Glitterbuis - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Glitterbuis - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Glitterbuis

Door: Sagra

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

10 December 2007 | Nederland, Alkmaar

Mijn mobiel gaat. "Met Sagra" zeg ik. "Hoi Sagra je spreekt met Marja van Visio." " Zeg, ik was even aan het kijken voor nieuw glitter speelgoed voor India, voor volgende week en nu vind ik hier een buis met allemaal glitter dingen erin." " Het enige is dat hij wel een meter of 2 lang is en ik weet niet of je dat wel in je huis wilt hebben." " Dus ik dacht, ik bel je even voor ik hem in mijn auto ga proberen te passen."
"Tja zeg ik, ik weet het niet."
Dat begrijpt Marja en ze stelt voor dat ik volgende week met India naar het kantoor kom zodat we eerst kunnen testen of India de glitterbuis uberhaubt wel leuk vindt.

Ik loop met Marja naar het kamertje waar we ook zijn geweest toen India haar visus werd onderzocht. Daar staat de buis. Het is niet alleen een buis, onder de buis zit namelijk een grote lelijke vierkante gele kubus. Daarin zit een motor die wind in de buis blaast zodat de glitters die zich in de buis bevinden naar boven worden geblazen. Het is een gaaf ding maar India reageert nog een beetje geirriteerd op het ding. We proberen het een minuut of 10 en gaan dan naar de bubbeltjes buis. Een buis waarin water zit waarin bellen omhoog gaan en waarvan de kleur steeds verandert. Dit vind ik wel een leuk ding om in mijn huis te hebben maar helaas denkt India daar anders over. Ze kreunt en steunt en duwt zich hard naar achteren, een teken dat ze het niet leuk vindt. Over naar een nog gaver ding. Een soort schilderij van allemaal glasvezels die als bloemen zijn uitgewaaierd en die steeds van kleur veranderen. Hier vindt India het alleen leuk als de rode kleur voorbij komt verder vindt ze het niets. We gaan weer terug naar de glitterbuis, nu vindt India de buis opeens wel leuk. Ze zit er lekker ontspannen naar te kijken lijkt het, maar zeker weten we het niet, het kan ook het geluid van de motor zijn die haar rustig stemt. We besluiten dat Mel de buis komt ophalen. Nu staat hij dus bij ons in huis tussen al het andere glitter en voel speelgoed dat Marja heeft meegenomen tijdens haar bezoeken.

Laatst had ze een ding mee wat uit allemaal ijzeren sliertjes bestaat met ijzeren balletjes eraan, het hangt als een soort gordijn aan een rail. Net onder de bovenkant zit een ijzeren staaf. Wanneer nu de sliertjes tegen de ijzeren staaf aankomen klinkt er een muziekje (.... through the snow in my one horse open.......). India zit bij mij op schoot en we schuiven India haar benen over de onderkant van het apparaat. Ze kan nu goed met haar handen bij de sliertjes. Ik duw haar armen naar voren en laat haar de sliertjes voelen, haar handen gaan open. Ik doe wat sliertjes in haar handen en zeg haar dat ze een vuist moet maken en dan duw ik haar hand dicht. Ik zeg dat ze moet trekken en trek zelf haar arm naar achteren. De muziek klinkt. India laat de sliertjes in een hand los. Ik doe ze weer in haar hand en zeg dat ze een vuist moet maken en doe zelf niets. Ze maakt een vuist. Ik zeg dat ze moet trekken en ze trekt. Marja en ik kijken elkaar aan. Wow dit is gaaf. India reageert op alles wat ik zeg. Wanneer de sliertjes uit haar hand vallen maken Marja en ik hoera geluiden en wanneer ik zeg "Nog een keer?" laat India een kreun horen wat ik bestempel als een ja.

Marja zegt dat ik echt met India communiceer dat het geen toeval meer is. Ik denk dat ook. Het is alleen niet een constant iets. India doet het niet altijd zo. Maar als ze het doet is het heel duidelijk en ik zit daar met een brok in mijn keel en vochtige ogen met mijn dochter op schoot mee te neurien met de zoveelste keer dat ik ......through the snow in my one horse open....... hoor.

  • 10 December 2007 - 14:42

    Marlon:

    Wat gááf!!! Wow, dus nu heb je een disco in je huis :), met glitterstaaf hihi. Kan je nog meer glitter gebruiken? Ik heb nog wel het één en ander hoor! Geniet er van meis!
    Kus, marlon

  • 10 December 2007 - 14:48

    Krien:

    Echt geweldig dat jullie kanjer steeds meer kan communiceren. Het lijkt me echt geweldig als je zo'n respons krijgt van haar. Gefeliciteerd!!!! kus

  • 10 December 2007 - 18:37

    Ellis:

    Gaaf!!Zo close als jullie kunnen zijn. Wat heerlijk dat begrip zo kan zijn.

  • 11 December 2007 - 07:25

    Dieuwke:

    Wat Marlon zegt: Precies een disco...
    Gaaf hoor!
    Nu ben ik wel benieuwd hoe ze op een discobal reageert, als die aan staat..
    India is dus echt iemand, die ROOD erg leuk vindt..

    Super, hoe dat jij met India communiceert en dat ze soms "terug kletst"op haar manier..Dat ze 't niet altijd doet...wil nog niet zeggen dat ze 't niet fijn vindt bij je..
    Dan heeft ze misschien even geen zin om te "praten" en geniet ze zo..even op een andere manier..
    Geniet dan maar extra en dubbel, als ze wel terug communiceert met je.

    Een dikke knuffel voor jullie alle drie!!

  • 11 December 2007 - 12:06

    Heidy:

    Super zeg om te weten dat je met je meisje in contact staat en met haar kan communiceren. Wat moet dat een heerlijk gevoel voor je zijn.

    Jullie zijn doorzetters, zo ontzettend knap.

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 315226

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: