Dag 187 in Beijing, 13-03-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 187 in Beijing, 13-03-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 187 in Beijing, 13-03-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

13 Maart 2006 | China, Beijing

Er is er een jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat is Axel. Lieve broer van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Het is een beetje gekke dag zo voor een verjaardag maar je moet het later maar eens inhalen met een feestje. Je hebt in ieder geval een hele taart die je met z'n tweeen kunt opeten ;-).

De operatie van Kirsten is naar tevredenheid verlopen. Nu is het nog even afwachten of alles ook echt goed is maar waarschijnlijk weten ze dat vandaag of morgen. We zijn in ieder geval erg blij dat dit goed is gegaan.
Bedankt voor jullie lieve berichten.

Vandaag weer naar school geweest. Ik ging met de taxi maar de chauffeur nam een loopje met me en reed helmaal verkeerd. Ik pissig omdat ik hem al twee keer had gezegd dat hij niet goed ging. Op die momenten is het jammer dat ik niet betet Chinees kan spreken en verstaan. Ik was nog ruim op tijd dus het was niet heel erg maar ik vind het dan irritant dat hij me af wil zetten. Op school had ik het gevoel dat ik een week niet geweest was in plaats van 1 dag. Ze gaan zo snel en iedereen weet ook zoveel dat ik het niet meer bijhoud. Ik denk dat ik het ook maar bij 1 maand laat en niet nog verder ga hierna. Ik twijfel er wel over omdat ik dan natuurlijk thuis zit en dan moet ik nog een week of 7/8, als het tegenzit, hier alleen thuis zijn. Maar het op school zijn kost veel energie en het huiswerk maken ook, het is dus een moeilijke beslissing.

Ik word met de dag dikker echt ongelovelijk :-). Mijn benen en voeten beginnen vocht vast te houden dus alles voelt ook zwaar, vind ik minder prettig. Ik zie niet uit naar de weegschaal vrijdag in het ziekenhuis. Ik vrees dat er weer heel wat kilo's bij zijn gekomen, terwijl ik niet het idee heb dat ik nu zoveel eet.

De stoelen op school zijn erg slecht ze zakken door en je zit heel raar laag. Op een gegeven moment weet ik niet meer hoe ik zitten moet omdat je pijn in je rug en buik krijgt. Ik beweeg dus nogal veel maar verder doe ik niets. Waarschijnlijk hebben de juffen dit opgemerkt ik weet het niet want ik heb niet geklaagd of gezucht en gesteund maar in de kleine pauze werd ik naar het kantoor gesommeerd. Sagra lai lai. (Sagra kom, kom). Toen zei Liu laoshi (de lieve) dat omdat ik zwanger ben ze het niet goed vinden dat ik op die rotstoel zit. Ze wilden dat ik een andere stoel uit het kantoor kreeg dus moest ik even proberen of hij lekker zat. Nou die stoel zat inderdaad honderd keer lekkerder dan die andere dus gingen ze de stoelen omruilen. Toen de stoel eenmaal stond kwam mr Liu weer en zei dat ze nog een betere stoel hadden die moest ik ook proberen. Die was zachter maar ik denk dat die wat hardere beter is dus heb ik die gehouden. Zo zie je maar weer hoe lief ze zijn op school. Iedereen in mijn klas zei ook "Dit zul je alleen in China meemaken" en ik denk dat daar wel iets inzit.
Aan het eind van Pan laoshi haar les kreeg ik mijn toets terug vol met rode strepen. Ik heb heel veel fouten gemaakt maar toch ook wel sommige oefeningen goed gedaan. Het viel me wel een beetje tegen maar ja. We gaan er morgen een stuk van bespreken dus dat zal weer een hoop ophelderen.

Ik heb in de kantine gegeten met Linda, Dan, Josh en C dat was gezellig. Ik at een lekker broodje maar opeens beet ik op iets heel hards en toen leek het alsof mijn kies doormidden brak. Na even voelen was dat niet het geval maar er was wel iets mis. C kon niets zien maar Mel heeft net gekeken met een zaklamp en die zag een scheurtje lopen in het midden van mijn kies. Het is dus niet goed, balen. Ik kijk het even aan want ik wil niet naar de tandarts hier. Maar als het zo zeer blijft doen als het nu doet dan zit er waarschijnlijk niets anders op.

Gisteren zijn Mel en ik naar de meubelwijk gegaan om een ledikantje te kopen. We zijn naar die ene gegaan waar we al vaker zijn geweest en daar zagen we een leuk bedje. Hij was rood gelakt maar we durfden het niet aan om die te nemen omdat ze in China nog veel verf met lood gebruiken. De verkoopster zei ook dat het beter was die niet te nemen. Ze gaan dat bedje namaken en hem dan wat donkerder maken. We hebben ook een leuke kast gezien (oud en duur) die gaan ze ook namaken voor weinig en in dezelfde kleur als het bedje maken. Nu hebben we dus een commode een bedje en een kledingkast. We hebben ook een leuke kleine site table gekocht in een mooie groene kleur en een boekenkast (zo een zonder achterkant). Dat staat leuk in ons nieuwe huis en ook in ons huis in Nederland. Toen zijn we vandaar uit naar de Friendship supermarket gegaan wat nieuwe films, brood en chocolademelk gekocht en toen naar huis. We hebben twee films gekeken, Brokeback mountain (een leuke film maar het Amerikaans is moeilijk te verstaan aangezien ze nogal binnensmonds praten, en de ondertiteling was alleen in het Chinees), en L4yer cake, is een goede film alleen ik was in slaap gevallen. Tussendoor belden er veel mensen om ons op de hoogte te houden of om te vragen hoe de zaken ervoor staan.

That's it,
Mingtian Jian!
Sa La

• 13 Maart 2006 - 11:59

Axel:

Bedankt voor de felicitaties, we gaan zo weer even naar kirsten toe om te kijken hoe het met haar gaat.
    Groetjes van ons drietjes

• 13 Maart 2006 - 13:07

Manon:

Axel, gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik ben erg blij om te lezen dat de operatie van Kirsten goed is gegaan. Hopelijk gaat het herstel etc. ook goed. Ik leef enorm met jullie allemaal mee, veel sterkte gewenst.

Ikzelf ben na een kleine cultuurshock weer een beetje gewend aan het rustige, groene Nederland. Ik heb enorm genoten in Beijing en van het logeren van Sag en Mel. Jullie doen het toch maar mooi wel met zn tweetjes, en hoe! Ik ben trots op jullie.

Sag, een klein advies van mij: stop straks maar gewoon met school. Je hebt nu natuurlijk af en toe al behoorlijk last van je buik. Bewaar je energie maar voor jezelf en jullie kindje.

Heel veel liefs van Manon

ps als je Jesper vraagt waar mama was, dan was ik bij Sagra, met het vuig (vliegtuig)

• 13 Maart 2006 - 13:44

Dieuwke:

Gefeliciteerd met je broer's verjaardag!

Ik sluit me volledig achter Manon 's advies.
    Lekker eerder stoppen met school.En doe voorlopig even niks wat moet!
    Ga nu lekker dingen doen die je nog mag en zolang je lichaam dat aankan.
    Maar je school , meisje ......het is net iets te veel voor je lichaam, waarschijnlijk. Gebruik die energie voor jezelf en Ambrosius!!
    Helemaal nu je vocht vast begint te houden, in je benen enzo. En omdat je zoveel last hebt van harde buiken.
    Meisje, luister goed naar je lichaam!!

Fijn dat de operatie van Kirsten goed is gegaan.
    Hoop dat je spoedig herstelt , Kirsten.
    Nogmaals, sterkte!

Sag, pas goed op je zelf!
    Liefs, Dieuwke

• 13 Maart 2006 - 18:41

Sonja:

hoi sagra, ik heb axel's emailadres niet op deze computer, dus misbruik ik jullie weblog even om Axel met zijn verjaardag te feliciteren. Bij deze. Ik kreeg een mail met chinese spreekwoorden die ik wel leuk vind om door te sturen, maar het is een kettingbrief en die wil niet iedereen hebben.
    groeten, en ik ben zo blij dat Kirsten goed door de operatie is gekomen

• 13 Maart 2006 - 20:13

Malio:

he sagrafamily,

veel beterschap, verjaardagplezier maar vooral sterkte gewenst

ik hoop dat jullie ergens in september met 3 kleinkinderen, 6 kinderen en 2 grootouders lekker van de nazomer kunnen genieten in dat nieuwe of ouwe niedorp daar helemaal van boven in dat noordholland

Sagra, die tant heeft te maken met de zwangerschap, (nee dit wordt niet een monoodj sjamaanverhaal) ik heb in een van die ik ben zwanger-ik heb kinderentijdschriften gelezen dat dat ook effect heeft op je gebit

snap je nu waarom die katholieken altijd riepen dat sex voor het huwlijk slecht voor je is

volgens mij moet je wel met dat ding naar de tandarts (wel de expat-versie) want als je daar me wacht moet hij getrokken worden, een scheur is niet niks in tandenland

dat sjinees studeren kan altijd nog bij teleac ook toch? (das een troost he)

nee joh laat je lekker vertroetelen door dat werkpaard (wat klonk je mat over de telefoon gisteren, Mel) en door de Ayi.
    Ik bedoel als je ergens in een land ben waar ze zwangeren willen vertroetelen dan moet je er ook gebruik van maken

dit weekend gaan we de Bilt onveilig maken, we zijn de kids nu al aan het trainen op herrie, rotzooi en ander ongerief
    zodat we tegen zaterdag een goed geoliede bende vormen

Smit, (die van de 2 meter opgehoogde dodge) heeft vandaag een nieuwe heup gehad, ligt op een zaal met allemaal oudjes
    hij vertelde net dat hij zo'n kastje met vloeibare coke naast zijn bed heeft, waar hij zelf mee mag pielen, die gaat vanacht lekker slapen, das zeker

Ik was vandaag alleen de baas met de kids en het huis want Ilse was een hele dag de hort op, ik had een record, draak 1 en 2 lagen al voor zes uur in bed en draakje drie volgde 3 kwartier later

Ilse is nu thyuis en helemaal total loss dus die ligt over 4 minuten ook in bed

dus zometeen de hele voorraadkast plunderen en al mijn vriendinnen bellen om af te spreken

voor de rest weinig onzin te melden, al wil ik vanaf deze plek wel Wei mijn verontschuldigingen aanbieden
    Waarom?, dat moet je Sagra maar vragen.....

groeten

• 15 Maart 2006 - 19:11

Bao Rou:

Hi kids
    Gisteren weer de hele dag op pad geweest - eerst naar Haarlem (quiltshop natuurlijk) en daarna direct met de sneltrein naar Leiden voor de bijeenkomst van m'n nieuwe alternatieve quiltgroep. Dat heet Tegendraads (kommentaar Malio?). Was pas weer om 5 uur terug in N-V, en kon dus gelijk aan het eten beginnen. Het is bij ons momenteel een ravage in de woonkamer. Ian is bezig de oude houten vloer eruit te halen. Dat ligt er al ruim 30 jaar en was toe aan vervanging Probleem is die planken zitten aan de onderkant aan elkaar vast met metalen clips dis het is een kwestie van grof geweld om ze los te krijgen.
    Wat je kies betreft Sag, ik denk dat je het zsm moet laten repareren, anders blijf je er problemen mee hebben. Wel vervelend als je naar een vreemde tandarts moet. Ik vind het verschrikkelijk om naar onze tandarts te gaan, en hij is heel aardig! We hebben trouwens net de rekening binnen van mijn nieuwe brug, ruim 1300 euro - kassa!
    Ik hoop dat we nog foto's te zien krijgen van jullie nieuwe meubels, als ze klaar zijn. Ben heel benieuwd. OK, nieuwsgierig dan.
    Als je vocht vasthoudt wordt er meestal gezegd - minder zout, of zelfs zoutarm, eten. Dat hielp indertijd bij mij wel, maar echt smakelijk is het niet, vooral brood zonder zout is niet zo lekker.
    Nou jongens, dat was het weer voor deze keer.
    Axel, nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    We hopen dat met Kirsten alles goed blijft gaan.
    Veel liefs uit N-V