Tegenvaller - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Tegenvaller - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Tegenvaller

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

26 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Tegenvaller

Aangezien we nog niets gehoord hadden van het dolfijncentrum had ik ze vrijdag een mail gestuurd met de vraag hoe laat we maandag aanwezig zouden moeten zijn. Ik kreeg geen antwoord. Zaterdag heeft Mel gebeld en werd er verteld dat we om half 1 aanwezig moesten zijn. We vonden het een beetje jammer omdat ik als verzoek een therapietijd in de ochtend had gedaan maar we bedachten al snel dat het misschien ook wel handig kon zijn omdat je dan s’morgens nog iets kunt ondernemen en dat alle kinderen dan om half 3 als de therapie afgelopen is naar bed konden voor een middagslaap. Gelukkig check ik vanmorgen nog mijn mail. We moesten om 11 uur uitchecken bij Blue Bay en hadden een hele planning gemaakt en gebeld met het nieuwe resort vanwege de ingevroren maaltijden. Kreeg ik een mailtje van het dolfijncentrum dat we om 15.00 uur verwacht werden. Dat veranderde weer de hele boel en betekende ook dat de kinderen de hele dag niet konden slapen omdat we waarschijnlijk het nieuwe appartement nog niet in kunnen aangezien de inchecktijd 15.00 uur is.

Mel gaat bellen met het therapiecentrum. Hij krijgt te horen dat de therapie vandaag helemaal niet doorgaat. Er is een onvoorziene omstandigheid en alle therapieën zijn afgezegd en gaan waarschijnlijk in het weekend door. Morgen moeten we ons om 15 uur melden en we moeten daar ter plekke vragen of de tijd kan worden verzet naar eerder. Wat er gebeurd is weten we niet maar het zal wel iets naars zijn anders zeg je niet 25 gezinnen af.
Het voelde echt als een enorme tegenvaller. Ik had me er zo op verheugd dat het nu eindelijk zou gaan beginnen en was er ook wel een beetje zenuwachtig voor. Gisteren zijn we naar het seequarium gereden (ook omdat Brida graag naar de dolfijnen wou) om te kijken waar we moeten zijn en waar het nieuwe appartement is. Het Seequarium is behoorlijk duur dus we besloten er niet in te gaan (het therapiecentrum is op het terrein van het Seequarium. Mel vroeg aan de balie of dat ook echt zo was en toen mochten we wel even naar binnen om te kijken. Je kon niet veel zien wel een aantal bassins en platforms waar de therapie dan waarschijnlijk plaatsvindt. Er zwommen ook dolfijnen maar of dat De dolfijnen waren weten we natuurlijk niet. We zijn nog naar een showtje gaan kijken en toen voelde ik het weer helemaal in mijn maag. 8 Dolfijnen sprongen gelijktijdig in de lucht het was geweldig om te zien maar meteen had ik ook weer (net als in het dolfinarium) zoiets van mijn dochter gaat hier ‘gewoon’ mee zwemmen met deze sterke beesten.

Nu zitten we dus in Lions Dive we konden gelukkig om 12 uur in ons huisje en meteen de maaltijden in de vriezer kwijt het is een veel drukker resort, heel veel Nederlanders (zoals velen van jullie weten ben ik daar nooit zo van) en een heel ander appartement. Het ziet er prima uit hoor maar we kijken uit op een parkeerplaats en een muur, als je ver je nek uitsteekt kun je het zwembad zien. De leefruimte is een stuk kleiner, we hebben een slaapkamer minder en het is veel minder prive (en het is wel veel duurder). Maar goed ook hier gaan we het weer prima naar ons zin hebben ik wil zeker niet zeuren. Brida en Yuna liggen nu samen op een slaapkamer, kijken hoe dat gaat. Nu liggen ze te slapen na een hoop gelach en twee waarschuwingen, kijken of het vannacht ook lukt. Wat gaaf is is dat er hier een 50 meterbad is. Ik weet niet of je perse moet kunnen borstcrawlen om er in te mogen maar anders ga ik daar eens even lekker wat baantjes in zwemmen.

De nieuwsgierigen onder jullie moeten dus nog even wachten tot morgen om India haar belevenissen met de dolfijn te kunnen lezen.

Liefs,
Sag

• 26 September 2011 - 19:01

Caroline:

Ik voel de teleurstelling met je mee, jammer!
    Ik hoop echt dat het nu wel doorgaat!

• 26 September 2011 - 20:30

Heidy :

Jeetje wat een teleurstelling! Hopen op meer geluk van t weekend! Geniet lekker!

• 27 September 2011 - 05:56

Ellis:

Ja, een nachtje slapen. Het komt wel goed, maar nu is het even lastig.

• 27 September 2011 - 06:55

Irma:

Je mag vast ook gewoon schoolslag, hoor! Geniet ervan. En ik blijf mee lezen. Ben heel benieuwd. Operations van ArkeFly is bezig met jullie terugvlucht. Hou jullie op de hoogte!
    Irma

• 27 September 2011 - 10:22

Manon:

Wat een gedoe, maar het blijft wel spannend zo! Wat weer een leuke foto's!

• 27 September 2011 - 14:08

Julia:

Als ik zo de foto's zie, ben ik best een beetje jaloers.....
    Vooral waar jij zit Sagra, heerlijk in een mooie zonnige jurk en op een prachtige stoel.
    Blijf genieten, ondaks de tegenslagen!
    Groetjes Julia

• 27 September 2011 - 16:02

Trix:

Prachtige jurk Sagra.....!

• 27 September 2011 - 17:24

Evelien:

Kijk, dan is het maar behelpen met het zee-aquarium in Bergen!
    Mooie foto's, ze vertellen een hoop.

• 27 September 2011 - 21:54

Marlon:

Ben zoooooo benieuwd hoe india dit gaat vinden! wat een lieve foto zo voor het aquarium :)
    Knuf en denk veel aan jullie!