Dag 36 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 36 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 36 in Beijing

Door: Shang Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

12 Oktober 2005 | China, Beijing

Gisteren kwam Melle wat aan de late kant thuis en we moesten nog eten dus zijn we niet naar de film gegaan. We hebben het eten wat Ayi heeft gemaakt maar ik de koelkast gezet en zijn lekker samen naar Bed gegaan, een restaurant, waar we ook zijn geweest met die Hollandse avond. Het is in een Hutong niet ver bij ons vandaan en de taxi chauffeur reed er in een keer heen. Je moet een stukje door die hutong lopen , in het donker want er zijn geen straatlantaarns daar, en dan zie je een rode lantaarn (de enige in die straat) en daar is het. We kwamen binnen en waren de enige dus hebben we een leuke kamer uitgezocht en zijn daar gaan lounchen op een Chinees bed met een laag tafeltje in het midden. Ze serveren daar tapas dus we bestelden lekkere bruchetta's met tomaat, olijven (eindelijk olijven) en tonijn, en met geitenkaas gevulde gamba's in een jasje van bacon en een soort loempiatjes. Het was niet heel veel dus hebben we uiteindelijk nog 2 x 3 bruchetta's bijbesteld. Het was om je vingers bij af te likken. Het kost helaas wel wat meer dan normaal maar dat hadden we wel over voor dit kostelijke eten. Terwijl we daar zaten kwamen er nog meer mensen binnen, een aantal blanken en een paar Chinezen. Ik probeerde alles in het Chinees te bestellen en dat ging best goed. Het was dus een heerlijk avondje uit samen. Zie foto.

Vandaag was het moeilijk op school. Mijn hoofd was er niet echt bij en het leek wel heel lang te duren de les. Na de les ging ik mee eten met Josh en Dan (de man van Linda) en Johan. Dat was wel gezellig, een van de amish was er ook bij maar die hoort niet bij de familie. Ze vertelde ons dat Elyah in Amerika al een jaar thuisstudie Chinees heeft gedaan, de gluiperd, dat heeft hij ons niet verteld. Wij zaten allemaal o nou nu begrijpen we het nu gaan we hem ook anders benaderen. De amish vrouw schrok er een beetje van en zei dat we het niet tegen hem mochten zeggen dat ze dat had gezegd. Ik ben wel blij dat ik het weet dan hoef ik onder de indruk te zijn en me minder zorgen te maken over mijn eigen voortgang.

Toen ik thuis kwam stond de congierge (mijn favoriete) buiten. Ik zei hem gedag en hij vroeg me wat ik had gegeten (eergisteren had hij me gevraagd of ik Chinees studeer. Vandaar dat hij me nu dus iets vroeg). Ik vertelde wat ik had gegeten en vroeg hem wat hij had gegeten. Hij had een baozi gegeten (die vind ik niet zo lekker dat is een bal gestoomd deeg, als een bapao, met een soort bonenpasta erin). Dat was weer het einde van de conversatie maar het is wel erg leuk om nu iets tegen hem te kunnen zeggen en hem te kunnen verstaan. Toen ik in de brievenbus keek lagen er twee brieven een van Marleen en een van mama. Heerlijk om ze te lezen en mam bedankt voor de kadootjes erg lief. Om 4 uur moest ik weg om naar mijn bijles te gaan. Ik ging met de metro en moest maar 2 haltes naar Workers stadium. Shan zou me ontmoeten bij de poort dus daar bleef ik wachten. Ik was veel te vroeg maar dat gaf niet. Ze kwam aangelopen met Linda die is er ook de heletijd bijgebleven omdat ze het een beetje eng vond. Ik vond dat ook wel oke want ik vond het ook spannend. Ze is erg aardig, ziet er leuk uit en is jong. Ze spreekt erg goed Engels, maar dat had ik geloof ik al verteld. We waren op haar werk en dat heet kindy roo. Het is een soort kinderdagverblijf maar het is speciaal om kinderen al heel vroeg Engels te leren en om doormiddel van bewegen en masseren ervoor te zorgen dat de kinderen inteligenter worden en meer informatie op kunnen nemen. Het is een leuk gebouw met veel speel en motoriek atributen. We gingen zitten in een leeg lokaal wat het drama lokaal heet. We zaten op de grond op kussens dus dat was wel gezellig. Ze vroeg me waar ik problemen mee heb en wat ik graag met haar zou willen doen. We hebben eigenlijk deze keer gekeken wat ik lastig vind en wat ik zou willen doen dan dat we iets hebben gedaan. Ze wist misschien zelf ook niet goed waar te beginnen. En het was ook wel weer een beetje onhandig dat Linda erbij zat omdat je dan niet echt aan het werk gaat. Ik heb voorgesteld dat ik als ik thuiskom van school de stof doorneem voor de volgende les en dan met haar daarmee aan het werk ga in de vorm van conversatie. We zullen dan hoogst waarschijnlijk ook wel de woorden gebruiken die ik al heb gehad. Ik heb haar ook verteld dat ik een blackout krijg bij die ene juf en dat ik huilend de klas was uitgelopen. En dat ik heel vaak niet begrijp waar het over gaat als die juf iets zegt. Ik hoop dat het gaat lukken volgende week en dat ze ook het nut ervan inziet.

Nu gaan Mel en ik even wat eten.
Mingtian jian!!

  • 12 Oktober 2005 - 22:42

    PVO:

    Melle, video- iPods!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 13 Oktober 2005 - 07:27

    Bao Rou:

    Wat een leuke foto van jullie beiden. Stuur eens een kopie. Fijn dat jullie zo'n gezellig avondje hebben gehad. Volgens mij ga je met sprongen vooruit wat betreft het Chinees. Je kunt nb al een echt gesprek voeren! Ik vind dat heel knap.
    Moet zo weg naar de tandarts en vanmiddag ook de hele middag weg, dus waarschijnlijk geen chat vandaag. Ik stuur een e-mail.
    Veel liefs voor jullie beiden uit N-V

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 314767

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: