Dag 23 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 23 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 23 in Beijing

Door: Shang Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

29 September 2005 | China, Beijing

Allereerst: Gefeliciteerd papa met je verjaardag!!!! je hebt het al gevierd maar vandaag ben je echt jarig dus van harte. Ik heb nog niet geleerd om een verjaardagsliedje in het Chinees te zingen dus dat hou je tegoed. Een fijne dag vandaag gewenst. Kus Sagra

Gisteren heb ik niet geschreven omdat ik niets te vertellen had en nu heb ik eigenlijk weer niets te vertellen.
Het is de afgelopen 2 dagen erg relaxed op school Elyah is er namelijk niet!!!! De hele familie amish is er niet behalve dan Mika omdat die het zo goed kan die wil geen les missen. Ze hebben vrienden over en doen allemaal leuke dingen met ze. En waarschijnlijk dacht Elyah dat hij wel een paar dagen over kon slaan omdat hij toch ver voor is op ons.

Ik dacht dat ik vandaag naar de bijles moest maar ik had het telefoonnummer nog niet van Linda gekregen, dacht ik, dus ik dacht dat Linda gewoon met dat meisje had afgesproken dat ik zou komen op een bepaalde tijd. Dus toen ik het net vroeg zei Linda heb je haar dan niet gebeld? Ik zeg nee want ik heb het nummer niet. Blijkt dat Linda het nummer gisteren op de plattegrond had geschreven die ze voor me had getekend. Ik balen. Maar volgens Linda hadden ze vandaag een vergadering dus zou het toch niet kunnen. Het wordt dus wel na de vakantie dat de bijles begint. Ik ga haar vannavond even bellen om een afspraak te maken.
Morgen ga ik denk ik naar die school toe met het briefje van Robbie. Het regent namelijk vandaag, niet hard maar een beetje miezerig je wordt er niet kletsnat van. Ik wou eerst vandaag naar die school gaan aangezien ik nu toch geen bijles heb maar toen ik langs de kanaalweg fietste kwamen alle auto's heel hard aangereden en ze hebben hier niet zo'n goede afwatering dus de straat ligt vol met plassen. Je raadt het al die mensen in die auto's denken niet mensvriendelijk na, nee die scheuren gewoon door die plassen dus ik zeik en zeik nat. De hufters. Dus toen ik eenmaal bij de school aankwam (ligt dicht bij ons huis dus heb 15 minuten kanaalweg achter de rug met racende auto's) zag ik er niet meer toonbaar uit, ja voor een miss wet t-shirt contest misschien maar niet om soort of te solliciteren bij een school. Dus hopen op mooier weer morgen. En dan is het VAKANTIE!!!!!!!!!!!!!! En ik heb er zin in lekker een weekje met mijn geliefde. Lekker uitrusten. We volgen Malio zijn advies op en gaan met het vliegtuig. Hij heeft gelijk dat hij zegt dat we even moeten uitrusten en het duurt nog even voor er weer een vakantie aankomt. Het kost dus meer dan gepland maar dat moet dan maar even. We gaan als je op de kaart kijkt eigenlijk loodrecht vanuit beijing naar het oosten vliegen over een stukje zee en dan heb je daar een soort schiereiland. Daar gaan we heen we hebben een hotel in een natuurgebied en aan zee. Met een kamer met uitzicht op zee dus dat is helemaal geweldig. Hopelijk zijn er niet te veel enge beesten want daar heb ik het niet zo op. Waarschijnlijk is het er erg druk en zullen er ook wel aardig wat blanken zitten maar dat kan me op dit moment weinig schelen als ik maar lekker op het strand kan liggen en in de zee kan zwemmen. Moet het niet van dit weer zijn dat is niets. We vliegen zaterdag al en komen donderdag terug. Mel moet zaterdag en zondag werken werken en ik moet in ieder geval zaterdag naar school en zondag is nog niet helemaal duidelijk aangezien iedereen christelijk is mogen ze op zondag niet werken en gaan ze naar de kerk. Ik begreep van Linda dat zij niet naar de kerk gaat maar ze heeft net als ik niet heel veel zin om zondag naar school te komen. Dus misschien hoef ik alleen zaterdag.

De ayi komt vandaag pas om 5 uur omdat ik dacht dat ik bijles had. Dat is wel lekker kan ik misschien nog even een beetje slapen. Ben doodmoe, vandaag was iedereen (Linda, Josh en ik) moe. Ik denk dat de verandering van cultuur en alle nieuwe dingen nu hoe tol beginnen te eisen bij mij. Mel was gisteren tijdens het eten helemaal aan het chacken dus daar gaat het ook niet helemaal oke mee we moeten dus op tijd naar bed. Mijn benen zijn ook heel zwaar en mijn hoofd dus misschien heb ik ook wel iets onder de leden dat zou ook kunnen. Eventjes rustig aan dus maar. Er waren trouwens vandaag beduidend minder fietsen op straat en de mensen die aan het fietsen waren hadden meestal een rode, blauwe of gele poncho aan. Geen regenpakken. En ik heb vandaag gezien dat ze wel in een normaal tempo kunnen fietsen als ze niet nat willen worden. Maar evengoed haal ik ze allemaal in, zou het komen door mijn Hollandse wind fietsbenen of door mijn famous brand fiets?? Moet trouwens wel oppassen want mijn remmen doen het niet bijster goed. Ik zat vanmorgen bijna tegen een auto aan die aso gewoon doorreed.

Jullie weten ik ben dol op vieze praatjes en hier komt er een met een ernstig kantje.
Het naar de wc gaan begint namelijk een probleem te worden, waar ik toen we hier net waren aldoor maar diaree had heb ik nu net zulke harde ontlasting als ons matras, en begin te lijken op een geit. Helaas heb ik maar 10 keutels per dag ofzo dus zit ik behoorlijk verstopt en dat begint een beetje pijn te doen in mijn buik, die dus ook helemaal opgezet is. Wie heeft er tips voor deze stakker???

Het woord voor vandaag is xingqi. De q spreek je uit als ts. Dit woord betekent week en met dit woord gaan we de komende dagen (uitgezonderd van de vakantie) aan de slag. Dus onthou hem goed.

Mingtian Jian!
Shang Sa La

Ps: DJ ik ben kneiter trots op je wat een prestatie. Zo aan je verhaal te horen was je zelf ook nogal verrast door jezelf. Geniet nog maar lekker even na!

Ps ps: Leentje doe het rustig aan denk aan je voornemen! Voorzichtig met jezelf zijn en eerder naar huis gaan. Is makkelijk gezegd dat weet ik maar is wel erg belangrijk. Misschien toch een andere baan.......?????

• 29 September 2005 - 06:45

Axel:

Was het niet iets met rozenbottel roswiezee (geen idee hoe je dat schrijft!). Vraag anders even in de supermarkt daar weten ze het vast wel.

• 29 September 2005 - 07:17

Bao Rou:

Lieve Stakker
    Probeer eens een handjevol rozijnen voor het slapen gaan. Muesli wil ook wel eens helpen (als je dat kunt krijgen).
    Anders moet je bij een apotheek een laxeermiddel halen om de boel aan het bewegen te krijgen.
    Elke dag fruit met schil (appel, peer) of zaadjes (kiwi), of sinaasappel eten.

• 29 September 2005 - 12:48

Mark N:

mijn moeder at altijd gedroogde pruimen
    of heel veel melk drinken dat laxeerd als een gek.

haha, in China weten ze daat met een één of ander kruidendrankje toch wel raad mee!

• 29 September 2005 - 15:03

Ellis:

Tip:
    Eet sinaasappel met heel veel wit. Of een andere citrusvrucht meet veel wit en drink veel.
    Er is overigens misschien een heel leuk kansje om China later aan te doen. Je hoort nog.......

• 29 September 2005 - 16:21

Menoodj:

Shoit heel bericht getikt en alles verdwenen nu opnieuw beginnen. Oke hier komt ie weer.
    Je hebt nu alweer zoveel tips gelkregen over het kakken dat ik nu natuurlijk met iets origineels moet aankomen en aangezien je in China zit het liefst ook iets wat ze daar kennen. Ik zou als ik jou was voor de groene thee gaan deze werkt rustgevend, spoelt je darmen leeg en is tevens een afslankmiddel. Echter wel elke dag een koopje of twee drinken.

Verder betekend het breken van het servies niet veel ik ben meer benoieuwd naar je slaaprituelen en je dromen als daar iets raars naar voren kmt kan ik je wellicht wel wat voorschotelen.
    Voor jouzelf als ik het hoor gaat het op school redelijk ik denk dat er teveel negatieve energieen en gedachtes in jou zitten en dat je hierdoor niet goed meegaat. De oorzaak kan zijn dat er mensen zitten in je klas die dit dragen (denk aan de juf). Je kan je hiervan afdoen door je af te schermen denk alleen aan positieve dingen als je nara school gaat geen enkele negatieve invloeden denk niet constant aan de juf want die geeft jou dit namelijk over. Als je dit doet creer je namelijk heel veel positieve energie en zul je met sprongen vooruit gaan. Daarnaast moet je elke dag als ze dat hebben 1 of 2 stukken suikermeloen eten voordat je naar je lessen gaat dit gaat je helpen, geloof mij.

Mel,

Je gaat alweer als een speer altijd al gedacht dat je het in je had en je bent natuurlijk op je oppperbest als je zulks positief reactie krijgt als YOU HAVE. Ik bedoel dat is niet alleen fijn om te horen maar streelt je ego wel erg. Al met al denk ik ook dat je jezelf wel vermoeid met taken die anderen op zich zouden kunnen nemen. Ik bedoel die Robert is niet goed in zijn werk dus afschaffen. Geen medelijden hebben zo werkt dat niet in China. Alles wat meer energie kost dan dat het zou moeten is natuurlijk niet goed. Loop niet te hard stapje voor stapje en neem de tijd om jezelf neer te zetten daar in Beijing. Ik heb geen dingen meer voor je die je moet doen je moet eerst proberen om je aan het eerste te voldoen. Dit kan makkelijk dor gewoon te zeggen tegen mensen dat je voorlopig even alleen groenten wilt hebben. Als jij hen respecteerd en niet wil beledigen dan moeten zij dit andersom ook doen. Je bent niet geheel in dienst van een magnaat of wel.....Dus kom op en geef jezelf ook die dingen die je mischien wel voor in een later stadium nodig zult hebben.

Hele leuke en mooie foto's daar wil ik wel meer van zien bijvoorbeeld van de schoolmaatjes van sagra en de juf (wellicht kan ik dan daar iets uit opmaken sag) of heb je die al geplaats en heb ik ze gemist. Daarnaast maak eens een fotootje van al die kinderen die in het gelid staan waar je elke dag langskomt lijkt mij ook leuk om te zien.

Oke dit was ik dan weer. Kheb mijn chinese naam niet opgezocht ik heb er wel eens een in het japans gekregen maar dat moet ik even opzoeken waar dat ook alweer ligt hahahaha

zoenen en geniet van de vakantie

• 29 September 2005 - 18:03

Malio:

hulde aan het bruidspaar
    jullie gaan op de juiste manier op vakantie!

wedden dat dan de poepproblemen ook over zijn
    als je het niet zeker weet dan gewoon veel gedroogd fruit eten (pruimen) en omdat je toch van vieze praatjes houd, anale sex schijnt ook te helpen.

Is die menoodj een sjamaan ofzoiets of leest die gewoon veel de libelle en de viva?
    Ik bedoel hoe zit dat met al die wijsheid?
    Hij heeft wel gelijk dat jullie aan de foto's moeten, dat leukt zo'n al leuk verhaal lekker op

hier gaat het net als anders zijn gangetje
    de meiden hebben net ontdekt dat je niet alleen met je vader kan vechten maar ook met elkaar
    alleen resulteerd dat erin dat Megan Zoe zowat doormidden heeft geschopt
    schrokken ze alletwee wel van
    misschien moeten ze maar op karate ofzo

vandaag weer een hele dag bestuursrecht gehad dus vanavond gebeurd er niet veel meer (als ik geen smoes meer kan bedenken ga ik misschien nog en stukkie rennen)

morgen weer een test, ilse gaat naar een strategiedag van haar werk, dus heb ik de twee draken en de babydraak te managen

dan gaan we ook voor het eerst borstgeven uit de vriezer via een flesje
    ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de twee zusterdraken en de babydraak

ach als ze heel hard gillen dan doe ik gewoon de deur op slot en ga ik lekker in de garage spelen met mijn motor. aan 4 uur geen aandacht is nog niemand gestorven, toch?

wat heeft de ayi vandaag weer gemaakt voor het eten
    of was het vandaag weer friet en burger?

ik ga maar eens naar het nosjournaal kijken om te weten hoe het staat in de wereld

de groeten en tot morgen

Ps wel foto's van je hotel en schiereiland maken hoor

• 29 September 2005 - 19:08

Bao Rui:

oje oje, kun je nu niet goed meer naar de plee... Gedroogde pruimen moesten we vroeger eten in zo'n geval. Ontbijtkoek doet ook wonderen, maar of ze dat daar hebben? Een kopje lauw water op de nuchtere maag kan ook. Was het advies aan gestopte en daardoor verstopte rokers. Wat is in vredesnaam chacken??? Vandaag een fam. Fortgens dag, eerst bij Thea en Aad om de mac en het mailen uit te leggen. Mailtje naar Zuid-Afrika gestuurd, hoop dat hij is aangekomen. Later op de ochtend viel het netwerk uit (denken we, er gebeurde helemaal niets meer ondanks de reguliere telefoonaansluiting. Buurman was kennelijk niet online vandaag). Geluncht daar en vervolgens naar oma, alwaar thee en rode wijn (!) speciaal voor papa's verjaardag. Anne van de trein gehaald en na nog even bij oma door naar Lappenland en Ikea. Missie geslaagd. Meteen ook maar de zweedse gehaktballetjes naar binnengewerkt, dat scheelt weer koken! Overigens ken ik een enigszins minder net mopje, dat wel past in het bovenstaande (m.n. Malio's opmerking). " The rear-admiral's vice is the vice-admiral's rear". Goed idee om met het vliegtuig te gaan, over een poosje lach je om die paar centen extra moeten jullie maar denken. Nou nog mooi weer en een lekker hotel. Was het toch nog gelukt met het hotel of is dit weer een ander? tot chats, liefs van ons beiden.