Nu/ Lotje & Co - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Nu/ Lotje & Co - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Nu/ Lotje & Co

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

08 Augustus 2011 | Nederland, Alkmaar

Ik lig beneden op de bank even bij te slapen terwijl de dames boven hun middagdutje doen. Opeens hoor ik Brida huilen en roepen, ‘Nee dat wil ik niet, nee dat wil ik niet’. Ze ligt bezweet in haar bed nog half in slaap. Ik vraag wat ze niet wil maar ze geeft geen antwoord, moet alleen maar hard huilen. Ik zet haar op mijn schoot en voel dat ze een natte broek heeft. Dan zegt ze nee ik wil niet hier op het potje. Daar heeft ze waarschijnlijk over gedroomd. Ze moest natuurlijk plassen en wist dat ze het niet in bed moest doen maar het gebeurde toch.

Ik haal haar bed af (voor de tweede keer vandaag) en neem haar mee naar beneden. Ze gaat lekker op de bank liggen onder een dekentje met een liga en haar konijn. Ik lees het tijdschrift Lotje & Co (voor ouders met een zorgintensief kind, een aanrader). Na een tijdje staat ze op en doet haar favoriete cd aan (Op reis door het zintuigenrijk, van de Clini Clowns)en gaat lekker tegen me aanzitten. Terwijl ik lees kroel ik door haar haar en hoor ik haar alle laatste woorden van de zinnen meezingen en de refreinen helemaal. Ik voel me gelukkig.

Gelukkig omdat ik dit mag ervaren. Haar warme lijfje dat zich tegen me aanvlijt, haar zachte stem die de woorden kent en zingt. De liefde en het vertrouwen dat ze me schenkt. Dat ontroert me. Juist misschien omdat ik dat tijdschrift lees met al die herkenbare verhalen. Van mensen die zo van hun “bijzondere” kind houden, over opa’s die vertellen over hun “bijzondere” kleinkinderen. Over moeders die alleenstaand zijn geworden na de komst van hun “bijzondere” kind en hoe ze hun leven weer hebben opgepakt en weer toe zijn aan een nieuwe relatie. Hoe het krijgen van een “bijzonder” kind je leven verandert en het je dwingt in het nu te leven.

Ook ik leef in het nu (met af en toe een dwaling als ik s’nachts niet meer in slaap kom na eruit te zijn geweest) en misschien dat ik daarom wel zo kan genieten van de kleine momenten die zo groot kunnen zijn……

Een mijmering,
Sag

  • 08 Augustus 2011 - 16:44

    Bianc:

    Brok in mijn keel..... Je bent een topper!! XX

  • 09 Augustus 2011 - 09:47

    Ellis:

    Kijik, die momenten maken voor jou jouw leven bijzonder en voor mij maken ze jou bijzonder!


  • 09 Augustus 2011 - 13:09

    Kimberly Giese-Timme:

    Je ontroert me!

    PS: Leuke foto's zo op terras, spontaan met de kids lunchen! Wat een héérlijke dag, een héérlijk moment!

  • 11 Augustus 2011 - 20:39

    Corine:

    thanx........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 314762

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: