Verbouwing ect. - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Verbouwing ect. - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Verbouwing ect.

Door: Sagra

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

03 April 2008 | Nederland, Alkmaar

"Ik hou zo veel van jou, veel te veel van jou, ja ik hou veel meer van jou dan"..... een fluitconcert volgt.
Het is half 4 zie ik op de klok, nog een half uur en dan is het weer rustig in huis. De verbouwing is begonnen iedere dag om 7.15 staan er zeker 2 mannen in ons huis maar vaak ook meer.
De radio staat vast op Radio NL, 100% Nederlandse muziek. De jongste van de twee bouwvakkers zingt of fluit de hele dag hard mee met liedjes die ik nog nooit heb gehoord.

4 weken geleden hebben we (Melle, Mario, Axel en ik) in de badkamer, bijkeuken en schuur de tussenmuren, vloer, en buitenmuren verwijderd. Dit nadat Melle (voornamelijk) en ik een boekenkast hebben gemaakt en geverft voor op de overloop, de cv kamer hebben geisoleerd en daar een kast voor hebben gemaakt, de schuur leeg hebben gehaald en alle spullen boven in de nieuwe kast hebben gezet.
De mannen hebben in de tuin twee stronken van bomen, die ik daarvoor al had omgezaagd, verwijderd en een boom verplaatst. Daarna hebben ze een gat gegraven (met een gravertje) van 2.50 meter bij 3.60 meter van 0.75 meter diep. Het was een hels karwei dat 4 dagen heeft geduurd.
Op maandag kwamen de bouwvakkers en die hebben het verder overgenomen. Inmiddels ligt de vloer van India haar slaapkamer er en begint de badkamer ware vormen aan te nemen. Nog een paar dingetjes en dan kan de tegelzetter komen.
Ze hebben boven op de overloop een muur met een deur gemaakt zodat we een extra kamer hebben.

Het is fijn dat het allemaal gebeurt en dat we een redelijke subsidie van de gemeente krijgen om het te realiseren. Het is echter wel een inbreuk op je leven. De hele tijd mensen om je heen, koffie moeten zetten, overal troep en stof, niet kunnen douchen of wassen. Maar ik hou het eindresultaat in mijn hoofd en dan word ik weer blij. Het zal straks wel heel fijn zijn dat India niet meer omhoog getild hoeft te worden en we haar volledig beneden kunnen verzorgen. Ze kan dan lekker in bad. We moeten nog wel een aantal zaken regelen zoals een badstoeltje, zodat ze ook alleen in bad kan zitten, en een douchestrecher, waarop we haar kunnen douchen en afdrogen. Het is te hopen dat de gemeente daar niet moeilijk over gaat doen.
Als het allemaal goed blijft gaan dan is de verbouwing omstreeks 14 mei klaar, voor India haar verjaardag.

We hebben nog een leuk vooruitzicht want eind september, begin oktober verwachten wij een kindje. Ik ben nu 14 weken zwanger en alles ziet er goed uit. We hebben wel de combinatietest laten doen en daaruit bleek dat we geen verhoogd risico lopen op een down kindje. Nu is dat maar een van de vele dingen dat je kind zou kunnen hebben maar goed. Ik blijf onder controle in het ziekenhuis en dat voelt wel goed. We vinden het erg spannend. Ik merk dat ik er heel anders in sta dan bij India het geval was. Ik ben minder onbevangen en blij. Ik hoop dat die blijheid wel steeds meer gaat komen. Mijn gevoelens hierin zijn gelijk als vele andere moeders waarvan ik de verhalen lees op het forum voor ouders met kinderen met een moeilijk instelbare epilepsie en dat stelt me gerust.

India is de laatste weken erg blij en zit lekker in haar vel. Dat is heel fijn om mee te maken. Ook kan ze wat langer op haarzelf zijn zonder meteen te gaan kreunen of huilen. Dit is echt een verademing voor mij en soms sta ik er echt een beetje verloren bij want wat moet ik nu gaan doen?
Vandaag heb ik een half uur een boek kunnen lezen terwijl India in de little room lag.(een soort houten kist die half over haar heen staat waarin speelgoed opgehangen kan worden. Iedere beweging die ze maakt zorgt voor een reactie van het speelgoed.) Hopen dat dit zo mag blijven.

Goed nieuws dus!
Liefs, Sagra

  • 03 April 2008 - 19:05

    Bianc:

    Whoeeeehieeeeee, jeetje wat een nieuws!!!!
    Gefeliciteeeeerd lieve schatten! Een broertje of een zusje voor kleine India.... goh, echt flabbergasted :-). Wat fijn!!! Dikke smakzoenen!!!

  • 03 April 2008 - 19:12

    Jennifer:

    Jeetje Mina wat een super nieuws!!!
    Ben heel erg blij voor jullie! Super gefeliciteerd Melle en Sagra en India!!!
    En wat fijn dat het nu loopt met de verbouwing!!!!

    Heel veel liefs,

    Jennifer, Rini en Mike

  • 04 April 2008 - 05:13

    Catherine:

    I think I just wrote a random empty message in your chatbox. I like the cool pic of India on the green towel. PS Would be nice to see a pic of just the two of you together (ie Mel and Sag)!!!!!
    Lots of love
    Catherine

  • 04 April 2008 - 06:25

    Dieuwke:

    Heeeejjjj...gefeliciteerd!!!Wat leuk.
    Ja ,ergens wel logisch dat je nu anders in de zwangerschap sta... Iedere zwangerschap is anders..bij iedereen.
    Je bent natuurlijk nu wat bezorgder.
    Maar, ik ken er best veel die een kindje hebben die veel zorg nodig heeft, door handicap o.i a. en toch een nieuwe zwangerschap aan durfden.
    Het voordeel is- wordt wel ervaren- is , juist OMdat je de aandacht moet verdelen..dat dat best "goed werkt"
    Ik denk dat India het beter aanvoelt dan je doet beseffen...Dat ze nu lekker in d'r vel zit en jij effe weg kan , zonder dat ze gelijk zit te kreunen enzo...
    Juist reden om toch van je zwangerschap proberen te genieten..

    Enne...nu gebrijp ik waarom je niet zo veel op hyves zit , hihi...

    Groetjes en een dikke knuffel.
    Dieuwke

  • 05 April 2008 - 15:35

    Julia:

    heel veel succes met jullie verbouwing!
    En mocht er gewoon even schoongemaakt worden, je mag altijd een beroep op me doen!

  • 09 April 2008 - 09:07

    Mirjam:

    Wat een geweldig nieuws!! Ontzettend fijn voor jullie. Hoop dat als je wat verder in je zwangerschap bent, meer en meer hiervan durft te genieten. Succes met de verbouwing!!
    Veel groetjes uit Den Haag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 315246

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: