Dag 49 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 49 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 49 in Beijing

Door: Shang Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

25 Oktober 2005 | China, Beijing

Nou de dag begint al goed met een rot nacht. Ik heb echt twee hele nare dromen gehad. Alletwee over lijken. Ik had het eerst helemaal opgeschreven en geplaatst maar Mel vond het te persoonlijk dus heb ik het maar weer verwijderd.
Vroeger heb ik heel vaak over dood gedroomd toen durfde ik niet meer te slapen omdat ik er zo bang voor was. Ik hoop niet dat ik weer zoveel hierover ga dromen. Vannavond dus maar eerst even iets grappigs lezen of lekkere muziek luisteren voor ik ga slapen.

Mel is al om 7 uur naar zijn werk vertrokken en ik ga nu nog even wat studeren en dan ga ik over 20 minuten weg.
tot later en dromen jullie nog maar even lekker in jullie warme bed (het is bij jullie nu 1.20 uur).

Daar ben ik weer! Het is inmiddels half 6 en ik ben ondertussen een lekker stokbroodje met tomaat met ei aan het eten wat ayi heeft klaar gemaakt. Mel komt toch laat dus ik dacht maar even lekker makkelijk te doen.

Wat denk je, gezien bovenstaande, welk woord ik vandaag heb geleerd.......... inderdaad het woord lijk. In het Chinees is dat shi ti. Heel apart is dat dat je dan ergens over droomt, en dat moeilijk kwijt raakt uit je gedachten en dat je dan ook nog dat woord leert.

Het ging vandaag erg goed met luisterles. We kregen weer nieuwe woorden en met die nieuwe woorden dan multiple choice vragen. Twee mensen zijn dan in gesprek op het bandje en dan moet je het goede antwoord geven. Ik kan wel zeggen dat ik daar vandaag de beste in was. Liu laoshi was helemaal blij met me, ik kon namelijk ook nog uitleggen waarom het a,b of c was. Na de les even op school gegeten. Het was wel oke vandaag ik had aubergine die een beetje gezoet was en gehaktballetjes.

Toen ben ik op mijn fiets gestapt bij de apotheek ben ik even gestopt en heb een mondkapje gekocht. Single amish is de vrouw om te vragen waar je dingen kunt kopen die kwam dus ook met de apotheek. Dus vanaf nu ben ik een echte Chinees met mondkap.

Ik ben meteen naar het park gefietst zodat ik thuis niet in de verleiding kon komen om mijn bed in te duiken. Er kwamen net bussen vol met blanken aan die allemaal het park in gingen. Daar hoor ik natuurlijk niet bij, is ook niet handig als ik wil afdingen, dus ben ik in sneltreinvaart langs al die mensen gelopen op weg naar de kraam met de posters. Ik heb er drie gekocht voor Malio omdat ik niet wist welke hij leuk zou vinden om zijn collega's mee te shockeren. Toen ben ik naar het postkantoor gegaan. Ik vroeg in het chinees een enveloppe, dat heb ik gisteren namelijk geleerd, omdat ik ook een kaartje voor Marleen had met iets erbij. Dus ik adres erop geschreven en die mevrouw opzoek naar een koker waar die posters in konden. Ze kwam aan met een vierkante doos die aardig lang was waar de posters mooi in konden. Ze vroeg of de krant die eromheen zat eraf mocht ik zei dat dat oke was en toen keek ze ook even wat voor posters het waren. Ze zag het hoofd van Mao en moest lachen. Ze liet hem meteen aan haar collega zien die ook lachen. Toen vroeg ze me of ik wist wie dat was dus ik zei Mao Zedong toen was ze tevreden. Ondertussen was ik formulieren aan het invullen voor de douane. Ik moest ook mijn eigen adres erop zetten maar die weet ik niet zo best uit mijn hoofd dus heb ik het zo goed mogelijk gedaan. Toen naar een andere balie en alles is oke tot het meisje mijn enveloppe naar Marleen pakt. Ze voelt dat er iets inzit en vraagt wat het is. Ik zeg het en ze gaat navraag doen. Ze komt terug en zegt dat dit niet kan er kunnen alleen platte dingen in een enveloppe. Dus moet het eigenlijk in een doosje. Maar het is zo klein dat ik dat zonde vind. Ze vraagt of het naar de zelfde persoon gaat alletwee. Ik zeg van nee maar zeg dat de ene persoon het wel naar de andere op kan sturen (dit allemaal in het Engels hoor). Dus het meisje doet de doos weer open en ik scheur het adres uit de enveloppe doe dat in een ander envelopje waar ook een kaartje bij zit en geef het aan haar. Ze knijpt het samen zodat het in de doos kan. Ha ha nu krijgt Malio dus een koker (als het goed is tenminste) met daarin 3 posters en een verfrommeld kaartje met iets erbij en Marleen haar adres. Dus Malio, mocht alles goed gaan zou jij dan het kleinigheidje voor Marleen naar haar toe willen sturen?
Bedankt.

Dit was hem weer even (ps Mel was vroeg thuis is hier verder gaan werken en ligt nu te rillen onder een dekentje. En tot mijn schrik hoorde ik vandaag op school van de juf dat de verwarming pas 15 november aangaat. Balen ik ga nog maar een kleedje kopen ook een voor Mel).

Mingtian jian!!
Shang Sa La

• 25 Oktober 2005 - 14:16

Simone En Lawrence:

He joh lezen jullie ook nog je gewone mails. Ik volg jullie nog steeds. Ik kan straks als ik zwangerschapsverlof heb jullie dagelijks bijhouden. Goed joh Sa van dat mondkapje die had ik de eerste dag al gekocht. Ik weet dat dit overdreven lijkt maar al die gasluchten maak je niet gezonder. Ik vind het gek dat jullie nu daar zitten en we hier in Nederland veel te leren krijgen over China. Er waren Chinese lessen, er komt een Chinees festival maar misschien is dit al geweest. En het wordt steeds duidelijker dat we beginnen achter te lopen op China zakelijk gezien. Dus al met al een goede zet van jullie dat CHINA.
    Succes weer met jullie vorderingen.

• 25 Oktober 2005 - 14:17

Simone En Lawrence:

Succes weer met jullie vorderingen.

• 25 Oktober 2005 - 14:26

Wei:

He Saag,

Kapjes, kleedjes, snoeiharde bedden, verfrommelde kaartjes, muffe lunches. Het is wel behelpen daar, zeg. Enig comfort lijkt jullie niet gegund. Wel tof dat je zo her en der even laat weten dat je je chinees al een beetje beheerst. knap hoor!

dikke kus Wei, ook voor melle, haha

• 25 Oktober 2005 - 14:58

Bao Rou:

Het is al te laat om te chatten denk ik. Heb ook niet zoveel te vertellen - morgen meer. Het heeft hier bijna de hele dag gegoten, maar nu is de zon er toch nog even door gekomen.
    Waardeloos dat jullie zolang in de kou moeten zitten. Toch maar zo'n kersepit kussen kopen, of een warmwaterkruik!
    Ik hoop dat je vanavond niet weer van die nare dromen hebt. Slaap lekker!
    Liefs uit de Vennip

• 25 Oktober 2005 - 17:13

Dieuwke:

Dat is fijn om tye horen , dat het goed ging in de les, vandaag!! Dat je zelfs de beste was vandaag. Daar bloei je helemaal van op, kan ik begrijpen. Dan kun je d'r weer even tegen....na al die "zware" lessen.
    Verstandig dat je een mondkapje hebt gekocht. Gelukkig hebben ze die daar gewoon te koop.Je moet nog langer mee!
    Waarom gaat dar zo laat die verwarming aan? Is dat wegens bezuinigingen?
    Dat is niet zo mooi.
    Ja, dan maar een extra kleedje....je moet jezelf toch warm zien te houden om niet ziek te worden ,zo mogelijk.
    Nou, ik hoop ook dat je vanavond wat lekkerder slaapt. En geen vervelende dromen krijgt.
    Mischien helpt dit , ook bij jou. Als je zo'n droom krijgt; roep je kij hard in je gedachten: God, haal die droom eens bij me weg!!!Desnoods een paar keer achter elkaar...
    Ik zie je al lachen en dat geeft helemaal niks!Maar....het is te proberen.

Toch?

Succes en tot de volgende keer!

• 25 Oktober 2005 - 20:10

Malio En Ilsio:

het toppunt van computerliefde
    met je vriendin in bed, de laptop erbij en een beetje wegouwehoeren op het forum
    how low can you go!
    ja beeldbuiskinderen, die lui hebben elkaar niets meer te vertellen in bed dus gaan ze maar internetten

de waarheid is dat we beide moe zijn en lekker vroeg naar bed gaan, maar eerst moet er weer een porsie onzin geschreven worden.
    anders blijft er van alles malen in je dromen en dan kan je niet slapen.
    Over dromen enzo gesproken, das allemaal de oorzaak van hetgeen we onlangs met elkaar bespraken, dat komt bekend voor, het goede nieuws is dat het over gaat, het slechte nieuws is dat het daar niet bij blijft.

Ik vind het advies van Dieuwke trouwens top, ben benieuwd of de huissjamaan Menoodj nog wat water en broodtips heeft, en anders wilt een goed gesprek met de vingerplant ook wel eens helpen.

Die Wei, kan die eens niet wat foto´s van dat feestje op de site zetten en is het geen idee om die vennoot eens in contact te brengen met de internetgiegelo DJ (mijn grote voorbeeld)

Sorry Mel dat ik er vanmiddag zo uitknalde, ondanks dat het mijn pauze was en dat ik lekker zat te chatten met je, kwam er een collega met een vraag en dan zit je toch op je werk en dat gaat dan wel voor. Als het nu een burger was geweest had die eerst een verzoek in 4-voud moeten indienen en dan nog twee uur in een klein wachtkamertje moeten zitten maar dit was er een van onszelf

Ik kijk al uit naar de posters van de man van het kleine rode boekje. Misschien dat ik ze allemaal naast elkaar ophang, voor meer effect, we zullen zien.
    Als ik dat cadeau voor Marleen niet zelf kan gebruiken dan stuur ik het wel door hoor, ben tenslotte de moeilijkste niet.

Sagra, het gaat verrekte goed met het sjinees hoor, misschien wel beter met zo'n mondkapje op. Nogmaals respect hoor.

Over die kou en geen verwarming. Moet je daar appart voor het electra betalen, misschien is het een uitkomst om zo'n electrisch radiatortje te kopen, ze hebben ook van die ventilatorboxjes die warme en koude lucht kunnen blazen. Die dingen die we hier hebben zijn allemaal made in sjina dus moeten ze er daar ook wel een paar hebben.

Hier is niet zoveel gebeurd, enkel het hele gein had zich vandaag verslapen, maar met een beetje haasten en niet tandenpoetsen was Megan op tijd op school. Ik zou vandaag weer met mijn baas verder praten over het ouderschapsverlof. Maar hij had een rotsmoes verzonnen om niet met me te praten, ligt zijn zwager opeens op sterven. Ik bedoel wie of wat is nu belangrijker! Effe voor de mensen die alle onzin geloven die ik tiep, dit is dus een grapje, de beste man had dus wel iets anders aan zijn hoofd.

Zoe had vandaag een leermoment en dat heeft ze met ons gedeeld, zo'n 20 keer achter elkaar. Ze heeft vandaag geleerd dat als het je niet aanstaat wat je ouders tegen je zeggen, dan moet je keihard roepen van "hou je bek!" Vraag me niet waar ze het vandaan heeft maar ze roept het met een lieve grijns op haar b..kje en je neemt het haar (bijna) niet kwalijk ook. Ze heeft dus weer enkele malen de gang gezien vandaag.

voor het overige deel is er niets meer te melden dus ga ik maar maffen, ilse doet dat ondertussen al.

mazzelos

• 26 Oktober 2005 - 06:59

Dieuwke:

Ja, dan sta je even met je oren te klapperen , he Malio......
    Zoooo.....Zo'n dreumes van ....net iets groter dan 1 meter...en zo'n grote mond!
    Dat hoeven ze bij ons niet te proberen....gna gna.
    Nog gefeliciteerd met jullie jongste, Malio en Ilse!!
    Gaat het goed?
    Nou ja.....dat is ook wat , op deze manier. Als je je emailadres doorgeeft , dat emailen we of anders chatten. Heb je ook een email adres op msn?
    Ik zit hier ook weleens te kijken op de chatbox....maar ja, als wij wakker zijn , dan liggen ze in China nog plat.
    Nou luitjes, tot de volgende keer.
    Dieuwke.

• 26 Oktober 2005 - 20:21

Bei Tian Zhi:

gossie, ik heb echt een saai leven als ik dit allemaal zo lees! doe heel veel inspanning op de pc heb dan een date van een uurtje en weer op naar de volgende. gisteravond afgesproken met een meisje om te gaan body attacken. dat is een soort aerobics, beetje heftiger. ik had ook nog kunnen kiezen voor body combat, maar dat leek me - de naam ten spijt - te soft. de body attack was leuk (de sport dan) en daar bleef het bij. morgen het hardlopen afgezegd voor een andere date en dan ga ik er even mee kappen, want ik kom verder tot niets eigenlijk!

• 26 Oktober 2005 - 20:22

Bei Tian Zhi (ook Wel Dj):

Meneer en mevrouw Fortgens, van harte met uw 32e trouwdag!!! Ik maak er maar even een apart berichtje van, want het is echt te banaal om zo'n jubileumsgelukwens in een vakje met al mijn eendagsdates te vermelden; maar nogmaals mijn felicitaties zijn er niet minder om!!!!!!