Dag 182 in Beijing, 08-03-06 van MuLan - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 182 in Beijing, 08-03-06 van MuLan - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 182 in Beijing, 08-03-06 van MuLan

Door: Mu Lan

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

08 Maart 2006 | China, Beijing

Het is weer eens tijd voor een verhaaltje van Melle. Ik weet niet eens meer wanneer ik voor het laatst iets verteld heb en er wordt nu gesproken over Sagra's weblog, dus misschien moeten we er sag_en_ook_een_beetje_mel_in_china van maken ofzo. Eigen schuld dikke bult.

Gisteren ben ik jarig geweest en ik heb eigenlijk een heel leuke dag gehad. Het begon met kadootjes thuis en slingers door de woonkamer :-). Mijn verjaadag werd op het bureau geprojecteerd bij de ingang, dus werd ik aan alle kanten gefeliciteerd, en op mijn bureau stond een klein taartje te wachten, die ik vervolgens heb bewaard voor die avond. Heel erg leuk allemaal. 's avonds had ik gereserveerd bij een Indiaas restaurant om te gaan eten met Sag, Manon, Catherine, DingMing, Zhen [mijn assistent] en John, da andere Hollander bij Huan Yang.

Daar kwam ik mezelf wel weer even tegen toen bleek dat ik mijn tas met laptop [mijn hele leven dus] fijn in de taxi had laten staan. Mijn eerste gedachte natuurlijk dat dat het ook was, miljoenen taxichauffers in Beijing, allemaal arm, dus vergeet het maar...De avond begon dus wel in mineur, beetje stil en ik kon niet echt gezellig doen..Ik had nog wel het bonnetje van de taxi, met een contactnummer van de taxicentrale en de code van de taxi, dus een lange poos geprobeerd contact te maken, maar de chauffeur nam vervolgens maar niet op, dus ik vreesde het ergste.

Gelukkig nam hij na veel pogingen wél op en herrinerde hij ons nog wel en toen hij achterom keek...stond hij nog op de bank...pffffffff. Een half uur later stond hij voor het restaurant. Ik heb hem een grote fooi gegeven en kon eindelijk van de avond gaan genieten..

We hebben erg lekker gegeten en gedronken, ik denk ook dat de Chinezen het naar hun zin hebben gehad. We hebben ook live achtergrondmuziek gehad, zie de foto, die ik ook een fooi had gegeven. Foutje, omdat ze toen luidkeels in hindi-achtige zang 'happy birthday' gingen zingen als afsluiting. Op een 'kleine' valse start een heel leuke avond
en een leuke verjaardag. Dank jullie allemaal [u know] voor het bellen en de kaarten en e-cards hoor!

Ik doe er ook nog wat fotos bij van ik met de Chinezen in Engeland en Nederland. Ik heb nog niet verteld van mijn reis door Europa met de Chinese delegatie, de directie van Huan Yang, dus daar wil ik ook nog even de highlight van vertellen.

Het was heel leuk...


Oké, iets meer dan. We zijn tot mijn grote blijdschap bij alle bedrijven die ik had benaderd en geanthousiasmeerd had voor een bezoek van ons aan hen, met open armen ontvangen en hebben we overal interessante, leuke, open gesprekken gehad, die heel veel mogelijkheden bieden voor de toekomst. Grappig was om de verschillen per land [engeland, nederland en duitsland] te bemerken. Toch duidelijk verschillende karakters en benaderingen. Waarbij Nederland toch wel het meest open en warm is. Een duidelijke handelsgeest, mogelijkheden ziend en meteen willen testen. proberen. De komende periode moeten wij zelf intern gaan bepalen wat we met deze schat aan informatie en contacten willen gaan doen, wat de volgende stap is.

Het was ook wel grappig om nu mijn collegas als toeristen, vreemde eenden in de bijt te zien. Hoe mooi ze scheveningen, de hofvijver en het vredespaleis in Den Haag vonden en hoe vreemd dat Amsterdam zo klein leek met zoveel oude gebouwen. haha.

London vonden ze ook helemaal geweldig, maar toen we bij het hotel aankwamen was het even hommeles. Omdat de kosten te hoog werden had Nancy mijn hotelkeuze in Londen [ik had in Adam een erg mooi hotel aan de Singel geregeld] veranderd en door een agent in Beijing laten regelen. Dat was echt beschamend armoedig en dat was ook ruzie tussen Nancy en DingMing. Ik wilde dat wel graag oplossen en die avond heb ik, in de buurt van dat hotel een andere gevonden [wel weer echt mooi :-) hotel The Russel op Russle Square] waar we de volgende dag introkken.

Omdat we in het weekend aankwamen in London hadden we lekker een tijd om te sightseeen. Toch nog een beetje relaxen, al was ik wel altijd de chauffeur, nooitvanmijnleven dat ik die chinezen daar zou laten rijden. Ik begin mezelf wel goed te kennen ondertussen, want je begrijpt dat ik mezelf niet zou zijn als ik niet iets achter zou laten in het hotel daar. Jammer dat het nu mijn beide pakken waren, die ik netjes in de kast op mijn kamer had gehangen.

Dat merkte ik toen we bij de boot naar Nederland aankwamen en het heeft heel wat hoofdpijn en geregel gekost, maar ik heb een lieve vriendin in London kunnen vragen om ze op te halen en ze hangen nu veilig bij mijn Oma in Maidenhead te wachten om opgehaald te worden. Dit toen bleek dat dit[dure]hotel verzenden kon regelen voor ongeveerd £ 130 tot £ 160....

De volgende bezoeken in Nederland en Duitsland gingen in een sneltreinvaart, de een an de ander, met heeel weinig speelruimte in tijd. Wel spannend om te goochelen met afspraaktijden om alles nét te redden. En ook nog eens een avond in Venlo op het hotel daar een bespreking/presentatie kunnen regelen/krijgen van Chris en Marco, die [hopelijk] ergens de komende tijd Huan Yang kunnen helpen met hun Corporate Identity, Branding en Reputatie [klink misschien abstract, maar geloof me, erg cool.

Al met al wel een uitputtende reis en ik had er wel genoeg van aan het einde. Het had niet langer moeten duren en was wel blij dat we aan het einde, na alle bedrijven en besprekingen, afspraken dat ik niet meer mee zou gaan naar Parijs, waar alleen retail gefotografeerd zou worden. Kon ik mooi terug naar Nederland om echt van een beetje vakantie te genieten.

Was ook zeker heel erg fijn, heerlijk die open ruimte en frisse lucht in Nederland!! En heel erg leuk om iedereen weer te zien! We zijn zelfs even bij ons eigen huisje langsgeweest, ook al wilden we dat eerst eigenlijk niet. Dat is ons alles meegevallen en we waren achteraf erg blij dat we dat wel hadden gedaan. De huurders hadden ons zelf gebeld om te vragen of we de post wilden komen ophalen en we hebben leuk gekletst. Heel rustige, nette, intelligente mensen die ons huis respecteren. Meteen ook nog even bij de beide buren langsgeweest en toen was ons rondje Alkmaar weer klaar :-)...

Ik zie op de klok dat ik weer naar mijn werk moet.

Achteraf iedere keer wel lekker om gewoon een tijdje te zitten schrijven. Zegt alleen niet dat dat ook veel vaker zal gebeuren....Anyway.

Later!

  • 08 Maart 2006 - 14:06

    Ni Bao Rui:

    Goed zo Mel. ga zo door! Ik wist het (bijna) allemaal al wel, maar het is toch leuk om het ook te lezen, zeker met de foto's erbij. Ga je nu beter op je spullen passen, dit was 'echt schrikken!. Liefs uit Lut

  • 08 Maart 2006 - 18:37

    Bao Rou:

    Leuk om weer zo'n uitgebreid verhaal van jou te lezen Mel. Wat moeten we toch met jou beginnen! Dat was zeker schrikken en wat een opluchting toen je je 'leven' weer terugkreeg! Je maakt toch wel overal backups van? Misschien niet zo'n slecht idee - computer aan de ketting!
    Leuke fotos van je trip, en van je verjaardag. Hoe is het weer op school Sag? Wel weer even wennen denk ik. Geniet nog maar lekker van je bezoek. Voor je het weet staan de volgende Chinagangers voor je neus!
    Veel liefs uit N-V

  • 09 Maart 2006 - 02:52

    Bianc:

    Joepppiieeee, nog gefeliciteerd Mel! Van harte man... Ben gisteren teruggekomen van een weekje Portugal dus was het een klein beetje vergeten, slik... .... Hihi. Mooi om jouw verhalen ook weer eens te lezen, was lang gelee. Hier alles top en grote knuffels!

  • 09 Maart 2006 - 02:53

    Malio:

    he melleman,

    dat was lang geleden, alhoewel ik sprak je gisteren nog

    wij gaan in mei naar engeland voor een rondje en gaan ook langs Nan, dan kan ik je pakken opghalen en hier verkopen of bewaren zie maar wat je wil

    leuk te merken dat ze in sjina ook gieren hebben die bezuinigen op de verkeerde dingen

    hier is het de day after de verkiezingen en dat betekent voor vlissingen dat er nog een probleem is, niemand is erg groot en overal een beetje

    zal me benieuwen wat daar uit gebakken wordt

    landelijk worden we een beetjer roder dus dat betekend dat die bezoekjes van jullie wel degelijk effect hebben gehad

    wat ben je ook een oetl..l om die laptop te leten liggen, tel jij wel eens op wat je per jaar verlies, vergeet etc?????

    daar kan je een klein afrikaans koninkrijk van onderhouden

    ach gelukkig was die laptop niet belangrijk, stonden enkel patience en een keer een mailtje in

    koop een enkelband voor zo'n plofkoffer en doe daar alle belangrijke dingen aan vast maken misschien werkt dat

    nogmaals goed dat je hebt gescghreven want die Sag begint ook te vervelen hoor

    als je nu om de week eens wat probeert dan hebben wij daar vrede mee

    groeten,

    ik ga weer net doen of ik werk

    mazzel

  • 11 Maart 2006 - 13:17

    Kirsten:

    11 maart
    omdat we nu niets te doen hebben en wij hier kunnen internetten dacht ik ik stuur jullie een mailtje
    ik denke ook aan jullie dikke kus kirsten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 314742

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: