BBQ en strand - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu BBQ en strand - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

BBQ en strand

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

30 April 2014 | Verenigde Staten, Key Largo

Het was weer vroeg ochtend en ik kon toch al niet in slaap komen van mijn gepieker dus we zijn moe. Maar we gaan vol goede moed naar het IDC.
We worden iedere ochtend heel blij begroet door Kim en Dani en vanaf deze week ook Lisa maar die is wat rustiger (die is Europees dat scheelt). Kim vertelt dat ze met Gretchen heeft gesproken (die had vorige week health problems) over India en de Tobii (niet over hoe het gaat maar wel dat India met de Tobii werkt) en ze hebben afgesproken dat Gretchen mee gaat kijken, zonder dat ze verder iets van India weet, om een frisse blik over het geheel te krijgen. Ik neem India op schoot zoals we afgesproken hebben en zorg ervoor dat mijn ogen achter India haar rug zitten omdat ik anders de Tobii kan besturen. Een zweeds meisje gaat filmen zodat we eventueel bewijs hebben dat India het kan (mocht ze het goed gaan laten zien) voor de verzekering, zo’n ding is toch al gauw zo’n 15000 euro denken we. Er wordt India gevraagd om naar papa te kijken. Eerst zit ze alleen maar te geinen op mijn schoot en beweegt haar hoofd heen en weer en haar benen op en neer. Maar dan vraagt Kim, Lisa en Dani de gordijnen dicht te doen. Ik vraag of het licht ook uit kan en dan voel ik opeens een verandering in India. Haar nek ontspant zich en ze focust zich op het scherm voor haar en dan klinkt er opeens ‘papa’ door de ruimte terwijl niemand er op bedacht was.
Na de Tobii gaat India met de I-pad spelen en ze geeft heel duidelijk aan met het omhoog houden van haar hoofd dat ze iets anders wil. Ze is heel duidelijk en heeft het ook echt naar de zin. Gretchen raadt nog een app aan op de I-pad waarmee India met haar neus zou kunnen kiezen en waar je ook zelf keuze plaatjes op kunt zetten en je eigen tekst aan kunt verbinden. Dat is een goede tip. Eli weet nog een knop waarmee je alles kunt bedienen anders dan een Little-Mack dus daar gaan we ook nog naar kijken.

Vandaag mag Brida weer mee het water in met India. Het gaat super en Kim laat India nu kiezen met de I-pad in plaats van met de losse bordjes. India doet het echt super goed en beweegt echt in de richting van wat ze wil. En wanneer de keuze is tussen snel en draaien ben is heel benieuwd want ik weet dat India snel het leukst vindt. Ze kiest snel dus dat klopt. Kim vertelt later dat ze het idee had dat India het jammer vond dat ze de dolfijnen moest delen met Brida omdat India haar hoofd de hele tijd de andere kant op gedraaid hield.
We hadden weer Squirt en Tashi samen. Samen zijn ze wel wat ondeugender en luisteren ze slechter naar Wendy. Tashi vindt Yuna heel leuk en ze komt steeds naar Yuna toe met water gras en legt steeds haar hoofd vlak bij Yuna op het dok.

Na het zwemmen gaan we op zoek naar een strandje waar we na de BBQ kunnen gaan zwemmen. Helaas zijn alle wegen die we ingaan doodlopend. Je moet het je hier voorstellen als één lange weg (de US1) die van Key Largo naar Key West loopt over alle Key’s heen. De weg is in Key Largo wel in een heen en terug weg gemaakt. In het midden van die twee wegen zitten restaurants en winkels ed. Het eiland is dus echt in de lengte doormidden, je hebt de Bay site en de Ocean site. Wij zitten met ons appartement en met de dolfijnen aan de Ocean site. Je moet wel goed weten waar je heen wilt en waar je af moet slaan om aan de andere kant te komen. Wanneer we van de dolfijnen terug rijden naar ons appartement moeten we ook een stukje verder rijden en dan een soort u-turn maken en terug rijden naar ons appartement. Bijna nergens staan bordjes waar zich iets bevindt dus het is zoeken. Zo ook dus naar een strand. We hoorden van de dochter van Nederlandse mensen die hier met hun zoon zijn dat er wel een strandje is waar zij heeft gesnorkeld. Alle zijstraten lopen dus dood, er staan allemaal huizen aan de waterkant, eventuele stranden zijn dus privé terrein. We proberen het nog even aan de Bay site maar ook daar geen geluk. We laten de kinderen nog even spelen bij een speeltuintje en dan gaan we weer terug voor de BBQ. Het is leuk want we kennen nu meer mensen. De moeder en vriendinnen van Jack zijn er en de ouders en oma van Liam zijn er ook en het Nederlandse gezin is er ook. We kletsen dus lekker, Deena komt ook nog even met ons praten en we eten Pete zijn burgers. Na de BBQ gaan we naar een strandje verderop, de Nederlandse mensen hebben die ons aangeraden. Het is in Tavenier en het stelt niet veel voor. We blijven daar een uurtje en gaan dan terug naar ons eigen zwembad.

Sag

• 02 Mei 2014 - 22:21

Nathalie:

Zooooo heeee!
    India rules!!!!!!!!!!!!
    Wat goed zeg!!!!
    Ook fijn om, met de keuzes die India maakt en het vermoeden wat je al hebt, bevestigd te krijgen dat je weet waar India van houdt.
    Mooie ontwikkeling, mooie momenten!

• 03 Mei 2014 - 08:32

Remco:

Wat een beleving die India en jullie doormaken. Een heerlijke dag, zo te lezen. Mooi.

• 06 Mei 2014 - 19:40

Annemieke:

Wow, wat is dat knap!! En wat fijn dat India toch de gelegenheid krijgt om te laten zien dat ze het écht kan!