India is een week oud!!!! - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu India is een week oud!!!! - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

India is een week oud!!!!

Door: Sagra en Melle

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

30 Mei 2006 | China, Beijing

Na het goede nieuws van vorige keer is er weer heel wat gebeurd. Het gaat echt met piekjes en dalen. Doordat India wakkerder werd werd haar muscle tone ook weer heftiger. Dr Shui (de expert op dit gebied en dr van India) had daarom besloten om de dosis medicatie te verhogen waardoor ze nog meer verdoofd raakt. Haar oogjes zijn dus weer continu gesloten en af en toe trilt haar hele hoofdje en dat is erg naar om te zien. Hij geeft haar ook een ander medicijn wat haar muscletone moet verslappen maar dat heeft als bijwerking dat ze lichter gaat ademhalen en daardoor minder zuurstof tot zich neemt. Ze moest dus regelmatig extra zuurstof krijgen. Hierdoor zijn haar oogleden ook rood een gezwollen geworden.

Vanwege de toename van de muscle tone heeft de dr besloten dat ze nog een ct scan gingen maken en na die scan zou er uit een ander ziekenhuis een apparaatje komen waarmee ze een EEG kunnen maken (wat de hersenactiviteit registreert). Ze krijgt dan allemaal electroden op haar hoofdje en oren en die registreren gedurende 24 uur.

De CTscan was volgens de dr positief, er bleek minder zwelling in de hersenen te zijn in vergelijking met de CTscan die op de dag van haar geboorte was gemaakt. Dat was prettig om te horen.
Toen we weer gingen kijken lag ons kaboutertje met een nylonkous op haar hoofd met daar onder allemaal electroden die aan haar hoofd waren geplakt en daaraan weer allemaal oranje draden die naar een kastje voeren. Om twee uur vandaag is het klaar en gaat het kastje naar een ander ziekenhuis waar ze het in een machine gaan doen en het vervolgens lezen. De uitslag krijgen we dan pas over 3 a 4 dagen dus dat is spannend.
We kijken erg uit naar 2 uur want we hebben haar dus ook al 24 uur niet aan mogen raken en ik kan je vertellen dat is heel moeilijk.

Vanmorgen kregen we bezoek van weer een andere dr zij is Amerikaanse en hoofd van de afdeling. Ze kwam ons vertellen dat de zuster die vannacht dienst had India per ongeluk teveel medicijn heeft gegeven, 5 keer de voorgeschreven dosis,waardoor ze heel licht ging ademen en ze haar dus weer zuurstof moesten geven. Ze is nu dus vanaf kwart over 4 vanmorgen heel erg verdoofd en ligt met haar mondje open in een diepe slaap. We hebben beide nog geen woede gevoeld tegenover het ziekenhuis maar nu waren we alletwee echt heel erg boos. Hoe moeilijk kan het zijn om de juiste hoeveelheid van iets te geven aan zo'n klein hulpeloos meisje.
Wij hadden gisteravond al geen goed gevoel bij deze zuster en dat gevoel was dus correct. Mel heeft tegen de dokter gezegd dat we haar nooit meer bij India willen hebben, en de dokter zei dat ze daarvoor zou zorgen. Ik ben bang dat als Mel haar nu zou zien hij haar iets aan zou doen dus het is beter dat we haar even niet tegenkomen. We moeten nu wachten tot deze troep uit haar lijfje is en dan kunnen ze weer verder met de voorgeschreven dosis.

Inmiddels zijn we alweer vele uren verder het is nu kwart over 9 s'avonds en nog steeds is het nog niet weg. Ze hebben we de electroden van haar hoofdje gehaald en ik heb haar toch even vast mogen houden van dr Shui. Het was alleen niet erg relaxed omdat India steeds moeilijk ging ademen. Ze ligt nu op haar zij en ziet er wel wat beter uit dan vanmorgen maar is nog steeds diep in slaap. Haar hoofdje en lijfje zien er wel minder gezwollen uit dan de dagen ervoor en ze is ook een beetje aangekomen dus dat is dan wel goed denk ik. We moeten maar even zien hoe ze er morgen bij ligt. En natuurlijk de uitslag van de EEG afwachten.

Verder is er niet veel te melden wachten is het enige wat we kunnen doen nu en vaak naar haar toegaan natuurlijk. Vannavond ga ik een voeding overslaan, ik produceer namelijk erg veel en de hele vriezer ligt al vol. De zuster had het me laten zien om me een hart onder de riem te steken. Ilse, mama en Ans zeiden allemaal dat het best kon, de hoofd midwife hier in het ziekenhuis zei dat ik het beter wel kon volhouden om de productie op pijl te houden. Maar volgens 3 hollandse nuchtere vrouwen kan het best dus ga ik daarvoor. Kan ik ook wat beter slapen.

Ik had nog niet verteld van mijn vader. Die had een bult naast zijn oor, al een hele tijd. Volgens de huisarts kon het geen kwaad en kon het weghalen ervan best wachten tot hij weer terug was in Nederland. Maar het is in China erg gaan groeien en toen hij donderdag op de bank naast me zat zag het er niet best uit dus zei ik dat hij er beter even naar kon laten kijken. Hij is dus naar de receptie gegaan en hij moest een aantal formulieren invullen. Tijdens het invullen is het ding geexplodeerd. Hij is dus meteen geopereerd en kwam terug met een groot verband om zijn hoofd. Hij heeft er nu een drain in om de viezigheid dat eruit komt af te voeren en hij moest aan het infuus. Het gaat verder goed met hem.

Zodra we meer weten schrijf ik weer (als ik er tijd en zin voor vind tenminste).

Liefs Melle en Sagra

  • 30 Mei 2006 - 14:03

    Malio:

    he hallo sjinagangers, sjinabezoekers en niet als laatste India.

    er wordt jullie ook niet veel bespaard zeg, een verpleegster die achterlijk is, een (schoon)vader die ontploft, whats next ?

    Kunnen jullie niet eens navragen of je met India op het vliegtuig mag naar nederland? Dan kom je maar hier wonen of schop je die lui in Alkmaar eruit, dzan heb je misschien begrijpelijke en betere zorg
    alhoewel, een tijdje geleden hebben ze hier in Vlissingen het verkeerde been er afgehaald bij iemand
    dus daar moet je niet voor naar Sjina:)

    Is het geval van Ruud iets om je zorgen te maken of gewoon een ontploft puistje?

    Hoe staat het eigenlijk met al die logeerders? werkt dat nog een beetje?

    Ik moet stoppen want de koekjes moeten uit de oven (burgelijk) en finn moet verder gevoed worden (hij trekt nl stees aan mijn arm onder het typen)

    hou jullie taai


  • 30 Mei 2006 - 16:22

    Dieuwke:

    Ja, daar sta ik achter.
    Ontslaan die handel.
    Is die nu helemaal op haar kop gevallen?Je moet er niet aan denken wat er meer had kunnen gebeuren met India.
    Vreselijk.Je mag je afvragen of het inderdaad "per ongeluk "was. Want , pas op.Je weet het maar nooit met sommigen.


    Nou , hou je taai en veel sterkte.
    Fijn dat je ouders en ommHarcko en Ans er zijn.
    En Ilse. Dan sta je niet helemaal alleen.

    Liefs, Dieuwke

  • 30 Mei 2006 - 16:23

    Dieuwke:

    O ja....het is wel een schatje , hoor.
    Lijkt op Melle.

  • 30 Mei 2006 - 18:42

    Bianca En Eddy De Wever:

    Sagra en melle, van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter. Het is een schatje volgens de foto's.
    Ik lees met spanning elke mail van jullie en leef erg met jullie mee.
    Woorden schieten te kort, maar jullie zijn geen moment uit mijn gedachten.
    Groeten van bianca ( moeder van Mario )

  • 30 Mei 2006 - 20:50

    Mama Van Yana:

    Lieve allebei,

    Het voelt zo tegenstrijdig. Jullie hebben een wolk van een dochter die de eerste uurtjes zo mooi de wereld inkeek. Als ik nu naar haar foto kijk is ze nog even mooi en ik weet zeker dat ze merkt hoe veel jullie van haar houden.Maar alleen haar artsen begrijp ik niet. Probeer haar gegevens naar een arts in Nederland door te mailen en vraag hier een second opinion. Vraag naar bloeduitslagen en alle onderzoeken die gedaan zijn, dit ook in belang voor later .
    De afdeling is schuldig en verantwoordelijk voor de zuster die de verkeerde medicatie gaf en kijk erdoor heen wanneer ze jullie met een kluitje in het riet willen sturen......vraag wat de concequenties zijn en stel hun op papier verantwoordelijk.

    Sagra, kolf niet te veel en sla gerust een keer over.......jouw slaap en rust is nu het belangrijkste. Jij bent de moter van je prachtige dochter . Het komt goed en vertrouw op je gevoel en neem de regie over je dochter.......
    Ik denk aan jullie.....heel veel sterkte

  • 30 Mei 2006 - 20:58

    Corine En Frank:

    Tsjonge wat krijgen jullie veel te verwerken zeg. Wij hebben bewondering voor de manier hoe jullie dit "handelen". Wat fijn dat je lekker veel steun hebt van je familie. We denken elke dag aan jullie en inderdaad: WEG met dat *** wijf,(die zuster natuurlijk}

  • 30 Mei 2006 - 21:12

    Carla:

    lieve sagra en melle,

    wat valt er hier vandaan nu nog te zeggen. jullie krijgen zoveel voor je kiezen. die zuster moet maar ver uit de buurt blijven(volgens mij is melle niet de enige die haar iets aan wil doen). fijn dat pap en mam er zijn en wat een geluk voor je vader dat hij net in het ziekenhuis was toen dat ding knapte, je zal toch in het oerwoud lopen of zo. sagra, groot gelijk dat je 'snachts wat meer probeert te slapen, gewoon doen. love you(zoals josje zou zeggen) en we denken aan jullie.
    Dikke kus, car,joost en jos.

  • 31 Mei 2006 - 04:42

    Yana:

    Lieve Melle en Sagra,
    Ik lees elke dag jullie blog en leef ontzettend met jullie mee. Ik merk dat de problemen zich opstapelen en opstapelen, terwijl jullie alleen maar machteloos kunnen toezien hoe India elke dag moet strijden. Zelf ik word daar machteloos en verdrietig van. Ik wil jullie zeggen dat ik jullie graag zou willen helpen. Ik woon in Beijing ( Sagra weet dit al) en spreek een aardig woordje Chinees.Ben bovendien bekend in Beijing. Mocht er iets zijn, laat het me dan aub weten, al is het maar een heel klein dingetje of een formaliteitje. Kan me voorstellen dat er heel veel dingen zijn diejullie op dit moment gewoon even niet aankunnen of er niet bij kunnen hebben. Bovendien is Mama Yana bekend in de wereld van de babies en kan zij jullie ook helpen op het gebied van alle vragen die jullie hebben over India. Natuurlijk kan zij geen medisch advies geven , zij is immers niet op de hoogte van India's medisch dossier, maar misschien kan het soms verlichtend zijn om met een nederlandse vrouw met verstand te spreken.... Al is het alleen al over al die liters voeding in de vriezer, kolven, etc. Anyway, mochten jullie mijn hulp op prijs stellen, laat het me aub weten. Mijn nummer is 13718194286 ... Rhanat@hotmail.com...

    Succes de komende dagen en schroom niet om te bellen!

    Liefs, Yana

  • 31 Mei 2006 - 15:43

    Roos:

    Beste Melle En Sagra.

    Allereesrt: Gefeliciteerd metd e geboorte van jullie dochter. Wat een plaatje en wat een geweldige naam! Ben ontroerd door het dagboek en moet ook zeggen dat het gewoon een plaatje is om te zien, die kleine van jullie.
    Probeer de toekomst inderdaad mooi te zien, schenk aandacht aan haar beterschap, meer dan aan de complicaties. Liefde wint altijd. Geeft een warm gevoel dat jullie elkaar zo goed steunen. Veel kracht en voorspoed gewenst.
    Lieve groetjes voor jullie drieen, Roos. (de ex voor de ex van Marco.. ik ben in jullie mooie huis in Alkmaar geweest bij BBQ..)

  • 31 Mei 2006 - 16:56

    Riet:

    Lieve Sagra en Mel

    Hartelijk gefeliciteerd met jullie mooie dochter.Het is een prachtig meisje. Maar wat hebben jullie een zorgen! Ik wens jullie heel veel sterkte en heb vertrouwen!! Ze lijkt me een vechtertje! Dag! groeten Riet (Cocon)

  • 31 Mei 2006 - 19:01

    Nathalie:

    oooooooooooooooohooooooooooooooooh
    ooooooooooooooooh
    ooooooooooooooooh
    ooooooooooooooooh
    wat is ze toch moooi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 31 Mei 2006 - 19:53

    Marlies:

    Lieve Sagra en Melle,
    Gefeliciteerd met jullie mooie dochter, ze ziet er prachtig uit. Wat een ontzettend zware tijd maken jullie door, het lijkt me zo moeilijk, je bent natuurlijk onvoorstelbaar blij en maakt je daarnaast ontzettend veel zorgen. Ik wens jullie heel veel sterkte en geluk met en voor India. Marlies,Jesse en Ad.

  • 31 Mei 2006 - 19:54

    Mirjam:

    Sagra en Melle,

    Iedere keer als ik naar de foto's van jullie mooie dochter kijk, denk ik wat zit er veel kracht in dat meisje. Ze komt heel sterk over. Heb vertrouwen in haar! En Sagra laat je niets wijs maken hoor, jij weet als moeder wat het beste is voor jouw kind. Vertrouw op jezelf en zorg dat jullie met elkaar bepalen wat er gebeurt. Ik denk heel veel aan jullie en verbaas me iedere keer weer over jullie kracht en veerkracht. Jullie zorgen erg goed voor India. Veel sterkte en liefs uit Den Haag

  • 31 Mei 2006 - 20:23

    Yvonne:

    Lieve Sagra en Melle,

    Allereerst gefeliciteerd met jullie prachtige dochter! Wat ziet ze er mooi en lief uit. Ik ben wel heel erg onder de indruk van jullie verhalen. Ik hoorde namelijk vandaag op school van Sandra over de geboorte van India en de moeilijke tijd die jullie nu hebben. Ik hoop voor jullie dat die kleine mooie en leuke momenten samen met India alleen maar toenemen en dat het snel wat beter met haar zal gaan. Het is goed te horen dat jullie je er zo goed doorheen slaan. Nou Sagra, ik wens jullie, heel veel sterkte toe de komende tijd.
    Liefs van je ex-nationale rekendagen-collega Yvonne

  • 31 Mei 2006 - 21:21

    Ans Van Kuijeren:

    Lieve Sagra en Mel
    Allereerst gefeliciteerd met jullie dochter India.
    Vandaag hoorde ik van Corine hoe het met jullie gaat. Mooie maar ook moeilijke momenten heb ik gelezen. Maar 1 ding komt sterk naar voren, jullie zijn een stel pracht ouders voor India.
    Kus Ans

  • 01 Juni 2006 - 08:15

    Helen Koomen:

    Hallo Sagra,
    Ik hoorde van mijn vader en mijn moeder dat jij de trotse moeder was geworden van een prachtige dochter. Nu ik de foto's heb gezien weet ik dat er niets van is overdreven. Ik vind het afschuwelijk voor jullie dat jullie mooi meisje zo'n zware start heeft. Ik kan me nog goed herinneren hoe verloren ik me voelde toen Kick een adem-hartstilstand had. De onzekerheid waar jullie nu in verkeren over haar toekomst is een verschrikking. En het enige wat jullie kunnen doen met zijn allen is verschrikkelijk van haar houden en dat doen jullie!! Heel veel sterkte met jullie mooie dochter (en kleindochter)

    Helen

  • 01 Juni 2006 - 23:12

    Mat En Adri:

    Lieve Sagra en Melle,
    Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.
    wij waren op vakantie en jullie dagboek al een tijdje niet gelezen.
    Ik heb vanvond het hele verhaal gelezen met tranen in mijn ogen leef ik op dit moment met jullie mee.
    Ik weet dat jullie veel spanning aan kunnen maar wat India nu overkomt vraagt heel veel van je.
    Wij zullen aan jullie denken en vertrouwen er op dat alle medeleven en mooie reactie's jullie sterken, en dat ze binnen kort termijn in haar eigen bedje mag liggen.

    Groetjes ook aan opa en oma,
    Mat & Adri

    PS
    ik hoop dat je hebt gereageerd op het aanbod van Yana mijn gevoel zegt dat je dat moet doen.
    groetjes, Mat

  • 02 Juni 2006 - 20:15

    Stella:

    Lieve Sagra en Mel,

    Van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochter! Fijn dat er familie over is om jullie te steunen. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt wat er aan de hand is met India en dat ze snel opknapt. Houd moed!
    Groetjes, Stella* (De Cocon)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 314669

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: