Dag 173 in Beijing, 27-02-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 173 in Beijing, 27-02-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 173 in Beijing, 27-02-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

27 Februari 2006 | China, Beijing

Vandaag is het maandag en heb ik eindelijk 2,5 uur lang aan mijn Chinees gezeten. Ik heb bijna alle kaartjes doorgenomen om te kijken welke ik wel en niet weet. Ik weet er meer niet dan wel helaas. Zal het straks even afmaken en tellen hoeveel ik er ken en hoeveel niet. Ik weet niet hoe ik het allemaal moet gaan inhalen. Ik zal per dag een groot aantal woorden moeten gaan stampen en dan hopen dat ik ze onthoud. Het is lastig op deze manier omdat het het makkelijkst is als je oefeningen met de woorden doet en ze moet lezen in een tekst dan blijven ze beter hangen.

Het is inmiddels 10 uur s'avonds en Mel is nog niet thuis, ik heb geen idee hoelaat het gaat worden, hij heeft me nog niet gebeld, maar ik ga er vanuit dat het nachtwerk wordt. Gisteren (zondag) heeft hij ook gewerkt tot een uur of half 7. Morgen heeft hij een presentatie voor Elisabeth Arden in Shanghai en dan blijft hij daar ook slapen. Veel tijd alleen dus voor mij. Ik ben wel blij als ik weer naar school moet want dan kom ik tenminste een beetje onder de mensen en kan ik kletsen met mijn klasgenoten. Als het goed is is Catherine woensdag terug dus dan kan ik misschien met haar afspreken om koffie te gaan drinken.

Zaterdag zijn Mel en ik naar de IKEA gegaan om dat ding voor op ons matras te kopen. Helaas was dat ding bijna net zo duur als een heel nieuw matras dus nu hebben we besloten af te wachten wat voor bed er in ons eventuele nieuwe huis staat en als die ook zo hard is dan een nieuw matras te kopen. De IKEA kon deze week ook niet bezorgen dus hadden we het evengoed nu niet kunnen kopen. Maar ja zoals je weet kom je de IKEA niet uit zonder iets te kopen.......... We hebben 3 schemerlampen gekocht, 2 voor in de woonkamer en 1 voor later op de babykamer. Ze waren maar 6 euro ofzo dus dat was mooi. Mel kon het niet laten om weer wat glazen te kopen. We zijn maar met z'n tweeen maar hebben een voorraad aan bekers en glazen dat is niet normaal meer. We hebben ook eindelijk een hoeslaken. Al het bedtextiel hier is met een gewoon laken en dat gaat steeds los van je matras. Nu hebben we er een met elastiek en dan blijft het gewoon zitten veel makkelijker.

Vanuit de IKEA zijn we naar huis gegaan om onze spullen weg te brengen en toen door naar Mel zijn warenhuis. Hij wou graag nieuwe schoenen voor zijn verjaardag dus die heeft hij gekregen. Het was ontzettend uitverkoop dus heeft hij ook een pak gekocht, die andere twee die hij had heeft hij in Londen laten liggen in het hotel dus het duurt wel even voordat hij die weer terug heeft.

Toen door naar de Friendshipstore, een paar dvd's gekocht en brood en chocolademelk. Toen we thuiskwamen was het half 8 en hebben we lekker onze serie gekeken. We moeten nog 3 dvd's met ieder 3 afleveringen dus we zijn bijna klaar. Moeten we weer iets nieuws gaan verzinnen.

Gisteren ben ik naar de "winkels" boven de supermarkt geweest en heb daar nog wat lint, garen en kraaltjes gekocht voor de mobiel die ik wil gaan maken. Toen heb ik bij de Mac Donalds warme chocomelk gedronken en ben toen naar het postkantoor gegaan. De vrouw achter de enveloppenbalie herkende me nog dus dat was leuk. Het was lekker rustig bij het postkantoor dus ik denk dat ik in het vervolg vaker op zondag ga. Ik heb weer twee boekjes van die franse schrijver Eric-Emanuel Schmitt gelezen een vond ik niet zo (begrijp ik waarschijnlijk niet) en die ander heet het kind van Noah die was erg mooi. Nu even kijken welk boek ik nu ga lezen.
Ik ben een beetje saai ik maak even niet veel mee omdat ik niet veel te doen heb of gewoon niet veel interessants doe. Komt wel weer.

Zai jian!
Sa La

• 27 Februari 2006 - 15:06

Sa La:

288 ken ik er wel (is minder dan eerst) en 336 ken ik er niet. Oefff valt me erg tegen en maakt me bezorgd over de komende week. Het lijkt wel of ik niets meer opneem, mijn hoofd zit vol.

• 27 Februari 2006 - 17:28

Dieuwke:

Ha ! Dat is even geleden...

Ja, Dat is wel jammer dat de taal die je net geleerd hebt en "bijna zo goed als de Chinees zelf", kon spreken en lezen. Je, de taal nog sneller vergeten bent. Omdat je met vakantie in Nederland bent geweest.....
    Dat je hoofd vol zit is ook niet zo verwonderlijk.
    Ambrosius speelt daar wellicht een rol in.
    Jij hebt de taal zo weer op gepakt , hoor. Dat denk ik tenminste.

Niel Pama heeft er een dochtertje bij. Charlotte heet ze. Ze is op 20 februari geboren. Dat was ook de verjaardag van Oma Pama.

Charlotte is ook een mooie naam en het grappige is. Niel 's zus Dieuwke uit Australie , heeft een klein dochter die ook Charlotte heet.
    Dus....vernoemen is er nog steeds.

Nou, ik laat deze week nog wel van mij horen!
    Liefs, Dieuwke