Groot nieuws vanuit Beijing!!!! - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Groot nieuws vanuit Beijing!!!! - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Groot nieuws vanuit Beijing!!!!

Door: Shang Sa La en Mulan

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

11 November 2005 | China, Beijing

Jullie Nederlandse Chinezen worden papa en mama!!!


Inmiddels ben ik 12 weken zwanger en zijn we al drie keer naar het ziekenhuis geweest. Het was wel erg moeilijk om het jullie niet te vertellen maar we wilden eerst weten dat het allemaal goed ging met de baby voordat we het nieuws de wereld in gingen brengen.
Waarschijnlijk vallen er voor jullie nu een hoop dingen op zijn plaats. Bijvoorbeeld de constipatie waarmee ik (nog steeds) te kampen heb. Waarom we zo vaak Nederlands eten, ik kan het Chinese eten niet meer luchten of zien. Waarom ik de enige was die nuchter was tijdens de kalaoke, hoewel het een enorme strijd heeft gekost om niet te hoeven drinken. Dat ik constant zo moe ben en overdag een tukje doe.

Het begon allemaal zo'n beetje in de derde week van ons verblijf hier. Voor mij eigenlijk al iets eerder omdat mijn menstruatie uitbleef. Ik heb dat echter niet heel duidelijk naar Mel uitgesproken omdat hij midden in dat eerste project voor Olay zat en het onwijs druk had met zijn werk. Maar na twee weken overtijd leek het mij toch verstandig om een test te doen. Ik ben dus naar de apotheek gegaan met mijn woordenboekje en heb daar het woord zwangerschapstest aangewezen. De vrouw begreep het meteen en pakte een doosje onder de toonbank en zei me wat het koste. Ik ging echter eerst eens kijken of er een Engelse gebruiksaanwijzing bij zat maar dat was natuurlijk niet het geval. Ik vroeg hoe het zat met de streepjes op dat stikje. (mijn Chinees was toen natuurlijk veel slechter dan nu dus het ging met gebaren) de vrouw achter de toonbank gaf met gebaren aan wat elk streepje betekende. Twee streepjes dan ben je zwanger 1 streepje niet en geen streepje ook niet. Meer kon ik niet vragen dus ben naar huis gefietst. Thuis op internet gezocht naar zwangerschapstestgebruiksaanwijzingen. Daar krijg je een heleboel hits op, via google. Na een tijdje allerlei gebruiksaanwijzingen te hebben gelezen keek ik nog eens op het pakje en jawel daar stond een internetadres op. Ik intypen en wat denk je... ik kon kiezen Chinees of Engels. Dus voila ik had de gebruiksaanwijzing in het Engels.
De volgende morgen om half 6 hebben Mel en ik de test gedaan. En jawel binnen no time zijn er 2 donkere strepen zichtbaar. Whaaaaaah WE KRIJGEN EEN BABY!! Diezelfde week hebben we het Beijing United Family Hospital gebeld omdat we geen idee hadden hoe het allemaal werkt in Beijing. Ik had Johan gevraagd waar hij heengaat met zijn kinderen en die noemde dit ziekenhuis. Ik had op internet gelezen dat ik Foliumzuur moest slikken dus leek ons een afspraak met het ziekenhuis een goed idee. We konden de volgende week terecht bij dokter Li.

Terwijl Mel en ik in de supermarkt lopen opzoek naar melk en andere gezonde dingen zien we blikken melkpoeder met daarop foto's van zwangere vrouwen. We lezen de ingredienten, die staan er vaak in het engels op, en zien dat er ook folic acid in zit. We vragen de verkoopster en die zegt dat het heel goed is voor als je zwanger bent. Dus dat kopen we. Eenmaal thuis gekomen staat Robbert in de gang om met Mel naar het vliegveld te gaan voor hun presentatie voor Olay de volgende morgen. Ik zie echter een vrouw in de gang met een kleine baby en besluit haar te vragen of zij weet hoe je die melk moet klaarmaken. Dus zet ik mijn fiets neer en vraag haar. Ze zegt dat zij de melk ook heeft gedronken en dat het erg goed is. Ze kan alleen niet goed genoeg Engels om me te vertellen hoe je die melk klaarmaakt dus wordt haar man gebeld. Terwijl we wachten op haar man praten we een beetje over haar baby en dan ziet ze mijn fiets staan en vraagt of die van mij is. Ik zeg ja. Ze schud haar hoofd en zegt dat ik dat niet meer mag doen, fietsen dus. Ha ha die Chinezen zijn zo voorzichtig die mogen helemaal niets meer als ze zwanger zijn. Ik tilde mijn fiets ook aldoor de trap op en af maar sinds de congierges weten dat ik zwanger ben (ja idd eerder dan jullie, sorry) doe ik dat maar niet meer, meer voor hun dan voor mezelf hoor).

De afspraak in het ziekenhuis was verhelderend. Ze hebben een urine onderzoek gedaan en bloeddruk gemeten ed, en nogmaals een test. Weer bleek dat ik zwanger ben. De dokter (een vrouw) vertelde dat ik 4 echo's krijg een met 8, 12, 20 en 36 weken. Er zijn 4 gynacologen allemaal vrouwen en een van de vier gaat ons kind halen (zo zeg je dat toch?) Het zijn 2 Chinese en 2 Amerikaanse doktoren. Iedereen in het ziekenhuis spreekt Engels dus dat is heel makkelijk en er lopen mensen uit alle landen van de wereld rond dus het is met recht een internationaal ziekenhuis. Het ziet er niet ziekenhuisachtig uit het is heel vriendelijk ingericht en je voelt er je goed op je gemak. Als ik moet bevallen, zo rond 25 mei, gebeurt dat in het ziekenhuis (in Beijing doen ze niet aan thuisbevallingen) en dan moet ik daar 4 dagen blijven aangezien ze ook geen kraamzorg hebben. Melle mag ook blijven slapen er staat in je kamer een slaapbank. Er zijn midwifes die je leren hoe je de baby moet verzorgen en hoe het werkt met borstvoeding. Dus zoals je ziet is het goed geregeld allemaal.
Met 8 weken kregen we de eerste echo dat was heel bijzonder. Je zag niet echt een baby maar meer een soort hompje in een zwart rondje maar in dat hompje zag je een hartje pompen.

In de 9de week heb ik nog een gratis avondcursusje gehad over wat er met je lichaam gebeurd en wat je wel en niet moet eten en doen. Dat was wel leuk.

En eergisteren op dag 64 zijn we voor de tweede echo geweest. Mel had daarna een presentatie dus Ding Ming en Robbert kwamen hem ophalen en ik zou met de chauffeur die ons heen had gebracht ook weer terugrijden. We gingen eerst naar de dokter omdat de echodokter een spoedgeval had. Na wat vragen zei ze dat we naar het hartje gingen luisteren. Mel en ik helemaal opgetogen want dat hadden we niet verwacht. De dokter zoeken met haar apparaatje maar geen hartje te vinden alleen de mijne die hoorde je goed. Ik schrok me wild, alle verhalen van vriendinnen met miskramen gingen door mijn hoofd. Mel schrok ook maar zag hoe erg ik schrok dus hield hij zich groot. De dokter zei dat je het normaal wel vaak kon horen maar dat het soms wel eens voorkomt dat het niet lukt’ dus maak je geen zorgen’..... Duhh!.. ik had natuurlijk mega zorgen. We moesten nog een tijd wachten tot de echodokter terug was en toen hij eenmaal bezig was zag ik een kindje maar het bewoog niet en ik zag ook geen hartje. Ik vroeg hem of het wel goed was. Dat was het zei hij ik zei dat ik geen hartje zag dus toen liet hij het even goed zien. Mel vertelde hem dat de dokter het niet kon vinden. Toen zei de dokter dat hij het wel kon laten horen. Hij deed het geluid aan en jahoor heel luidt en snel geklop. Dat was een opluchting. Ik zei dat ik het niet zag bewegen dus toen ging hij met zijn apparaat bewegen en toen zag je dat het kindje zijn arm naar het hoofd bracht. We waren alletwee enorm opgelucht. Ook de nekplooi was prima en de grootte van het kindje ook. Ik moet nu over een maand terugkomen en dan heb ik dokter Farah uit Amerika. (Zij was de dokter van dat stel waar we zijn geweest zondag en waarvan ik een heleboel baby tijdschriften van heb gekregen.) Dan gaan ze een bloedtest doen om te checken op Down syndroom. Toen we weer weggingen van het ziekenhuis heeft Mel in de auto, naar de presentatie, Ding Ming ingelicht. Die heeft vervolgens meteen de chauffeur waarbij ik in de auto zat gebeld dat hij wel heel voorzichtig moest rijden omdat ik zwanger ben. Ha ha echt prachtig vind ik dat (nu nog wel tenminste het wordt een ander verhaal als ze zich gaan bemoeien met mijn naar school fietsen bijvoorbeeld).

Ik heb de ayi ook verteld dat ik zwanger ben in de zevende week ofzo (ja idd ook eerder dan jullie). Ze was helemaal verrukt. Nu begreep ze waarom we een ayi nodig hadden ik moest maar snel gaan zitten. Nu iedere keer als ze komt aait ze over mijn buik en kijkt ze er heel lief bij. Ze vraag me er ook vanalles over dus voor mijn Chinees is het wel goed. Gisteren vroeg ze hoe ik naar school ga dus ik zei met de metro. Ik heb dus gelogen tegen haar maar als ik zou zeggen dat ik met de fiets ga (40 minuten ook nog) dan zou ik een enorme preek van haar krijgen en daar had ik geen zin in. Hopen maar dat ze niet met de congierge praat.

Na de eerste echo hebben we onze directe familie ingelicht zodat Kirsten en Lennard spullen voor ons mee konden nemen. Iedereen was reuze blij. Mel zijn moeder heeft positiekleding voor me gekocht waarvan ik de broek sinds 2 dagen draag. Hij is nog te groot maar het is beter dan mijn andere broeken die knellen namelijk onwijs in mijn buik. We hebben van haar ook al een babypakje gekregen en boekjes van Daphne Dekkers en Kluun, van Ilse een dagboekje waar ik nu iedere dag een stukje inschrijf over hoe ik me voel. Manon W heeft allemaal boeken opgestuurd dus ik kan me helemaal voorbereiden op wat komen gaat. Kirsten en Lennard hadden een babyhangmatje gekocht voor in de box en een heel lief armbandje waar je de naam van de baby in kan graveren. Dus we zitten er al helemaal in zoals je leest.

Mel en ik zaten van de week de namenboekjes (van Ilse) door te bladeren voor een jongensnaam (meisjesnaam weten we al) en toen zag Mel Ambrosius staan we hebben er onwijs om moeten lachen samen dus vanaf dat moment heet onze baby tijdelijk Ambrosius. Hebben jullie nog tips voor leuke jongensnamen dan zijn die welkom we hebben namelijk echt geen idee.

Hieronder zie je de echo van Ambrosius het is een vrij duidelijke dus volgens mij moet het wel goed overkomen op de site.
Mel heeft vandaag ook nog twee fotos gevonden op de site van de Nederlandse ambassade dus die plaats ik er ook bij als bewijsvoering voor een eerder geschreven stuk.

Nou mensen dit is het weer voor vandaag even niets over de dag zelf omdat dit al mooi genoeg is vind ik zelf.
Mingtian jian!!!!
Shang Sa La en natuurlijk Mulan

Ps: de verwarming doet het!!!! Wei je kan je thermostaat dus opendraaien. Als je dan fideel wilt zijn dan moet je hem ook niet meer uitzetten want dat kunnen wij ook niet. Aan is aan daaraan kun je niets meer veranderen tot 15 maart want dan gaat hij weer uit. Vraag: Waarom hebben zoveel Chinezen hun raam open in de winter????? Antwoord: Omdat het binnen zo warm is en je de verwarming niet kunt regelen.

Ps ps: Heidy heb je je rijbewijs nou gehaald?????

Ps ps ps: Malio ik ben benieuwd naar de reacties van je rechtse collega's, hoe is het afgelopen, heb je je baan nog?

Ps ps ps ps: Bou rou hier even alle mensen op een rijtje
Linda is getrouwd met Dan en zit bij mij in de klas, ze komt uit Amerika South Carolina en is ongeveer 49 jaar oud schat ik. Dan is 56 jaar oud.

Elyah is die rode draak van de duitse baptisten familie uit Alaska, hij zit ook in mijn klas en is 22 jaar oud. Zijn familie bestaat uit vader Marco, moeder Kate, broertje Mika (20) en zusje Carry-Anne (18).

Josh uit Oxford (ik gok op een d aan het eind maar kan ook een t zijn weet het even niet meer) in Engeland. Hij is 24 jaar oud en is bevriend met Graham uit de gevorderden klas waarvan ik dat boek heb gekregen. Graham heeft een vrouw en een kindje van 2.

Johan, die zat in mijn klas maar zit dat niet meer hij is rond de 40.

Cathrine een vrouw uit Engeland die hier al 9 jaar woont (in China) en ik denk ongeveer 37 is.

Single amish, die eigenlijk Lili heet en een duitse baptist is, uit de gevorderden klas en ik denk begin 40 is.

Shan, het meisje wat mij bijles geeft ze is bevriend met Linda en Dan. Zij zal begin 20 zijn.

DingMing, manager van de ontwerpstudio, dus formeel Mel zijn baas die ook net zo oud is als Mel

Robbert, Mel zijn tolk die 26 jaar is.

Alanya, collega van Mel die 37 jaar is en die die dochter van 3 heeft die op dat kinderdagverblijf zit.

Michael, de directeur van Huan Yang, 38 jaar oud.

Nancy de manager van Huan Yang Classic ongv 38 jaar oud.

Van het Kalaoke; Yoki (drink) een vriendin van Dingming ongv 30 jaar oud
en Alex, collega van Mel en Ding.

Ik geloof dat dat iedereen is waarmee we contact hebben haha.

  • 11 November 2005 - 09:34

    Bianc:

    JOOOEEEEEEPPPPPIEEEEE!!!!!!
    GEFELICITEERD JULLIE 2! Het verbaast me niets, grinnik..... helemaal fijn. Ik zend jullie alle gezondheid en geluk toe, hartstikke gaaf!
    dikke knuffels!

  • 11 November 2005 - 09:40

    Axel:

    Nou bij deze dan eindelijk Officeel gefeliciteerd. Met Ambrosius

  • 11 November 2005 - 09:40

    Axel:

    Nou bij deze dan eindelijk Officeel gefeliciteerd. Met Ambrosius

  • 11 November 2005 - 10:51

    Michel Van Tilborg:

    Van harte met dit goede nieuws. Spannend allemaal. Ondertussen verkeren jullie blijkbaar in hoge en hogere sferen. Pas goed op jullie zelf. Mogen buitenlanders in China wel meer dan een kind?
    Veel geluk, Michel

  • 11 November 2005 - 11:19

    Bao Rou:

    Ook van ons hierbij de officiele felicitaties! Wat een opluchting - ik hoef niet meer bang te zijn dat ik m'n mond voorbij praat! De echo foto is goed duidelijk. Het is een blijft een wonder! Ja, namen kiezen is moeilijk - je kind moet er zijn/haar hele leven mee doen tenslotte. Maar jullie hebben nog even de tijd om daarover te beslissen.
    Bedankt voor de uitleg over jullie bekenden daar. Het is me nu allemaal veel duidelijker, en misschien anderen ook.
    Moet zo meteen weg naar Hoofddorp en pas laat vanmiddag terug, dus hopelijk kunnen we morgen weer chatten.
    Veel liefs & knuffels uit N-V

  • 11 November 2005 - 12:27

    Wei:

    VAN HARTE!!

    Klaas vind ik wel een mooie naam.

  • 11 November 2005 - 18:36

    Manon W:

    Ik ben ook zóóóóóó blij voor jullie :D Ik kreeg helemaal kippevel toen ik Ambrosius zag! Jullie China-jaar was al een hele belevenis, maar nu wordt het echt onvergetelijk! Leuk trouwens om ook Wim-Lex (ideetje?) op de foto's te zien.

    Opa's en oma's, ooms en tantes etc. ook gefeliciteerd!

    Veel liefs, Manon

  • 11 November 2005 - 22:12

    Malio:

    EINDELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!

    EINDELIJK MAG IK OVER BABIES PRATEN, WAT DEED DAT PIJN, AL DIE TIJD DE DINGEN NIET BIJ ZIJN NAAM NOEMEN

    lekker he om die dingen eruit te gooien?
    zijn er nog meer geheimen, gooi eruit zou ik zeggen!

    Ik ga niet reageren op je verhaal want het meeste wist ik al maar ik vind de foto's van prins pils en de creative director wel erg strak (inlijsten!!!!!)

    Sorry sag, toen ik er vanmorgen uitknalde
    ja lieve beeldbuiskindertjes, sag en ik zatten te msn'n onder werktijd (het was maar effe) maar toen knalde hij er uit omdat ilse de pc thuis opstarte en ik hetzelfde inlogding had gebruikt
    ik was dus aan het vertellen over de posters en de ouderschapsverlofdiscussie

    in twee kamers hangen nu posters van de grote roerganger en ik heb hem aan de sjef laten zien omdat hij me altijd van groenlinkse streken zit te betichten (met dank aan ilse)

    nog geen echte negatieve reacties, maar die zullen er wel niet zijn want die komen altijd van die zure lui en die trekken sowieso dan hun b..k niet open.

    we shall seashell!!!!!!

    het gesprek over het ouderschapverlof had niet het gewenste resultaat maar was niet slecht, ik was redelijk in control
    enkel de sjef wil geen goed advies naar het college geven
    na veel vijven en zessen heb ik hem gezegd dat hij maar snel met een formeel besluit moet komen zodat ik bezwaar kan maken
    dan kan het hele circus beginnen, bezwaar maken, nieuwe beslissing college, dan beroep bestuursrechter en daarna eventueel hoger beroep

    zo ver zal het wel niet komen maar ik ga in ieder geval voor het bezwaar (das binnen de gemeente ook al niet niks). misschien draaien ze volgende week bij want dat betekent toch enigzins met de billen bloot (hopelijk want dat doet de relatie met het bestuur ook geen goed, als je van een relatie kan spreken, trouwens volgend jaar maart weer verkiezingen dus zijn al die gasten misschien wel weg)

    we zullen zien ik hou je op de hoogte
    ondertussen heb ik vanavond gewoon voor de sjaak zitten werken dus ik heb er nog een goed gevoel over (anders had ik dat dus echt niet gedaan)
    morgen naar sinterklaas en een familiefeestje dus het wordt weer burgelijk druk

    mazzel

    PS wacht dacht je van Ambrosius Mario Arnold (AMA, heb je het in nl voor elkaar hoor, 2 paspoorten en AMA heten)

  • 12 November 2005 - 10:19

    Dieuwke:

    Welja...EEN DIKKE PROFICIIAT , namens ons!!!!
    Dat verklaart inderdaad , waarom je steeds niet lekker was. Nou, gelukkig is het dit. Een klein Pamaatje opkomst...hihi.
    ( Jan?) Mwa.....Een naam uit het geslacht Pama zou niet verkeerd zijn. Tjalling....dan hebben we drie generaties Tjalling.
    Maar , dan moet je 't uiteraard allebei erg leuk vinden om te vernoemen.
    Toch is het met 8 weken al wel echt een babie'tje, he. Die vingertjes zijn er al en de voetjes ook.
    Hoe oud is Ambrosius op die echofoto? Volgens mij zag ik z'n neusje. Leuk hoor.
    Echt een wonder, he.
    Ja ja....die krijgt dan een Chinees paspoort, want jullie zitten nog in China als Ambrosius geboren is.

    Als je maar goed blijft luisteren naar je lichaam , dan kun je nog best veel doen , hoor. Dat voel je zelf het beste aan , wat je wel en niet kunt.
    Nou meid, Geniet van de zwangerschap!!
    En Melle ook , natuurlijk.
    Liefs, Dieuwke

  • 12 November 2005 - 12:14

    Germ:

    Gefeliciteerd!!!!

  • 12 November 2005 - 17:03

    Ton En Tineke:

    Birgit en Ruud waren net even bij ons en vertelden dat ze in mei opnieuw opa en oma worden.Melle en Sagra,van harte!!!!!We hopen dat jullie een hele leuke zwangerschap hebben.

  • 12 November 2005 - 18:42

    Sonja:

    Hoi Sagra en Melle, hartelijk gefeliciteerd!!!!
    En bedankt voor de kaart voor mijn verjaardag, die kwam vandaag. Wat betreft namen voor een jongen, na een slapeloze nacht ben ik er uit: als het kind Fortgens gaat heten lijkt Jorge/George/Sjors/Giorgio mij heel leuk, kan in elke taal worden uitgesproken geloof ik, en als het een Pama wordt vind ik Pelle daar goed bij passen.
    Het is hier thuis een heksenketel, Sonja, Koen en Oma Houtje zijn hier om voetbal te kijken, Cassandra is met een internetvriendin in de Arena! om naar Oranje-Azzuri te kijken. Inmiddels lijkt het eten klaar te zijn, tot de volgende keer.

  • 12 November 2005 - 20:01

    Ni Bao Rui:

    Nou, gelukkig weet iedereen het nu. Het blijft moeilijk om je mond te houden naar anderen toe als je zulk geweldig nieuws hebt te vertellen. Donderdagavond op de franse les ook verteld, iedereen enthousiast en gefeliciteerd! Malio en Ilse ook van harte met jullie aanstaand oom- en tanteschap.Helaas moest ik wel wat uitleg hebben bij de echo (ik kijk kennelijk verkeerd), maar daarna werd het duidelijk. Het blijft bijzonder dat je dat allemaal kunt zien heden ten dage(sprak de oude vrouw). Jammer dat prins pils op de foto langs je heen kijkt Sagra, terwijl hij Melle diep in de ogen kijkt. Hij zal toch niet... Leuk dat die foto's op het internet stonden. De naamsuggestie van Wei (Klaas) vind ik wel leuk, omdat dat mijn vaders naam is. Ik weet nog wel een paar Groningse namen: Menzo en Tammo. Andere optie: Elijah? Is toch ook een leuke naam? Als ik goed nadenk komen er misschien nog wel een paar bovendrijven. Vanochtend niet gesport, had geen zin. Wel even bij Axel en Anne geweest. Ik wilde de baby voelen, maar telkens als ik mijn hand op haar buik legde bleef het stil. Nu al bang voor oma dus. Vanmiddag had ik een acryl schildermiddag. Moest een bloem schilderen. Ik had een kerstroos gekozen en hij wordt wel mooi, vind ik zelf. Ben erg benieuwd naar je nieuwe look, kort haar staat je best goed als ik me goed herinner. Morgen geen afspraken, dus dan moet ik echt een zootje achterstallig naai- en schrijfwerk proberen weg te werken. Verder geen nieuws, dus Liefs uit Lut.

  • 13 November 2005 - 08:22

    Caroline:

    Super! Wat ontzettend leuk zeg! Lijkt me wel moeilijk om zo ver weg te zijn van familie en vrienden. Hoop voor jullie dat het een voorspoedige zwangerschap zal zijn. Probeer er maar zoveel mogelijk van te genieten!
    Groetjes Caroline, Machiel en Sarah.

  • 13 November 2005 - 10:21

    Lenenkir:

    alles goed met julie?
    ik heb je gemaild op je hotmail en de mac
    weet niet of het is aan gekomen liefs kirsten

  • 13 November 2005 - 18:05

    Jennifer:

    SAG EN MEL....VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!
    Ook wij zijn heel blij voor jullie..Sag ik hoop je snel op msn te spreken!!!!

    liefs jen

  • 14 November 2005 - 19:40

    Sandra:

    Wauw!!!
    Gefeliciteerrrrrd!!!!
    verdomme zeg zit ik ff niet op te letten gaat er zo groot nieuws de lucht in.
    Geweldig zeg. Fantastisch om al die verhalen te horen over wat je nu al allemaal niet meer mag. K ben inderdaad benieuwd of je dat over een tijdje ook nog zo grappig vindt.
    Leuk trouwens dan kom ik in juli op kraambezoek. Moet ik zeker eerst ff bellen voordat ik alle teentjes en vingertjes wil komen tellen.;-)
    Geniet ervan!!!!

    liefs Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 315286

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: