnlijk geldt dit niet voor mensen die alleen maar naar verweggisan op vakantie gaan ik denk dat het een typische Europese supermarkt geur is). In ieder geval deze supermarkt rook dus anders en dat was vreemd. Hoe kwam dit nu vraag je je af. Dat zit zo dit was een supermarkt met alleen maar geimporteerde goederen. Dus inderdaad Europese artikelen. Wel megaduur natuurlijk maar alleen de geur al was heerlijk. Aan de zijkant van de supermarkt had je een ruimte met allemaal buitenlandse dvds en cds en boeken. En daarnaast.... je neus bracht je er vanzelf heen was een broodafdeling. Hier verkochten ze echt brood vers gebakken uit eigen bakkerij voor maar liefst 2 euro 30. Maar aangezien ik door Ambrosius nog steeds niet naar de wc kan hebben we besloten twee van deze meergranen broden te kopen. Zodat mijn darmen weer eens flink aan de slag kunnen. Ze hebben geen broodsnijmachine dus heb ik thuis de broden gesneden en in de vriezer gedaan.
We kopen ook nog 5 dvds en twee boekjes over China.

Dan gaan we naar boven naar de kleermaker het is een grote ruimte met veel stoffen (onze moeders zullen gaan kwijlen als ze het zouden zien). We zijn op zoek naar een stof om een winterjas van te laten maken voor mij zodat ik lekker uit kan dijen zonder het koud te krijgen. Ze hebben niet veel dikkere stoffen maar ik vind er een die wat bruinig is. We leggen uit wat de bedoeling is en de (sagerijnige) kleermaker meet me op. Over 5 dagen kan ik komen passen. We kopen ook stof voor een rok een a lijn model. Erg benieuwd wat het gaat worden en of het een beetje zal staan.
Hierna hadden we nog een uur voor we naar de massage zouden gaan. Ik had zin om wat te gaan drinken maar Mel wil naar de meubel winkel. We gaan naar de meubelwinkel. Hij is alleen erg ver weg die winkel en als we op de plaats van bestemming zijn moeten we eigenlijk weer weg. Ik vind dat zonde dus belt Mel de massage af (wel jammer want ik kon er best een gebruiken). We komen aan bij een winkel die bestaat uit 8 loodsen. We gaan samen met een verkoopster alle loodsen af. Ze staan vol met Chinese meubels de meesten zijn erg mooi. We zien een leuk kastje uit Tibet dat mooi dienst zou kunnen doen als commode en een middelhoge kast uit Mongolie die mooi zou zijn in de keuken in Alkmaar. Er zijn nog een heleboel andere mooie dingen maar we vinden dat we ook nog in andere winkels moeten kijken. We zijn namelijk in een laagbouwwijk waar ze alleen maar meubels maken en verkopen. We besluiten te gaan voor bovenstaande kasten. Mel doet de onderhandeling, ik ben daar erg slecht in. In het boek stond dat je ongeveer 10 % van de prijs af kon krijgen en dat is ook gelukt. Van de kast uit Mongolie wilde ze maar 100 yuan afhalen omdat dat een echt oude kast is. Van de andere kast is 200 afgegaan dus in totaal 30 euro. We moeten 280 euro in totaal betalen voor 2 kasten. We krijgen ze morgen gratis thuisbezorgd. We hebben alleen hier niet echt plaats om ze neer te zetten dus zullen ze in de logeerkamer moeten. We willen namelijk waarschijnlijk toch gaan verhuizen naar een groter appartement voor als de baby komt. Zodat we ook nog een kamer over hebben voor logees. Nu zou Ambrosius niet eens in de logeerkamer passen want daar staat een groot 2 persoons bed in. Ik koop ook nog een houten bak waar men vroeger rijst in bewaarde.

Thuis aangekomen slaap ik nog even 40 minuutjes en dan belt Casper. Heel gezellig maar helaas belt tegelijkertijd Ding ming dat hij is gearriveerd. Natuurlijk een kwartier te vroeg. We moeten meteen naar beneden komen dus moet ik Wei helaas weer ophangen. We gaan met de auto van Ding ming naar het oudste westerse restaurant van Beijing het heet Moscou. Het is 30 jaar oud en een heel mooi statig gebouw met hoge plafonds en marmeren muren. Alex en Yoki(drink) zijn ook weer van de parij. We proosten op Ambrosius en het is erg gezellig. Het eten is niet erg lekker maar wel te doen we hebben het voorgerecht nog niet op en de soep staat al naast je bord. Er wordt niet afgeruimd na iedere gang dus eigenlijk is het een zootje maar dat is wel begrijpelijk aangezien ze in China heel anders eten in een restaurant.

Na het eten gaan we naar de bioscoop naar de film Zorro 2. Ga er alsjeblieft niet heen want hij is heel verschrikkelijk. Het was een mooie bioscoop met een groot scherm. Het geluid stond alleen zo hard dat ik bij iedere actie mijn oren dicht moest drukken.
Na de film zijn we naar huis gegaan en vandaag was een relax dag. We hebben vannochtend de dvd van hotel Ruwanda gekeken. Erg indrukwekkend en het laat je bijna niet los. Verder geen interessante dingen.

Mingtian jian!!!

• 13 November 2005 - 15:14

Malio En Kids:

he hallo,

ik zet net de pc aan (want Ilse doet haar middagnappie) en je was er nog op de msn en toen was je weg, lekker vriendelijk!

(ondertussen breekt Zoe bijna haar duim tijdens het bankspringen, maar dat is weer over)

het is voor jullie ook te laat ook, 23.00 en morgen weer maandag!

Ga je die meubelen naar nl verschepen?
    hoe zit dat met die kleren, ben je al zo aan het uitdijen dat ze daar geen kleren voor je hebben? hoog tijd voor een foto met dat korte haar en die dikke buik
    trouwens opa en oma uit Lut gefeliciklapstaard natuurlijk

wij zijn net naar het bos geweest met de draken en hebben gewandeld, mini-piknik (volgens mij is dat niet goed) en weer wandelen
    de dames hadden het erg naar hun zin in het bos, "heel interessant op hoeveel manieren je een tak in iemand zijn of haar ogen kan steken" daarnaast hebben ze een uur met een labrador in het bos gespeeld dus binnenkort willen ze ook een hond

op de terugweg was een band van de fietskar kaput maar als je net doe of je het niet merkt dan is dat niet zo erg

ik heb trouwens een ontdekking gedaan; normaal als een nachtje op stap ben geweest dan ben ik helemaal brak de andere dag, gisteren hadden we een feestje maar was ik de bob en je raad het al, ik ben nog helemaal brak terwijl ik al het spawater wat ze in die tent hadden heb opgedronken
    conclusie: van drank wordt je niet ziet, van laat naar bed gaan wel!

gisteren hebben we met de draken de intocht van die ouwe grijze meegemaakt en de draken waren onder de indruk, eerlijk is eerlijk ik heb ook een paar maal tegen Ilse moeten zeggen dat het niet de echte sint was, zo goe dwas hij in het mooie vlissingen

Wel effe een verschil zeg, Zorro 2 of hotel Rwanda
    Bij die laatste was ik zeker 10 minuten stil toen we de bios uit liepen en dat is voor moi heel wat

ik ga hangen want het is 1614 en ik ben hondmoe, misschien dat ik op de bank kan gaan liggen zonder besprongen te worden door draak 1 en 2

doeg

• 13 November 2005 - 16:04

Dieuwke:

Wanneer zitten jullie altijd op de chatbox, by the way???
    Wilde ik even weten...

• 13 November 2005 - 16:10

Dieuwke:

Nu vergeet ik het bijna weer....
    Leuke foto's met die prins.
    Ik dacht eerst dat Maxima erbij stond, op die ene foto.
    Je lijkt van de zijkant ietsje op Maxima, Sag!Op die foto.
    Ehhh....bedoeld als compliment , hoor.
    Tja....dat maakt niet iedereen mee. Een "biertje "drinken met WA.
    Doei!

• 13 November 2005 - 16:36