Roarrrrr - Reisverslag uit Loxahatchee Groves, Verenigde Staten van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Roarrrrr - Reisverslag uit Loxahatchee Groves, Verenigde Staten van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Roarrrrr

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

18 April 2014 | Verenigde Staten, Loxahatchee Groves

Na een heerlijke nacht slaap van ons allen (ieder van ons hoefde er maar twee keer eruit). Worden we letterlijk wakker gebruld door de leeuwen. Het is bizar om ze zo hard te horen brullen. We staan om half 7 naast ons bed en maken ons klaar voor de dag. India heeft er 5 muggenbeten bij (ondanks dat ik er een stuk of 10 had vermoord) naast de drie die ze al had, inclusief blaar erop. Ze is zo gevoelig voor muggenbeten het is echt sneu. Ze heeft er nu ook een onder haar oog gelukkig is hij niet heel dik geworden maar het ziet er wel een beetje vreemd uit.

Na het ontbijt gaat Mel een auto huren voor 10 dollar zodat we daarmee door het park kunnen rijden. Hij krijgt een heuse bus mee waar wel 11 personen in kunnen en waar zebra strepen op de zijkant staan. We krijgen een CDtje mee waarop iemand per gebied waar we doorheen rijden vertelt welke dieren er zijn en wat wetenswaardigheden over die dieren. Het is in het Engels dus de kinderen vinden het maar saai en praten er doorheen. Het is leuk om op deze manier door een park te rijden. De dieren lopen af en toe over de weg heen zodat je moet stoppen, een struisvogel hapt naar ons raam en de zebra’s blijven een hele tijd midden op de weg staan zodat er filevorming ontstaat. Maar het mooist zijn toch wel de neushoorns. Ze lopen tussen de zebra’s en komen recht op ons af. Voor we het CDtje uit hadden gezet had ik nog wel gehoord dat de mevrouw zei dat je niet mocht stilstaan als de neushoorns vlak bij je waren. Nou die neushoorns waren heel vlakbij en liepen eigenlijk met ons mee. Misschien omdat wij ook zebrastrepen hadden en de wagens van het park dat ook hebben en zij ook het eten brengen? We genoten ervan. De topattractie van het park zijn de leeuwen maar dat viel ons wat tegen. Ze zaten gewoon achter een hek. Waren wel wakker dus dat was een top want ze slapen 20 uur per dag (toch iets geleerd van het CDtje). De mensen van het park hadden in het kader van Pasen een witte paashaas van dozen gemaakt, in het leefverblijf gezet en dat niet alleen ook gekleurde dozen met eieren erop geschilderd. In die dozen zat blijkbaar vlees want de leeuwen scheurden die dozen open en haalden dat vlees eruit. Er was een leeuwin die met haar hoofd in een doos vast bleef zitten. Het was zo zielig ze liep maar met haar hoofd te zwaaien. Wij vonden het niet leuk.

Toen we de safari hadden gedaan haalde Mel met dezelfde bus de rolstoel van de camping en de bikini’s van de kinderen. We liepen naar het tweede gedeelte van het park. Er waren nog meer dieren maar ook een mini reuzenrad waar ik met Brida en India in ging omdat Yuna niet durfde, maar toen we er uit gingen wilde ze toch dus zijn we ook nog een keer met het hele gezin zijn gegaan. We zijn met het hele gezin in de draaimolen geweest en India genoot. De kleintjes en Mel zijn in een mini spin geweest en Brida kon zelf de arm omhoog en omlaag laten gaan. Onze grote held Yuna liet hem lekker naar beneden staan. We hebben een dierenshow gezien waarbij ik India haar oren dicht moest houden omdat die mensen die de shows presenteren zulke super irritante harde stemmen hebben. Ze heeft nog wel een soort reptiel geaaid en de kleintjes hebben nog in bikini genoten van een soort waterparadijs. Dat was heel erg leuk. Maar de grootste attractie was eigenlijk wel het restaurant en de mensen die daar aten. Ik werd er naar van. Wat een troep mensen hun kinderen laten eten. Hele pizza’s met patat gingen naar binnen bij 5 jarige kinderen. Een meisje van een jaar of zes kreeg een hotdog en een cheeseburger te eten. Nu is er ook bijna niets gezonds te krijgen maar de hoeveelheid die je geeft daar kun je wel wat aan doen. Wij hebben er als lunch ons diner gegeten omdat we hier in de middle of nowhere zitten en er geen supermarkt is. De meiden een hotdog zonder saus en een bakje fruit en Mel en ik hebben een broodje gedeeld en een bak sla gegeten.

Toen zijn we teruggelopen naar de camping en hebben we India haar zwempak aangedaan en zijn we lekker gaan zwemmen in het zwembad van de camping. Het water was zout maar wel lekker van temperatuur en India genoot ervan. Onze heldin zat natuurlijk aan de rand van het zwembad en Brida was de bodem van het zwembad aan het inspecteren. Een heerlijk einde van een leuke dag samen met het hele gezin en zo hebben we, bleek toen we vroegen aan de kinderen wat ze het leukst hadden gevonden, het allemaal ervaren. Na haar eten valt India op de bank in de camper in slaap. Wij eten nog met ons vieren een broodje en dan is het bedtijd. De kleintjes hebben het zand van Fort Meyers op het plateau naast onze camper gegooid met water erbij en daar waren ze lekker in aan het dansen op hun blote voeten. India moest van Brida ook maar dat hebben we maar niet gedaan. Ze gaan dus met zanderige lijfjes naar bed want vanmiddag hadden we al gedoucht. Ze slapen meteen.
Buiten komen de muggen weer dus wij vertoeven binnen. Af en toe zien we een lichtflits en horen we donder, het onweert.
Morgen moeten we om 11 uur ons heerlijke huis op wielen weer inleveren en gaan we verder met een volkswagen busje en verblijven dan één nacht in Stuart.

Sag

• 19 April 2014 - 12:15

Corine:

Hai Amerika gangers,

Wat een avonturen hebben jullie al beleefd. Gelukkig hebben jullie na het moeilijke begin heel veel leuke en bijzondere dingen meegemaakt. Ben erg benieuwd hoe het verder gaat. Fijn dat alles goed gaat. Ik blijf het volgen....... Heel veel plezier nog. xx

• 19 April 2014 - 16:50

Irma:

Super! Wat een luxe zo te genieten met en van elkaar! Veel plezier! Xx irma

• 19 April 2014 - 23:59

Martha:

Fijn om te lezen dat jullie zo'n heerlijke dag hebben gehad! En wat gaat zo'n week snel zeg. Kijk alweer uit naar het volgende bericht!
    XMartha

• 20 April 2014 - 00:10

Erica:

Fijn dat jullie genieten. Begreep dat het begin vd vakantie niet zo soepeltjes verliep....grrrrr.....!

• 20 April 2014 - 08:34

Ellis:

Lieve allemaal,
    Wat een super avontuur met een mooi einde. Heerlijk dat je mij laat mee-delen in het avontuur.

• 22 April 2014 - 22:36

Papa:

We volgen jullie verslagen en leven met jullie mee. Voor oma hebben we alles vergroot uitgeprint want die was hier met Pasen. Ze vond dat jullie wel erg veel deden, nou dat vinden wij ook maar het is fijn dat jullie er zo van kunnen genieten. Het is dus echt waar dat Amerikanen zoveel eten!
    Nog veel plezier de rest van de vakantie.

• 01 Mei 2014 - 15:09

Remco:

Mooie verhaal weer Sagra, blij dat jullie genieten!