Dag 48 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 48 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Dag 48 in Beijing

Door: Shang Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

24 Oktober 2005 | China, Beijing

Zoals je wel hebt gemerkt schrijf ik wat minder frequent. Dat komt omdat de dagen min of meer het zelfde er uit zien en er dus weinig nieuws over te vertellen is.

Afgelopen weekend hadden we een beetje bedacht dat het leuk zou zijn om wat te gaan bekijken. Mel wou graag fietsen naar het zuiden van Beijing om hutongs te gaan bekijken en mij leek het leuk om met de trein ergens naar toe te gaan.

Niets van deze plannen hebben we uitgevoerd. Mel lag vrijdag al om half 8 te slapen op de bank. Hij was de hele week al bekaf en het kwam er vrijdag uit. Hij heeft tot 10 uur geslapen zaterdag ochtend dus hij had het wel even nodig.
Ik was al om half 8 mijn bed uit en was lekker aan het lezen. Daar ben ik ook mee doorgegaan tot een uur of 1. Heerlijk was dat lekker niets moeten en lekker wegdromen in een boek. Ik heb trouwens zondag ook weer gelezen en twee boekjes die ik gelezen heb zijn zeer de moeite waard. Ik heb ze op aanraden van Ziporah gekocht. Ze zijn geschreven door Eric-Emmanuel Schmitt. Toen ik de tweede uit had las ik dat het een serie is van drie en dat ik deel 2 en 3 heb gelezen. Het onderwerp in de boeken is verschillend en toch ook niet. Ik wil heel graag deel 1 ook lezen maar die moet ik in januari maar kopen. De boekjes die ik heb gelezen heten Meneer Ibrahim en de bloemen van de koran, en Oscar en oma Rozerood. Die laatste vond ik het mooist daar heb ik zelfs bij gehuild. Ze zijn erg dun dus in een uurtje of 1,5 heb je er wel een uit. Dus ook ideaal voor mensen die niet veel lezen of de tijd er niet voor nemen. Als je eenmaal bezig bent moet je door want het is veel te boeiend om te stoppen. Als mensen van deze boekjes ook het isbn nummer willen hebben moeten ze het even aangeven onder dit stukje. (is ook een leuk sinterklaas of kerst kadootje, ik ben al helemaal in de sfeer je merkt het. We hebben vorige week onze eerstekerstkaart ontvangen, van mel zijn oma uit engeland).

Om half 2 zijn we in de taxi gestapt naar de zhal la fu ( of beter bekend als Carrefour). Dat valt te vergelijken met de Ikea of de Efteling op zaterdag, een ware hel dus. Ze draaiden er ook nog eens harde house achtige muziek dus ik was het snel zat. We moesten echter best wel wat kopen en we kwamen tot de blijde ontdekking dat ze er een import afdeling hebben. Wat inhoud dat je er pasta kunt kopen en pesto en bretsels, er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan maar dat kon ons even niets schelen. Je kunt daar ook stokbrood kopen en bruinbrood met zonnebloempitten. Hebben we dus ook gekocht.

We kwamen dus volbeladen die winkel weer uit en waren 50 euro armer. Wel duurder dus dan onze eigen supermarkt. Toen we in de taxi terug naar huis zaten bleef die chauffeur maar praten tegen Mel ondanks dat ik had gezegd dat hij geen Chinees aan het leren is. We kwamen langs ons park en zagen dat er weer een markt was.
Maar eenmaal thuis zat ik lekker met een bruinbroodje met romatomaatjes (dat zijn eigenlijk de enige normale tomaten die je hier kunt krijgen) en pesto op de bank met mijn boek. Heerlijk wat heb ik genoten van die broodjes.
Mel ging nog even zijn broek op halen die hij bij de kleermaker had gebracht (en die van mij ook) en is toen even het park in gelopen om te kijken wat voor markt het was. Hij kwam thuis met 5 dvds (niet echt leuke) die hij voor de supermarkt had gekocht, onze broeken en nog wat boodschappen. Maar niets van de markt. Het was een vanalles en nog wat markt zei Mel dus we besloten om zondag daar heen te gaan.
Zondag dus eerst lekker gelezen en 24 afgekeken (het is nu echt gedaan met 24 we hebben alle series gezien). Toen met Mel zijn fiets naar de brug waar de fietsen maker zit want zijn achterband was lek. De man vindt het gat, het zit bij het ventiel, en plakt hem binnen no time. Helaas zit het gat te dichtbij het ventiel en wil het niet dicht. Dus moet Mel een nieuwe binnenband. Die heeft de goede man ook en Mel mag kiezen uit 3 soorten. Een van 10, 15 of 25 yuan. Mel kiest (inderdaad) voor de duurste van 2,50 euro. De man moet nu het hele wiel los maken dus besluiten we dat ik alvast ga pinnen anders is het park straks weer dicht.

Dan gaan we naar het park. Het is druk maar wel gezellig. Ze verkopen meerendeels, kleding (winter) waaronder veel lang ondergoed in vleeskleur, schoenen, planten, goudvissen en aquaria, schildpadden, thee en gedroogde vruchten. We kopen een plantenpot en een potje om wierook in te branden (we betalen veel te veel maar hebben wel meer dan 1/3 van de prijs afgekregen. Rozijnen blauwe en gele, en een kadootje voor iemand, en 6 posters, 4 van Mao en 2 van een sigaretten reclame. Ze waren erg goedkoop en die van Mao zijn leuk om te gebruiken op school tijdens een China topic bij geschiedenis.
Toen hebben we gegeten spagetti (helaas had ik de verkeerde gehakt gekocht, ik vond het al duur 1 euro nog wat voor 500 gram maar het kwam omdat het schapenvlees was. Ik hou niet van schapenvlees het is me veel te sterk dus de spagetti viel een beetje tegen). Toen hebben we lekker gechat met Malio en Ian en Barbara, die tegelijkertijd ook aan de telefoon waren en mijn ouders en Marleen, het was erg gezellig.

Vandaag weer naar school. Tijdens de pauze vertelde graham een vriend van Josh die in de gevorderdenklas zit, dat fu laoshi, die wij overigens niet hebben, dat Elyah in de beginners klas het wel goed doet. Maar..... dat die Engelse jongen en dat Nederlandse meisje hem behoorlijk aan het inhalen zijn. Hoe vind je die???? Ze vond ons gewoon goed! Dat moet ze dus gehoord hebben van een van onze leerkrachten. Wel heel leuk vind ik. De single amish zei het ook na schooltijd dus dat is wel erg leuk.

De amish hadden geen geld meer op hun kaart staan dus konden niet eten in de kantine. Ze gingen jaozi eten ergens dichtbij school en vroegen of we mee gingen. Iedereen ging mee dus dat was wel erg leuk. We hadden 105 jaozi besteld en ze waren zo op met z'n 10 en. Dan heeft voor ons gebeden en we hebben leuke gesprekken gehad aan tafel bijvoorbeeld over dat thuisstuderen van de amish.
Na het eten ben ik naar Ikea gefietst om een dekentje voor op de bank te kopen. Aangezien ik nu ons "oude" dekbed gebruik en Kirsten en Lennard daar straks onder moeten slapen. Het is hier namelijk s'avonds erg koud binnen (tenminste dat vind ik ik heb constant koude voeten en handen.) dus dan is het lekker om onder een dekentje te zitten.
Ik heb ook lekker sloffen gekocht, moest van ayi omdat ze vindt dat ik niet op mijn sokken door het huis kan lopen met al dat stof op de grond. Heeft zo ook wel gelijk in dus vandaar nieuwe sloffen. En... ik heb theedoeken gevonden. Niet van die goede zoals bij ons die echt drogen maar een soort harde. Die kan ayi mooi gebruiken als ze schoonmaakt.

Toen ik thuiskwam was ik op ik zou nog naar het park gaan om voor Malio ook een Mao poster te kopen maar ik trok het niet meer. Dus ben met oordoppen in op bed gaan liggen(er wordt namelijk al weken iedere dag aan een stuk door gejekkerd in het appartement naast ons. (Ze zijn aan het verbouwen).
Ik heb gewoon door de wekker heen geslapen dus ik had het schijnbaar nodig.

Ik merk dat mijn gezondheid achteruit gaat. Ik kan niet meer zo snel fietsen als voorheen ik heb steeds gebrek aan zuurstof. In Nederland zong ik vaak op de fiets maar dat lukt me nu helemaal niet meer. Ik loop maar te hoesten en begrijp heel goed dat die Chinezen rochelen en spugen daar heb ik op mijn fiets ook vaak behoefte aan. Het was vandaag echt een mega smog dag dus ik deed er ook 40 minuten over naar school. Ik heb het ook weer benauwd dus het is niet goed. Moet zo snel mogelijk zo'n mondkapje kopen, maar waar?????
Daarnaast heb ik sinds een week medicijnen voor mijn obstipatie. Het is een Chinees medicijn wat inhoud dat het op kruidenbasis is. Ik moet dat een keer per dag nemen na het avondeten. Het zijn korrels die ik in mijn mond moet doen en dan met water door moet slikken. Iedere morgen om half 6 word ik wakker van gerommel en pijn in mijn buik. Ik ga er dan om 6 uur uit en drink dan wat water en loop wat rond en dan moet ik naar de wc. Helaas is alles vloeibaar maar.... het komt er in ieder geval uit. Omdat ik bang ben dat dit niet heel goed is voor mijn darmfuncties dacht ik dat het goed zou zijn om het om de dag te nemen maar toen ik het zaterdag niet heb genomen ben ik zondag ook niet naar de wc geweest dus hoe het nu zit ik weet het niet meer.
Ik heb nog voor een week dus dan maar even kijken hoe het ervoor staat.
Het is niet zo'n fris verhaal maar aangezien ik jullie ook lastig gevallen heb met mijn vraag omtrent dit onderwerp en jullie mij vele tips hebben gegeven, leek het mij wel zo aardig om jullie te vertellen hoe het er nu voorstaat.

Nu al met al een heel verhaal. Mel was om kwart over 8 thuis vannavond. Het is weer erg druk op het werk. Morgen heeft hij een presentatie over een ontwerp voor een supermarkt. Hij zit dus nu hard te werken op de bank.

Jullie mogen net als Malio best iets meer over jullie eigen leven schrijven hoor daar zijn wij zeer benieuwd naar, hoe het jullie allen vergaat.

Mingtian jian!!
Shang Sa La

  • 24 Oktober 2005 - 18:59

    Nathalie:

    heeee lieve sag en mel!!!! eindelijk zit ik weer eens achter de compu en lees ik 'even' bij wat jullie allemaal beleefd hebben. ik ben nog steeds onder de indruk van jullie leven op 'mars' en ook van je schrijftalent, sag! ik moet wel bekennen dat ik niet helemaal 'bij ben' , en dat ik dus nog niet al jullie verhalen gelezen heb. zoals ik laatst al in mijn mailtje schreef kom ik echt tijd te kort om alles zo lekker op orde en gestructureerd te hebben- waar ik zoooo van hou- als voorheen. (dwz voordat aagje geboren werd). ik heb wat last van achterstallig onderhoud qua (financiele) huishouding en sociale contacten. de oorzaak: met aagje hebben we GELUKKIG onze handen (en borsten) vol! ja, ze doet het nog steeds goed op de borstvoeding en wordt een heerlijke dikke troela met buikje, kakwangen (een heus begrip binnen de fam. Jansen) en cup A. (aagje dus he! niet ik!)
    wat er bij haar aankomt gaat er bij mij vanaf, heerlijk! voor het eerst in 100 jaar weeg ik 66 kg. (normaal zit ik toch zeker op 73 kg.)
    en ze krijgt lekker veel aandacht van ons en daardoor moeten andere dingen het even ontgelden....
    ... ach... het zal allemaal wel weer goedkomen.
    met mij en rogier gaat het ook prima. we hebben een vakantietje naar la palma geboekt met kerst. zijn we dan dus lekker de hort op en houden we even geen rekening met alle gescheiden ouders bij wie we het dit jaar wel of niet vieren....toedeledoki dus! jouw 'soort' ouders wordt echt zeldzaam, volgens mij, die gaan al 32 jaar door dik en dun! gefeliciteerd!

    nou liefjes, dat was het even voor nu. ik ga even de vaatwasser inruimen, was opvouwen, nieuw wasje erin, post doornemen, kopje thee zetten ....met chocolaatjes erbij denk ik..... en dan lekker op tijd naar bed! heel veell liefs en tot gauw!

  • 24 Oktober 2005 - 22:02

    Malio:

    he hallo slaapkoppen

    hoezo bijslapen !

    lekker toch

    als die poster binnen is dan ben ik van plan hem op kantoor op te hangn
    moet leuk zijn als er een raadslid effe binnenstapt, ben benieuwd hoelang het duur voordat ze vragen of ik een commie ben of dat ik een sp-ertje ben
    alles voor een reactie

    op kantoor ben ik de anti-christ aan het worden (excuse le mot)
    collega's wilden met de afdeling "gaan wokken" en ik ben niet zo van het "leuk met die lui waar ik al 9 uur per dag rondhang ook nog eens in mijn vrije tijd rondhangen"
    natuurlijk was ik weer zeer duidelijk en dat wwas weer een sukzeven

  • 24 Oktober 2005 - 22:21

    Malio:

    drukte op het verkeerde knopie, dus verder

    had vandaag met mijn baas een gesprek over mijn aangevraagde dag ouderschapsverlof (werk normaal 4 dagen, min 1 dag school, min 1 dag ouderschapsverlof = 2 dagen werken voor een jaar lang)
    had daardoor problemen met de bedrijfsvoering (dacht tie) en of het niet anders kon

    hij stelde voor om dan maar 5 dagen te gaan werken dan was ik toch minstens 3 dagen aanwezig
    nu was ik te verbaasd om te lachen, want als je standaard 4 dagen per week werkt om voor je kinders te zorgen en je vraagt een extra dag aan om meer te zorgen, dan vraagt je baas, bij wijze van oplossing, of je niet 5 dagen wilt gaan werken

    zegt dat nu wat over moi, mijn baas of de rest van de wereld?
    gaan we natuurlijk niet doen
    morgen weer een gesprek en dan ga ik hem vertellen dat het bedrijfsvoeringprobleem niet veroorzaakt wordt door mijn extra dag (en dus daardoor is mijn aanvraag geen probleem) maar door een antal leipe keuzes door college en management.
    zal me wel in dank worden afgenomen, maar he, wie zegt dat je met iedereen vrienden kan worden

    we zullen wel zien waar het schip strand

    maar je begrijpt dat ik op zo'n manier erg populair aan het worden ben in het vierde kolone-land

    trouwens pa en fortgens, mijn collega was dit weekend bijna net als jullie 34 jaar getrouwd en hij had de zondag een flinke ruzie met zijn vrouw omdat er iets teveel wijn was genuttigd

    hoe is het bij jullie afgelopen, zijn jullie nog bij elkaar?

    Megan is vandaag naar de bios geweest, naar een of andere sinterklaasfilm en de leenbakhutvanoomtom had vandaag al kerstspullen in de aanbieding
    dus je begrijpt wel dat het feestseizoen is begonnen

    die nathalie die hierboven heeft geschreven snapt het helemaal, voor mannen is het leven met kinderen extra moeilijk;
    door die kids heb je geen tijd meer om je geldzaken te regelen, je hebt geen contact met je vrienden meer en het enige wat je doet is aan borsten zitten voelen


    dan snap je wel dat je opeens helemaal aan de grond zit, je hebt geen rode rotcent meer, geen vrienden meer en je vrouw vindt je een viezerik om dat je steeds aan die borsten zit
    gelukkig voor die rogier heeft ze het al vroeg in de gaten en kan ze er wat aan doen

    voor de est is er hier natuurlijk weer niks gebeurd, alhoewel kan ik nog wel melden dat we het eindelijk voor elkaar hebben
    mijn plannetje om sjors dobbeljoe bush uit dat witte huis te krijgen begint te werken

    zijn mannetjesmaker rowe krijgt misschien morgen grote problemen en dan volgt sjorsje vanzelf, zo zie je maar dat die poster van de grote roerganger toch wel op zijn plaats is

    ik ga maar hangen want de kwaliteit van de tekst daald met het verstrijken van de tijd

    groeten

  • 25 Oktober 2005 - 07:39

    Wei:

    Ha globetrotters,

    (Alhoewel er weinig getrotterd wordt.) Om te beginnen mijn welgemeende excuses dat ik zo lang op me heb laten wachten. Ik heb er geen goede reden voor en was kennelijk gepreoccupeerd door andere dingen. Ik heb alleen geen idee wat, want in de tussentijd heb ik niets beleeft.

    Ik was dus ook enigszins achter met het lezen maar heb in twee fases de verhalen van de afgelopen twee weken gelezen. Ik ben vanochtend om 0600h begonnen, haha. Dat kan ik overigens iedereen aanraden want dan is het net of je een boek leest. Zeker met die leuke foto's erbij. (ben ook erg benieuwd naar de "nsb-er". Mijn moeder, geen bekende nederlander en daarom niet bekend bij menig lezer van dit forum maar wel bekend bij Saak, is ook erg geinteresseerd in jullie avonturen in 'het chinese'. Ben zo vrij geweest om haar een linkje door te mailen. Als je niet wilt dat ze het leest Saak, moet je het zeggen. Dan zal ik het haar verbieden. Want er wordt natuurlijk wat afgeouwehoerd in Dirkshorn en omstreken.

    Afgelopen vrijdag de verjaardag van Marieken (vennoot)gevierd. Het was in Weesp en ik was the driver. Halverwege de avond keek ik nog eens om me heen en besefte hoe ik er normaal uitzie op zo'n avondje. ik heb verschrikkelijk gelachen om al die gruizige en bezopen lui. Marieken lag als een ware puber schaamteloos te kopkluiven op de bank onder het toeziend oog van haar ouders. Ze is 32 jaar geworden...
    Kortom, leuk feestje.

    In frerebruari staat de halve marathon van Schoorl op het programma, dus ben op het moment bezig met trainieren.

    Dikke kus van Wei

  • 25 Oktober 2005 - 07:42

    Wei:

    Wil graag isbn-nummers van die boeken.

    gr.

  • 25 Oktober 2005 - 07:51

    Dieuwke.:

    Mijn oudste zoon, Nathan , is afgelopen vrijdag 13 jaar geworden.... Dus, het was feest. Zondagmiddag hebben we 't gevierd met familie. Hij zit nu in de brugklas. Wellandt college in Ottoland. ( Landbouwschool)Nou...geweldig!! De 1e jaars leerlingen worden nu Basisbiggen genoemd.Daar tenminste.....
    Maartje is 6 oktober j.l.11 geworden, zij is de middelste. Voor haar moet ik nog steeds een middagje vrijmaken voor een kinderpartijtje. Maar , dat had te maken dat ik niet in orde was. 12 september j.l. ben ik geopereerd aan mijn rechterbeen. Spataders en een klep van het bloedvat in de rechterlies was lek, die is "gerepareerd".
    Maar , in de week dat Maartje jarig was, lag ik een dag daarvoor op de Spoed.... Ze dachten dat ik een longembolie had. Dus....voor uitsluitsel als wel , bevestiging kreeg ik alle onderzoeken op 1 keer.
    Een long embolie was het gelukkig niet maar wel een virus. Door dat onderzoek , kreeg ik ook nog Netelroos. Dat krijg ik als ik Amoxiciline heb gehad, dus dat mocht ik niet en dat wisten ze. Kennelijk heeft er in het contrastvloeistof iets gezeten waar ik ook niet tegen kan. Of, van die plakkers waardoor ik aan de monitor lag. Of, van het vloeistof die ze toediende , toe er 10 flesjes bloed werd afgetapt. Ja....kom daar maar eens achter!
    Van dat hele grapje, ga ik nu eindelijk iets meer herstellen.....Want , dat duurde wel lang, hoor.....Voordat ik echt beter ben.
    Dus, daarom heb ik nog steeds geen kinderpartijtje voor Maartje gehad.( Ik zou het bijna vergeten ....erg he...)
    De jongste , Geertje , is op 31 augustus j.l. 9 geworden. Dus...dat hebben we voorlopig weer even gehad. Ik zelf ben op 3 maart pas jarig, dus ,dat duurt nog even.
    Maartje en Geertje, volleyballen allebei. Maartje speelt al echt competities.Wel vaak hoor. Om de andere week, moet ze naar een wedstrijd.
    Geertje speelt nog geen competities, maar toernooitjes. En , minder vaak. Dat is met haar nivo van Circulatie volleybal zo.
    Maartje zit ook op Circulatievolleybal, maar haar nivo is hoger en dat gaat al meer op het gewone minivolleybal lijken.
    Ze spelen nogwel met 4 personen i.p.v. 6 personen in een team. Maar , het veld van de tegen stander wordt niet meer "leeggespeeld" om een punt te verdienen.

    Zelf doe ik ook aan volleybal, maar ben natuurlijk even eruit geweest. Binnenkort ga ik weer beginnen. Ik heb al wel weer paardgereden , dat gaat goed. Zo, langzaam aan , de activiteiten opbouwen.

    Ik heb een sollicitatie lopen voor de ochtenduren. Daar krijg ik nog bericht over. Ik werk nu alleen in de middaguren. Interieurverzorgster op school.
    Een paar weken geleden heb ik mijn solexje laten schouwen.
    Moest ik nog foto's opsturen e.d. om te bewijzen dat de solex van voor 1974 is. Van 1966 is deze en ze hadden gezegd, dat brommers van voor 1974 , altijd in aanmerking komen voor het kenteken bewijs. Dus niet...Nou ...het is gewoon een ramp bij het RDW in Nederland.
    En , wat je al moet betalen....
    Zeker als je net leest , dat het bromfietskenteken in Frankrijk gratis wordt gegeven door de overheid, aldaar.
    En ze hoeven dar minder te haasten , omdat ze in Frankrijk da tijd krijgen tot juni 2009, om het bromfietskenteken aan te vragen. Hier in Nederland , moet het kenteken er volgend jaar al op zitten. Oktober 2006.
    Dan , is het nog de vraag, of ik een blauw kenteken krijg of een gele. Die witte van mij, rijdt wel ietsje harder dan 25km.p/u. Maar, echt veel harder , weer niet. De kans dat ik daar een geel kenteken voor krijg, is er. Maar ik heb er nog 1. Een solexje van 1961. Die is van Lennaert Nijgh geweest. Die haalt de 25km.p/u. nog niet eens.Die heeft nog een terugtrap rem en daar moet je soms mee bijfietsen, haha. Dus....als ze mij darvoor een geel kenteken gaan geven , begrijp ik dat niet.
    Met een geel kenteken , moet je met helm rijden en met een blauw kenteken niet, dat is het verschil.
    Over het algemeen , wil een solexrijder niet met helm rijden!!!
    Zeker met die hele oude niet. Nee, 'tuurlijk niet..!!!Dat staat voor geen meter.....en we worden ingehaald door een groepje wielrenners......hahahaha!!!!! Zie je't al voor je....??
    Nou....dat was even over de solex.
    Ik heb nog wel een leuke Kreidler op het oog.....( Kreidler Floret met een eitank.) Die is van begin 1970, misschien wel ouder. Alleen , het is te hopen , dat we daar een kenteken voor krijgen. Want, die oldtimers hebben het moeilijk nu. Moeilijker , als eerst gezegd werd.Helaas!
    Maar ja....

    Het is nu weer lekker nat buiten.....Eind van de week geven ze weer 20 graden op.....( Zit je in eind oktober....)
    Maar ja.....20 graden met veel regen of met zon, is nog niet duidelijk.

    Nou, ik heb er heel wat neer gezet , over het wel en wee bij ons. Althans, een gedeelte, anders heb je bijna een bestseller voor je neus. Dus, de volgende keer meer over ons.
    Freek werkt nog altijd in de koekfabriek, de Merba, die nu in Oosterhoudt( Braband) zit.
    Die moet soms vroeg opstaan. 3uur 's morgens, deze week! Dan lig ik nog op 1 oor.
    Hij werkt daar al 16 jaar.......hij houdt het vol.
    De volgende maand zijn wij 16 jaar getrouwd.....lang he...(zoooo!!)

    Zeg luitjes,
    Tot de volgende keer!
    Dieuwke.

  • 25 Oktober 2005 - 10:17

    Marion:

    Hoi Sagra, heb ook juist gisteren meneer Ibrahim gelezen. Hadden we het dus ook over kunnen hebben op MSN. Vond het ook erg leuk.

  • 25 Oktober 2005 - 12:48

    Ni BAO Rui:

    even snel voor het zwemmen. Goed he/ die opmerking van graham, dat geeft de burger moed. Helemaal omdat die Elijah zo'n eikel is. Het is hier nat en winderig en dat leidt tot een zekere inertie bij deze oude mensen. Papa heeft zich helemaal gestort op de sudoku, hij is maar meteen begonnen met een 5-sterren puzzel, dus die zien we voorlopig niet meer aan het werk in de tuin. Zelf rommel ik ook maar wat aan, heb ook een puzzel gedaan (2-sterren, dat gaat wat vlugger), ben nar tekenen geweest en vanavond is het weer bridgen. Ik heb me voorgenomen om morgen echt wat te gaan doen. gordijnen naaioen ofzo, of de notulen voor de bridgeclub te maken of... of... Juist door al die keuzemogelijkheden komt ik tot niets. Even aan Malio: ik was op onze trouwdag met Axel en Anne naar Ikea en zag op de kassabon de datum 22 oktober staan en realiseerde me dat het onze trouwdag was. Heb twee potjes ingelegde haring gekocht bij Ikea en die als kadootje aan mijn zeer verrraste echtgenoot gegeven. Hij was het ook vergeten en zo gaat dat al jaren. Meestal belt schoonmoeder om ons er aan te herinneren, maar die heeft het of opgegeven of er ook niet meer aangedacht. Wat dat van ons huwelijk zegt?????? Hier moet ik het nu even bij laten. Liefs uit Lut

  • 26 Oktober 2005 - 19:23

    Bei Tian Zhi:

    gossie, ik heb echt een saai leven als ik dit allemaal zo lees! doe heel veel inspanning op de pc heb dan een date van een uurtje en weer op naar de volgende. gisteravond afgesproken met een meisje om te gaan body attacken. dat is een soort aerobics, beetje heftiger. ik had ook nog kunnen kiezen voor body combat, maar dat leek me - de naam ten spijt - te soft. de body attack was leuk (de sport dan) en daar bleef het bij. morgen het hardlopen afgezegd voor een andere date en dan ga ik er even mee kappen, want ik kom verder tot niets eigenlijk!

  • 26 Oktober 2005 - 19:25

    Bei Tian Zhi (ook Wel Dj):

    Meneer en mevrouw Fortgens, van harte met uw 32e trouwdag!!! Ik maar er maar even een apart berichtje van, want het is echt te banaal om zo'n jubileumsgelukwens in een vakje met al mijn eendagsdates te vermelden; maar nogmaals mijn felicitaties zijn er niet minder om!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

VIP-member
Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 315442

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: