Dag 223 in Beijing, 18-04-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 223 in Beijing, 18-04-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 223 in Beijing, 18-04-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

18 April 2006 | China, Beijing

Gisteren heb ik weinig uitgevreten. Ik zou naar school gaan met een bloemetje maar ons geld was op en Mel zou maandag zijn salaris krijgen dus heb ik het een dagje opgeschoven. Ik ben wel even naar de winkel gelopen en naar het postkantoor maar verder heb ik weinig gedaan. Het was buiten niet lekker. Zondagnacht is er een zandstorm geweest en alles lag onder een dikke laag roodbruin stof. Het zat maandag nog in de lucht want ik (ik liep zonder mondkap) voelde met mijn tong het stof op mijn tanden, net als vroeger tijdens het bollenrooien. De lucht was ook benauwd en het was vreemd warm.

Vandaag ben ik eerst op de fiets bloemen gaan kopen. Je betaalt ze per stuk en ik heb dus zelf een bosje samengesteld. Dan kan je kiezen wat voor papiertje je erom wilt die verschillen allemaal in prijs. Ze wikkelen de bloemen dan niet in die folie die ik had uitgekozen maar ze vouwen de folie en leggen dat er omheen wat inhoud dat ze drie stukken folie nodig hebben. Het ziet er niet uit maar ik denk dat Chinezen het erg mooi vinden. Tot slot spuiten ze nog water op de koppen van de bloemen zodat ze er lekker fris uitzien (ik betwijfel of dat goed is voor de bloemen) en ze hebben in dat water een soort rozengeur gedaan waardoor de bloemen ook nog naar bloemen gaan ruiken!
Ik was wat vroeg op school de lessen waren nog bezig maar mr Liu laoshi had geen klas dus hij kwam naar me toe. Hij vroeg of ik naar het ziekenhuis ging om mijn bloemen aan iemand te geven. Ik zei nee die zijn voor jullie. O zei hij heb je die bloemen van je man gekregen en geef je ze nu aan ons? Ik zeg nee ik heb de bloemen gekocht en geef ze nu aan jullie om jullie te bedanken. Ik zei dat ik het heel fijn had gevonden op school en dat ik vanaf nu niet meer kom. Hij was erg verrast en vroeg steeds maar of de bloemen echt voor hen waren. We gingen naar het kantoor en daar vroeg hij naar de namen van de baby. Ik zei dat hij misschien de Chinese naam voor die namen die wij hebben gekozen kon vertellen. Ik heb de namen voor een meisje en een jongen dus opgeschreven en hij heeft ze in het Chinees vertaald. Dat is leuk want het betekent ook nog iets. Voor het meisje had hij twee keuzes maar de ene was niet zo mooi voor een meisje zei hij dus nu heeft hij de andere opgeschreven.

De juffen waren blij me te zien en vroegen hoe ik me voelde dus ik zei dat ik wel een beetje moe was. Ze zeiden dat ik maar vroeg naar het ziekenhuis moest gaan. Ik zei dat ik pas naar het ziekenhuis mag als ik weeen heb (wat ik heb vertaald met wrijven over mijn buik en auw auw roepen). En dat als ik te vroeg kom ze me weer naar huis sturen. Dat vonden ze maar raar. Waarschijnlijk gaat dat in een Chinees ziekenhuis toch anders.
Toen ben ik gaan eten met de anderen dat was gezellig. Daarna ben ik opgelopen met C en Linda en toen die ieder een andere kant opgingen heb ik een taxi genomen naar de dierentuin. De dierentuin heeft opzich een mooie omgeving alleen de hokken zijn klein en leeg, behalve dan het dier wat erin zit. Ze zouden er wel iets moois van kunnen maken want de tuin is groot en er is veel water. Maar het zal wel een aantal jaren duren voor ze dat gaan doen. Ik heb ook de panda's gezien ze hebben er drie maar een kon je amper zien en die andere twee waren een beetje zielig. Ik ben er twee en een half uur geweest en had toen pijn dus heb een taxi genomen naar mijn gezellige koffiehuisje en heb daar een lekker bakkie genomen. Toen ik buiten kwam waaide het redelijk hard en leek het alsof het sneeuwde omdat er allemaal pluizen van de bomen door de lucht gingen. En daarnaast was de lucht rood van het stof. Overal was stof. Ik heb Mel zijn trainingsjas dus maar uitgedaan en heb die voor mijn mond gehouden maar dat stof kwam wel in mijn ogen. Het is een hele aparte ervaring mag ik wel zeggen. Ik hoop dat dit niet te lang blijft want het is echt heel ongezond. C vertelde dat de juffen vertelden dat de mensen zich zorgen maken omdat het echt niet goed is voor je gezondheid. Je ziet ook aardig wat mensen met een mondkap voor of een voile sjaal om hun gezicht gewikkeld.
Ik hoopte dat ayi weg zou zijn maar ze was er nog (is er nog moet ik zeggen) ze heeft de ramen gelapt dus duurde het langer dan gepland.

Mel voelde zich gisteren redelijk maar vandaag heeft hij last van warme en koude perioden en voelt zich een beetje bibberig, hij is dus nog niet helemaal de oude.
Het Nederlandse stel waarvan dat meisje ook zwanger was hebben vrijdag een dochter gekregen. Ik had haar donderdag nog in het ziekenhuis gezien maar vrijdag kregen we een mailtje dat ze naar het ziekenhuis gingen omdat het was begonnen.

Mingtian jian!
Sa La

• 18 April 2006 - 13:09

Axel,:

Hey sag,

Wij zijn weer retour van vakantie. Pa en ma zijn zich driftig voor china aan het preppen, papa heeft elk moment dat hij even vrij had in de reisgids zitten zoeken naar de reis die ze willen afleggen.

tijdens de vakantie zaten ze vaak achterin de auto met Yuri, die vond het gewldig al die aandacht. Hij had inderdaad het Kiss syndroom. En is vrijdag opgerekt. Dat houd in dat hij weer recht gebogen is, wij moeten dat nu regelamtig herhalen zodat hij weer langzaam aan een beetje rechtgroeit. Het verschil was wel al direct merkbaar hij lacht nu erg veel en spuugt wat minder. Hij slaapt nu ook de hele nacht door en is over het algemeen een stuk vrolijker. We denken dat hij wel wagenziek word in de bergen, dat kan heel goed aan mijn rijstijl liggen.

Maar goed met Yuri is alles ok.

vandaag weer begonnen met werk, ik moest ook examen doen en ben nu voor de 4e keer voor een examen gezakt, en ik word er een beetje moedeloos van. Het is een gecombineerd examen met 1500 mogelijke vragen. Onmogelijk om allemaal uit je hoofd te leren, en het boek bevat niet alle informatie die je nodig hebt om de vragen te maken. Je hoort het al ik zoek een excuus. Ik kan het dus gewoon niet en ga nu de losse examens boeken. dan maar 2x examen doen om 1 papiertje te halen.

Annemarie moet bijna beginnen bij haar nieuwe werkgever, ze vindt het leuk en niet leuk tegelijk. Drie hele (werk)dagen zonder kind is wel even anders natuurlijk.

Ik hoop dat alles goed gaat bij je.
    Laterz.

• 20 April 2006 - 07:49

Bao Rou:

Zo dat is alweer een tijdje geleden dat ik op de site iets schreef. We hebben leuke dagen gehad in Engeland. Jammer genoeg de baby van Anthony & Louisa niet gezien, wel veel foto's. Hij lijkt precies op Anthony. Hij heeft 3 namen - Harry Richard Joseph - een voor zichzelf en 2 voor de beide opa's! Vanmiddag ga ik richting Vlissingen voor de verjaardag van Draakje nr. 1. 5 jaar alweer!
    Ben ook heel druk met het afmaken van een quilt voor Ria haar 60e verjaardag morgen. Had opeens geen garen meer en moest het bestellen in Engeland. Gelukkig kwam het snel en nu doet de naaimachine overuren - er komt nog net geen rook uit! Zijn jullie nu weer opgeknapt van de buikgriep of wat het ook was? Zou het aan die ijsjes gelegen kunnen hebben? We zijn dinsdag naar Den Haag gegaan voor de visa. Het was niet druk en we waren binnen een half uur alweer buiten. Maandag ga ik ze ophalen. Sag, doet je e-mail het weer? Ik heb je 12/4 gemaild.
    Mel, je pakken hangen nu hier, dus we nemen ze voor je mee.
    Ik ga nu maar weer eens achter de naaimachine, tot het tijd is voor de trein.
    Veel liefs uit N-V

• 22 April 2006 - 13:30

Ni Boa Rui:

Vet cool, meneer Melle! Dat moet wel een kick geven om zo op een uithangbord te staan. En wat leuk, dat er uit al je werken voor HY toch zo'n mooi resultaat is gekomen. Op naar de volgende! Wij zijn al dagen van plan te bellen, maar komen daar om diverse redenen niet aan toe. Vandaag net terug uit Zwolle (gisteren heengegaan), kwam Chrales (fotoclub) druivenstekjes brengen. Daarna gebeld, maar geen gehoor. We hebben het erg druk met de voorbereidingen en zijn behoorlijk zenuwachtig voor alles wat komen gaat. We hebben ook vast de vlucht van Shenzhen naar Guilin geboekt. Internet is dan toch echt wel geweldig. Ik moet nu een broek inkorten voor de man met de korte beentjes en daar vind ik niets aan. Vier wassen draaien en het huis opruimen/schoonmaken, de rugzakken van zolder halen en volproppen en dan kunnen we gaan. Vanavond viert Ton K. zijn 50ste verjaardag, daar moeten we heen. Je ziet er lekker welgedaan uit de foto met het ijsje. Er schijnt hier op de TV ook iets te zijn geweest over de stofstorm, maar dat hebben wij gemist. Jullie sociale leven is aardig op de rit als ik zo je verslagen lees, leuk. Nou, ik stop er mee en ga achter de naaimachine. Liefs uit Lut