Dag 233 in Beijing, 28-04-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 233 in Beijing, 28-04-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 233 in Beijing, 28-04-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

28 April 2006 | China, Beijing

Allereerst wil ik iedereen die vannavond naar Koninginnenach gaat heel veel plezier toewensen.

En alle juffen en meesters onder jullie een hele fijne vakantie gewenst!

Onze Koninginnedag/avond was weinig aan kan ik wel zeggen. Het begon om 6 uur op de ambassade. Wij waren er om half 7 (duurde echt heel lang voor we een taxi hadden. Er heerst hier namelijk ook discriminatie. Als er namelijk een Chinees en een westerling tegelijkertijd een taxi vragen zal de taxichaufeur altijd de Chinees eerst mee nemen. Dat gebeurde dus gisteren ook een aantal keren. Wij stonden er al maar die Chinezen die een taxi willen stappen toch in en dan maakt het opeens niet meer uit of je zwanger bent, heel apart.).

Er waren een aantal Nederlandse bedrijven die een stand hadden daar om zichtzelf te promoten dat was wel oke, ABN-AMRO stond er bijvoorbeeld en Spijker met een hele mooie auto. De aankleding was ook mooi gedaan met oranje tulpen. Het was net als met prins WA weer buiten in de tent. Er waren veel mensen maar we kenden niemand. Alleen Yvonne en Marco waren er en daar hebben we even mee gesproken maar Marco is een echt zakenman en die moest snel verder met netwerken. Ik vond er eerlijk gezegd nogal veel zakenballen tussen zitten. Aangezien we verder niemand kenden en geen zin hadden in het altijd hetzelfde verhaaltje als je iemand niet kent en wel aanspreekt hebben Mel en ik ons op de Nederlandse hapjes gestort. We hebben paling, sate, kaas, bitterballen, loempiatjes, brucchetta ect gegeten (het zijn niet allemaal Nederlandse happen zie ik). Er waren ook hele haringen die je op Hollandse wijze naar binnen kon werken maar Mel en ik lusten beide geen haring dus lieten we dat aan anderen over. Mel heeft ook lekker Champagne en wijn gedronken en ik natuurlijk appelsap. Na 1,5 uur hadden we het wel gezien, voornamelijk omdat ik pijn in mijn rug had, en zijn naar huis gegaan. We kregen bij vertrek nog een bosje oranje tulpen en een dvd over de randen van de nachtwacht.
Niet bepaald een spetterend feest zoals het in Alkmaar altijd is dus maar ja.

Vandaag is Mel weer naar de plaats waar hij beroemd is om een presentatie te geven. Hij belde net om te vertellen dat het waarschijnlijk 12 uur wordt voor hij thuis is en dat ik dus maar moet gaan eten. Hij heeft een van die aanplakbiljetten van de muur getrokken met zijn naam erop. Volgens Mel hangen ze namelijk door de hele winkel. We hebben besloten om een t-shirt te maken met mr. Melle erop zodat iedereen weet dat hij het is als hij daar door die winkel loopt :-).

Morgen en overmorgen (dus met jullie koninginnedag) moet Mel, en de rest van China, werken. Dit omdat het de week erna vakantie is en ze maar weer 3 dagen vrij hebben. Door het weekend te werken heb je dan twee dagen over om de donderdag en vrijdag op te vullen zodat je in totaal 7 dagen vrij bent. Ik heb even geteld en Chinezen hebben per jaar maar 17 vrije dagen die ze niet zelf kunnen opnemen. Verder dus niets geen vakantie of vrije dagen. De vakantie die maandag begint heet ook weer grote vakantie. Heel China is dan op vakantie behalve mensen die in winkels of bij dienstverlenende instanties werken.

Ik ga morgen lunchen met C. die moet ook eerst naar school natuurlijk. Maandag gaan we uiteten bij die lekkere Chinees waar we vorige week ook zijn geweest met C, Josh en Max en misschien Linda en Dan dus dat is gezellig.
Mel en ik willen ook graag nog met de trein ergens heen maar het moet niet te lang duren anders kunnen we niet optijd terug zijn als de weeen misschien beginnen. Ik weet sowieso niet zo goed wat wel en niet kan nu ik 36 weken ben.

Verder is er geloof ik niets te melden dus....
Mingtian Jian!!

Ps: he Malio fijne vakantie gewenst! Is Ilse ook vrij?

Ps ps: Natuurlijk voor iedereen een hele gezellige Koninginnedag!

  • 28 April 2006 - 13:28

    Malio:

    sorry weer een heel bericht naar de kloten
    heb virus, kl..t
    doei

  • 28 April 2006 - 19:07

    Dieuwke:

    Malio; Wil je Suzan en Dusty de groeten van me doen?? Wat leuk dat jullie er heen gaan!!!
    Als je Richard en Cloe ook zie, doe hun ook maar de groeten.

    Die meiden waren i.d.d niet zo zwaar bij de geboorte.Ze waren ook aardig klein. Hoewel ze op Sliedrecht , toen , niet gemeten werden , zouden ze net 50 cm geweest zijn. Nathan is geboren in Dordrecht , maar volgens mij deden ze dat daar ook niet. Om welke reden dat was, weet ik niet meer. Niet zo bij stil gestaan. Maar Nathan eas misschien 51 cm. Die kon al snel de kleinste baby kleertjes aan , terwijl bij de meisjes moest je zelfs van de kleinste maat , de mouwtjes nog opstropen.

    Maar ja.....het is wel een mooie tijd, hoor. Je moet er echt van genieten.
    Van mij is het nu al tien jaar geleden , dat ik zwanger was geweest. Ik ga nu een andere periode tegemoed. Pubertijd......
    3 pubers. Lastig..???
    Wel nee...Soms misschien...Maar verder valt het nog best mee. Gewoon positief blijven.
    De meiden zitten er nog niet echt in , maar dat duurt niet lang. Dat ze allebei tegelijk erin komen , verbaast me niets.
    Ik ervaar wel dat er verschil is tussen geestelijk puberen en lichamelijk puberen.
    Maartje is geestelijk al aan het puberen....Die kijkt ook steeds of er niet al wat groeit bij haar van boven(hahaha)
    En ja...Geertje rolt daar eigenlijk zo erin. Ieder nadeel heeft z'n voordeel.
    Ze hebben een vriendinnetje, die is qua leeftijd precies tussen Maartje en Geertje, maar die is al volop aan het puberen. Ook lichamelijk. Die menstrueerde al met haar 9e. Ja, en dat gaat weer - meiden onderling, he-
    Nathan is al lang aan het puberen, die is nu langer dan ik. Hij is 13.Lichamelijk is hij al helemaal.....( man....hahaha)
    Dat is echt snel gegaan.....
    Nou, ik stop nu weer even.
    Hou je taai!
    De mazzel.
    Dieuwke



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 314709

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: