Dag 131 in Beijing, 26-04-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 131 in Beijing, 26-04-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 131 in Beijing, 26-04-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

26 April 2006 | China, Beijing

Zo hier even een kleine update betreffende Ambrosius. Mel en ik zijn gezellig samen naar het ziekenhuis gegaan en na de routine onderzoekjes mochten we meteen de echoruimte in. We hadden gelukkig de manlijke dokter want die is spraakzamer dan de vrouw. Hij begon met het hoofdje te meten en blijkt, wat ik al had verwacht, dat het hoofdje groter is dan gemiddeld. Uitgaande van het hoofdje is Ambrosius nu 3350 gram. De dokter denkt dat de baby zo rond de 4 kilo zal zijn. Dat had ik wel gedacht aangezien ikzelf ook zwaar was en Mel nog zwaarder. Toen ik dat aan de dokter vertelde zei ze dat het dan wel klopt dat de baby ook zwaar zal zijn, het schijnt iets erfelijks te zijn.
Na het hoofdje is hij de organen afgegaan en die waren allemaal oke. De ruggengraad was weer een gaaf gezicht alles is nu ook veel groter dus beter te zien. Hoewel het beeld in het geheel dit keer moeilijker was. Het hartje was ook goed, je kon alle 4 de ruimtes goed zien.
Hij liet ook een voetje zien dat was wel schattig met die teentjes enzo. Hij wou ons het gezichtje laten zien maar hij zat steeds met zijn hand bij zijn hoofd dus was het moeilijk te zien. De foto van de echo is wel zonder hand maar nog is het niet heel duidelijk vind ik. Het was wel weer heel mooi om te zien dat alles nog werkt best wel een emotioneel moment.

Bij de dokter was alles goed. Ze gaat volgende week voor een maand naar Amerika dus heb ik haar hoogst waarschijnlijk niet bij de bevalling. Ik heb nu weer een afspraak met dokter Li. Ik wou eigenlijk een van die andere doktoren maar die waren allemaal volgeboekt.

Toen ben ik naar een markt gegaan om tijd te doden, ik had namelijk om kwart voor 1 afgesproken met die meiden die ik zaterdag had ontmoet om te lunchen maar ik was een uur te vroeg. Uiteindelijk was ik half 1 op de afgesproken plek en heb lekker een boek zitten lezen met een bakje koffie. Het is namelijk een eetcafe waar ze Engelse boeken verkopen en uitlenen als een soort bibliotheek. Het heet The Bookworm en is erg gezellig. Met de meiden was het leuk. Die T.J. is erg Amerikaans praat veel en luid maar is wel aardig en Johanna is wat rustiger. T.J. vertelde dat haar Indiaase schoonmoeder( die volgens T.J. niet rijk is maar gewoon. Ze heeft echter wel een ring van 10.000 dollar aan haar vinger en oorbellen van 5000 dollar in haar oren hangen) haar een kado wilde geven omdat ze volgens traditie nog geen kado voor de baby mag kopen. Ze wilde haar graag een handtas geven van Prada of Louis Vutton van ongeveer 1500 euro. Maar T.J. vindt het onzinnig om dat geld aan iets uit te geven wat ze toch niet gebruikt dus die had tegen haar schoonmoeder gezegd dat als ze haar iets wou geven ze het geld wat ze aan die tas zou besteden maar aan een goed Indiaas doel moest schenken in haar naam. Dat nam haar schoonmoeder haar niet in dank af. T.J. en haar man hebben namelijk een soort lijst, wat ze in Amerika ook bij bruiloften gebruiken, waar spullen op staan die ze willen hebben als kado. Je kunt dan naar twee winkelketens gaan in Amerika om dan van die lijst een kado te kopen. Die schoonmoeder had tegen haar zoon gezegd dat T.J. wel van andere mensen kado's aannam maar dat niet van haar wilde doen. Ha ha, ik vond het wel een mooi verhaal.

Ik ga vannavond ook aan mijn lijst werken, morgen zal ik hem publiceren hier op de site zodat jullie ook kadoos voor onze Ambrosius kunnen kopen. Ik hou de minimum prijs op 50 euro dat lijkt me erg schappelijk. Jullie kunnen dan bij de opmerkingen hieronder aangeven wat wie al heeft gekocht zodat we niets dubbel krijgen ;-) :-). Maffe wereld toch dat Amerika.

Zwemmen gaat deze week niet lukken vrijdag had T.J. al wat en morgen wil ze de babykamer gaan doen, wat me een goed idee lijkt gezien hoe het eruit zag. We gaan nu waarschijnlijk volgende week met z'n drieen.

Mel komt vannavond laat thuis, hij is eenzelfde soort reis aan het voorbereiden als hij voor Europa heeft gedaan dat ze allemaal bedrijven afgaan maar nu voor Amerika. Daarvoor moet hij gaan bellen met Amerikaanse bedrijven maar omdat het daar 12 uur vroeger is kan hij pas om een uur of 9 bellen. Vanuit ons huis is dat veel te duur dus moet hij op zijn werk blijven.

Verder geen nieuws.
Mingtian jian!
Sa La

Ps: Mat en Adri ik zal het doorgeven aan mijn ouders

Ps ps: Malio ik ben blij dat je er weer bent!

Ps ps ps: Malio en Ilse misschien is bovenstaande lijst ook wel een idee voor jullie bruiloft, misschien moet je de minimum prijs iets opschroeven? ;-)

Ps ps ps ps: Ik heb van verschillende mensen vernomen dat de zijkanten die nu om het bedje zitten in Nederland niet aangeraden worden. We nemen het advies ter harte en halen hem eraf. Ik heb alleen geen foto zonder dus op de foto zit het er nog omheen.

  • 26 April 2006 - 11:08

    Dieuwke:

    Prachtig zeg, die echo!!
    Zie ik het goed dat het z'n hoofdje is??
    Dat hij nu al 3350 gram weegt. Ons Maartje woog 3320gr. toen ze geboren was. Geertje( de jongste ) woog 3420gr. bij de geboorte. Maar Nathan , de oudste woog wel 3540 gr. bij de geboorte. t'Kan best wezen omdat Nathan een jongen is, maar dat hoeft niet altijd een reden te zijn.
    Een vriendin , van die tijd , die had ook wel meisjes gehad, die aardig zwaar waren bij de geboorte. Die meisjes waren bijna net zo zwaar bij de geboorte als de jongens , die ze kreeg. Ze heeft 4 meiden en 2 jongens. Op een gegeven moment is ze verhuisd en hebben we geen kontakt meer gehad. Of ze daarna nog kinderen gehad heeft, weet ik ook niet. Het kan best.( Hihi)

    Je hebt een mooi bedje voor hem.( of haar.....)
    Ik raak er aardig aan gewend om Ambrosius te zeggen. Het zal mij niet verbazen dat je 'm Ambrosius blijft noemen. ( als roepnaam)
    Een tijdje terug, heb ik het ergens gelezen , dat iemand zo heette. Of het was op TV.
    In meisjes vorm ook. Ambrosia , was het dan.
    Ambrosius Pama........hoe klinkt dat?
    Dan denkt iedereen dat ie van adel is.
    Maar fijn!
    Ik hoor het nog wel.
    Dag lieve neef en nicht!
    Geniet nog van je zwangerschap........Je laatste loodjes en van iedere babyvoet of -vuist die langs je buikwand gaat.( Maagzuur)
    Liefs, Dieuwke

  • 26 April 2006 - 18:44

    Bao Rou:

    De echofoto is prachtig, ondanks dat hij niet heel duidelijk is! Fijn dat alles goed gaat. Het wordt steeds spannender! En wat is het bedje mooi geworden! Ambrose zal er als een klein prinsje?, prinsesje? in liggen!
    Leuk dat je kennissen/vrienden kring steeds uitgebreider wordt, en nu met mensen in dezelfde situatie.
    Wat je vertelde over die lijsten in Amerika klopt wel. In Engeland doen ze dat ook voor bruiloften, maar zover ik weet niet bij babies krijgen. Vroeger had je een notitieblokje met op elke bladzijde een artikel die je graag voor je trouwen wilde hebben. Als mensen erom vroegen kon je ze dat boekje geven en konden ze een (of meerdere) bladzijden eruit scheuren. Zo kreeg je dus ook geen dubbele dingen - dat was in ieder geval de theorie!
    Mel, gefeliciteerd met Elizabeth Arden!
    Vertel eens wat meer over die Amerika reis.
    We zijn vanavond naar de medische dienst van KLM geweest voor de vaccinaties, dus dat is ook al geregeld.
    Nu alleen nog de tickets krijgen en de dagen aftellen!
    Veel liefs uit N-V


  • 26 April 2006 - 22:22

    Malio:

    dacht ik ga alleen effe lezen het is te laat om te schrijven maar kon me niet inhouden

    wat zijn dat voor w..ven die Teejeeeee heten en bij het eerste gesprek al met bedragen voor ringen en oorbellen gaan smijten
    die hebben vast een man met een klein p,,meltje, er moet nodig gecompenseerd worden

    trouwens dat lijstjes gedoe voor het trouwen, nou ik dacht het niet
    niks geen kado's, alles cash, we hebben al troep genoeg, alleen geen geld genoeg

    dus bij deze $$$$$$$$$$$$$$$$$$ en veel!!!!!!

    mooi dat die kleine het goed doet, maar die gewichten van Dieuwke is natuurlijk penuts, de meiden zaten rond de 4,5 en Finn was een mietje wat geloof ik 3800 gram was
    maar met 8,5 maand ligt hij lekker op schema, hij weegt nu 10,5 kg (maar gaat dan ook elke week 2 maal bnaar de mac)

    vandaag naast het duikleideren nog een begeleidingsduikje gemaakt, kereltje was 14 jaar (redelijk vroeg om te beginnen) maar woog volgens mij 90 kg
    was daarnaast een enorme beterweter, maar dat was niet erg want dat ben ik ook
    voor de rest maar weer eens een hele dag gewerkt en het erge is morgen ook
    maar daarna gaan we anderhalve week wat minder doen (niks om precies te zijn)

    kan die Mel niet gewoon eens thuis (peking) werken?
    hebben ze daar nog niet van telefoon en internet gehoord
    trouwens het handelstekort van die amerikane en die sjinezen is veel te groot, die sjinezen mogen niks meer verkopen aan die Yanks
    blijf nu maar lekker thuis, dan kant tie ambroosje de borst (fles) geven

    ik had gisteren nog een stukkie op de moto geblazen en toevallig vandaag vroeg er nog iemand of ik hem nog wou verkopen
    hij komt binnenkot langs en we zullen wel zien
    zal wel raar zijn, vanaf mijn zestiende een motor en dan niks meer, moet ik misschien maar compenseren
    nog suggesties???

    ik ga maar weer eens slapen want het is weer veel te laat, is niet goed voor de relatie als je later naar bed gaat als je ega

    groeten,

  • 27 April 2006 - 21:27

    Malio II:

    he wat is dat geen nieuws?
    en ik zit ga net effe zitten om te lezen

    dan maar zelf wat verzinnen

    vandaag was het een bijzondere dag, een ambtenaar heeft overgewerkt! wie dan vraag je je jezelf af, minister Zalm, Peter Jan, was er een crisis dan eh nee...
    het idee van Mel die dag en nacht werkt, zijn naam op een sjinees loempiabord en Sagra die omgang heeft met vrouwen die dingen met drie tot vier nullen in hun oren hangen tsja dat gaf mij een soort energieboost
    ik dacht laat ik ook eens tot 10 uur 's avonds op kantoor hangen

    lachen joh, een heel stadhuis leeg en ik daar een beetje druk lopen doen,
    nee dr droeve waarheid is dat we gruwlijk ondebezet zijn, allemaal flutaanvragen hebben die veel te veel tijd vragen en dan opeens besloten wordt om een gigavergunning te verlenen, zonder dat ik er klaar voor was.
    en dan heb ik morgen een anderhalve week verlof, eh oeps

    maar dat komt allemaal goed. ben nu thuis en heb de enschede'se firma weer een flesjes lichter gemaakt en heb nu dus vakantie

    lekker

    trouwens had ik schijnbaar vanmiddag afgesproken met een gast dat tie langs kwam om naar d'n moto te kijken, eh was ik dat vergeten, belt Ilse dat die gast voor de deur stond
    handig, handig, maar ja als je twe hersencellen hebt dan moet je soms kiezen

    heb net de zeeuwse koe(k)rant gelezen en daarin staat een stuk over een sjinezoloog en die zegt at het niks gaat worden met sjina als werledmacht

    dus wat doen jullie daar nog...
    maar eh dat boekje moet wel goed zijn, met echt dingen over die sjineesjes
    die kerel woont in Peking en heet Henk (natuurlijk) Schulte Nordholt en zijn adres weet ik niet, maar zo groot is het niet daar toch?

    en zijn boekje heet "De sjina (in het echie ch)code ontcijferd"
    moet wel leuk zijn

    eh ja wat is er voor de rest aan de hand? eh niks.
    Finn heeft sinds vandaag een paspoort, kan hij ok eens op stap. Lekker handig, is 5 jaar geldig en zit een foto in van Finn toen hij 8 maanden was
    kan je voorstellen dat hij ietsiepietse veranderd is over een jaar of 2

    Ik moet nog mailen maar volgende week is het wel de bedoeling dat we nog effe een engels gerstenatje gaan doen bij Suzanne en Dusty,
    trouwens van Mister Melle's ma (een van de vrouwen wiens favoriete schoonzoon ik ben) begreep ik dat we Richard en Maggie en Sheila en John in november ook kunnen verwelkomen
    Mel, tegen die tijd ben je wel gewend aan de drank als ik het zo lees af en toe, dan kan je een soort van revance nemen op John
    Hangen we een foto op van de Queen mum en van de Iron Lady en gaan we hem daar eens lekker over doorzagen

    voor de rest heb ik helemaal niks onzinnigs te melden dus is het tijd dat jullie weer wat te melden hebben

    hoe was ambassadekoniginnenach?
    nog leuke dingen meegemaakt

    we horen het wel

    mazzel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 315322

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: