Dag 174 in Beijing, 28-02-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 174 in Beijing, 28-02-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 174 in Beijing, 28-02-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

28 Februari 2006 | China, Beijing

Allereerst de hartelijke gelukwensen voor Ans. Een kaart sturen had geen zin meer omdat die er toch twee weken over doet. Maar we denken wel aan je. Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt vandaag. Hoe gaat het met je voet kun je alweer wat beter lopen?

We werden vandaag wakker in een witte wereld. Het heeft vannacht namelijk gesneeuwd!!!! Mijn (en de taxichauffeurs) voorspelling dat de winter voorbij is en de lente begonnen is klopt dus niet helemaal.

Vandaag is Mel om 11 uur vertrokken naar het vliegveld. Het eindresultaat van het ontwerp zag er goed uit, zeker als je bedenkt dat hij het in 4 dagen heeft moeten maken. Het is nu half 6 hier dus ik weet nog niet hoe de presentatie is gegaan Mel zal later wel bellen.

Vandaag zou de ayi komen maar Mel heeft Zhen gevraagd het af te bellen want ik had er geen zin in. Zhen heeft gezegd dat ze volgende week weer moet komen dus komt ze donderdag ook niet, heerlijk. Ik heb vandaag de was gedaan en zal morgen even stoffen en zuigen dan is alles weer spik en span. Vrijdag zal ik dan nog een keer zuigen en de badkamer doen zodat het hier netjes is als Manon komt.

Ik heb vanmorgen eerst een aflevering over de Nederlandse Volks Unie gezien op uitzending gemist. Dat is een rechtse partij die in het zuid-oosten van het land mee doet met de gemeenteraadverkiezingen. Het zijn een stelletje enge gasten en wat me opviel ze zijn vrij jong. Ze gaan veel met hun Duitse kamaraden om en gaan dan ook naar herdenkingen van gasten die bij de SS hebben gezeten enzo, heel eng dus. Het was wel een goede documentaire vond ik. Daarna heb ik wintertijd gekeken met Aard Staartjes dat was ook leuk. Toen ben ik wat Chinese woorden gaan leren en terwijl ik daarmee bezig was bedacht ik me dat ik gisteren niet buiten ben geweest en dat ik dus vandaag zeker wel even een wandeling moet gaan maken.
Ik ben naar de metro gelopen en ben 2 haltes gegaan. Daar ben ik uitgestapt en ben gaan lopen richting de Bell tower. Er is daar een straat waar we wel met de taxi doorrijden met allemaal winkels en ik dacht dat het wel leuk was om daar doorheen te lopen. De winkels waren niet echt veel soeps maar de wandeling was lekker, het was niet heel koud. Ik kwam wel langs een winkel met allemaal muziekinstrumenten, woodblocks voor 5 euro 50 en fluiten voor goedkoop. Is een goede voor scholen, die betalen vaak een vermogen aan muziekinstrumenten, als ze ze al hebben. Na twintig minuten lopen (mijn buik doet dan al zeer, mietje) kwam ik langs een koffieshop die er wel aardig uitzag. Daar ben ik naar binnen gegaan en in een heerlijke fautuil gaan zitten. De barjongen kwam me na een tijdje een glas warm water brengen, ik denk omdat hij zag dat ik zwanger ben (Chinezen drinken alleen maar warm water als ze zwanger zijn, om de een of andere reden is koud water heel slecht) Toen hij weer langs liep heb ik een kop capuccino besteld. Die was echt hemels. Lekkere dikke schuim en pittige koffie en dat voor 1 euro 80. Terwijl ik daar zat heb ik mijn kaartjes weer tevoorschijn gehaald en heb alle 36 woordjes geleerd. Morgen weer een stuk of 40 en dan gaat het langzaam vooruit, dan ken ik er in iedergeval meer dan dat ik er niet weet :-).

Na 3 kwartier ben ik weer verder gaan lopen en kwam op een gegeven moment een baby winkel tegen. Daar ben ik naar binnen gegaan en kwam tot de conclusie dat ze inderdaad geen rompers hebben hier. Wel een soort jasjes/vestjes met broekjes. Ze hebben ook slaapkleren dat is ook een jasje met broekje en dan ook nog slofjes en wantjes en een muts. Ik heb geen kleertjes gekocht maar ik wil nog wel een keer terug met Mel. Ik heb er wel zoogcompressen, een nagelknippertje en een neuszuiger gekocht en was nog geen 5 euro kwijt. Ik zag ook kussentjes voor de baby waar van die kersenpitten in zitten. In Nederland mogen babys niet op een kussen slapen, hier schijnbaar wel. Oja Ilse ze hebben hier ook die schuimrubber dingen om de baby op zijn zij te laten slapen dus het is goed dat ik die niet heb meegenomen.
Ik zag ook een flessensterilisator dus die kunnen we daar ook kopen. Die van Avent is daar 71 euro maar ze hebben ook een Chinese en die was geloof ik 20 dus dan die maar. Vanaf daar ben ik verder naar huis gelopen in de sneeuw want die viel weer uit de lucht. Wel een leuk gezicht. Al met al een uur gelopen dus dat is goed.

Morgen heb ik met Catherine afgesproken om 12 uur op het metro perron. We gaan dan naar hetzelfde gebied als waar ik vandaag geweest ben om de lunchen en koffie te drinken dus dat is gezellig. Ga ik lekker vroeg mijn bed uit om te leren en het huis te doen en dan kan ik s'middags lekker kletsen zonder schuldgevoel.

Nou dat was het weer ik ga mijn prakje van gisteren opwarmen en dan lekker eten.
Zai jian!
Sa La

Ps: bij het verhaaltje van gisteren zit een foto van onze nieuwe lampjes. Ik ga proberen vandaag ook een foto te plaatsten maar het duurt zo achterlijk lang dat het vaak niet lukt. Dus het is geen onwil ofzo.

Ps ps: Kir weet je al meer?

  • 28 Februari 2006 - 11:54

    Marjolein:

    sneeuw in china ! geweldig zeg. Wij hebben nu vakantie en ook hier in denhaag een ieniemini beetje sneeuw. leuk om over jullie te lezen ! die kersenpitkussentjes zijn trouwens bedoeld als kruiken (in nL tenminste). even een minuutje in de magnetron en dan het bedje ermee voorverwarmen (niet ZÓ bij het kind liggen) ook lekker voor in je rug bij weeen en andere steken (ja,ja hier spreekt een ervaringsdeskundige voor al uw nuttige babytips ! )groetjes

  • 28 Februari 2006 - 20:06

    Len En Kir:

    Mooie Buik Saag,

    Het wordt nu echt wat....
    Veel plezier in Beijing en de groeten aan Mel!!!
    We spreken elkaar later (hier gaat alles OK).

  • 28 Februari 2006 - 20:06

    Len En Kir:

    Mooie Buik Saag,

    Het wordt nu echt wat....
    Veel plezier in Beijing en de groeten aan Mel!!!
    We spreken elkaar later (hier gaat alles OK).

  • 01 Maart 2006 - 08:27

    Dieuwke:

    Dat ziet er goed uit!!!
    Je buik.....
    Jij ziet er ook stralend uit.
    Over twee dagen ben ik jarig. Ik vier het zondagmiddag. Voorbereidingen heb je altijd wel. Volgende week is Melle jarig..
    Vandaag of morgen taart bestellen voor mijn collega's. Jaja....dat hoort erbij ,he.
    Zij tracteren ook , dus ...ik ook.
    Nou, tot later!

    Dieuwke

  • 01 Maart 2006 - 23:07

    Malio:

    he sjineesjes,

    alles goed daar in het land van de altijd aanwezige smog?

    hier is het wel te doen, heb vandaag mijn eerste werkdag er weer opzitten en heb nu te maken met een sjef die zijn verlies moet verwerken
    Jaaaaa, de uitspraak is binnen en de rechter heeft ook inhoudelijk de gemeente op de vingers getikt en gewoon gesteld dat ik een jaar ouderschapsverlof mag nemen

    ach een beetje proffesional doet daar niet moeilijk over en loopt dus niet fluitend en stralend door het gemeentehuis :)

    de meiden zijn gisteren afgeleverd door de afdeling nieuw vennep, totaal gedrild door drill-sergeant Wilson, morgen naar het theater en vrijdag de meiden naar mijn moeder (alwaar ze weer kunnen afkikken)
    dan gaan we maar eens uit met de jongste telg, lekker eten en dan waarschijnlijk heel burgerlijk naar huis

    morgen weer een werkdag, niet te geloven wat een drukte

    hoe zit het met het weer daar?
    wij hadden Richard net op bezoek en die zoekt een of andere SF serie waarvan ik de naam al ben vergeten dus binnenkort doen we een bestelling

    ik ga stoppen en slapen,

    mazellos en de groeten aan ambrozius (en aan Mel, mocht je die zien)

  • 03 Maart 2006 - 12:29

    Manon F.:

    Zoals je beloofd hebt...een mooie foto waar je buik goed op te zien is! Een mooi plaatje hoor! (via deze weg even een emo.knuf *zucht*)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 315326

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: