Dag 179 in Beijing, 05-03-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 179 in Beijing, 05-03-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 179 in Beijing, 05-03-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

05 Maart 2006 | China, Beijing

Hallo allemaal!!!!
Gisteren hebben Mel en ik Manon opgehaald van het vliegveld. We waren er om half 12 en zagen toen dat ze om 11 uur al geland was. We zijn ons rot geschrokken en waren bang dat ze al op ons stond te wachten maar gelukkig was dat niet het geval. We gingen ieder een kant op om te kijken of ze er al was toen ik de man van Kras zag staan. Doordat hij er nog stond wist ik dat Manon er ook nog niet was. Ik heb hem aangesproken en hij sprak goed Engels. Hij had al een telefoontje gehad over Manon en dat ze bij een vriendin zou slapen. Hij had haar gezocht in zijn excursielijst maar kon haar daar niet in vinden. Ik zag haar naam ook niet staan dus dat was wel vreemd. We hebben onze telefoonnummers aan hem gegeven zodat hij ons kan bellen als er iets in het programma veranderd.

Na twintig minuutjes ofzo kwam ze als laatste door de deur. We zijn eerst even naar Charly, zo noemt de Chinese reisleider zichzelf, gegaan om Manon te laten kennismaken. Ze stond inderdaad niet op de lijst maar er stond wel een Kuiper op die er niet was dus misschien is er een verkeerde naam opgegeven ofzo.
Charly heeft Manon haar ticket meegenomen, waarom dat weten we niet. (is dat normaal Marlous?). En we hebben hem gezegd dat Manon maandag meegaat met de excursie. Toen zijn we met de taxi naar huis gegaan.

Toen we bij huis aankwamen bleek dat de meter van de taxi maar 13 aangaf. Dat kan natuurlijk niet en we zaten in een 2.00 taxi (dat zijn de duurdere). We hebben afgesproken dat we 80 betaalden inclusief de 10 van de tol.
Thuis hebben we wat gedronken en gegeten en heeft Manon haar koffer uitgepakt waar ook allemaal spullen voor ons inzaten. (mam bedankt voor het afbreien van de sjaal ziet er goed uit).
Toen zijn we door het park met het altaar van de aarde naar de supermarkt gelopen om boven bij de supermarkt even een paar kaarten te kopen. Manon en ik hebben ook alletwee een Chinese slinger gekocht. Bij de Mc hebben we even wat gedronken en heeft Manon haar eerste Chinese toilet ervaring opgedaan. Mel is toen even naar de supermarkt gegaan en wij zijn naar het postkantoor gegaan. De vrouw van de enveloppen maakte een praatje met ons. Ze vroeg of ik zwanger was en dat ze dacht dat we een dochter zouden krijgen vanwege mijn ogen. Ze vroeg wie Manon was en of ze ook Chinees kan spreken. Toen ging ze Manon twee woordjes leren en Manon moest ze nazeggen. Was wel schattig. Ik heb de foto van Yuri laten zien en ze vond hem erg mooi en dik (dik is in China een compliment) Ze zei dat het leuk was als onze baby er is ik die mooi kon vergelijken met de foto van Yuri. Ze dacht dat onze baby ook wel dik zou worden, gelukkig maar.

Daarna zijn we naar de markt gegaan (binnen) en hebben groenten en fruit gekocht. Toen naar huis. Daar heeft Manon Edwin gebeld en zijn we na wat te drinken met de taxi naar Hou Hai gegaan. Er lag nog wat ijs op het meer en de boten lagen nog aan de kant. We zijn wat gaan drinken in een cafe en hebben daar een uurtje gezeten en zijn toen met de taxi naar de Friendship supermarkt gegaan. Manon heeft een heleboel films gekocht en wij hebben er ook weer een stuk of 5 aangeschaft. Toen met de boodschappen weer naar huis. Daar alles gedumpt en door naar de vreetschuur. Het was er erg druk. Waarschijnlijk een bedrijfsuitje want het waren 4 tafels met Chinezen die heel veel aan het drinken waren. Ik kon de serveerster niet eens verstaan van de herrie. Tijdens het eten was er een veiling gaande van Chinese rol schilderijen. We hadden veel te veel besteld maar het was wel lekker. Manon at voor de eerste keer met stokjes en dat ging best goed. Het eten viel haar ook erg mee. Nu is de vreedschuur nou niet het beste Chinese eten dus zal het volgende restaurant beter zijn.

We waren om 10 uur thuis en toen is Manon in bad gegaan en ik heb nog even een boekje gelezen en ben toen naar bed gegaan. Mel is een film gaan kijken.
Ik kon niet slapen ik had te veel pijn (bandenpijn) en het bed was te hard. Ik hoorde Manon ook naar bed gaan en er later weer uitkomen omdat ze niet kon slapen. Ik moest steeds naar de wc en zag ook licht branden in haar kamer. Ze heeft duidelijk last van de jetlag. Toen Mel naar bed kwam was ik nog steeds wakker en had veel pijn. Mel heeft toen de kussens van de bank gehaald en die op mijn stuk van het bed gelegd zodat ik zachter lag. Dat scheelde wel. Nu is het 9 uur s'morgens en heb ik nog steeds pijn. Ik zal dus erg rustig aan moeten doen vandaag. Maar we hebben wel dingen in de planning staan waarbij ik toch zal moeten lopen. We gaan eerst met de metro naar de plek waar Manon maandag heen moet zodat ze weet hoe ze er moet komen. Dan gaan we naar de antiekstraat, en dan naar de vlooienmarkt. Daarna zien we wel weer. Waarschijnlijk zit heb ik dan wel weer genoeg gehad.
Maandag gaat Manon naar de muur en de Ming tombes en ik naar school. Ze komt dan pas later in de middag terug dus kan ik me op mijn huiswerk storten.

Ilse en Carla ik neem jullie advies echt serieus hoor! Het moet rustiger aan dat heb ik ook wel door nu. Het is alleen frustrerend dat het zo moet terwijl je altijd alles hebt kunnen doen.

Mingtian Jian!!
Sa La

• 05 Maart 2006 - 07:15

Sonja:

ik vraag me af of je in China een self-inflatable matrrasje kunt kopen. Als Koen hier slaapt ligt hij op z'n ding, dat was helemaal niet duur en hij ligt er mee op de harde vloer zonder dat hij klaagt dat het te hard is. Dat deed hij wel toen hij nog op een luchtbed sliep. Van niet kunnen slapen raak je snel uitgeput. Het sneuuwde vanochtend. Dat heeft het de afgelopen dagen vaker gedaan maar hiet smelt het net zo snel als het valt. Verderop in europa is het bingo, vrachtauto's die de helling niet op komen, eindeloze files enz. Sagra, ik heb een vraagje, kun je er achter komen of het kantonese ju kok vreemdeling betekent? Er hangt niets van af, in het engels wordt het met foreigner vertaald.
    groetjes,

• 05 Maart 2006 - 12:01

Simone:

Ik weet dat je speciale ondergoed hebt met banden eraan tegen de pijn. Ik weet natuurlijk niet of ze die in China hebben. Mijn zus had ook last van bandenpijn. Zo' broek trekt de banden wat strakker. Misschien weet je moeder waar je die kan krijgen. Ik kan ook wel kijken en opsturen naar je. Leuk interieur wordt het nieuwe huis ook zo gezellig?? groet en liefs simone (den Haag)

• 05 Maart 2006 - 12:43

Dieuwke:

Verstandig Sag!!

Heb je in China ook gelegendheid voor zwangerschaps gym?
    Zomaar een vraagje.
    Dat is misschien nog heel niet zo gek.
    Dan leer je ook de pijn te "onderdrukken" als het ware, door je ademhaling.
    Je moet nog 12 weken, toch?
    Op zich is dat niet zo lang, maar als je nu al vaak last hebt van bandenpijn , dan is die 12 weken behoorlijk lang.

Nou meid, sterkte.
    Hou je taai!
    Dieuwke

• 05 Maart 2006 - 13:04

Yuri:

Ben helemaal niet dik....

• 05 Maart 2006 - 20:33

Malio:

he dan hebben wij wel een hele goede baby voor de sjinezen
    michelinmannetje in't kwadraat

Gisteren lekker dynamisch biologisch gegeten (zelfs biobier en dat was gied te doen)

klinkt natuurlijk als gelul maar het eten was echt gewoon lekkerder, puur is het woord, maar klinkt wel ereghhhh

is lullig voor je bezoek, maar je moet gewoon effe nergens naar toe, want als je thuis rond loopt beweeg je ook al en dan nog eens de extra beweginkjes en zo kom je nooit aan de rust toe

je lichaam wordt op het moment effe helemaal uit elkaar gedrukt, en sommige delen in elkaar gedrukt, het beste is om dat gewoon te laten gebeuren en stil te zitten
    dan ben je net voor en na de bevalling veel fitter
    en dat zal je nodig hebben

trouwens eigen schuld, had je maar moeten wachten met knuffelen totdat jullie getrouwd waren

zeeland is helaam tof deze laatste dagen
    geen last van sneeuw in vlissingen en lekker stralend strak weer, af een toe een wolkje maar dat hinderd niet

lekker hardgelopen langs de lust gisteren en morgen nog een tripje, jah dat ouderschapsverlof is heel zwaar

trouwens de bezwaarcommissie heeft ook positief (voor moi) geadviseerd, het lijkt er op dat die kl..tzakken ongelijk krijgen, ben alleen bang dat mijn sjefje er niet zo goed mee om kaan gaan, zegt natuurlijk meer over hem dan over moi

ik ben natuurlijk erg laat, maar ik ben "komt een vrouw bij de dokter" aan het lezen, ereghh goed, humor en ellende kan (althans in boeken) goed samengaan

heb van het weekend een boekje gekocht over emigranten (ik mis alleen de hema) effe doorlezen en dan Ilse overtuigen en dan zijn we weg (of zoiets)

ik ga stoppen en vroeg naar bed, morgen weer een hele dag pappa spelen

mazelos

en de groeten aan Mel (als tie niet werkt) en laat dioe luie bliksem ook eens schrijven

• 05 Maart 2006 - 20:34

Malio Twee:

sit helemaal vol met tiepfoutlemn

klijkt el maar nest

• 05 Maart 2006 - 20:55

Carla:

lieve schat, je kunt echt nog wel alles doen alleen in een ander tempo. plus je moet er ook rekening me houden dat het toch in alles (klimaat, je be, het eten enz enz) anders is in verweggiestan dan hier in holland. het komt heus goed en je hebt er toch niets aan van alles in een hoog tempo te doen en dan dagen met pijn te lopen. lekker om jezelf denken. het is immers jouw tijd die zwangerschap en als je het vaak maar een beetje anders doet kun je er veel meer van genieten.
    dikke X , car.

• 06 Maart 2006 - 16:14

Joke:

Wat weer een uitgebreid verhaal. Altijd leuk om te lezen maar nu in het bijzonder omdat Manon bij jullie is. Ed heeft de foto's doorgestuurd zodat we nu ook beelden hebben van Peking en jullie interieur. Hoe was de muur Manon?
    Liefs, Jan en Joke

• 06 Maart 2006 - 17:27

Sandra:

He daar,

leuk om de verhalen weer te lezen. k vind het nog steeds gek om je zwanger op de foto te zien. Gek he, k heb het toch ook al live gezien. Zoals iedereen al zegt; doe lekker rustig aan en vergeet niet te genieten van wat wel kan/is. Volgens mij kan je inderdaad alles gewoon op zmlk tempo. lekker toch!
    Begrijp ik nou goed dat het "beter" is om vanuit Nederland je excursies te regelen? Wij hebben nu zelfs alleen nog maar tickets :-) en wilde de rest met de Planet in de had en jullie advies zelf doen. Ik ga er trouwens vanuit dat wij in een hotel slapen als wij op kraamvisite komen. Een baby lijkt mij dan wel genoeg voor jullie.
    groetjes en liefs Sandra uit het Haagse

• 07 Maart 2006 - 07:00

Dieuwke:

MELLE, HARTELIJK GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!VAN JE FAMILIE UIT SLIEDRECHT!!

MAAK ER EEN MOOIE , GEZELLIGE DAG VAN.

LIEFS, DIEUWKE

• 07 Maart 2006 - 08:28

Bao Rou:

Hoi Mel - van harte met je 30-something birthday!Ik hoop dat je een gezellige dag hebt - wat eerder naar huis misschien?
    Veel plezier bij het etentje. Is de kaart op tijd gekomen?
    Sag, ik sluit me aan bij de andere raadgevers - denk nu voornamelijk aan jezelf, en luister naar je lichaam!
    Veel liefs voor jullie beiden, uit N-V

• 07 Maart 2006 - 11:14

Annemarie, Axel En Yuri:

Melle, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!