Service - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Service - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Service

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

24 April 2014 | Verenigde Staten, Key Largo


India was vanaf 2 uur vannacht wakker en we wilden haar niet weer Stecolid geven omdat we bang waren dat ze dan weer wat suffig zou zijn met het werken met de Tobii. Dat betekende dus wel dat wij om en om wakker waren en bezig waren met India die natuurlijk niet gewoon stil in haar bed blijft liggen. Ik nam haar buik op buik liggend en ze begon lekker kruipbewegingen te maken en blij te lachen met haar hoofd op en neer te bewegen. Die was dus gewoon aan het spelen. Uiteindelijk hebben we nog wel een uurtje lepeltje lepeltje geslapen maar toen ik haar aan mijn andere kant wilde leggen omdat ik een dode arm had wou ze niet meer. Het was half 7 dus heb ik Mel wakker gemaakt en gevraagd of hij nu wilde zodat ik nog even wat kon slapen. Dus om 8 uur kwam ik uit bed en ging de dag weer verder.

Het werken met de Tobii lukte weer niet heel goed. India keek wel maar hij stond op een gegeven moment opeens op pauze. Ik vond het al vreemd omdat India wel heel goed keek maar er niets gebeurde. Ze koos uiteindelijk wel maar het ging niet zo geweldig als dinsdag. Het was ook wel erg druk in de ruimte. Brida en Yuna waren verfbellen aan het blazen dus dat hoorde je de hele tijd ze waren ook aan het praten dus het was niet de beste situatie voor India. Mel en ik hadden het erover in de lift naar beneden en ik besloot om het meteen aan Kim te zeggen.

Ik zei haar dat India zich wel moet kunnen concentreren als ze met de Tobii werkt, sowieso als ze keuzes wil maken, en dat het misschien beter is als de twee andere meiden er dan even niet zijn. Ze vond het helemaal prima, ze gaf aan dat wij India het beste kennen en ze uitgaat van wat wij aangeven. Vanaf maandag gaan we het zo doen. We hebben ook aangegeven dat India de verschillende keuze mogelijkheden eerst moet zien en voelen aan de kant waar die zich bevindt.

Het voelt wel goed dat we alles zo open kunnen bespreken en dat Kim met ons mee gaat. Kim en wij zijn blij dat we nog een week hebben om het verder uit te proberen. India had een super tijd in het water. Yuna mocht bij de dolfijn zijn vandaag met Mel en die komt ook steeds losser en durfde vandaag zelfs een kus te geven. Tot slot mochten de meiden allebei Squirt nog een kus geven maar Squirt ging eerst naar mij dus ik gaf haar een kus en toen Brida die naast mij zat en toen had Yuna zo iets van hallo ik ben hier hoor en ze duwde de snuit van Squirt zo met haar open handje naar haar toe en gaf haar een kus, echt gaaf om te zien. Wendy de trainster moest er ook erg om lachen en Squirt vond het allemaal prima.

We moesten eigenlijk boodschappen doen maar om 12 uur zou er iemand komen vanuit de luchtvaartmaatschappij om de rolstoel schade te bekijken en misschien te repareren. Hij was er al eerder en vertelde dat hij iedere week wel een kapotte rolstoel moet gaan bekijken. Ze gaan er heel slordig mee om. Hij vond het heel zonde van India haar rolstoel omdat hij het een hele mooie vond. Hij gaat aangeven dat er een heel nieuw onderstel moet komen en dat gaat dan via de leverancier in Nederland en de luchtvaartmaatschappij moet dat dan gaan betalen. Ik ben heel benieuwd hoe dat verder zal gaan. De man heeft veel foto’s gemaakt en wij moeten het contact adres van Nederland geven. Hij was binnen een kwartier weer weg en zei dat hij zijn familie in de auto had zitten want ja, hij was nu toch op de Key’s dus kon hij er maar beter een dagje van maken.

Na India haar korte slaapje zijn we toen maar boodschappen gaan doen en daarna lekker gaan zwemmen. Het is hier laagseizoen en er zijn dus heel weinig mensen in dit resort. Wij gaan aldoor pas om 3 uur half 4 zwemmen en na een tijdje hebben we dan het hele zwembad voor onszelf. Daarnaast is de zon dan niet meer zo fel en verbranden de kinderen (en wij) niet.
Mel had nasi gemaakt en we zaten lekker buiten op het terras te eten. India zat in haar rolstoel en ze was toch aan het lachen. Ik was tegen haar aan het praten en haar een beetje te bewegen en te kriebelen. Yuna ging ook tegen haar praten over de dolfijn en kriebelde haar en opeens gaf ze een ander geluid dan anders echt een soort lach geluid. De hele tijd had ze die grote lach op haar gezicht echt een genot om haar zo te zien.

Sag

  • 25 April 2014 - 12:04

    Ellis:

    Lieve mensen, Wat een genot om dit te lezen. Heel veel liefs, en een knuffel voor jullie allemaal.

  • 25 April 2014 - 12:22

    Martha:

    Leuke foto's en mooi verhaal weer! X

  • 01 Mei 2014 - 16:08

    Remco:

    Aandoenlijk verhaal weer!
    Zo fijn om dit te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 315184

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: