Onverwachte zaken en vriendelijke mensen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Onverwachte zaken en vriendelijke mensen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Onverwachte zaken en vriendelijke mensen

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

14 December 2017 | Nederland, Nederland

Net voor ik bij het ziekenhuis ben met India om 8.10 uur, breekt de duwstang waar ook de rugleuning van India haar rolstoel aan vast zit helemaal af. Ik kan dus niet verder lopen en het is een gevaarlijke situatie want als ik de stang niet tegen houd valt India naar achteren. Ik roep een man die staat te roken of hij me wil helpen. Hij helpt de stang tegen te houden terwijl ik India uit de stoel haal. Hij zet de stoel op de stoep terwijl ik met India naar de balie van mondheelkunde loop. Nadat ik mijn verhaal vertel wordt er een verpleegkundige geroepen die India van me overneemt zodat ik de stoel kan halen. De meneer heeft gewacht tot ik terug was. De tandarts assistente is op de hoogte gebracht en komt om te vragen of ze iets kan doen. De tandarts wacht wel even zegt ze. Ik bel de leverancier van de rolstoel maar die zijn nog dicht dus toch maar eerst naar de tandarts.
Ze zijn heel begaan en na de controle bellen ze het ziekenhuis rond om te kijken of er ergens een rolstoel is waarmee ik India naar huis zou kunnen brengen maar die is er niet.
Ik bel Welzorg. De mevrouw snapt dat dit spoed is en zegt dat er een monteur komt.
Binnen drie kwartier is hij er al. Hij kijkt naar de stang en ziet meteen dat hij er niets mee kan (dat dacht ik al). Maar hij ziet ook dat wij een rolstoel echt nidig hebben en dat het geen optie is dit weekend zonder te zitten. Hij belt het hoofdkantoor en zegt dit tegen de mevrouw op het kantoor. Die doet moeilijk maar hij is super duidelijk hij wil binnen 10 minuten terug gebeld worden.
Tijdens het wachten stromen de spoedmeldingen bij hem binnen. Hij lacht erom en maakt zich absoluut niet druk.
“En hoe moeten jullie nu thuiskomen?” Vraagt hij. Ik vraag hem of hij ons kan brengen met zijn Welzorgbus. Dat mag eigenlijk niet maar hij heeft er maling aan. Na 10 minuten belt hij zelf terug naar het hoofdkantoor. Ze gaan een koerier de rolstoel laten halen. Die naar Nieuw- Buinen in Groningen/Drenthe laten brengen naar Veldink. Daar wordt de stoel gemaakt en dan brengt de koerier hem weer terug. De stoel is dus maar een dag weg. Dan zegt de monteur dat hij weet dat het niet mag maar dat hij ons inclusief rolstoel naar huis gaat brengen.
En zo geschiedde. Om kwart voor 11 zijn we weer thuis.
Om 12 uur word ik gebeld door de koerier wat is onze straatnaam want de tomtom kent het adres niet. Er is een schrijffout gemaakt maar nu komt het goed.

Om twee uur staat hij voor de deur, hij komt helemaal uit Geertruidenberg!! Nu moet hij minimaal 2,5 uur naar Nieuw-Buinen rijden, wachten tot de stoel gemaakt is en dan weer terug naar ons en dan weer naar waar hij vandaan kwam.
Om 3 uur belt de monteur me om te checken of de stoel al is opgehaald, hij is nog in de buurt en wil even checken. Ontzettend vriendelijk.

Om half zes belt de koerier me weer op om te vertellen dat de stoel gemaakt is en hij nu onderweg terug gaat. Half 8 zegt zijn tomtom is hij hier.

Wat voel je je gehandicapt zonder de rolstoel. Wat zijn we ervan afhankelijk dat voel ik nu extra sterk. Maar wat een fijne mensen zijn we vandaag tegen gekomen en Helzorg is vanaf vandaag toch gewoon weer Welzorg want deze service is top!

• 14 December 2017 - 18:49

Caroline:

Wat heerlijk Sagra, dat het zo ook kan! Mooi verhaal!

• 14 December 2017 - 19:00

Oma Kippie:

Wat een prachtig kerstverhaal. Ze bestaan echt, die lieve, behulpzame mensen

• 14 December 2017 - 21:46

Bianca:

Whoopwhoop wat een engel die man!!!!

• 15 December 2017 - 00:35

Marlon:

Wauw, goud waard die monteur! Zet hem in het zonnetje! En India? Hoe bleef zij eronder?

• 15 December 2017 - 01:55

AlisonWhite:

wat mooie... ☺️♥️

• 20 December 2017 - 09:57

Kirsten:

Lieve saak wat een ervaring beschijf je hier. Fijn om te lezen dat er zulke lieve mensen zijn. Die verdienen eigenlijk de warme douch.
    Blij dat het goed is afgelopen.