Dag 105 in Beijing, 20-12-05 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 105 in Beijing, 20-12-05 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 105 in Beijing, 20-12-05

Door: Shang Sa La en MuLan

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

20 December 2005 | China, Beijing

Ja, als Malio zulke ultimatums gaat stellen moet ik natuurlijk wel meteen reageren. Geboycot kunnen we natuurlijk niet hebben.

Om te beginnen ben ik erg blij met ons nieuwe speeltjes, we hebben namelijk dit weekend een DVD speler gekocht. Kostte ons 34 EURO en hij doet t nog ook gewoon! Tot nu toe gebruikten we onze laptops om films te kijken, maar nu kunnen we relaxed vanaf de bank met afstandbediening de hele serie van WestWing kijken. Onze nieuwe ontdekking van TV series die je hier kunt kopen. Van deze hebben we de hele serie nu gekocht; 49 DVDs met elk 2 of 3 afleveringen. Wie zegt dat wij ons vervelen in Beijing :-). Daarnaast hebben we een humidifier gekocht, dat is een klein apparaat dat stoom de lucht inblaast om de lucht vochtiger te maken. Het is overal heel erg droog hier en we hopen dat dit helpt in dat in ieder geval in huis te verminderen. Als het goed is heb je dan ook minder last van statische electriciteit, je wordt helemaal gek van de schokken die je de hele tijd krijgt hier.

We zijn ook nog steeds erg blij met onze kerstboom die Birgit voor ons mee had genomen. Hij is niet hoger dan 40 cm ofzo, maar toch hebben we echt een beetje kerstgevoel in huis. Het is trouwens volgende week al kerst, maar het gaat een beetje snel en zal een beetje langs ons heen gaan. We bewaren mijn vrije dagen en Sag zal 2e kerstdag gewoon naar de Universiteit gaan die dag. 2 weken later gaat Sag trouwens al lekker naar Nederland. Zal wel een beetje stil worden, maar ik vindt het wel goed dat ze gaat. Deze Smogstad is echt niet optimaal voor haar, en zwanger eigenlijk al helemaal niet in mijn ogen.

Er ligt wel één lief kadootje uit Nederland onder de boom, van mijn moeder. Tot nu toe is het nog gelukt om het dicht te laten, tot kerstochtend...maar het is niet makkelijk..

Vanmiddag zijn we toevallig uitgenodigd door een klant van mij om zaterdag te gaan skiën, met Zhen [mijn assistent/tolk] en Calvin. Ik ben benieuwd of het ook echt doorgaat, maar dat ziet er goed uit volgens mij. Die man [dat bedrijf] is erg blij met ons. Ik heb zojuist ook nog een fles RemyMartin Cognac gekregen van hem; dure grap voor die chinezen. Ze doen niet kinderachtig over relaties onderhouden geloof ik. Sag vertelde verder dat we Zondag [hoofdletter ja, eerste kerstdag] een reli dag gaat worden bij iemand van de opleiding. Inclusief gezangen enzo. Ik ben benieuwd waar we in terecht komen. Sag zal later wel nog een stukje schrijven misschien, dan zal wel verder duidelijk worden wat de bedoeling is.

Gisterenwas de laatste van een reeks gesprekken die ik gehad heb in verband met de evaluatie van de afgelopen periode. Ik ben nu dus echt door mijn proeftijd heen en mag blijven. Ik had dit moment aangegrepen om zelf ook te evalueren en had mijn eigen beschrijving gemaakt van de periode en de invulling die ik gegeven had tot nu toe aan mijn werk hier. Ik heb eerder al beschreven wat voor mogelijkheden er waren en zaken die invulling behoefden, en na deze periode is het weer wat duidelijker geworden hoe het eruit kan zien.

Langzaam proberen we de ontwerpstudio efficienter te maken en de ontwerpprocessen te verbeteren, herlderder te krijgen en betere ontwerpen te laten ontstaan. Dat is niet makkelijk, en zal stapje voor stapje gebeuren. Veranderen is niet makkelijk. Maar het is nu uitgesproken dat ze echt willen dat ik hierbij help. We proberen de functies van Calvin en mij ook te verduidelijken; hij de dageljkse manager van de studio en ik creatief directeur. We hebben nu ook beide nieuwe naamkaartjes bijvoorbeeld om dat ook echt zo te laten voelen. Overigens wil Calvin graag een deel van ook die dagellijkse leiding aan mij delegeren. Hoe we dat precies doen zullen we nog zien, omdat ik best veel dingen heb.

Naast bovenstaande is het nu ook echt afgesproken dat ik een rol speel in het ontwikkelen van de Corporate Communicatie en Corporate image van het bedrijf. Er is een Chinees aangenomen die dit vanuit Chinees perspectief begeleid en ik heb contact met 2 vrienden in Nederland die het Westerse model goed kennen, die ik graag dit als project wil proberen te laten krijgen [ook om bijvoorbeeld het logo enzo nieuw te ontwerpen en communicatie adviezen te geven] Samen met hen heb ik een uitgebreid voorstel gemaakt over een plan van aanpak. Nu is het zaak om te zoeken naar een manier om het chinese en westerse perspectief samen te voegen. Het tijdspad is een beetje schemerig, maar in ieder geval beweegt het.

En tenslotte hebben we in de gesprekken nu overeen gekomen dat het de intentie is dat ik banden ga leggen met Europese bedrijven. Zoeken naar samenwerkingsmogelijkheden en New Business mogelijkheden. Dat is ook heel spannend, maar ook iets dat tijd vergt [in de zin dat het niet heel snel gaat]. De afgelopen tijd waren deze zaken er allemaal een beetje bijgeslopen, maar nu is wederzijds ook uitgesproken dat dit een mooie richting is en met een juiste verdeling van tijd ook heel goed te doen is. Al met al dus een hele waardevolle evaluatie, die mijn tijd hier nog bijzonderder kan maken.

Ik was helemaal blij toen ik de evaluatiebrief van Michael, de directeur kreeg. De eerste paar minuten toen ik hem kreeg was dat nog niet zo trouwens, omdat er één zin in stond die erg negatief leek en alle lof eromheen een beetje teniet deed. Maar na kort overleg over de brief met Michael bleek dit helemaal niet zo bedoeld. Mijn eigen evaluatie brief en de zijne waren nogal formeel van tekst en dit maakte de vertaling erg gevoelig voor nuances die nét verkeerd over kunnen komen. Best lastig soms nog met die taal..

Ik probeer overigens nog steeds gewoon voor 1900 thuis te zijn en als ik geen presentatie heb die af moet, of ik ga boodschappen doen na het werk, dan lukt dat heel goed :-).

Owja! Afgelopen vrijdag heb ik dus weer gekalaoked. Deze keer met de hele ontwerpstudio. Sag zag het niet zo zitten en dat snapte ik heel goed. Dus ik ebn zonder haar gegaan. En het was dus echt helemaal niks. Ik ben er geloof ik wel weer klaar mee. Zeker met alleen die chinezen. Zhen bleeft wel vaak dicht in de buurt [vond ik ook weer lullig voor haar] maar het is gewoon erg moeilijk, zeg maar onmogelijk om een gesprek te voeren. Dus wat doe je dan..proosten en na wat moed indrinken toch maar weer een keer NewYork NewYork en Hotel California zingen [IK KAN DUS ECHT NIET ZINGEN, zo, dat is gezegd]

Het is op zich wel leuk hoor, om iets met die mensen te gaan doen, en ze lijken het zelf helemaal geweldig te vinden. Helemaal geconcentreerd als ze eenmaal die microfoon in hun handen hebben enzo. Maar als je niet kunt communiceren en alleen kunt proosten [moest dus ook weer veel, gelukkig alleen met bier] en een beetje lachen, voel jeje niet helemaal op je plek.

Zo even genoeg weer. sag heeft haar stukje al weer af, dus die staat er waarschijnlijk alweer op.
Ik plak deze er gewoon achter en ben benieuwd wat jullie vinden.

MuLan

PS

Ik hou geen scrore meer bij; ik leer het toch nooit dat chinees en Sag is al een onwijze tolk aan het worden..

Dag 105 in Beijing, 20-12-05

Allereerst is er een jarige in ons midden en dat is Edwin!!! Ed van harte met je verjaardag. Je was helaas niet thuis toen ik belde maar ik hoorde van Manon dat je een drukke dag hebt met visite dus volgens mij wordt het wel gezellig. Nog vele goede jaren gewenst.

Gisteren was er ook een jarige job en dat was Menoodj. Mel heeft je al gebeld maar hierbij ook officieel op de site nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop voor jou ook op een geweldig jaar met je bedrijf en je "nieuwe" liefde en natuurlijk je gezondheid.

Tot slot even een korte mededeling voor Malio. Als je de site gaat boycotten omdat Mel niet schrijft straf je mij ook terwijl ik toch zeer zeker mijn best doe. Dat is niet helemaal eerlijk kun je niet een andere manier bedenken om Mel te straffen? Ik zie namelijk iedere dag uit naar berichten van jullie op de site. Het eerste wat ik doe als ik om 6 uur mijn bed uitstap is kijken of iemand iets heeft geschreven. En dan ben ik altijd blij als ik een stukje van jou zie Malio.

Oke dat gezegd hebbende kunnen we van start. Afgelopen weekend hebben we werkelijk niets gedaan. We zijn alleen naar de Friendshipsupermarkt geweest om brood te halen en alle series van West Wing, 49 in totaal dus we kunnen even toe, toen naar boven naar de kleermaker voor mama haar jasje. Die zag er goed uit dus missie geslaagd. Toen nog even naar de markt boven de supermarkt bij ons in de buurt om een humidefier te kopen. Je hebt heel veel soorten, alle beesten die je maar kunt bedenken hebben ze omgebouwd tot humidifier (ik ga het vochtmachine noemen). Wij hebben een gewone gekocht die lekker veel blies. De drollen van de winkel zeiden dat er een soort poeder in moest dus dat hebben we ook gekocht. Mel zag ook nog een kleine dvdspeler voor 30 euro dus heeft hij die ook gekocht (je ziet wel dat Mel salaris heeft gekregen) Thuis de vochtmachine met de poeder en water erin aangezet en hij deed het. Maar op een gegeven moment krijgen Mel en ik alletwee een raar gevoel in onze keel en moeten onwijs hoesten. Het ruikt ook een beetje raar en de hele kamer staat blauw. Wat denk je dat is dat poeder wat op het verwarmingselement ligt te smeulen. Dus Mel meteen dat ding onder de kraan gehouden en daarna ging het beter. Het werkt in ieder geval tegen de statische electriciteit. Nu hopen dat het straks ook werkt voor de huid want mijn benen worden droger en droger mijn huid lijkt op die van een olifant zo droog en hard.

Zondag kwam mijn leerling en het ging goed. Hij is wat meer relaxed. We hebben leuke gesprekken gehad. Verder nog een beetje geleerd en West Wing gekeken.

Maandag was een leuke dag op school. We moesten net doen of we bij de kapper waren. Ik was klant en Josh was de kapper. Ik zei dat ik mijn haar gewassen wou hebben en kort geknipt. Daarna een groene kleur erin en gel. Dus Josh zegt draai u maar om. Dus dat doe ik, wat doet die lul giet hij water over mijn hoofd heen. Die anderen niets zeggen. Het was wel lachen. Linda had een spreekbeurt over de trouwdag van haar zoon. Ze had fotos mee en het was een echte amerikaanse bruiloft met oefendag en 8 bruidsmeisjes in het roze en 8 bruidsjonkers in zwart pak. De bruiloft was in Linda haar tuin en die is mega groot zal wel een aantal hectare beslaan. Het huis wat erop staat is ook huge. Helemaal van hout en echt onwijs groot.

Catherine heeft een fransman ontmoet tijdens het hyken en ze is helemaal verliefd op hem. Vandaag had ze een lunchafspraak met hem dus moest ik alleen met de taxi naar huis. Ik ben eerst even met Erik opgelopen en toen stond ik voor een supermarkt dus ben die maar in gegaan en heb daar wat vlees gekocht. Toen met de taxi naar huis.

Thuis nog een paar kaarten geschreven en toen naar het postkantoor. Ik had een pakje wat in een doosje moest. De vrouw achter de enveloppen en dozen balie gaf het pakje aan een ander meisje en die ging er mee aan de slag. Ondertussen geeft ze mij de douaneformulieren die ik moet invullen en bekijken we samen welke en hoeveel enveloppen ik nodig heb. Ik zag het meisje wel het pakje beschermend inpakken maar daarna werd mijn aandacht afgeleid dus opeens staat er een keurig doosje dat al helemaal dicht is gesealed op de balie. Shit, dat was niet de bedoeling, ik wou er nog een briefje bij doen en een kaart. Maar ja het ziet er zo goed uit dat ik het er maar bij laat. Ik schrijf onder erbarmelijke omstandigheden alle enveloppen en een briefje wat ik tussen de sealbanden van het pakje prop. Ik zat aan een metalen tafel alles te schrijven en het was bokkoud in het postkantoor dus binnen een mum van tijd waren mijn vingers steen koud. Daarnaast maakt het Chinezen niet uit of jij ergens bezig bent. Zij zijn zelf veel belangrijker dus iedere keer werden mijn spullen naar me toe gedrukt. Naast me zat een man die te diep in het glaasje had gekeken en daar ook lekker naar rook dus het was niet erg plezierig. na alles te hebben geschreven ga ik naar de balie waar ze de postzegels op de brieven en pakjes doen. Het is druk dus ik moet even wachten dan ben ik aan de beurt en het duurt even voor ze alles klaar heeft en me een prijs kan geven. Ze kent me dus ze weet dat alles naar Nederland moet en om haar veel tijd te besparen heb ik zelf op iedere enveloppe de karakters voor Nederland geschreven. Dan komt het bedrag 318,40 yuan. Slik...... zoveel heb ik niet bij me, ik kom op 290 yuan. Gelukkig is ze de domste niet en helpt me snel uit de brand. Ik krijg 3 kaarten terug (mama en papa, kir en len, ax en an het duurt dus nog iets langer voordat jullie post uit China krijgen) en kom dan op een bedrag uit van 288,40. Ik kreeg het er warm van maar het is opgelost. Wel een best bedrag trouwens voor een paar kaarten en een klein pakje 32 euro. Maar goed het is voor een goed doel. 2,5 uur later stap ik het postkantoor uit. Wanneer ik thuiskom is Ayi al weg ze heeft een briefje achtergelaten dat ze het druk heeft er eerder wegmoest ze schreef dat ze om 17.00 uur weg was gegaan maar toen ik thuiskwam was het 10 voor 5 dus ben benieuwd hoelaat ze echt weg is gegaan. Ik had geen geld achtergelaten omdat ik niet dacht 2,5 uur weg te zijn dus heeft ze het zonder moeten doen. Komt donderdag wel.

Mel was ook om 5 uur thuis omdat hij een bespreking had gehad en nu langs huis reed. Hij is nu thuis aan het werk. De klant van de supermarkt (van de wijnfabriek) heeft Mel een fles cognac gegeven van 31 euro en heeft ons uitgenodigd om samen met Zhen (Mel's tolk) en Ding Ming zaterdag te gaan skien. Ik ben benieuwd of het doorgaat zou wel leuk zijn alleen mag ik nu niet skien dat is wel balen. Maar lekker in de sneeuw zijn is ook leuk. Graham heeft ons via Josh uitgenodigd om kerst bij hem en zijn vrouw en kind te vieren samen met Josh en wat andere vrienden van hem. Het begint om 2 uur met een soort kleine dienst ofzo daarna zingen (zullen wel psalmen zijn) en dan eten. Ik heb ja gezegd en vind het leuk dat hij ons gevraagd heeft en om een kerst eens op een andere manier mee te maken. Nou nu ga ik maar even koken. Vandaag staat er macaroni met mais paprika en tonijn op het menu.

Mingtian jian!!!
Sa La

Ps: ik wist niet dat Mel al aan het schrijven was dus vandaar twee stukken. Hebben jullie wat te doen.

Ps ps: Mel zegt wel dat hij geen Chinees kent maar onderhand kent hij toch best wel wat hoor!!

• 20 December 2005 - 18:57

Bao Rou:

Heerlijk om van jullie allebei zo'n lekker lang verhaal te lezen. Fijn dat je mag blijven Mel. Is het allemaal goed gekomen met de visum? Zal wel anders hadden we het wel gehoord!
    Het gaat dus op het werk allemaal naar tevredenheid van iedereen. Straks willen ze je niet meer kwijt!!
    Zingen is inderdaad nooit een sterk punt van jou geweest, maar na zoveel proosten merkt niemand dat! Tweeeneenhalf uur in het postkantoor doorbrengen? Ik moest laatst 20 minuten wachten en begon al aardig geirriteerd te raken, laat staan dat ik er 2.5 uur zou moeten doorbrengen! En ik ben de geduldigheid zelve!
    Leuk dat jullie onder de mensen zijn met kerst, ondanks dat het waarschijnlijk anders zal zijn dan jullie gewend zijn! We willen uitgebreid verslag straks.
    Niet zo heel veel te melden. Alle voorbereidingen voor de kerst zijn zowat klaar. Moet alleen nog de "logeerkamer" in orde maken voor als Nan komt maar dat is zo gebeurd. We gaan kerstavond naar Vlissingen en komen de avond van 1e kerstdag weer terug naar N-V. Nan ziet er erg naar uit om haar achterkleinkinderen te zien, vooral Finn die ze nog niet ontmoet heeft.
    Verder geen nieuws op dit moment. Alvast veel plezier in de sneeuw! DON'T break a leg!
    Veel liefs uit N-V
    PS Blij dat het pakje aangekomen is. Nog even geduld.

• 20 December 2005 - 22:33

Malio:

Het is gelukt!
    effe dreigen en je krijgt een berichtje, vanaf nu elke week dreigen en dan komt het wel goed

klinkt wel heftig allemaal, dat bedrijfsgedoe, die lui vinden jou echt goed zeg
    moet ik mijn mening toch bijstellen of die sjinezen moeten dat doen
    we zullen zien wie het eerst is (haha)

die tolkvertaalster, nu zit Rebecca Loos bij Jensen, is die Zhen een soort Rebecca?
    is wel sjiek hoor een vrouw die dan je vertaalster en assistent is (bedoel ik heel netjes hoor, gnagna)
    ik wordt echt jaloers hoor

die reli-kerstdag, och joh dat hebben wij ook hoor, eerst zingen met Ian en je moeder, daarna met nanny en de kids naar de kerk en dan de rest van de dag weesgegroetjes opzeggen
    Ian sluit dan de dag af met een dankzegging warbij hij contact gaat leggen met de andere zijde (een soort Char)

nu weet ik overigens wel dat jullie een kind verwachten, maar om nu maar effe 49 dvd's t komen om niks meer met elkaar te moeten hebben dat is wel heel erg hoor
    doe dan net als ons en zeg gewoon dat je pijn ik de kop heb

Sag, ik zal jou niet boycotten hoor en Mel ook niet, maar dan moet hij 100 regels per week schrijven
    ben blij dat er nog iemand die onzin leest, al betekent dat niet dat je het ook serineus neemt zeker?

onze dvd-speler was na een maand kaput, wij terug en nu is hij voor 2 tot 5 weken weg, voor het aanschafbedrag kunnen ze dat ding echt niet maken dus kunnen ze beter een nieuwe geven, maar dat zal nu pas over 5 weken gebeuren

morgen weer eens werken voor het eerst van de week, maar niet te veel doen, want anders raken we nog overwerkt

morge gaat narnia in premiere, die boekjes had jij 2 jaar geleden toch ook van de kerstvrouw gehad?

hebben jullie nog wat meet foto's en dan sfeerfoto's ?
    dan doe ik die webcam installeren en dan kunnen we van de kerst vieze filmpjes maken

Megan was van de week rete kwaad op me en ze riep op het moment dat ze van mij straf kreeg, "dan zoek je het zelf maar uit"
    hoezo de omgekeerde wereld?
    voor de rest is er weinig te melden en weet ik ook niks meer te verzinnen, zit je moeder daar nu nog of is die al lang thuis?

trouwens, waarom horen we niks meer van onze huissjamaan
    geen rare middeltjes meer tegen droge benen, of anti-smogdieet of zoiets

affijn ik stop er mee

mazzel

• 21 December 2005 - 15:06

Sonja:

Luchtbevochtiger is het Nederlandse woord. Stoommachine klinkt leuker. Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef, stond bij Birgit in de Poelestraat op het pelgrim-potkacheltje de hele winter een oranje keteltje te stomen, maar dat gaat niet als je verwarming hebt. Oppassen dat íe niet 'droogkookt', dan kan het namelijk verschrikkelijk naar oude lappen gaan stinken. Vanavond ga ik met Herman voor het eerst sinds Pasen weer eens bridgen, met kerstdiner, ik hoop dat het eten beter is dan mijn spel want dat stelt weinig voor. Mijn kromme vinger is na zes weken 'schuitje' nog steeds krom, Het schijnt vanzelf weer goed te komen, ik zie wel. Over kerstliedjes gesproken, de Poolse dirigente sprak Piet Hein uit als Piet Gein, dus je kunt zelf wel bedenken hoe ze Stille nacht, heilige nacht uitsprak...

• 21 December 2005 - 19:46

Ni Bao Rui:

Ja, toe maar, moeten wij weer op de kerstkaart wachten! Bekentenis, ik heb jullie niet eens een gestuurd realiseer ik me nu. Foei foei. Dat red ik nooit meer voor zondag. Ben erg benieuwd naar jullie kerst bij Graham. Hij leek me een aardige man, zit hij ook in het religebeuren met al die anderen? Komen de Duitse Herders ook?
    Hoop voor jullie dat het skieen doorgaat.
    Mel ik heb de brief van Michael gelezen, een beetje heftig hier en daar, maar wel heel positief. Hoop dat alles lukt zoals jullie het willen. Ruud is er nog niet aan toegekomen.
    Hoe staat het met het werkbezoek in januari?
    Deze week gaat lekker voorbij met allerlei klussen t.b.v. de aankomende feestdagen. Vandaag de eerste boodschappen gehaald in Schagen (lekker koffiedrinken bij de Carroussel natuurlijk); het hossie en de achtertuin opruimen (alle blaadjes van de blauwe regen waren nedergedaald door de storm afgelopen week), bollen in de tuin gezet en niet te vergeten de ramen gelapt!!! Oma F. komt, dus dan moet je wel. Retgelmatig oefenen op het zingen voor kerstavond. Ben niet echt goed bij stem, dus er moet nog veel gebeuren. Morgen ook nog even op verjaardagsvisite bij Max. Ruud is de begeleiding nu aan het spelen voor mijn liederen, dus ik ga even oefenen.
    Ps. Sagra, een paar dagen in deze natte omgeving en je benen zijn weer als nieuw! Was binnen een paar dagen beter bij mij.
    Tot de volgende keer. Liefs uit Lut

• 21 December 2005 - 22:06

Dieuwke:

Ja Sonja....Ik zie het al voor me, haha.
    Net zoiets als in China. Die Chinezen kunnen geen "R"zeggen. Dus.....wat zeggen ze als ze het woordje RUR zien.....? ff uitproberen.

De verjaardag van oom Jo was heel leuk. Erg leuk om iedereen weereens te zien , die je anders niet zo gauw weer ziet.
    Mijn vader vond ook, toen hij weer enkele neven , nichten en zelfs ooms en tantes zag; zeiden ze tegen elkaar, leuk dat we elkaar weer bij zoiets zien , he.Op een feest gelegenheid.
    Ja, dan zou je eigenlijk een keer in de vijf jaar , bijv. een reunie moeten organiseren. Misschien een idee.
    Gisteren ben ik bij de longarts geweest. Het bleek dat ik hyperventilatie heb. Dus, die ontstekingsremmers die ik kreeg , voor ik de kuur kreeg tegen de longontsteking....mocht ik heel niet hebben.
    Ja, gelukkig nu eindelijk weet ik de oorzaak van die krampen e.d. bij mijn borststreek. Ondertussen ben ik wel twee maanden verder.....Heeft dat twee maanden moeten duren, voor die diagnose. Onbegrijpelijk!
    Ik ga er maar vanuit dat die longontsteking er wel geweest is, want de dokter mag die kuur toch niet zomaar geven. En , dat ik te lang ermee gelopen heb voor ik die kuur kreeg, ga ik maar vanuit dat het zo ie, want ik kreeg ergens anders ook ontstekingen erbij.En dat was een teken daarvan. Ja, je hoort toch ergens die dokter te vertrouwen erop, dat hij ervoor gelerd heeft.......Ik denk er maar niet teveel bij na....Dat hoofdstuk sluit ik af en kijk vooruit, heb ik besloten.
    Voor die hyperventilatie krijg ik fysio therapie voor de ademhaling en dan zie ik wel verder.
    Nu kan ik ook aan mijn conditie gaan werken. Ik rij nog altijd met de solex.....die ik eigenlijk zou laten staan , voor de wintermaanden...Maar ja...Winter? Pas als er sneeuw en ijs ligt , dan laat ik hem wel staan en maak hem schoon. Motorblok schoonmaken, pakkings vervangen en hem zodanig maken dat ie ietsje harder gaat! Als die warm gelopen is , dan rijdt ie bijna 28km p/u.
    Jjjaa! Iets harder zou wel prettig zijn. Vooral nu, omdat ik een geel kentekenplaat heb en dus , helmplicht heb nu en op de weg moet rijden.
    Want het is best een groot verschil of je 25 km p/u rijdt of 40 km p/u.

Nou luitjes,
    Tot de volgende keer!