Nieuws over ons vertrek - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Nieuws over ons vertrek - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Nieuws over ons vertrek

Door: Sagra en Melle

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

14 Juni 2006 | China, Beijing

Gisteren is Melle gebeld door de verzekeringsmaatschappij dat India en ik zaterdag ochtend om half 11 vertrekken.

Vrijdag komt er een neuroloog, speciaal voor baby's, uit Nederland naar hier gevlogen. Ik neem aan dat hij dan hier naar het ziekenhuis komt om ons te ontmoeten en misschien India te onderzoeken en om met de artsen hier te spreken. Zaterdag worden India en ik (of Melle) dan met de ambulance naar het vliegveld gebracht. Een van ons volgt dan in een auto van het ziekenhuis met de bagage. Waarschijnlijk hebben we niet de normale incheck maar een snellere. We vliegen businessclass met KLM, de dokter zit dan naast mij en India heeft geen stoel maar een wiegje aan de wand. Ik hoop dat deze dokter een beetje aardig is want ik moet toch meer dan 10 uur met hem doorbrengen.
Op schiphol staat dan ook weer een ambulance klaar om ons naar het VU in Amsterdam te brengen. Hoe het dan met de bagage gaat weet ik niet maar volgens iedereen zal dat vanzelf goed komen. We mogen 30 kilo meenemen en de dokter ook maar die zal dat niet bij zich hebben dus kan ik extra meenemen in de hoop dat hij dat goed vindt.

Wat er verder in het VU gaat gebeuren weet ik niet en of we daar moeten blijven weet ik ook niet. Ik mag daar wel in het ziekenhuis blijven omdat ik moet voeden dus dat is wel fijn. Verder is alles onzeker en ik moet toegeven dat het me een beetje gek maakt in mijn hoofd.
Ik ga zo na de voeding naar huis en om kwart voor 1 gaat de lieve zuster haar dan voeding door de sonde geven (jammer dat het toch weer moet maar het is even niet anders) zo kan ik wat langer wegblijven.

Maandag hebben ze weer alle electroden op India haar hoofd gedaan voor de EEG en we mochten haar alleen aanraken om borstvoeding te geven en haar luier te verschonen. Dat heeft ze natuurlijk wel gemerkt en ze wilde steeds om de twee uur drinken terwijl ze normaal om de drie uur krijgt en daar niet om huilt.

Gisteren zijn de electroden weer verwijderd en dat deed behoorlijke pijn. Het zit namelijk vast met tape met daarop lijm. De dokter deed terpentine ofzoiets op haar hoofd om de lijm los te weken en daar waren ze een uur mee bezig. Het was weer heel zielig om te zien. Daarna kreeg ik haar weer en heb ik haar maar even gevoed als troost en daarna haar gewassen. De lijmresten kwamen niet los door de shampoo dus heb ik haar hele hoofd in gesopt met babyolie. Ze zat bij mijn moeder op schoot en ik ben toen alle lijm gaan lospeuteren. Nu is ze op een enkel stukje op haar fontanel na helemaal lijm vrij.

Vanmiddag krijgen we de uitslag van de EEG dus dat is spannend.

Mel en ik hebben zondag voetbal gekeken op de Chinese tv (ze zijn hier helemaal gek van voetbal) In de studio was alles ingericht op het Nederlandse elftal dus het was duidelijk voor wie de Chinezen waren. Eerst hadden we het Nederlandse commentaar erbij via internet maar dat liep ongeveer 10 seconden op de tv voor dus toen het doelpunt kwam wisten we dat al 10 seconden voordat we hem zagen. Dat is dus niets dus hebben we het verder maar met Chinees commentaar gedaan, waar ik toch af en toe wat dingen van begreep, Lobben, Koeku, Van Nie, en Van de Me werden steeds genoemd toch wel grappig zo.

Barbara en Ian zijn vandaag vertrokken en zullen geloof ik om een uur of 3 landen op Schiphol vandaag.

Hier laat ik het even bij, misschien later nog een aanvulling ik moet nu voeden.

Tot snel!
Melle, India en Sagra

Ps: Manon F, onwijs bedankt voor je gave pakket, veel te gek natuurlijk maar wel erg lief!

Ps ps: Fam Wibbelink bedankt voor het mooie kado dat we via Pap en Man hebben ontvangen. Is meteen ook een goed oefen apparaat voor India.

Ps ps ps: Thea en Aad bedankt voor de lieve kleertjes en de mooie brief!

Ps ps ps ps: Pap en Mam hebben in de flat om een of andere duistere reden geen internet dus kunnen geen berichten sturen of lezen daar. Ze doen dat hier in het ziekenhuis maar hebben dan niet zoveel tijd om te reageren. Ze vragen of jullie als er iets is wat je kwijt wilt dat hier op de site wilt doen.

• 14 Juni 2006 - 02:31

Lieve Sagra en Melle
    Heel erg veel succes met de terugvlucht. Ik hoop dat de witte jassen jullie in Nederland verder kunnen helpen en dat jullie uiteindelijk gewoon een leven met z'n drietjes kunnen beginnen, met alle blijdschap die daarbij hoort in een nieuw gezin. Het is een goede beslissing om terug te gaan. In het belang van India, maar ook voor jullie eigen gemoedsrust. India zal in veilige handen zijn. Ik denk aan jullie......

Liefs, Yana

• 14 Juni 2006 - 02:33

Lieve Sagra en Melle

Liefs, Yana

• 14 Juni 2006 - 02:34

Yana:

Nog een kleine ps: ik geniet erg van de fotos van India die jullie op internet plaatsen. India is werkelijk een prachtige baby: die mond!!! Wie heeft deze eer?

• 14 Juni 2006 - 07:23

Ans:

Lieve Sagra Melle en India
    Wat fijn om te lezen dat jullie zaterdag al terug kunnen komen. Eindelijk in je eigen taal met de dokters kunnen spreken lijkt me een verademing. laat die dokter uit Nederland echt de tijd nemen om alles door te kunnen nemen met de dokters daar. wat is er mis gegaan etc. laat je niet overrompelen hoor. Nu is die dokter daar even. Enfin Ik vind je echt geweldig hoor Sagra hoe je alles onderneemt en doet met je lieve schat India. Ik denk veel aan je. Kus Ans
    ps Goede terug vlucht met elkaar.Knuffel voor India

• 14 Juni 2006 - 08:03

Ellis:

Wat gaat alles nu opeens snel he Sagra. Ik denk veel aan jullie en wens jullie een hele goede reis naar Amsterdam. Dikke kus voor alle drie

• 14 Juni 2006 - 08:15

Jennifer:

Lieve Sagra en Melle,

Wat fijn dat jullie terug komen naar Nederland. Toch al met al snel geregeld lijkt me. Ook een pretiig idee dat er vanuit NL een arts komt om jullie te begeleiden.
    Ik wens jullie een goede vlucht terug, hou je taai!!

Liefs Jennifer

Rogier:

Lieve, dappere Sagra en Melle,
    Ik wil jullie heel veel succes wensen met de voorbereidingen van jullie snelle onverwachte vertrek. Ik hoop dat de reis confortabel en voorspoedig verloopt en dat jullie een warm onthaal staat te wachten op schiphol. Tot gauw!
    Veel liefs voor jullie drietjes,
    Rogier

Rogier:

Lieve, dappere Sagra en Melle,
    Veel liefs voor jullie drietjes,
    Rogier

Natascha:

Lief Sagra, Melle en India,
    Het is zo leuk om te lezen, dat de dingen voor jullie drie langzaam beter lijken te worden. Ik kan me voorstellen, dat het erg rust gevend is, om in je eigen land terug te komen.
    Vind het erg zielig voor Mel, dat hij niet mee mag op kosten van de verzekering, waar het juist zo belangrijk is in deze situatie om samen de dingen te kunnen regelen.

Als je hulp nodig heb hier in Amsterdam, laat het mij svp weten.
    Ik bedoel het serieus!
    Ik wens jullie een goeie vlucht en hoop dat alles goed gaat.

Groetjes uit Amsterdam, en sterkte
    Ciao Natascha

• 14 Juni 2006 - 09:38

Caroline:

Heel veel succes met inpakken en met de terugvlucht. Onzekerheid is vreselijk, probeer alles maar gewoon over je heen te laten komen. Wat is nu echt belangrijk? Dat je bij India bent toch? Alle andere dingen komen vast vanzelf wel op hun pootjes terecht! Goed om te horen dat je doktersbegeleiding krijgt, het is vast een aardige dokter, hij of zij vliegt toch voor India heen en weer!
    Liefs Caro.

• 14 Juni 2006 - 12:31

Dieuwke:

Heel veel sterkte met de reis a.s. zaterdag en de voorbereidingen daarvoor.
    Houden jullie ons nog op de hoogte via deze site, v.t.t.t.?
    Natuurlijk is er de telefoon....Maar ja, dan moet je alles 100x vertellen en nu heeft iedereen het in 1x gelezen. Dus, zelfs voor als je in Nederland bent, is deze site wel erg handig. En , omdat wij niet bij jullie in de buurt wonen, en misschien wel meerderen die al eens gereageerd hebben, via een bericht.

Maar doe wat je zelf het handigst vindt!!
    Wat mij betreft; We houden contact....op wat voor manier ook!!

Enne.....ja, dat Melle niet mee mag reizen op kosten van de verzekering....Eigenlijk zou hij toch gewoon mee moeten kunnen op hun kosten.
    Ik zal mijn vader lief ankijken.......( Gnif gnif)Hoeveel kost een enkeltje Beijing- Amsterdam?
    Liefs, Dieuwke.

• 14 Juni 2006 - 14:05

Corine:

Lieve Sagra, Melle en India,

Wij wensen jullie veel succes met de laatste loodjes en een hele prettige thuisvlucht. Fijn dat alles zo snel geregeld kon worden. Ben benieuwd hoe alles hier in NL verdergaat. Eindelijk kun je dan weer een doktergesprek in je moerstaal voeren. Kus

• 14 Juni 2006 - 16:54

Sandra:

Hallo lieve mensen,

eigenlijk kan ik me alleen maar aansluiten bij wat al die andere mensen al gezegd hebben.
    Heel veel sterkte en succes met deze stap!

liefs,
    Sandra

• 14 Juni 2006 - 18:00

Mirjam:

Lieve Sagra en Melle,

Wat fijn dat jullie nu naar huis kunnen en het geeft vast een prettig gevoel dat er een arts met jullie meegaat. Ik kan me voorstellen dat je hoofd helemaal overloopt, ik vind al dat je je zo sterk houdt. Ik hoop dat jullie een prettige vlucht hebben en dat je snel wat meer duidelijkheid hebt rond India. Als ik iets voor je kan doen, wat dan ook, zeg het alsjeblieft en dan kom ik zo snel mogelijk naar je toe.
    liefs, mirjam

• 14 Juni 2006 - 21:01

Carla:

Lieve Sagra, Melle en India,
    Wat fijn dat je al zo snel naar nederland komt. goede reis en je niet te druk maken over je vertrek, alles komt vast goed. Belangrijk is dat jullie straks in een vertrouwde omgeving zijn.
    We denken aan jullie,
    liefs, car & kids

• 15 Juni 2006 - 18:02

Jannetje:

lieve saag en melle
    Heel veel sterkte met de terugreis . We hopen jullie snel te zien . Geven jullie aan wanneeer jullie kraamvisite kunnen ontvangen we staan te popelen om de kleine schattebout te zien. liefs jan alf katrien en david

• 16 Juni 2006 - 06:04

Sonja:

Sagra, ik heb de stationmanager van de KLM gevraagd om jullie op te vangen. Dit is zijn antwoord:

Dear Sonja
    We will take good care of them when they arrive airport ,pre-check-in pre-boarding etc
    Anything will be hassle free for them at airport, ,just let them contact me upon arrival ,check-in counter E 12
    If nec my cell phone is 0086-1380 115 2295

Best Regards
    Peter

Ik hou vandaag deze site in de gaten om te zien of je dit bericht gelezen hebt.

• 16 Juni 2006 - 13:24

Malio:

mel

je kan beter die telefoonnummers en mailadressen er af gooien
    iedereen kan dat zien weet je