Dag 204 in Beijing, 30-03-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 204 in Beijing, 30-03-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 204 in Beijing, 30-03-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

30 Maart 2006 | China, Beijing

Joepieeeee de ehh Poepieeeee (haha moet meteen aan Jesper denken Manon!). We krijgen vandaag de sleutel van ons nieuwe huis. Mel zit nu op kantoor te wachten tot de sleutel gebracht wordt. Spannend!
We hoopten het wel al maar in China is alles mogelijk dus had het ook volgende week kunnen zijn voordat we de sleutel kregen.
Ik heb vandaag al allemaal spullen ingepakt in onze koffers en tassen die we hebben zodat dat alvast is gedaan. Mel wil graag uiteten vannavond dus dat gaan we doen, is ook leuk om weer eens samen te eten. Daarna weet ik niet of we al schoon gaan maken maar dat zien we dan wel anders doe ik het morgen lekker in mijn eentje.
C heeft aangeboden om ons te helpen met de zware spullen zodat ik niet hoef te sjouwen met kasten e.d. We hebben de ayi ingelicht en haar ook verteld dat ze vanaf nu alleen nog maar dinsdag moet komen. Ik vind twee dagen toch teveel en ik doe het liever zelf goed dan dat zij het op de Chinese manier doet. Nu kan ze mooi op dinsdag wassen en strijken. Ze is namelijk wel goed in dingen wit te krijgen dus dat is mooi als de baby is geboren. De wasmachine wast namelijk alleen koud dus dan is het handig als zij met de hand hele vuile rompers weer wit kan maken.

Gisteren was ik niet naar school ik voelde me niet lekker en had ook erg slecht geslapen. Het was lekker om thuis te zijn en ik heb wel wat aan mijn Chinees gedaan maar heb daarna lekker geborduurd (als een echte aankomende mama). Mel kwam om 8 uur half 9 thuis en het was allemaal goed gegaan. Hij had hele mooie foto's gemaakt in Chengdu dus die zal hij binnenkort wel op de site zetten.

Ik ben naar het ziekenhuis geweest vandaag voor een check. Ik zei dat ik dacht dat de baby was gekeerd en ik daardoor misschien ook minder last heb van mijn banden. Ze ging voelen en inderdaad ligt hij nu met zijn hoofd naar beneden. Ik was weer 2 kilo aangekomen dus ik maakte me best wel zorgen. Maar de dokter zei dat het niet erg was. Ik eet goed en ze raadde me aan om toch te proberen meer te lopen aangezien ik nu minder last heb. Ze denkt dat ik aan het einde van de zwangerschap minder aan zal komen. Ik hoop het maar. Ik vroeg haar wanneer je naar het ziekenhuis moet komen als de weeen beginnen. Ze was hier niet heel duidelijk over dus ik denk dat je het zelf een beetje moet bekijken. Als de weeen krachtig zijn en al een tijd bezig zijn dat je dan heen gaat. Ze zei dat ook veel vrouwen komen en dan weer naar huis worden gestuurd dus dat is ook mogelijk maar dat lijkt me eigenlijk niets. Zit je weer 20 minuten in die taxi terug en moet je later weer heen. Ze wachten hier hooguit 1,5 week na de uitgerekende datum om het kindje te halen en niet 2 zoals in Nederland het geval is. Liever zelfs maar 1 week zei ze. (Barbara en Ian dat betekent dat de baby er dus al is als jullie komen!). Ze denkt dat onze baby wel redelijk rond de uitgerekende datum geboren zal worden omdat echo's en uitgerekende datum aldoor erg overeenkwamen.

Ik vroeg of ik de verloskamer mocht zien en ze zei dat dat kon. De kraamverzorgster, Shirley, was alleen naar Amerika voor 10 dagen dus belde ze een Chinese verpleegster van die afdeling en die heeft het me laten zien.
Het ziet eruit als een hotelkamer. Veel hout dus best gezellig. Er zit een koelkast bij en een badkamer met douche en een kast met tv en dvd speler en een bank. Ze hebben ook voor als je veel pijn hebt en je nog in bad mag een jaccuzi, die is niet op de kamer maar in een kamer aan dezelfde gang. Als je bent bevallen ga je naar een andere kamer maar die waren allemaal bezet dus die heb ik niet gezien maar zijn ongeveer gelijk aan die verloskamer. Er was een bevalling bezig en op de gang stonden een bedje voor de baby met kleertjes klaar en een weegschaal. Als ik het goed begreep zorgt het ziekenhuis voor de eerste kleertjes en een mutsje. Toen gingen we naar de pantry, wat neerkomt op een keuken. Daar was een magnetron waterkoker en een koelkast waar drinken en brood in zat voor je vistite. En dat was het. Het ziet er goed uit niet klinisch maar gewoon een beetje gezellig.
Toen ik uit het ziekenhuis kwam ben ik koffie gaan drinken waar ik dat altijd doe als ik uit het ziekenhuis kom. Ik heb daar zitten lezen tot half 5 dus een uurtje of twee en ben toen gaan lopen. Na een half uur, wat best goed ging, heb ik een taxi genomen. Hij kwam helemaal achteruit gereden omdat hij dacht dat ik wel een taxi zou willen. Ik was half 6 thuis en dacht dat de ayi al wel weg zou zijn maar ze was er nog. Toch wel lief want ze heeft uit zichzelf de kleden van de banken gewassen omdat we gaan verhuizen.

Ik heb echt steenkoude handen, eigenlijk ben ik helemaal koud. Het is al een week zo want de kachel is weer uit. Gelukkig zitten we straks meer op de zon dus dan warmt die het huis lekker op want het is echt koud. Ik heb weer vele lagen kleren aan en lig onder de quiltdeken die Barbara heeft gemaakt.
Op het journaal waarschuwen ze voor de stofwinden die komen. Vaak in de middag begint het te waaien en dan is het echt heel stoffig/zandig. Het komt in je ogen en in je mond echt smerig. Ik heb dus op de fiets mijn mondkap weer op en als ik veel ga lopen ook. Op tv zag het er helemaal erg uit daar stond een agent (zonder mondkap of bril) midden op een kruispunt en je kon hem bijna niet zien zoveel zand waaide er om hem heen. In huis is het dus ook stoffiger dan normaal aangezien dat stof gewoon overal doorheen komt. Als je hebt gezogen en gestoft is het de volgende dag weer helemaal stoffig, echt maf.

Morgen gaan we naar de ambassade om de baby te erkennen. We hebben daar formulieren uit Nederland voor nodig die opeens binnen een week hier moeten zijn omdat de ambassade nu heeft bedacht dat het snel moet terwijl we al maanden bezig zijn om er achter te komen hoe het werkt. Mijn ouders hebben die formulieren maandag in Alkmaar opgehaald en per expresse verzonden maar ik denk dat ze niet aankomen voor morgenochtend 8 uur. Maar Mel heeft de gescande versie geprint dus moeten ze daar in beginsel maar genoegen mee nemen.

Mingtian jian!
Sa La

Ps: Malio wat is er aan de hand??????? Heb je het opeens druk op je werk ofzo?

Ps ps: Jan en Joke bedankt voor de mooie kaart, erg lief.

Ps ps: we zullen vannavond even ons nieuwe adres doormailen we wisten niet meer zeker welk nummer we gaan wonen dus vandaar dat het wat laat is.

Ps ps ps: zo ook ons telefoonnummer, daar ga ik morgen achteraan even vragen of ze het nummer kunnen overzetten naar het nieuwe appartement. Lijkt me niet moeilijk aangezien het telefoonbedrijf onderin de flat zit.

Ps ps ps ps: We hebben gehoord dat het voordeelnummer 1444 het af en toe niet goed doet, maar hij is nog wel in bedrijf.

  • 30 Maart 2006 - 13:24

    Bianc:

    Onwijs gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Spannend spannend! Wil wel foto's zien hoor. Hartstikke fijn dat alles zo goed gaat met de baby. Heel veel sterkte! Dikke kus.

  • 30 Maart 2006 - 16:23

    Dieuwke:

    Ja ja Sag, De laatste loodjes....Dat is heel mooi dat Ambrosius nu gedraaid is en met z'n hoofd naar beneden ligt.
    Zelf kan ik mij niet herhinneren of ik ze gehad heb, maar soms wil je nog wel eens "voorwee-en hebben.( Ik schrijf het even zo, omdat als ik de trema probeer in te toetsen, dan is het verhaal meteen weg.)
    Als de wee-en lang aanhouden, zeg maar 5 tellen( heb ik het goed? Het is al best lang geleden voor me). En het herhaald om de paar seconden, dan moet je de verloskundige verwittigen.Die kan dan even checken of het inderdaad de wee-en zijn, en dan voelt ze, of hij,hoeveel cm ontsluiting je al hebt.
    Met 9 cm ontsluiting mag je gaan persen. Die perswee-en voelen heel anders dan de wee-en die je eerst zult hebben. Hoe preciesm dat merk je snel genoeg.Maar ja ,als je nog maar 5 cm ontsluiting hebt en de perswee-en beginnen dan al. Dat kan dus.....Dan moet je die proberen d.m.v je ademhaling te "negeren"
    Dat zul je ongeveer wel geleerd hebben bij de zwangerschapsgym.

    Nou ja, die verloskungigen daar , zullen je wel goed begeleiden daarin? Met de eerste is alles heel nieuw natuurlijk. Je herkent nog niet helemaal
    wat je precies moet voelen, als je een wee voelt.
    Bij sommigen breekt eerst het vruchtwater en dan daarna komen de wee-en. Dat had ik bij Nathan,en ergens vond ik het prima, want, ik had ook zo iets : Hoe voelt die wee? Hoe herken ik dat als zijnde een wee?
    Bij die meiden was het anderom. Eerst de wee- en en dan het vruchtwater eruit. Die heeft de verloskundige open gemaakt.
    Bij Nathan sprong dus eerst het vruchtwater open , ik dacht dat ik in mijn broek zeek! Zo, niet te weinig. En ik vond het al zo raar dat ik die zeik niet kon ophouden........Maar het rook helemaal niet naar pies, dus, nou ja....dan zal het wel ....ehhh....
    Bingo!


    Malio druk?? Ja, dat zal wel......Die is hard aan het denken over het grote feest in November...hahahahahhaha!!!!
    Nou saluu!
    Tot de volgende keer.
    Dieuwke.

  • 30 Maart 2006 - 19:08

    Manon:

    Deze vuist op deze vuist... ;-) !!!

    Leuk dat jullie nu gaan verhuizen en ook zo leuk dat ik weet waar het is. Ik ben blij dat je blijkbaar wat minder last hebt van je bandenpijn. Ik stuur je later nog wel een uitgebreidere mail, maar Ed zit nu op me te wachten. We gaan nl. een DVD uit China kijken.

    Maar ik moet dan toch maar wat verklappen. Er is een pakje naar je onderweg, maar nog wel naar je oude adres. Dus als het lukt moet je maar tegen de lieve concierge zeggen dat hij dat even voor je apart houdt of naar gebouw nr. 4 brengt (dat doet hij vast wel voor je).

    Succes met jullie verhuizing!

    Liefs, Manon

  • 02 April 2006 - 16:54

    Sonja:

    Hoi melensag, gefeliciteerd met de sleutel en succes met de verhuizing. Lieve lezers van het dagboek: liever quilten? Alles liever dan huishouden, mee eens, maar veel dingen liever dan quilten, wat mij betreft.
    Ik geef onmiddlijk toe dat het belachelijk is om een week naar Turkije te gaan om vier minuten géén zon te zien; ik heb verhalen gehoord van toeristen die een schadeclaim indienden omdat ze vier minuten zonder zon zaten, en mensen die vroegen wanneer ze binnen moesten gaan zitten. Op de vraag of we een picknick konden krijgen was het antwoord ja, maar voor een minimum van 200 personen. Zoveel mensen zaten er geloof ik niet eens in het hotel rond deze tijd, maar een heleboel ervan kwamen wel speciaal voor de eclips. We hebben kennis gemaakt met een echtpaar dat heel goed uitgerust bleek te zijn, niet in de lichamelijke zin maar wat uitrusting betreft, Henk en Ans. Henk had een heel draaiboek geschreven voor de grote dag, en hij vond het goed dat wij in de buurt bleven, leende ons zelf folie om de camera's af te dekken. Herman heeft zodoende nog mooie foto's gemaakt, maar de videocamera is voor zonsverduisteringen niet geschikt. Ik heb een redelijk hilarische reportage gemaakt die de gebeurtenissen rond de eclips aardig in beeld brengt maar waarop absoluut geen verduisterde zon te zien is.
    Plassen in het zwembad: dat 'het water verkleurt als je er in plast' wilden ze ons wijsmaken toen er een nieuw instructiebad geopend werd in Delfzijl, maar ik heb proefondervindelijk gemerkt dat dat lulkoek was.
    liefs uit V'broek

  • 04 April 2006 - 19:22

    Malio:

    he halloooooooooooo
    eh ik was er dus effe niet..
    waarom, ja waarom eigenlijk?

    had gewoon effe geen zin en kon me er dus niet tot zetten

    had laatst nog een spiripiridoorbraak ook en dat koste ook nog wat hoofdtijd

    tegenwoordig gaan we verantwoord om met onze tijd in dit gezin!!!!!!!
    we hebben de laatste twee weken elke keer de tv uitgezet na het nieuws en doen nu allerlei dingen zoals praten met elkaar en opruimen en dingen regelen

    dus over een maand of 8,5 komt er weer een nieuw wevertje (OMAAAAAAAAAAAAAAA)

    laptop deed ook een tijdje niet op het net gaan en ik hebme het apelazerus gezocht (daar wordt je ook een beetje misselijk van als je het dan niet vind) en na een sessie van 4 uur (op mijn papadag met megan naar school, zoe voor de tv en finn onder de soepstengels had ik het gevonden
    het was zo simpel, zo voor de handliggend, dat ik het niet bedacht kon krijgen

    wat is er nog meer gebeurt, vorige week borrel omdat mijn beste college met 60 naar huis mocht
    borrel op donderdagmiddag vanaf drie uur, iedereen braaf aan de koffie en Mario was in de mood voor biertje biertje
    om half een rolde ik mijn bed in en was ik redelijk kachel, maar een plezier dat ik had
    de volgende dag helemaal gammel een halve dag gewerkt en daarna maar vrijgenomen om auto's te kijken (niet gekocht) tukkie doen en dan weer een afscheidetentje (geen alcohol want dat was te gek)

    afgelopen zondag was het verjaardag, draak 2 werd 3 jaar
    weer super veel kadootjes, maar op die leeftijd is de inhoud minder belangrijk dan het uitpakken

    had een paar biertjes op, ging iedereen na het eten naar huis, was ik van plan alle restjes op te drinken, ging de afwasmasjien gek doen

    drie uur later, een half gesloopte keuken deed hij het weer, waarom? ik weet het niet

    wat een goor schijt, spuug en pisland is dat sjina zeg, je zou bijna die italiaanse dictator gelijk geven
    overal pissen en spugen, wat een barbaren

    weet je wat nog lekkerder is dan piesen in het zwembad, in je duikpak piesen en dan naar beneden een duikje doen (voeten omhoog), dan loopt het warme (pis)water langs je rug naar je hoofd
    en de geur als je naderhand je pak uittrekt

    ik heb het ooit een keer gedaan, nooit meer, al ontplof ik onder water

    ik heb inderdaad ook eens zo'n rode of roze kleurverhaal gehoord voor nieuwe zwembaden, dus ik elke keer testen maar nooit gemerkt

    wat wel goor is om met je snorkeluitrusting een paar baantjes onder water in het zwembad te doen
    hele tapijten smirigheid komen voorbij, tampons, halve scalpen, verbanden van lui die een half been kwijt zijn, allerlei haarfrutsels en andere dingen die ik niet ken en niet wil kennen

    lekker dat je je weer een beetje minder opgerekt voelt en over dat bevallen, na drie keer heb ik het een beetje in de smiezen
    je moet gewoon gaan als je jezelf er niet meer blij mee voelt, maar bedenk wel, teruggaan is zwaar klote
    dus gewoon in de buurt van het ziekenhuis (of in het ziekenhuis) een goede wachtruimte van te voren verkennen, zodat als je "terug" moet dat je daar een tijdje kan hangen

    maar stel je voor dat je op en neer in dat leipe verkeer moet met die schele m..g..l..n in die taxi's en jullie maar aan het baren

    gewoon niet doen, want die lulverhalen over bevallen in de taxi wil je daar echt niet hebben

    dat nieuwe huis is snel geregeld, lekker zeg

    die vieze president van de sjinese ontwerp jan de boevier, de heer pama, is tie nog wel eens thuis, spaart hij ook air mile's?
    kan je volgens mij wel wat leuke snoepreisjes mee doen

    zijn de spullen voor de babiekamer ook al vertig? komen ze dat eigenlijk checken net als hier?

    ik ga hangen, want na zo'n lange tijd niks moet het natuurlijk niet te veel worden

    mazzel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 315263

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: