Tweede dag in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Tweede dag in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Tweede dag in Beijing

Door: Sagra

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

08 September 2005 | China, Beijing

Ha ha als ik dit iedere dag zo doe dan hebben we mooi een chronologischevolgorde van ons verblijf.
Ik lag trouwens in bed te denken dat het wel vreemd is om (stel dat je dat doet) iedere dag schrijft het eigenlijk een gewoon dagboek wordt. Aangezien er van ons verwacht wordt dat we een normaal leven gaan leiden. Mel gaat in iedergeval gewoon werken en ik waarschijnlijk naar school. Maar goed het is een ander land dus dan zijn er misschien wel noemenswaardige anekdotes (heel vreemd woord om te typen) te vermelden.
Het is helaas alweer 1 uur in de middag. Ik kon vannacht niet slapen deels door de jetlag maar ook door onze bovenburen. Ik weet nu weer waarom ik naar Alkmaar ben verhuisd in een semi-vrijstaande woning. Omstreeks half drie s'nachts, terwijl ik lig te draaien en te denken dat ik moet slapen, begint er opeens keihard muziek van boven te komen. Ik balen probeer het nog een half uurtje maar trek het dan niet meer en ga mijn bed maar weer voor de tweede keer uit. Gelukkig waren Axel en Annemarie online dus kon ik lekker chatten. !note aan Mario: vandaar dat Axel niet veel te melden had op het forum hij had alles al uit de eerste had gehoord.! Waarschijnlijk hebben onze buren, net als wij, ook een karaoke machine en waren ze die aan het uitproberen. Gelukkig droomde Melle door alles heen en snurkte hij lekker verder. Weer in bed dacht ik opeens aan de oorpluggen die we in het vliegtuig hadden gekregen. Dus ik weer uit bed oorpluggen zoeken. Met die in ging het een stuk beter. Het is wel jammer dat ons matras (30 cm dik) zo bikkelhard is. Ik ben helemaal beurs. Het beddengoed is ook vreemd hard dus mijn knieen en ellebogen zijn geschaafd van het vele draaien.

Toen ik mijn bed om half een uitkwam was Melle aan het schoonmaken in de keuken dus die is helemaal schoon. Er is by the way niet een kastje heel er zit in ieder kastje wel een gat of electriciteits punt, voor een lichtje in je kastje ofzo. Maar goed dat maakt allemaal niet uit. De koelkast is heerlijk schoon en in de kastjes staan onze nieuwe (plastic) borden. De supermarkt had geen gewone ontbijt borden vandaar plastic. Twee mokken, een broodplank. En het bestek dat we van Marc hadden gekregen op ons feestje. We hadden ook veel schoonmaakmiddel gekocht en kleding haken, handdoeken en etenswaren. We hadden erg veel spullen (a 40 euro dit is denk ik wel een dure supermarkt) en het stukje waar de spullen die ze had ingetoetst kwamen te liggen lag vol. Ze gaf me plastic zakken aan maar door die zakken zag ik de spullen niet meer dus deed ik de lege zakken onder mijn arm dus toen dacht ze dat de zakken opwaren en legde er dus weer nieuwe neer. Mel had nog een mooie actie. We hadden twee kledinghaken die anders waren en daarvan wist ze de prijs niet dus ze begon tegen Melle in het Chinees toen kwam er iemand die haken halen dus wij dachten dat we ze niet gingen kopen. Toen ging een vrouw in de andere rij zich ermee bemoeien en vroeg op een gegeven moment aan Mel, in het Engels, waar hij vandaan komt, en Mel zegt in zijn beste Chinees Gelan en die mevrouw snapte hem! Die Mel is een echte cleverboy. Helaas begon die mevrouw toen in een rapido Chinees tegen hem te spreken en was de conversatie snel tot een einde gebracht.

Het weer! Daar mogen wij als toekomstige Chinezen niet meer over spreken (volgens het Shocking Beijing boek, ons lijfboek) maar goed je blijft Hollander dus alla:
Het weer in Beijing, buiten, is benauwd warm over de 30 graden en een beetje smoggerig. Terwijl het in ons huis zo'n 24 C is met een koel briesje van onze levensgrote airco. We hebben airco in iedere kamer.

Mel komt er net achter dat hij echt een cleverboy is hij ontdekt namelijk net dat er een joint in zijn jaszak zit. Vraag me niet waarom hij er een in zijn zak heeft misschien van een uitje met DJ in Zwolle ofzo die hij niet heeft opgerookt omdat de Havanna club Melle al tot slapen had gebracht:-). Melle is dus behalve ontwerper ook een heuse drugshandelaar. Pfff gelukkig wist ik dit niet van te voren.
Maar nu kan Mel nog een relaxte avond hebben als hij een keer gestresst van zijn werk komt. Hoewel zit er ook een houdbaarheid datum op?
Nou nu ga ik even douchen en dan eten en dan naar de universiteit. jullie horen het en blijf vooral zo lekker reageren dat doet ons erg goed.

Ciao! Melle en Sagra

  • 08 September 2005 - 07:38

    Casper:

    Lieve Saag en Mel,

    Leuk om te lezen hoe het reilt en zeilt in China! Vooral jullie huis klinkt als een echt paradijs, net Alkmaar, haha. Waarom mag je in China eigenlijk niet praten over het weer, brengt dat ongeluk? Wij hebben het op het moment erg druk met Interfysiek. Heel erg leuk allemaal. Ik ben ook hard aan het trainen voor de damtotdamloop. Nieuwe schoenen gekocht en een mooi nieuw shirtje want op de finisch worden foto's gemaakt! De groeten aan je drugdealende mannetje en veel liefs uit Utrecht. Dikke kus, ook namens hein en Marieken.
    kus Cas

  • 08 September 2005 - 08:47

    Axel:

    Tjonge Tjonge, wat een mazzel. Ben blij dat ook dat goed gegaan is. Het weer in NL is niet veel anders als bij jullie, ook 29 graden en zonnig. Jammer dat die webcam het nog niet doet, ik had wel even uit het raam willen kijken. Tis vast een mooi uitzicht wat jullie hebben over de stad :). Ik zit me weer op mijn werk te vervelen, maar goed das nauwelijks nieuws en geeft me de tijd ff een berichtje te typen wat iets langer is als 2 regels...

    Op wiet zit vast geen houdbaarheids datum, gedroogde plantjes rotten niet toch...

    Moet weer ff wat doen ik type je later wel weer...

  • 08 September 2005 - 09:13

    Axel:

    Tjonge Tjonge, wat een mazzel. Ben blij dat ook dat goed gegaan is. Het weer in NL is niet veel anders als bij jullie, ook 29 graden en zonnig. Jammer dat die webcam het nog niet doet, ik had wel even uit het raam willen kijken. Tis vast een mooi uitzicht wat jullie hebben over de stad :). Ik zit me weer op mijn werk te vervelen, maar goed das nauwelijks nieuws en geeft me de tijd ff een berichtje te typen wat iets langer is als 2 regels...

    Op wiet zit vast geen houdbaarheids datum, gedroogde plantjes rotten niet toch...

    Moet weer ff wat doen ik type je later wel weer...

  • 08 September 2005 - 09:43

    Caroline:

    leuk om jullie verhalen zo mee te maken. Toevallig hoor ik vanochtend een liedje op de radio dat zo begint: "there are nine million bicycles in Beijing" en toen moest ik meteen aan jou denken natuurlijk! Zijn er zoveel fietsen daar? En hoe voel je je, nog wat ontheemd, als op een vakantie of al echt thuis?
    Moet je elke dag naar de universiteit?
    Ik vind het nog steeds erg stoer van je dat je bent gegaan, groetjes Caroline.

  • 08 September 2005 - 13:00

    Menoodj:

    Hahahahaha echt weer iets voor Mel Go mel, ik vind het een superactie maar goed dat het ook super is afgelopen hihihi wat erwel niet allemaal had kunnen gebeuren. anyway wat lekker dat weer dat maakt het allemaal toch minder vervelend zonlicht is goed voor de juiste karma. Al naar tempels geweest enzo...zat dagen die nog komen maar .....Ik ben blij te horen dat er nog hilarisce momenten zijn en dat die er nog veel mogen komen, Mel heb je hetzelfde emailadres nog of is het anders en heb je je al op skype aangemeld lijkt me tof. Wat is het tijdsverschil eigenlijk bedenk ik mij net..anyway faichi poope en tot spreeks hihihihihi KUsjes

  • 08 September 2005 - 16:18

    Ellis:

    Hoi drugsbaron.
    Nou ja....Laat ik maar verder praten met jou Sag. Op school start alles in sneltrein vaart op. Schoolreis, sportdag info avond. Nog even en jij hebt dat als leerling he. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar het verhaal van jouw eerste schooldag!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 314707

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: