Boottocht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Boottocht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Boottocht

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

04 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Vandaag heeft Matthias weer mee gewerkt tijdens de binnen therapie en toen wij bij hem kwamen voor de Brucker biofeedback therapie heeft hij ons een goede tip gegeven.
Hij denkt overigens dat als hij India een keer of 3 zou begeleiden bij deze therapie India het wel zou begrijpen maar hij denkt dat ze momenteel meer heeft aan reguliere fysiotherapie.
Zijn tip is om India met benen gespreid op je schoot te zetten haar dan te laten leunen met een arm op een tafel iod naast haar en dan met de andere arm in een draai iets van de tafel laten pakken. Het blijkt dat haar arm dan veel meer ontspannen is. Om haar te laten merken waarvoor ze die oefening doet is het handig om haar een voorwerp te laten pakken waar ze dan vervolgens iets mee gaat doen. Bijvoorbeeld tandenpoetsen, haar kammen, gezicht schoonmaken. Vanavond (na een lange dag) geprobeerd met tandenpoetsen en haar kammen en het werkt super. Het lijkt me voor India ook heel leuk dat ze zichzelf op deze manier kan verzorgen.
Hij raadt ook aan om haar veel in het loopwagentje te zetten die ze op de Vijfhoek hebben (en wij voor thuis gaan aanvragen) zodat ze haar benen meer in kan zetten en kan werken aan haar romp en hoofdbalans.
Het was fijn om met hem te spreken. Het is vaak zo dat een nieuwe fysio weer nieuwe ideeën aandraagt dat werkt wel vernieuwend.

Na het bezoek bij Matthias was het 4 uur en waren de kinderen op. We hadden eigenlijk bedacht te gaan eten bij het restaurant bij het resort maar dat hebben we maar niet gedaan. Brida en Yuna naar bed voor een uurtje zodat ze weer gezellig zouden zijn tijdens het boottochtje. Om half 6 moesten we op de boot zijn, een speciale trip voor gezinnen van de dolfijntherapie. De therapie kinderen waren gratis en de rolstoel kon mee op de boot. We kregen een welkomstdrankje en toen gingen we, wij waren de laatste die aan boord kwamen (wel op tijd). Het was een ruige tocht op de zee, het waaide vandaag hard en de golven waren best hoog. De boot ging flink op en neer. We kwamen langs andere resorts en op een gegeven moment gingen we een binnenwater in waar heel veel grote dure huizen stonden met bijna net zo grote boten ervoor. Het blijkt dat de grond waar die huizen op staan voor 80 % van de katholieke kerk is. Ze verhuren die grond en krijgen daar flink wat geld voor. Daarom verkopen ze de grond ook niet. Ja die katholieken zijn zo gek nog niet.

Het was een leuke tocht en om half 8 waren we weer aan de wal. Nu is het half 9 en ligt alles plat inclusief Mel. Het is voor ons toch ook best wel vermoeiend die therapie. Je bent toch twee uur lang intensief aan het kijken en luisteren en aan het bedenken hoe je het straks allemaal thuis gaat doen. De andere twee kinderen moeten ook beziggehouden worden terwijl we een uur naar India met Li-Na kijken het is best intensief. We zouden graag nog meer van het eiland willen zien maar tijdens de therapie dagen is dat niet echt mogelijk omdat India om 11 uur al moet eten zodat ze niet hoeft te spugen tijdens de therapie. En Yuna slaapt s’morgens. Misschien als de therapie is afgelopen.

Een goede dag dus vandaag!

Liefs,
Sag

• 04 Oktober 2011 - 05:50

Ellis:

Indrukken voor een jaar en ideetjes voor en goede start hier. Wat een prachtige reis

• 04 Oktober 2011 - 06:55

Irma:

Waarom kopen we eigenlijk nog speelgoed als het stof en de blaadjes onder de bank ook goed zijn? Reality check... Veel plezier! Irma

• 04 Oktober 2011 - 20:02

Ilse:

Die gezinsfoto is echt geweldig. Mooi!

• 05 Oktober 2011 - 10:45

Francisca:

Wat geeft Matthias een goede tips en Sagra wat zie jij alweer lekker bruin. Geniet lekker van de vooruitgangen met India.