BUSJE KOMT ZO….. - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu BUSJE KOMT ZO….. - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu
VIP-Report

BUSJE KOMT ZO…..

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

13 Maart 2011 | Nederland, Alkmaar

24 November 2010 heb ik het stukje over de rolstoel geschreven. Inmiddels is het 13 maart 2011. We hadden gehoopt dat we inmiddels al zouden rijden in onze nieuwe bolide maar helaas.

We werden verzocht om te komen praten bij onze contactpersoon van de WMO bij de gemeente, naar aanleiding van de offerte voor de aanpassing van de bus die wij ze hadden toegestuurd. Het leek mij een beetje onzin aangezien hij inmiddels wel weet dat India gehandicapt is en dat er weinig kans is dat ze ooit uit haar rolstoel gaat komen. Maar Mel bedacht dat het om toch wel veel geld gaat (offerte van over de €7000,-) en dat het logisch is dat hij wil praten. Het leek mij beter om niet mee te gaan. Sowieso is het niet handig om met 3 kinderen aan te komen en de man in kwestie en ik zitten een beetje (understatement) in elkaars allergie.

Toen Mel terugkwam was hij geirriteerd, dat is Mel niet snel. We moeten nog een offerte opvragen bij een bedrijf dat de gemeente heeft aangegeven, erg richting 1 bedrijf gestuurd, vriendjes politiek?. Daarnaast heeft de WMO man al duidelijk gemaakt dat hij de stoelen van Yuna en Brida niet gaat betalen. Deze stoelen moeten ook aangepast worden omdat anders de rolstoel er niet in kan, kosten € 1600,-. We weten van een ander gezin die dit wel uitbetaald heeft gekregen van een andere WMO man.
Ook wil hij de vriezer en stroompunt niet bekostigen en wat andere dingen . De vriezer begrijp ik wel maar niet de reden waarom. Hij zegt dat de gemeente denkt in een straal tot Castricum (kleine straal dus) waarin we India vervoeren, dat betekent dat je dan geen vriezer nodig hebt. Het was maar goed dat ik niet mee was want ik kan zeer slecht tegen dit soort uitspraken.

Mel heeft een nieuwe offerte aangevraagd die wel € 4000,- scheelde met die van ons bedrijf. Zij hebben alleen aanpassingen aan de bus beschreven als je alleen India meeneemt en de rest van je gezin niet. Zo denkt de gemeente dus ook. Wat moeten we, de gemeente dus, doen om India mee te kunnen nemen in een bus en dat betalen we. Ik kan daar niet zo goed tegen, je hebt toch een gezin en je probeert een zo ‘normaal’ mogelijk gezin te zijn. Ik vind het jammer dat deze gemeente zo kortzichtig is in dit geval. Als je in Castricum of Zaanstad woont denken ze veel meer met je mee. Nu weet ik dat het al heel fijn is dat je iets krijgt en dat ze in andere landen helemaal niet dit soort dingen krijgen maar stel 1 maat en doe niet bij iedere gemeente iets anders. Gelukkig wonen we niet in Heerhugowaard want daar is het nog erger.

Om een lang verhaal kort te maken, Mel is nogmaals bij de WMO man geweest en toen heeft hij bijna de deur tegen zijn neus dichtgegooid omdat hij zo kwaad was. Die man kan zulke foute opmerkingen maken dat is ongelofelijk hij haalt echt het bloed onder je nagels vandaan. Geen enkele compassie met de situatie. We konden juridisch niets beginnen met het feit dat het andere gezin wel die aanpassing betaald heeft gekregen. Je moet dan minstens 4 andere gevallen weten, dit volgens de jurist van MEE. We krijgen nu iets minder dan de helft van de offerte van de gemeente.

We hebben een aantal fondsen aangeschreven met de vraag of ze ons financieel willen bijstaan. Dat is gelukt we krijgen van 2 fondsen een bedrag waarmee we de aanpassing aan de bus van kunnen betalen. India’s logeergezin heeft een mailing de op de bus gedaan om hun vrienden en familie te vragen of ze geld op India haar stichting wilden storten voor de bus en daar is veel geld op binnengekomen (iedereen bedankt daarvoor!) We moeten nu nog maar een relatief klein gedeelte lenen van onze ouders om de bus te kunnen betalen. Bijzonder hoor hoe aan de andere kant mensen je zo willen helpen en met je meedenken.

De dealer heeft helaas een foutje gemaakt. Ze hadden het grijskenteken al moeten aanvragen toen ze de ramen hebben geblindeerd maar dat hebben ze niet gedaan. Ze hebben de bus meteen naar het aanpassingsbedrijf gestuurd. Die hebben alle aanpassingen erin gemaakt maar nu kan de RDW hem niet als grijs kenteken meer keuren. Nu moet het aanpassingsbedrijf alles er dus weer uithalen, dan wordt de bus gekeurd. Dan moet alles er weer ingebouwd worden en moet hij nog een keer voor de aanpassingen gekeurd worden. Erg vervelend want nu duurt het nog langer voor we het kenteken hebben. Zodra we het kenteken weten kunnen we namelijk de parkeerplaats gaan aanvragen.

Liefs,
Sag

Ps: Axel en Rogier, GEFELICITEERD met jullie verjaardag!!!!

• 14 Maart 2011 - 11:06

Irma:

Wat een nachtmerrie! En wat super vervelend dat je bent overgeleverd aan het goede weekend van een man bij de gemeente! En een goed weekend heeft hij zelden zo te horen...

Sterkte!
    Irma

• 15 Maart 2011 - 19:17

Manon W.:

Jemig, wat een gedoe met al die regels, die nog overal verschillend zijn ook. Doet wel weer een beroep op jullie uithoudingsvermogen zeg!
    Veel sterkte met alles...

Liefs, Manon