Deel twee tweede dag. - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Deel twee tweede dag. - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Deel twee tweede dag.

Door: Sagra

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

08 September 2005 | China, Beijing

Michael heeft gebeld op onze vaste telefoon en vertelde Mel dat hij pas maandag op het werk hoeft te komen om 10.00 uur. (Jippie, ik ben blij hebben we nog even een dag samen om dingen uit te zoeken.) De waterdispenser komt helaas ook pas maandag dus we moeten nog even blijven sjouwen met flessen.(drinken uit de kraan is natuurlijk uit de boze).

Oke om 3 uur zijn we vertrokken naar het metro station, yong he gong, hier aan de overkant van het water, ja je leest het goed wij wonen aan het water. Alleen is het op dit moment alleen een leegstaande bak waarin allemaal zandzakken liggen het water komt later dit jaar waarschijnlijk (hopelijk). We gaan de metro in, ziet er prima uit, en kopen een kaartje, staat gewoon in het engels aangegeven lekker makkelijk, dat kost san yuan per kaartje dus dat is 30 euro cent. We weten waar we heen willen en het is heel makkelijk om te weten welke kant de metro opgaat want ze geven op het bord aan wat de volgende stop zal zijn. De metrokaart hangt erboven dus appeltje eitje (dit keer echt Menoodj). Binnen 10 minuten waren we op de plaats van bestemming toen moesten we verder via een heel simpel kaartje van internet waar een aantal markante plekken op waren aangegeven. Maar wie er wel eens in Beijing is geweest weet hoeveel tussen straatjes er zijn en weet dus ook hoe lastig het kan zijn iets te vinden. We beginnen dus te lopen en komen de belangrijke gebouwen tegen dus gaan goed. Dan staan we op de weg waarvan wij denken dat het hem is maar de straatnaam (in chinese karakters) komt niet overeen met wat op ons kaartje staat. Ik besluit het te vragen aan een voorbijganger. Deze man spreekt een beetje Engels kijkt op het kaartje en zegt dat het volgens hem hier ergens moet zijn, ja dat dachten wij ook dus we zijn niet verkeerd bezig. Hij kan ons verder niet helpen dus lopen we maar een straat in. op een gegeven moment zien we een bord met cursus Mandarijn daar gaan we door de bewaakte ingang een soort binnentuin in. Deze plek staat ook op de kaart. Mel denkt dat het aan het einde van de weg is dus we gaan daar naar binnen. Daar is ook een vrouw die Engels spreekt dus dat is mooi meegenomen. Ze zegt dat het aan het einde van de rode muur is en dan naar rechts, "You see that building there?". (Welke van de 100?) "Yes we see it, thank you very much." We doen wat ze zegt en komen in een Hutong (een oude laagbouwwijk waar de mensen geen stromend water hebben) lopen deze hele straat door maar zien niets. Goed om jullie verdere details te besparen. We hebben nog een end gelopen en gevraagd komen uiteindelijk weer in dezelfde hutong straat en vinden daar toch een school.
We gaan naar binnen, het lijkt ook op een school. We steken ons hoofd om de hoek van een kamertje waar mensen zitten en vragen of we goed zitten door op het kaartje te wijzen. JAAAAAAAAA we zitten goed.

Deze aardig man spreekt geen engels en vraagt iets aan een ander. Dan neemt hij ons mee naar de 3de etage. We lopen naar een kamer waar hij 4 keer discreet op de deur klopt maar er komt geen geluid uit. We lopen verder ik zie in het voorbijgaan een lokaal met Engels op het schoolbord die man is waarschijnlijk op zoek naar de auteur van deze tekst. We komen ook langs een lokaal waar vrouwen bezig zijn elkaars haar in de krulspelden te zetten, kappersschool misschien? Dan vindt hij 2 vrouwen en zegt iets tegen ze de ene vrouw wijst naar de andere en die wijst vervolgens terug, waarschijnlijk over wij van de twee er engels met ons moet gaan praten. Een jonge vrouw heeft de eer ons te woord te staan en dat kan ze erg goed. We gaan weer naar beneden naar de administratie. Ze zegt ons dat de directrice ons niet te woord kan staan omdat ze met haar haar bezig is, mmmmmm..... dus geen kappersschool.

Er wordt heen en weer gepraat in het Chinees en naar ons gewezen dan gaat er iemand bellen. Vervolgens krijg ik de telefoon in handen gedrukt. Ik denk ja en nu? Zeg Hello en wacht. Ik krijg een hello terug en dan stilte ik weet ook niet wat ik moet doen dus wacht ook. Weer een hello dan zegt een stem in heel slechtverstaanbaar Engels dat ik een nummer moet bellen voor Chinese les. Ik schrijf het nummer op en vraag wie ik dan aan de telefoon krijg en of die ook Engels spreekt. Ik krijg dan mr Lio en die spreekt Engels. Na opgehangen te hebben vraagt de vrouw naast me of ik nu meer weet. Ik zeg van niet en laat haar het nummer zien. Dan komt de vrouw met de krulspelden binnen (de directrice) en vraagt iets over ons knikt dan en vertrekt. Ze gaan weer in conclaaf en bellen het nummer dat ik heb gekregen. Weer krijg ik de telefoon. Het is mr Lio allias Danny waar Melle al mee heeft gesproken in Nederland. Hij zegt me naar de andere universiteit te komen morgen om 13.00 uur. We moeten een telefoon aanschaffen zijn nummer bellen en dan de telefoon aan de taxichauffeur geven dan geeft mr Lio het adres aan hem door. Oke dan.

We bedanken alle mensen daar aanwezig uitgebreid en vervolgen onze trip om een provider te vinden die ons aan een sim kaart kan helpen. Na veel geloop is ons dit niet gelukt. Morgen de herkansing. Over het restaurant van vannavond kan ik niet te veel vertellen het is namelijk niet de bedoeling dat je in dit restaurant, waar wij zijn gaan eten, al op je tweede avond in Beijing gaat eten maar we hadden honger en hebben iets van de kaart gekozen dat we niet kenden dus dat maakt het weer een beetje goed. Niet????? Oke je hebt gelijk. Tot morgen!!!!!

  • 08 September 2005 - 15:53

    Birgit:

    het laatste snap ik niet helemaal. hebben jullie bij macdonalds ofzo gegeten? Leuk verslag verder. Ga zo door, dan heb je je boek al klaar om uit te geven voor als je terugkomt

  • 08 September 2005 - 15:53

    Menoodj:

    JEzus zeg ik zie nou op de foto een joekel van een Airco staan en ik snap dat je met je sokjes en spijerbroek aan op de bank zit hahahahaha

  • 08 September 2005 - 15:54

    Menoodj:

    oeps ik zat bij het verkeerde verhaaltje ff deze lezen hoor hihihihi dag scheetjes

  • 08 September 2005 - 16:06

    Menoodj:

    He lekkertjes,

    Zo ik heb het gelezen en heb natuurlijk een leuk verhaaltje terug. Sag ik ben enorm blij dat het voor jou dit keer echt appeltje eitje was anders had je waarscheinlijk in Japan geeindigd! Zo te horen was het twede deel toch niet echt A.E. dat was toch iets moelijker. Knap toch gevonden te hebben met al die kleine rakkertjes die toch uitermate vriendelijk zijn zo te horen. Over het laatste ach ja de directtrice die wilde er natuurlijk mooi uitzien en ik heb ergens gehoord dat Madams in china het erg belangrijk vinden als hun haar op een traditionele manier wordt gedaan als ze een bespreking hebben met belangrijke mensen uit het buitenland (helaas in dit geval zijn jullie niet belangrijk genoeg) enfin., Het laatste wil ik vene goed begrijpen is het iets cultureels dat je niet de 2e dag in beijing mag eten iets spiritueels of iets wat jullie gewoon bedacht hebben I am dying to know...en eerst niet eten dan toch weer wel eten ????? ik ben het kwijt....

  • 08 September 2005 - 16:58

    Dirk Jan:

    hey guys! zeg sag, tot nu toe was je europa nog niet uitgeweest hè? nou dat ben je nu wel even drie dubbel en dwars aan het compenseren! wat een spannende verhalen allemaal! ik hoop dat je ze gaat bundelen!! mel, als ik het zo allemaal lees, ben je daar al net zo een druk baasje als hier, al bijna geslaagd voor het inburgeringsexamen dus, haha!

    heel veel plezier saampjes en tot later!!!

  • 08 September 2005 - 18:02

    Malio:

    He hallo,

    kom ik net thuis na een drukke dag ambtenaartje spelen en lees ik dat er mensen zijn die het nog moeizamer verloopt. Wat een avonturen allemaal!
    Je kan dus wel gewoon weilig over straat met je ronde ogen daar?, zelfs door de sloppenwijken?

    Die Mel die lult ook zijn woordje buitendedeur zeg, petje af.
    Hoe zit het trouwens nu met die prijzen is het nu chiepie chiepie (zeeuws voor "lekker zunnig") of valt het allemaal wel mee.

    EN JA HOE ZIT DAT NU MET DAT ETEN WAAR JE NIET MAG ETEN, ik stem voor de mac, want anders snap ik er niets van.

    Melow, kunnen wij een verbinding opzetten voor wat echte nederwiet?
    Ik stuur een container met gedroogde wiet en jij stuurt die terug met uitgedroogde chineesjes. Die kunnen we hier goed gebruiken i.p.v. die polen, want die gaan te veel eisen stellen.

    Misschien een tip om lekker binnen te lopen daar (naast de drugs natuurlijk).
    Neem een groot stuk papier, kalk daarop met grote letters (in het chinees) ENGELSE LES €5,- per uur, eerste les gratis.
    Zo te horen moet je wel binnen lopen, iedereen spreekt een beeje engels maar toch ook weer niet.

    Klinkt in ieder geval allemaal relax daar en niet al te gevaarlijk.

    Veel plezier nog en na de tweede keer overlast van je buren gewoon lekkerterugketen

    groeten,

  • 09 September 2005 - 07:38

    Anykey:

    Hallo china couple :-)

    Ga eens wat meer foto's maken man, ik wil alles zien :-) Ik hoop dat jullie een beetje snel wennen, zodat ik langs kan komen en rond geleid kan worden door de experts :-)

    x

  • 09 September 2005 - 08:21

    B&I:

    Dag Chinagangers
    Nu pas in de gelegenheid geweest om jullie verhalen te lezen. Het avontuur is echt met een BANG begonnen! Leuk dat jullie al zoveel beleven.
    Ik kreeg het warm met dat verhaal over de tickets, maar ja eind goed al goed toch. Blijf vooral doorgaan met vertellen - we willen allemaal alles weten!
    Groetjes uit N-V

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 315281

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: