Internet in de bieb - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Internet in de bieb - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Internet in de bieb

Door: Sagra en Melle

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

06 Juli 2006 | Nederland, Alkmaar

Nou daar zit ik dan als een soort uitkeringstrekker(ben ik zelf ook geweest, bedoel het niet negatief) te internetten in de bieb. De tijd tikt snel weg en ik heb nu nog welgetelt 40 minuten over (hoezo werken onder druk :-)). De spatiebalk zit vastgekleeft en de toetsen zien zwart maar....... ik kan op het net.

Ben net naar het ziekenhuis geweest naar de kinderarts en dat was onverwacht toch een moeilijk gesprek over wat te doen als India ziek wordt (longontsteking krijgt bijvoorbeeld). Dat zijn dingen die ik nu niet kan beslissen en zeker niet in mijn eentje. Daarnaast weten we nu nog niet hoe India er over een aantal maanden aan toe is dus is het nogal koffiedik kijken. Ik werd er wel erg emotioneel van en baalde dat ik toch niet op het aanbod van mijn ouders om met me mee te gaan was ingegaan. Na het gesprek moest ik met India naar het lab om bloed te prikken. De hielprik had een dubieuse uitslag wat betreft het schildklierhormoon (toch weer bijzonder he)dus de dokter wou dat in het MCA even nachecken. We krijgen daar over 2 weken ofzo de uitslag van. Daarna heb ik Mel gebeld en die voelde zich ook klote dat hij zover weg zit. Was het alvast maar 16 juli want dan komt nep-Chinees Melle weer terug.
Eerst wilden we de twee weken dat Mel vrij is gebruiken om ons huis weer op orde te maken en India haar kamer te doen. Maar nu hebben we besloten om eerst lekker een week samen weg te gaan zodat we een beetje kunnen bijkomen en van elkaar kunnen genieten. Als jullie nog suggesties hebben voor een leuk huisje in Nederland dan willen we dat graag weten.

We krijgen hier in Nederland van verschillende instanties hulp. Een ervan is ZieZeZo. Dit is een particuliere instantie voor ouders met kinderen zoals India, waar allemaal kinderverpleegkundigen werken. Ze helpen ons als de sonde verwisseld moet worden maar kunnen ook op India passen als ik of Mel of wij samen er even uit willen of om even lekker tegenaan te praten als we het niet meer zien zitten.
We krijgen 3,9 uur zorg per week van hun en het is ook mogelijk om uren op te sparen. Ik was hier helemaal door verrast en ben erg blij met deze hulp, zo kunnen Mel en ik ook eens lekker samen weg zonder ons zorgen te maken of het wel goed gaat met India en zonder familie of vrienden te hoeven "lastig"te vallen.

Zoals Corine al aangaf ga ik vanaf begin September iedere woensdag op de Bosch en Hovenschool werken. Ik heb dan samen met Marlon groep 8 (hoe vind je dat Marlon, werken we uiteindelijk toch nog samen!).Ik ben er erg blij mee want het is goed voor me om ook iets anders te hebben naast India. En de B&H vond ik een hele leuke school met erg leuke collega's. We weten nog niet waar India dan heen gaat maar we hopen dat ze naar het medisch kinderdagverblijf in Amsterdam-Noord kan. Mel zal haar daar dan heen moeten brengen. Die werkt tot januari in Hoofddorp en daarna verhuist Totems naar Amsterdam.

Het is heel raar om nu weer in Nederland te zijn en te weten dat ik niet weer binnenkort naar China ga. Op de een of andere manier mis ik het wel, zeker alle lieve mensen die we daar hebben ontmoet. Catherine heeft me al vaak gebeld en vertelde dat ze graag naar Nederland komt om ons op te zoeken. Ze komt waarschijnlijk 1 of 2 augustus hier dus dat is wel bijzonder.

Nou verder heb ik even niets te vertellen, het leven bestaat nu even uit doktersbezoeken, voeden en mijn huis op orde krijgen, dus niet veel om lekker over te kunnen schrijven.

Veel liefs,
Sagra en India vanuit Alkmaar en Melle vanuit Beijing.

Ps:Ik heb gewoon nog 15 minuten over.......

• 06 Juli 2006 - 11:49

Jennifer:

Tis bijna niet in te denken hoe het voor jullie moet zijn, alle dingen waar jullie nu mee geconfronteerd worden. Ik denk heel vaak aan je en was ook wel weer blij om wat van jullie te lezen ook al bracht je moeilijk nieuws.
    Heel fijn dat er een hoop instanties zijn die jullie helpen.
    Kan me ook goed voorstellen dat je het prettig vindt om in sept weer aan de slag te gaan. Ff je gedachten op wat anders hoewel dat ook best moeilijk zal zijn.

Iig wens ik jullie de komende tijd heel veel sterkte toe, als je zin hebt om ff te kletsen dan weet je me te vinden!

Liefs jen

• 06 Juli 2006 - 12:52

Yana:

En lieve Sagra, ook per mail kun je natuurlijk altijd je ei kwijt!!!!

Liefs!

• 06 Juli 2006 - 19:44

Kim Beentjes:

Ik heb gedroomd van je, Sagra. We hebben lekker gepraat en ik hielp je met behangen en schoonmaken(?!). Moest 's ochtends echt even goed nadenken of het nou een droom was of niet.

Ik denk aan jullie en bewonder jullie. Wens jullie alle kracht die er nodig is om inderdaad te leven per dag en te kunnen genieten van alle mooie momenten. Als ik je ergens mee kan helpen, wil ik dat je het laat weten. (nogmaals) Tel nr is 0229 545388.

Liefs van Kim.

• 07 Juli 2006 - 11:24

Heidy:

Lieve Sag en Mel, wat moet het zwaar voor jullie zijn, zeker nu jullie gescheiden zijn van elkaar. Samen ben je toch sterker. Ik denk heel veel aan jullie en hoop, in een rustigere periode een keer langs te kunnen komen. Hebben jullie ons cadeautje ontvangen (naar jullie huis gestuurd)?.

Heel veel sterkte en een dikke kus voor jullie alle drie! Liefs heidy

• 07 Juli 2006 - 19:17

Caroline:

Lieve Sagra,
    Wat ben je toch sterk in deze zware periode!
    Sterkte, liefs Caro

• 07 Juli 2006 - 22:57

Marlon:

Gewoon heel praktisch: als ik kan helpen met huis op orde maken, boodschappen doen, verven, rommelen of juist rommel weghalen ;), luisteren of je gedachten op andere zaken brengen: ik hoor het heel graag. En hoewel ik de omstandigheden waaronder we nu gaan samenwerken heel greaag anders voor jou had gewenst: ik vind het gaaf dat we samen gaan werken! Liefs, Marlon

• 09 Juli 2006 - 12:31

Mirjam:

Lieve Sagra,

Ik blijf me steeds verbazen over je veerkracht. Ben blij dat Melle bijna weer bij je is en wat goed dat jullie samen even weggaan. Ik weet een schattig huisje in Zeeland, moet ik voor je informeren of het vrij is? Ik kan voorstellen dat je straks een dagje wil werken, leuk hoor groep 8. Ik heb nu vakantie, dus als ik iets voor je kan doen, roep maar en ik ben bij je. Veel sterkte de komende tijd en een dikke knuffel voor India. Liefs Mirjam

• 14 Juli 2006 - 09:35

Menoodj:

Hallo Sagra,

Ik weet niet welke telefoonnummer je nu hebt en waar ik je kan bereiken ik heb al een aantal keren geprobeerd je te bellen en smsjes gestuurd naar je oude nummer (ook op je verjaardag). Ik Begrijp dat jullie echt veel aan je hoofd hebben dat is ook de reden dat ik niet direct contact gezocht heb. Ik wilde jullie laten bijkomen en alle ruimte geven. Alleen vindt ik het nu moelijk in te schatten wanneer ik nou kan bellen, langskomen spreken etc etc. Weet dat ik aan jullie drieeen erg veel denk. En laat mij weten wat jullie uitkomt. Ik wil mijzelf niet opdringen aangezien je al zoveel aan je hoofd hebt.

HELE DIKKE KUS EN KNUFFEL

MENOODJ

• 27 Augustus 2006 - 14:50

Judith:

heey.. heb jullie de hele tijd gevolgd op internet.. jammer dat jullie nix meer plaatsen..hoop dat t al beter gaat met de kleine..
    sterkte!