Dag 51 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 51 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 51 in Beijing

Door: Shang Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

27 Oktober 2005 | China, Beijing

Als eerste hebben we vandaag weer een jarige in ons midden en wel te weten mijn oma!! De moeder van mijn vader. Ze is vandaag 92 jaar oud geworden een respectabele leeftijd mag je wel zeggen. En dan te weten dat mijn oma nog gewoon lekker in haar eigen huis woont, daar hopen we allemaal op toch?? Dus oma van harte vandaag met uw verjaardag!! Ik wens u nog vele jaren toe in goede gezondheid en omringt met familie en vrienden.

Gisteren op dag 50 was ik ziek thuis gebleven. Ik had knallende koppijn (had toch die kop van die draak moeten aaien, zal je altijd zien) en was heel erg moe.

Mijn wekker ging om kwart over 6 en ik dacht ik kruip nog even tegen Mel aan. Maar toen ik weer wakker werd was het half 8 en al te laat om nog naar school te gaan. Daarnaast was ik een wrak dus was het ook verstandiger niet te gaan. Ik heb dus een boek uitgelezen van Amy Tan, die ik van Ellis heb geleend, De dochter van de heelmeester. Een heel mooi boek over een Chinese vrouw. Tussendoor ben ik gaan slapen van 12 tot 3 uur dus ik had het wel even nodig.

Vandaag ben ik wel naar school gegaan maar voel me nog niet helemaal top. Ik had geen energie om te fietsen en dat mondkapje laat een beetje weinig lucht door dus daar voel je je niet veel beter door.
Ik vraag me toch af of dat ding wel werkt. Ik ruik alle sigarettenrook, er zijn heel veel mensen die roken op de fiets namelijk, en alle uitlaatgassen en verfgeuren. Misschien is dit kapje meer voor het woestijnstof dan voor alle smerige gassen die ik onderweg tegenkom. Gisteren was het een ontzettend erge smog dag gelukkig was ik binnen. Josh had er helemaal een brandende neus van. Is ook wel logisch al die stofdeeltjes schuren natuurlijk de binnenkant van je neus.
Hoe meer ik er over na denk hoe ongezonder ik me voel.
Tijdens de les kreeg ik weer hoofdpijn en die heb ik nu nog ik begrijp niet goed wat er met me aan de hand is ik voel me net een vaatdoek en stap het liefst mijn bed in.

Helaas kan dat niet want ayi komt zo. Ik heb er helemaal geen zin in maar goed het is ook wel weer handig, Ik laat haar mooi Kirsten en Lennards kamer schoonmaken daar vond ik nogal wat stof op de planken. Dan kan ik daarna mooi het bed opmaken en is alles klaar voor hun komst. Het bier staat ook al koud in de koelkast dus we zijn redelijk voorbereid op hun komst.

Ayi is reeds binnen en we hebben even een half uurtje gekletst over een ding wat ik heb gekocht, allemaal dieren van de dierenriem onder elkaar van stof. Ze vertelde me hoe ieder dier heet. Ik vertelde dat ik een tijger ben. Mel is een koe en ze is zelf een konijn. Ik vertelde dat Kirsten komt met haar vriend en dat ik de kamer heb opgeruimd. Ze zei zelf dat ze wel even zou stoffen. Ik was nog maar net aan het leren geslagen of de telefoon ging. Het was Ilse dus daar heb ik lekker een uurtje mee gekletst. Toen ik ophing deed Ayi het geluid van Finn na. Ik heb haar even een foto laten zien van Ilse en van Finn dat vond ze wel leuk.

Nu is ze in de keuken aan het koken snijbonen (hele) met kip en tomaat. Ik had ook rode kool gekocht maar daar had ze geen zin in. Dus die doe ik morgen lekker met aardappels.
Nou verder is er werkelijk niets te vertellen het is heel saai het spijt me. Morgen hebben we meer te vertellen want dan gaan we naar het cabaret. Er komt een Nederlandse caberatier naar Beijing gevlogen om ons te vermaken met leuke grappen. Ik ben benieuwd jullie horen het van me.

Veel liefs van een koude Shang Sa La

Ps: even over dat koud hebben. Ayi zag dat ik het koud had dus pakte ze mijn handen vast. Ik liet zien dat ik een hemd een bloes en een vest aan heb dus dat het daar niet aan ligt. Ze vroeg me wat ik onder mijn broek aan heb. Ik zei niets alleen een onderbroek. Toen liet ze me zien dat ze zelf een lange onderbroek aan heeft met daaroverheen haar pantykousjes. Dat moet ik ook van haar kopen zegt ze. En weet je ik ga het misschien nog doen ook. Het is natuurlijk niet voor niets dat de winkels en de markten vol liggen met dat lange ondergoed. Nu nog hopen dat ze het ook in mijn maat hebben.

Ps ps: Ellis heeft een nog goedkoper telefoonnummer gevonden het kost je als je dit belt nog maar 1 cent per minuut. 0900-1923 en dan ons eigen nummer.
Nu heb je dus echt geen excuus meer dat snap je!

Pspsps: het isbn nr van de boekjes is 9045009595 dat is meneer Ibrahim
9045004771 dat is Oscar

  • 27 Oktober 2005 - 12:33

    Shang Sa La:

    Wat een onwijs leuk spelletje Wei, weet er er nog meer van dat soort? Ik ben daar een enorme fan van namelijk.
    Hoe was het parachutte springen eigenlijk op Texel?

  • 27 Oktober 2005 - 14:39

    Wei:

    We zijn niet geweest. Het waaide te hard. en dan mag je niet de lucht in. Jammerdebammer.

  • 27 Oktober 2005 - 19:50

    Dieuwke:

    Ja, dat is met de luchtballon ook zo. Toen mijn schoonvader 65jaar werd,in juni dit jaar, hebben wij hem een vlucht met de luchtballon gegeven.Dat wilde hij erg graag meemaken.Dus zodoende. Het werd wel drie keer uitgesteld, voor hij kon vliegen.Mijn beide zwagers zijn toen ook mee geweest.
    Ze waren met twee luchtballonnen de lucht in gegaan, op dat moment.
    Toen met de landing , was een van de ballonnen in een weiland geland, die net gegierd was.....###****!!!!
    Dat was gelukkig niet die ballon waar mijn schoonvader en mijn zwagers in zaten, hahahaha.
    Beide ballonnen waren in Belgie geland,in Meerle geloof ik. Van Tilburg vandaan. Dus....die hebben aardig gevlogen.
    Nog een andere kennis van me , heeft ook parachute gesprongen. Dat was ook een kado van haar kinderen, toen ze 65 jaar werd.....
    Ze vond het geweldig!!Erg leuk.
    Dat wilde ze ook altijd heel graag en haar schoondochter had dat onthouden.En zodoende , voor haar 65e verjaardag, kreeg ze dat als kado.
    Ja, als je die verhalen hoort....het moet erg leuk zijn.Dus, dat weet je vast.

  • 27 Oktober 2005 - 23:02

    Malio:

    he wei als je nog eens wat weet met je spelletje
    heeft me een uur gekost
    dat zegt wat over mijn niveau, maar toch
    wat irritant zeg als je dan niet kan vinden wat de bedoeling is

    leuk te horen dat Finn ook in het chinees goed klinkt

    ik heb geen zin om te ouwehoeren
    leren leek niet echt te lukken en nu ben ik nog blijven hangen met dat spel van Wei

    het was (is) hier retelekker weer trouwens
    vanmiddag in de tuin lekker bezig geweest
    de schommel weer helemaal opnieuw gezet, dat grote ding moet je met 2 man doen maar ik heb geen vrienden
    vorige keer was het nogal scheef dus ik dacht even opnieuw
    weer alleen en dus viel dat ding over mijn kop in elkaar
    stond gelukkig mooi in het midden dus geen ellende

    megan heeft vandaag gespeeld met haar uitkleedvriendje en vandaag bleven de kleren aan
    volgens mij geen ongeoorloofde praktijken geweest en anders ben ik ergens in juli opa

    ik ga hangen want het is te laat en de vlissingse burgers moeten morgen van 7 miljoen euro tekort afgeholpen worden dus dan moet ik zeker de hele ochtend werken

    mazzel

  • 28 Oktober 2005 - 07:27

    Bao Rou:

    Ik denk inderdaad dat die mondkap alleen de stofdeeltjes tegenhoudt en niet alle uitlaatgassen en zo. Dan zou je een respirator (gasmasker!) moeten hebben. Wel erg vervelend dat je daar zo'n last van hebt.
    Heb gisteren nog wat spulletjes verzameld om in jullie verassingskoffer te doen. Ik hoop dat alles erin past! Moet nog veel doen vanochtend voordat ik naar Hoofddorp ga voor wekelijkse quilt bee. Wil eerst nog even op de markt rondkijken, dus moet eerder weg dan normaal.
    Spreek jullie later!
    Veel liefs uit N-V

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 314643

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: