Dag 93 in Beijing, 8-12-05 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 93 in Beijing, 8-12-05 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 93 in Beijing, 8-12-05

Door: Shang Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

08 December 2005 | China, Beijing

Eindelijk is het zover hier is weer een verhaaltje voor het slapen gaan.
Ik heb geen tijd gehad om te schrijven omdat we steeds weg waren en als we s'avonds thuis waren dan was ik bekaf. Maar nu is het 7 uur s'avonds en ben ik nog helemaal wakker dus........

Zondag zijn we samen naar het park gegaan want er was weer markt. Het was dit keer een kleding markt dus niet veel aan. Er waren wel weer een paar kraampjes met vissen. Die vissen zwemmen dan in een bak met water die op de grond staat en omdat het zo ijskoud was lag er gewoon ijs op die bakken. Het waaide onwijs dus het was echt steen koud eigenlijk niet meer lekker.
Na de markt zijn we naar de supermarkt gegaan met daarboven al de kraampjes. Daar heb ik nieuwe handschoenen gekocht en mamma een tas en Mel lang ondergoed.

Toen zijn we maar weer naar huis gegaan want het was echt niet te harden buiten. S'avonds zijn we gaan eten bij Ray omdat dat nou eenmaal erg lekker eten is. Het was er alleen onwijs koud. Ze hebben in die hutongs geen verwarming namelijk. Ze hadden wel een aircontitioning die warme lucht blies en een soort barbeque zonder vlees erop maar toch was het nog erg koud. Het eten was wel weer erg lekker. Na het eten nog een wijntje gedaan thuis en toen naar bed.

Maandag ben ik naar school gegaan en mama naar de verboden stad. Na school ontmoette ik haar daar en zijn we samen wat gaan eten. We zouden naar het museum maar kwamen erachter dat alle musea dicht zijn op maandag. Toen zijn we de winkelstraat maar doorgelopen en een stukje hutong, koffie gedronken en toen naar de kunstwinkel. Daar heeft mama lekker verf en kwasten gekocht en bij een ander winkeltje 2 lijsten met glas en een achterkant voor maar 2 euro. S'avonds zijn we gaan eten bij de chinees vlakbij ons huis en hebben we Sinterklaas kadootjes uitgepakt.
Sint uit Heerhugowaard heel erg bedankt voor de leuke kadoos en het mooie gedicht!!! Manon ook bedankt voor je lange brief en lieve kadoos ze komen goed van pas.

Dinsdag weer naar school, mama is naar de kapper gegaan en heeft een lekkere massage gehad en is gekortwiekt. Daarna is ze naar de tempel van Confusius gegaan en hebben we elkaar ontmoet in het koffiehuis. Vanuit het koffiehuis zijn we een paar winkeltjes afgeweest en heeft ze wat gekocht wat ze vervolgens weer is kwijtgeraakt toen we in de tempel van Confusius nog iets gingen kopen. Toen we thuis kwamen kwamen we erachter en zijn toen met de taxi terug gegaan maar ze zeiden daar dat ze het niet hadden gevonden terwijl het wel moet dus dat gaf niet zo'n leuk gevoel. Toen zijn we met de taxi naar een oude moskee gegaan maar bij aankomst bleek dat die moskee alleen smorgens open is. Hij heeft ons toen ergens afgezet achter het tiananmenplein en toen kwam mama erachter dat ze haar handschoenen in de taxi had laten liggen, dubbele pech dus. We zijn met de metro maar naar huis gegaan en hebben s'avonds de resten van het Indiaase eten gegeten en Mel had wat bij de Vreetschuur gehaald.

Woensdag zijn we samen naar mijn school gegaan en heeft mama mijn klas gezien en mijn medestudenten. Het was erg leuk en de leerkrachten deden ook leuk. Na de les hebben we gegeten in de schoolkantine en zijn vandaar uit naar het artmuseum gegaan. Dat was echt erg mooi. Het is een heel groot gebouw maar veel schilderijen die er hangen zijn erg de moeite waard. Daar hingen ook babydraagzakken die heel mooi geborduurd waren. (bedoel je dat Barbara want we hebben nergens een textielmuseum kunnen ontdekken, niet in de boeken en niet op internet). We hebben daar ook lekker koffie gedronken en zijn toen met de taxi naar de Russische mark gegaan. Helaas was hier niets Russisch aan het waren gewoon weer van die kleine winkeltjes in een groot gebouw met allemaal dezelfde spullen. Mama heeft daar drie kussenslopen gekocht voor op de bank, erg mooi. Toen gingen we een theehuis binnen. Ik bestelde jasmijnthee maar toen ik de menukaart teruggaf aan het meisje bedacht ik me opeens dat ik zag dat het 200 yuan was wat er achter stond, dat betekent 20 euro. Dus ik die kaart weer terug gevraagd en toen maar 2 bakjes koffie besteld voor 3 euro per stuk. Echt achterlijk duur was het daar. Daarna zijn we naar huis gegaan, Mel kwam ook thuis en toen zijn we meteen naar de kleermaker gegaan om voor mama een jasje te laten maken. Ze heeft een mooie stof uitgezocht rood met zwarte bloemetjes. Vrijdag kan ze hem passen. De ayi had jaozi gemaakt dus hebben we die thuis gegeten. En toen ben ik ingestort.

Vandaag ben ik niet naar school gegaan ik was te moe dus heb tot 8 uur geslapen. Daarna heb ik nog even het nieuws gekeken en Katja versus Bridget en toen ben ik gaan studeren en is mama naar de winkel gegaan om een schuimspaan te kopen.
Toen ze thuis kwam zijn we met de metro naar een busstation gegaan en daar kwam meteen toen we de metro uitliepen bus 916 aangereden. Dus zijn we meteen ingestapt en hebben toen 1,5 uur in de bus gezeten op weg naar de muur. In de Lonely Planet stond dat hij er helemaal heen zou rijden maar toen we in een plaatsje ervoor waren moesten we eruit. We werden opgewacht door allemaal vieze mensen die ons een taxi wilden aansmeren. Een vrouw bleef ons maar achtervolgen en ik werd er mega sagerijnig van. Op een gegeven moment heb ik haar hard gezegd dat ze weg moet wezen en toen was het gelukkig over. (waarom leren ze ons dan ook geen scheldwoorden op school???). We besloten om een taxi te vragen wat het kost naar de muur. De chauffeur zei 40 dus zijn we ingestapt en hij heeft ons erheen gereden het was ongeveer 18 kilometer. Het was een mooi stuk muur en het mooie was er was bijna niemand. We zijn met een kabelbaan omhoog gegaan en hebben toen wat gelopen. De bergen waren spits en gaaf om te zien en je zag ook veel muur aan alle kanten. Helaas was mama haar fototoestel vergeten dus heeft ze geen foto's kunnen maken. Ik heb er alleen een paar met mijn telefoon gemaakt. We hadden met de chauffeur afgesproken dat hij op ons zou wachten en hij stond er nog toen we weer beneden kwamen dus heeft hij ons ook weer terug gebracht. We hadden tussen de middag nog niet gegeten dus zijn we de Mac binnen gestapt en hebben daar wat gegeten. Toen gingen we weer naar de bushalte en wat denk je??? Hij kwam er meteen alweer aan dus hebben we niet hoeven wachten. Het duurde nu een uur en een kwartier. Vannavond eten we pizza Mel is namelijk bekaf en heeft geen zin meer om naar een restaurant te gaan dus dat doen we morgen weer. Morgen gaan we naar het ziekenhuis en kunnen we mama haar jasje bekijken daarna gaan we uiteten en gaan we naar het theater naar een kunfushow(of hoe je dat ook schrijft).

De tijd gaat enorm hard het is morgen alweer vrijdag en dan is mama hier alweer een hele week.
Nou mensen het is nogal een samenvatting geworden van veel dagen maar ja jullie zijn weer op de hoogte. Ik hoop zo snel mogelijk nieuwe foto's te plaatsen.
Mingtian jian!!
Sa La

• 08 December 2005 - 12:07

Dieuwke:

Erzijn op dit moment nog 4 bezoekers online op deze site..... ff chatten?

• 08 December 2005 - 12:20

Dieuwke:

Oh jammer! Ze zijn net vertrokken.

Op 20 december a.s. moet ik naar de longspecialist. Omdat ik nog steeds last heb. Ik ben al twee maanden ziek , op deze manier. Veel te lang!!
    Dan worden mijn longcapasiteiten doorgemeten , denk ik. En verder, weet ik niet precies. Misschien doorzoeken ze dat virus ook wel , die daar zit en al die ellende veroorzaakt. Gisteren had ik weer flink pijn. Veel kramp in de borststreek. Nou ja, ik probeer wel naar oom Jo te gaan die op 17 december zijn 100e verjaardag viert.Als ik niet te veel pijn heb. Als ik er kan zijn, vind ik dat wel erg leuk omdat ik dan ook veel neven en nichten zie. Anders zie ik die misschien pas weer bij een of andere begravenis.....Die begravenissen bij ons zijn net reunies. Dus, daarom zou ik wel blij zijn , dat ik ze weer zie met een feest!! Van verschillende wil ik dan ook wel het emailadres, als ze over internet beschikken.
    Fijn dat internet bestaat! Daarmee is contact onderhouden met neven en nichten enz. enz. een stuk makkelijker.
    Hela, tot de volgende keer!
    Doei, Dieuwke

• 09 December 2005 - 08:37

Bao Rou:

Ik was ervan overtuigd dat ik een stukje had gezien over een textielmuseum in Beijing. Maar ik zal me dan wel vergissen. Er is wel een Arts & Crafts museum, misschien is dat de moeite waard. Hoe is het jasje geworden - ben benieuwd. Wat voor stof? Hoe ging het vandaag bij de check-up? Alles goed hoop ik. Wat is nou een kunfushow?!
    Hier niet veel nieuws. Ga straks naar de stad nog wat spulletjes kopen en daarna naar de quilt groep. Ian is sinds dinsdag weer aan het werk en heeft het veel beter naar zijn zin. Dat was het voor nu. Tot chats!
    Veel liefs uit N-V

• 09 December 2005 - 12:14

Kirsten:

dag allemaal ik wilde julie nog een paar leuke dagen toe wensen en mam nog even genieten van het mooie China.
    groetjes kirsten

• 09 December 2005 - 20:03

Nathalie:

he lieve saag!

ik heb eigenlijk niet zoveel te vertellen...wilde gewoon even van me laten horen.
    ja, ik kan natuurlijk een heleboel gaan vertellen maar dat is niet zo verschrikkelijk interessant...:
    vandaag lekker gewerkt...bla, bla ik heb weer 3 nieuwe gezinnen onder mijn hoede inclusief de lieve bijbehorende kindertjes. ik vind nog steeds dat ik erg bof met mijn baan en het team waarin ik werk. ik ervaar echt 0,0 stress en wel veel lol, wat wil een mens nog meer!!!
    ik werk nu om en om, d.w.z ma, woe, vrijdag werken en de andere dagen lekker thuis met aagje (en rogier). dat bevalt me erg goed! vorige week zat ik trouwens, na het lezen van je bericht, ook ziek thuis...betreft het misschien toch een hardnekkig computervirus?!
    daardoor sinterklaas ongezien aan me voorbij moeten laten gaan...
    nu wel weer boven jan.

aagje zit in haar gilletjes-fase blijkbaar..bij alles wat ze ziet of doet gilt en kirt ze van plezier! sinds gisteren kan ze zichzelf helemaal omrollen van buik naar rug en weer terug. ze wordt echt al groot (en steeds zwaarder!)ach ja, van die trotse moeder praat waar niemand op zit te wachten MAAR WACHT MAAR!!!!strakjes bestaan jullie berichten alleen nog maar uit het beschrijven van de kunsten van jullie hummeltje!

dag 304, Beijing, tataaaa!!
    vandaag heeft ambrosius voor het eerst gelachen, het was echt heel lief!...
    jahaa saag, zo gaat dat dan! kun je je het al een beetje voorstellen dat er strakjes vieze poepluiers op die prachtige commode liggen?

wat leuk trouwens dat je moeder nu bij jullie is, kunnen jullie, nu je nog een beetje mobiel bent, ook nog even samen dingen ondernemen. in april komen je ouders toch samen he om china en vervolgens in mei jullie kindje te bewonderen!?

hoe zijn trouwens jullie plannen voor januari? jullie zullen het dan wel heel erg druk krijgen met iedereen die jullie graag weer willen zien! wie weet lukt het toch om elkaar even te zien...waar kan ik reserveren?

hoe staat het trouwens met het aanstaande ouderschap van je broer? dat gaat zeker ook niet lang meer duren he, laatste maandje?

nou lieve saag, doe de groeten aan je moeder en aan je hardwerkende mannetje! pas maar goed op elkaar en geniet!
    dikke kus voor jou!
    veel liefs, nathalie