Dag 221 in Beijing, 16-04-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 221 in Beijing, 16-04-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 221 in Beijing, 16-04-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

16 April 2006 | China, Beijing

Ik weet niet of het in de lucht zit maar dinsdag was ik misselijk en heb 3 keer moeten overgeven en had verhoging en vandaag is Mel aan de beurt. Hij moest vannacht overgeven en steeds als hij iets probeert te drinken gooit hij het er weer uit. Het is goed dat we de kruiken hebben voor de baby want die gebruik ik nu om Mel warm te houden. Hij heeft het koud en onder de douche staan helpt niet want die wordt overdag niet meer echt warm. Ik heb net een appeltje voor hem geschild en klein gemaakt en die heeft hij nou in etappes opgegeten en tot nu toe lijkt het erin te blijven.

We sneu voor hem. We hadden gisteren bedacht om naar het museum te gaan en dan lekker ergens te lunchen maar dat gaat dus even niet door.
Gisteren zijn we naar een warenhuis gegaan om te kijken voor een matrasje voor het babybed. Het matras was 120 euro dus dat is wel erg veel. Kijken of we bij IKEA een goedkoper matras kunnen vinden dat in het bedje past.
Daarna hebben we lekker een ijsje gegeten op een terras en toen naar de silkmarket om iets voor op de tafel te kopen en ik wilde een speciaal fotoboekje dat Manon daar had gekocht maar ik kon het niet vinden.
Toen hebben we op het terras koffiegedronken en zijn naar een plek geweest waar je allemaal foto en filmcamera's kunt kopen. Het ligt ver in het westen van de stad en is erg apart. Beneden heb je echt allemaal foto dingen ook schermen enzo (papa je zou het er helemaal gaaf vinden, je moet maar heen gaan met Mel en Ian als je hier bent). Ik moest natuurlijk weer naar de wc en die was boven. Boven was helemaal te gek. Het is een soort plek waar je bruidsjurken kunt kopen of mooie kleren voor een feest. Ook kleding voor kinderen "mooie" kleding en een soort verkleedkleren. Je kunt er ook hele makeup sets kopen en bruiloftfotoboeken. Ook nepbloemen heel verschrikkelijk zoet allemaal echt fantastisch. Dan kun je je in die kleding laten fotograferen voor een scherm met bijvoorbeeld een kasteel in Frankrijk erop of molens in Nederland echt te bizar voor woorden die plek. De wc was weer een feest. Ik zat gezellig tegenover iemand mijn behoefte te doen en ik deed maar net of er een deur voor zat anders kon ik niet plassen hoe nodig ik ook moest.

We hebben een aantal camera's bekeken (we hebben namelijk geld gekregen van mijn oma en daarvan willen we graag een filmcamera kopen) maar ik vind het moeilijk. Ze worden namelijk in China gemaakt en dan heb je ook alleen in China een jaar garantie. De camera's die in Japan zijn gemaakt hebben geen garantie in China maar ik weet niet of die in Nederland wel garantie hebben. We weten ook niet of de Sony of Panasonic die in China is gemaakt wel dezelfde kwaliteit heeft als die je in Nederland koopt aangezien die in Japan worden gemaakt. Het is natuurlijk best wel veel geld dus we zitten een beetje in een dilemma. Misschien moeten we mensen die hier heen komen vragen om de camera die wij willen in Nederland te kopen zodat zij hem dan meenemen naar China. Wat is jullie mening?
Toen het dicht ging zijn we naar huis gegaan en hebben gegeten en zijn begonnen aan 24 deel 5. Helaas komen we er net achter dat er maar 12 uur in de doos zitten dus kunnen we niet verder kijken.

Donderdag ben ik naar het ziekenhuis geweest voor controle en voorzover ze kon zien was alles oke. Ik krijg 26 april weer een echo en dat is dan ook de laatste. Wel spannend hoor. Na het ziekenhuis ben ik de kaartjes voor Najib Amhali op gaan halen bij de ambassade en daarna had ik afgesproken met C om koffie te drinken. We hebben op terras gezeten en een lekkere apple crumble pie gegeten. Daarna zijn we naar de nieuwe Ikea gegaan. Hij ligt een stuk verder weg maar is groter en ruimer opgezet. We hebben lekker zweedse gehaktballen gegeten in het restaurant (Mel was weer in Guangzhou woensdag op donderdag dus was niet thuis met eten). Deze Ikea heeft een supermarkt met zweedse spullen dus heb ik daar lekker crackers gekocht en cranberry siroop.
Om half 9 was ik thuis en toen kwam Mel ook ongeveer thuis van het vliegveld.

Vrijdag zijn we dus naar Najib geweest maar veel grappen kenden we al omdat we van Harcko twee dvd's hadden meegekregen met zijn show erop. Maar dat geeft niet het was evengoed wel leuk. Daarna was er een feest maar de muziek was zo achterlijk hard dat je niemand kon verstaan. Het is wel apart hoor, ik ging naar de wc en dan staan daar allemaal van die Nederlandse meiden met korte rokken aan hun haar te doen of zich op te maken. Dat zie je Chinese vrouwen eigenlijk nooit doen. Misschien wel in een disco dat weet ik niet daar ben ik nog nooit geweest maar normaal hebben Chinese vrouwen eigenlijk bijna nooit make-up op.

Ik heb besloten te stoppen met school. Ik heb geen zin meer om mijn huiswerk te maken en woordjes te leren en als ik dat niet doe is het niet echt leuk voor de anderen in de klas dus heb ik besloten niet meer te gaan. Het klink misschien een beetje dubbel aangezien ik laatst zei dat het wel lekker is voor de sociale contacten en dat vind ik nog steeds maar ik voelde het leren een beetje teveel als moeten en ik wou liever dingetjes maken voor de baby. Ik ga morgen heen om de juffen een bloemetje te geven en te lunchen met de anderen. C zei ook dat we altijd met een aantal mensen lekker ergens kunnen gaan lunchen of koffie drinken zodat ik niet de hele tijd alleen ben. En eigenlijk vind ik dat wel lekker denk ik. Het is wel een lastige keuze hoor.

Verder niets interessants behalve dat mijn email het steeds niet doet wat ik erg vervelend vind.

Oja hebben jullie nog gezien dat The Roling Stones in Shanghai een concert hadden? Ze mochten een aantal nummers niet spelen van het ministerie van Cultuur omdat ze te obsceen zouden zijn. Er werd in een interview aan Mick Jagger gevraagd wat hij daarvan vond en hij zei dat hij het goed vond van de minister dat hij zoveel rekening hield met de gevoelige aard van de bankdirecteuren en hun vriendinnen. Er zijn namelijk ongeveer 9000 kaarten verkocht aan expats/allochtonen. Vonden Mel en ik wel een coole opmerking van hem.

Mingtian jian!!!
Sa La

Ps: Het schijnt dat baby's in de buik van de moeder gewend raken aan de muziek die de moeder luistert en als het kind geboren is en het huilt en je zet die muziek op zodat het kind dan rustig wordt. In mijn geval moet ik dan de radio aanzetten met een Chinees hoorspel erop waarin regelmatig zo jankerig wordt gezongen door de mannen die in het hoorspel spelen. Dat is wat ik namelijk heel vaak hoor als ik in de taxi zit :-)

  • 16 April 2006 - 09:27

    Yana:

    Saga, als ik een hele bolle buik had op dit moment, zou ik op het laatste moment nog even naar een muziekwinkel proberen te rennen. In China verkopen ze namelijk heel veel muziek die de intelligentie van babies zou kunnen verhogen. Niet dat ik je kindje voor dom uitmaak hoor, integendeel, maar het leek me zo schattig om zoiets voor je baby op te zetten. Baat het niet, dan schaadt het niet, en wellicht maak je er nog een jonge Mozart van....

    Yana

  • 16 April 2006 - 11:34

    Dieuwke:

    Wat je daar schrijft, dat klopt. Baby 's reageren in je buik al op muziek. Maar , ook als je zelf zingt.Ben je naar het concert geweest, van de Rolling Stones??
    Dat is dan wel mooi, want dan hoeft de baby daar in elk geval niet "meer "van te schrikken.
    Ik bedoelde eigenlijk te zeggen, dan is -ie daar tenminste al aan gewend.Luide muziek.
    De baby kan nu nog niet zeggen , welke muziek die mooi vind.Maar je kunt wel aan 'm merken bij welke muziek die rustig wordt en bij welke wat minder rustig is.
    Het gaat nu wel opschieten , he?
    Jullie nog fijne Paasdagene!
    Liefs, Dieuwke

  • 16 April 2006 - 12:33

    Carla:

    Hi Sagra, wat beroerd dat Mel nu zo beroerd is. Ik hoop dat hij snel opknapt. En mazzele met die kruiken, waar een kind krijgen al niet goed voor is. Dat je bent gestopt met school snap ik helemaal en je hebt gelijk ook. Nu is het tuttel tijd straks kan en moet je weer honderd dingen (tegelijke) doen en als je nu tuttelt redt je dat straks ook weer. Een wat een heerlijke ouwe rocker is die Jagger, het interview was hier ook op tv geweest, we hebben er smakelijk om gelachen. Dit was echt "opa" mick op z'n best. En muziek is goed, goed voor jou en voor je baby. Als Ambrosius er straks tastbaar is doen dan ook maar veel muziek, vinden ze heerlijk. Wat je in de taxi hoort zou ik als ik jou was gewoon NIET onder muziek benoemen, dan hoeft er ook niet over in te zitten.
    Liefs, Carla
    Ps. is het bij jullie ook een beetje Pasen of is het gewoon gewoon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 315375

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: