dag 22 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu dag 22 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

dag 22 in Beijing

Door: Bei MuLan

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

28 September 2005 | China, Beijing

28 sept 2005, woensdag

Vandaag weer een goed gevoel op t werk dag, zonder nare bijwerkingen.

Eerst met Robbie de Vertaler naar de Bank of China, om eindelijk es een bankrekening te openen. Het kostte wat moeite, maar ik heb nu echt een pin/bankpasje en een ouderwets bankboekje, waar mijn stortingen op staan!

Ik ben benieuwd hoe ze daar straks inkrijgen wat ik allemaal gepind heb, maar goed. Ik ga dat ook zelf moeten doen ook; alle werknemers hier krijgen hun slaris contant, echt een loonzakje, net als vroeger..

In de middag heb ik mijn presentatie van afgelopen maandag nogmaals gedaan, maar nu voor de belangrijkste medewerkers van de 'Retail Department'. Het was een soort lezing/vraaggesprek. Ik vertelde over de presentatie en het project, hoe het proces ervan in gelopen en wat er belangrijk was, bijna lesgeven. Daarna kwamen, na een lange, soort verlegen stilte de vragen en opmerkingen los. Leuk om te merken hoe bij hen de nieuwsgierigheid los komt om ook te gaan ontwerpen vanuit een conceptbeginsel, zoals wij dat in Nederland [proberen] te doen. Helemaal nieuw voor ze.

Ligt voor een groot deel niet door China, maar door dit bedrijf, dat in eerste instantie hier nog niet aan toe was, maar nu de ambitie heeft om te groeien en hun creatieve/ontwerp kwaliteiten te gaan ontwikkelen.

Heel leuk en interessant om daar bij te zijn!

Sag heeft trouwens vandaag een kind op straat zien poepen, was ook een apart gezicht. Die kinderen hebben hier ook kleding aan met een soort flapje, achter, wat ze bij ons allemaal in de middeleeuwen hadden, voor als je dus moe[s]t.

Ik begrijp alleen nog niet hope die kinderen dan aangeven dat ze moeten, als ze ergens naartoe worden gedragen. Want dat worden ze allemaal.

Ik heb trouwens ook eindelijk mijn chinese naam achterhaald.

Voor alle chinezen en verdere geïnteresseerden, vanaf nu heeft ik ook;

Bei MuLan

ofwel Mulan !!

coole naam! Dankje voor de site tip Wei!

Dat was em even voor nu hoor, even wat korter dan hiervoor....

Mulan

• 28 September 2005 - 16:41

Bao Rui:

He Mulan. Heette dat meisje in die tekenfilm van Walt Disney ook niet Mulan??? Betekent vast iets als sterk en dapper. DJ, gefeliciteerd! Ik snap nog steeds niet hoe mensen uberhaupt zo lang achter elkaar kunnen rennen. Kan niet gezond zijn. Hier geen nieuw nieuws, luie en tevens weinig succesvolle dag (qua inkopen) gehad. Morgen meer. Liefs

• 28 September 2005 - 17:55

Bao Rou:

Hoi Mulan & Sheng Sa La
    Dat was even lekker "kletsen" met elkaar. Jammer dat er geen geluid bij was - volgende keer de telefoon erbij.
    Sag nog succes met die school - goed van je om er zo op af te gaan.
    Groetjes uit N-V

3 laptops, 1 pc
    chatten
    telefoon
    allemaal tegelijk

niet verkeerd dacht ik zo
    niet vergeten he
    ga gewoon op vakantie met het vliegtuig naar dat strand!

mazzel