dag 22 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu dag 22 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

dag 22 in Beijing

Door: Bei MuLan

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

28 September 2005 | China, Beijing

28 sept 2005, woensdag

Vandaag weer een goed gevoel op t werk dag, zonder nare bijwerkingen.

Eerst met Robbie de Vertaler naar de Bank of China, om eindelijk es een bankrekening te openen. Het kostte wat moeite, maar ik heb nu echt een pin/bankpasje en een ouderwets bankboekje, waar mijn stortingen op staan!

Ik ben benieuwd hoe ze daar straks inkrijgen wat ik allemaal gepind heb, maar goed. Ik ga dat ook zelf moeten doen ook; alle werknemers hier krijgen hun slaris contant, echt een loonzakje, net als vroeger..

In de middag heb ik mijn presentatie van afgelopen maandag nogmaals gedaan, maar nu voor de belangrijkste medewerkers van de 'Retail Department'. Het was een soort lezing/vraaggesprek. Ik vertelde over de presentatie en het project, hoe het proces ervan in gelopen en wat er belangrijk was, bijna lesgeven. Daarna kwamen, na een lange, soort verlegen stilte de vragen en opmerkingen los. Leuk om te merken hoe bij hen de nieuwsgierigheid los komt om ook te gaan ontwerpen vanuit een conceptbeginsel, zoals wij dat in Nederland [proberen] te doen. Helemaal nieuw voor ze.

Ligt voor een groot deel niet door China, maar door dit bedrijf, dat in eerste instantie hier nog niet aan toe was, maar nu de ambitie heeft om te groeien en hun creatieve/ontwerp kwaliteiten te gaan ontwikkelen.

Heel leuk en interessant om daar bij te zijn!

Sag heeft trouwens vandaag een kind op straat zien poepen, was ook een apart gezicht. Die kinderen hebben hier ook kleding aan met een soort flapje, achter, wat ze bij ons allemaal in de middeleeuwen hadden, voor als je dus moe[s]t.

Ik begrijp alleen nog niet hope die kinderen dan aangeven dat ze moeten, als ze ergens naartoe worden gedragen. Want dat worden ze allemaal.

Ik heb trouwens ook eindelijk mijn chinese naam achterhaald.

Voor alle chinezen en verdere geïnteresseerden, vanaf nu heeft ik ook;

Bei MuLan

ofwel Mulan !!

coole naam! Dankje voor de site tip Wei!

Dat was em even voor nu hoor, even wat korter dan hiervoor....

Mulan

  • 28 September 2005 - 16:41

    Bao Rui:

    He Mulan. Heette dat meisje in die tekenfilm van Walt Disney ook niet Mulan??? Betekent vast iets als sterk en dapper. DJ, gefeliciteerd! Ik snap nog steeds niet hoe mensen uberhaupt zo lang achter elkaar kunnen rennen. Kan niet gezond zijn. Hier geen nieuw nieuws, luie en tevens weinig succesvolle dag (qua inkopen) gehad. Morgen meer. Liefs

  • 28 September 2005 - 17:55

    Bao Rou:

    Hoi Mulan & Sheng Sa La
    Dat was even lekker "kletsen" met elkaar. Jammer dat er geen geluid bij was - volgende keer de telefoon erbij.
    Sag nog succes met die school - goed van je om er zo op af te gaan.
    Groetjes uit N-V

  • 28 September 2005 - 21:54

    Malio:

    he dat was vanmiddag 3d/communicatie:
    webcam x2
    3 laptops, 1 pc
    chatten
    telefoon
    allemaal tegelijk

    niet verkeerd dacht ik zo
    niet vergeten he
    ga gewoon op vakantie met het vliegtuig naar dat strand!

    mazzel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 314759

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: