Dag 230 in Beijing, 25-04-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 230 in Beijing, 25-04-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 230 in Beijing, 25-04-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

25 April 2006 | China, Beijing

Nou Mel en ik zijn volledig op de hoogte wat de bevalling betreft. Ha ha het was voor mij weinig nieuws onder de zon maar het was wel oke. We hebben 5 films gezien van bevallingen en een borstvoedingsfilm, allemaal uit de jaren 70/80 in Amerika, heel ernstig. We hebben wat oefeningen gedaan voor als je weeen hebt blijkt dat Mel te klein is voor mij om aan te hangen en tegelijkertijd bij mijn onderrug door hem gemasseerd te worden. We hadden wel lol samen maar opeens dacht ik , Shit het is wel zover over 4,5 week dus toen werd ik opeens weer serieus.

Wat vooral leuk was aan de cursus was dat er ook andere stellen waren die een kindje krijgen. Wij zijn gaan lunchen met een stel uit Australie en een stel waarvan de vrouw uit Amerika komt en de man uit India. Na de cursus zijn we met het laatste stel mee naar huis gegaan. Ze wonen in The Ambassy regency, dat is een flat met 400 woningen waar volgens mij geen een Chinees woont. Het is zo luxe dat hou je niet voor mogelijk. Beneden is een bar waar we wat gingen drinken. Ze hebben ook hun eigen supermarkt met buitenlandse producten. In de tuin is een basketbalveld en twee barbeque plekken en een kinderspeelplaats. Boven is een snookerbiljart en een fitnessruimte. In de kelder een groot zwembad met sauna voor man en vrouw apart. En dan heb je ook nog een hele afdeling voor jongeren met spelletjes en een bioscoop en een heuse hangplek. We hebben ook hun huis gezien en die is echt twee keer zo groot als de onze en heel luxe. Ik was vooral jaloers op de wasmachine die ze hebben, verder is het leuk allemaal maar ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik in zoiets luxe zou wonen. Ik weet niet of ik me op mijn gemak zou voelen. We denken dat de huur voor zo'n woning ongeveer 5000 dollar of meer is. Dat andere stel woont in een soortgelijke woning.

Dat stel heeft werkelijk geen idee wat het krijgen van een kind inhoud. Ze hebben een boek gekocht waarin allemaal babyspullen staan en toen zijn ze naar Amerika gegaan en hebben daar in een winkel alles uit dat boek gekocht. Dit lag allemaal in de kinderkamer die groot is maar werkelijk overal lagen spullen, ook op de grond je kon er amper doorheen lopen. De baby kleren lagen allemaal in de gang te wachten tot ze gewassen zouden worden, de kat had er al op gekotst. Echt onbegrijpelijk. Ze is eerder uitgerekend dan is (3 dagen eerder) en het is gewoon nog een chaos. Ik heb niet het idee dat ik nou zo netjes ben maar het lijkt me nu toch wel prettig als je alles zo'n beetje klaar hebt zodat het kindje kan komen.
We zijn na het drinken in de bar gaan eten bij de Indier en dat was lekker en gezellig. Toen we thuis kwamen waren we total-loss.

Gisteren heb ik met die meiden gemaild en afgesproken om morgen samen te gaan lunchen. T.J is de 22 ste mei uitgerekend en Johanna 30 juni. T.J. heeft gezegd dat ik wel in hun zwembad kan zwemmen dan moet ik haar even bellen. Ik ga dus morgen meteen even met haar afspreken om te gaan zwemmen hoef ik tenminste niet meer in het plasbad.

Zondag waren we moe en hebben we weinig gedaan we zijn alleen s'avonds wat gaan eten, burrito's dat was gezellig.
Gisteren ben ik gaan lunchen met C. Ik had haar al een paar dagen niet gesproken dus hadden we elkaar lekker veel te vertellen. We hebben dus ook van kwart over 12 tot half 6 zitten kletsen. S'avonds zijn Mel en ik naar de Ikea gegaan om daar het te grote matrasje te kopen en een badje. We hebben daar meteen maar gegeten.
Vandaag ben ik naar de kapper geweest na eerst lekker de was te hebben gedaan en de kamer gezogen. Ik heb het matrasje aan de bovenkant al ingekort maar van de zijkant moet toch ook een stukje af. Ik heb besloten dat ik nooit meer naar een kapper ga in China. Ik ben nu bij een dure Franse kapper geweest (wel door een Chinees geknipt overigens) en weer is er onwijs veel van afgehaald. Na de kapper ben ik koffie gaan drinken in mijn eentje om ervoor te zorgen dat ik niet thuis was als de ayi er was. Mel zou naar huis komen met Zhen om haar te ontslaan. Ik ben een watje want ik durf dat soort dingen niet. Ik hou haar dan maar aan omdat ik het zielig vind en het niet druf te beeindigen. Als ik zulke dingen voor mijn werk of voor iemand anders zou moeten doen dan is er geen probleem maar als het voor mezelf is dan kan ik het niet, zwak. Om half 5 belde Mel dat de klus geklaard was. Ze begreep het wel omdat ze zelf wel zag dat het aldoor heel netjes was en ze niet veel hoefde te doen. Mel had ook gezegd dat ik het niet prettig vind om op de bank te zitten als zij aan het werk is. Ze vroeg of ze nog wel mocht komen om de baby te bekijken en Mel heeft gezegd dat dat oke is. Het is wel een opluchting dat het voorbij is alleen baal ik een beetje van mezelf. Vandaag ga ik voor het eerst sinds een week ofzo weer koken dus ik ben naar de supermarkt gefietst om eten te kopen.

Morgen gaan we naar het ziekenhuis voor de laatste (als het goed is) echo en onderzoek. Wel spannend want ons kindje is nu natuurlijk redelijk groot en is niet meer in een beeld te vangen. Ik ben heel benieuwd naar het gezichtje volgens T.J. kun je het heel goed zien. Jullie horen morgen meer over hoe het met Ambrosius gesteld is.
Donderdag wordt er bij de ambassade koninginnedag gevierd en daar gaan we heen, voornamelijk voor de Hollandsehapjes verder doet het mij weinig.

Mingtian jian!!

Ps: Mel zijn ontwerp voor Elisabeth van Arden gaat door hij heeft gewonnen dus dat is gaaf.

Ps ps: Mijn ouders zijn goed aangekomen in Hong Kong, ik werd net door ze gebeld ze zaten al aan een biertje.

  • 25 April 2006 - 16:08

    Mat & Adri Rutten:

    Hallo Sagra & Melle,
    Wij wisten niet precies meer wanneer Sagra d'r ouders naar China gingen.
    We weten nu dat dat 24 april was,dus heb ik 1 dag te laat gebeld om ze prettige vakantie te wensen. Willen jullie dat aan hun doorgeven? bovendien wensen wij jullie een heel voorspoedige bevalling en veel geluk.
    Groetjes Mat & Adri

  • 25 April 2006 - 20:00

    Dieuwke:

    Ik ben het helemaal met je eens, Sag. Het is gewoon prettig als je alles gereed heb , voor als de baby komt.
    Het gebeurt sporadisch dat baby's precies op de uit gerekende datum komen.Die hebben er mooi lak aan , de meeste baby'komen of eerder , of later.
    Dus, die madam waar je 't over had, mag wel opschieten met kleertjes wassen e.d.
    Leuk voor je dat je ouders er zijn.
    Melle, gefeliciteerd. Leuk, dat je gewonnen hebt met je ontwerp.
    Een hele eer! Geniet er maar van.
    Nou, ik ben benieuwd naar Ambrosius. Tot morgen!
    Liefs, Dieuwke

  • 25 April 2006 - 20:19

    Dieuwke:

    Reactie op Malio's vraag van 24 april j.l.

    Nee, die man is 's avonds overleden van dezelfde dag,dat er feest was en mijn ouders hem moesten halen en brengen.
    Mijn ouders waren al zelf thuis.Dus, ze waren er niet bij. Overigens niet zo'n gekke vraag, het had gekunt.
    Hij overleed 's avonds, terwijl zijn vrouw al naar bed was. George kwam altijd ietsje later en nu ook. Hij keek nog naar het snookeren.Maar kennelijk vond zijn vrouw het nu erg lang duren voor die ook naar bed kwam, en ging naar hem toe en daar was hij al reeds "vertrokken"
    Maar ja, heftig is het wel. Dat maak je toch bijna nooit mee, op zo'n manier.Hoogstens in een film.
    Maar ja.
    Nog bedankt voor je reactie , Malio.
    Groetjes, Dieuwke

  • 25 April 2006 - 21:33

    Malio:

    eerst effe voor Dieuwke; dat is vooral beter voor je ouders, op zo iets zitten ze vast niet te wachten

    nu weer leuke dingen
    SAGRA GA NU NOG NAAR DIE FLAT WONEN!!!!!!
    niet dat bescheiden gedoe wat je ergens nog hebt over gehouden van je post-communistische periode
    ik weet wel dat je dan geen sjinees mee ontmoet, maar die lui zijn alleen aan het piessen (zonder deurtjes), rochelen en scheiten zonder luier
    voor een paar euro extra zit je dan misschien ook in lekkere, gefilterde, rode stof vrije lucht

    wat is nu 5000 dollar, er zijn dagen dat ik het zo in mijn porto monix heb zitten

    lekker fris, attekots op je babyspul, weet je dat je kind daar nog voor de geboorte allerlei zooi van kan krijgen?
    daarom mag jij niet in de tuin wroeten als je zwanger ben (niet dat jullie een tuin hebben)
    misschien dat sjineese babys immuun daar voor zijn, ik bedoel die lui eten altijd kat dus zal het wel in hun systeem zitten

    wel leuk dat je weer extra sociale contacten heb,
    lekker aan de oranje bitter en haring kaanen, goed spul als je op het punt van bevallen staat

    vandaag eerste dag van een of andere vca-cursus gehad
    was echt zinloos, los dat het simpel was gaat het ook nog niet over iets qua werk
    donderdag weer een hele dag maar die ga ik gewoon echt werken (!!!!!!!!!!!!)
    dan doe je nog wat nuttigs

    ik ga maffen, het is weer veel te laat

    hasta la pasta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 314717

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: