Kou en strand - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Kou en strand - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Kou en strand

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

16 April 2014 | Verenigde Staten, Fort Myers

We worden om een uur of half 7 wakker en iedereen heeft heel goed geslapen. Ik hoefde er maar 2 keer uit om India even te verleggen en ze sliep weer rustig verder. We doen heel rustig aan en ontbijten pas om 9 uur. Het is heel koud buiten en al snel verruilen we onze t-shirts voor vesten met lange mouwen. We besluiten eerst maar boodschappen te doen want onze 6 nep corona’s zijn op. We lopen de kant op die we gisteren nog niet hebben gereden omdat we daar meer kans hebben op een supermarkt. We komen eerst langs een bank wat ook handig is want het geld is al bijna op (het vliegt de portemonnee uit). Wij pinnen gewoon maar er stoppen ook auto’s die aan een paal gaan staan en daar met iemand van binnen praten. Dan zie je opeens door een doorzichtige buis uit het plafond wat vallen en dat pakken ze vanuit hun autoraam uit een lade en rijden vervolgens weg. Een drive-in bank dus, wat kan er eigenlijk niet meer drive-in zou je zeggen.
We vervolgen onze weg en komen uiteindelijk een supermarkt tegen. We kopen op de gok de vetste mayo die ze hebben 84,6 gram per 100 ml (weet iemand hoeveel de zaanze mayo is per 100 ml?) en moeten daar de maaltijden voor India mee maken. Ik ben super blij dat ik zelf het Amandelmeel mee heb genomen want dat heb ik nog nergens gezien. Ze hebben hier een heerlijke groente afdeling dus we slaan asperges en lekkere kruiden in voor een heerlijke salade.
De kleine meiden krijgen allebei een emmer en een schep voor op het strand. Dan gaan we weer camperwaarts.

Mel en ik gaan bekijken waar we morgen heen gaan de meisjes spelen met hun schep en emmer en India zit lekker onder een dekentje te genieten van de wind door haar haren. We raken in gesprek met onze buren (van Brida haar vriendinnetje) Ze wonen in Canada, zijn daarheen geëmigreerd vanuit Turkije en zijn nu in twee dagen vanuit Canada (2700 km) naar hier gereden met 4 volwassenen en een kind in een Volkswagenbus. En dan eindelijk komt het zonnetje door en is het meteen heel warm. We maken een broodje en eten dat lekker op het strand op. We zitten lekker in de branding van de zee voor India is het wat te heftig dus ga ik wat verder de zee in zodat ze lekker op de golven kan drijven. Daarna nog even in het ondiepe water waar ze in slaap valt. Ik ga met haar op een handdoek zitten met een handdoek om haar heen want ze wordt koud. Ze slaapt lekker verder en zelfs als ik haar neerleg slaapt ze door, het is haast eng. Ze wordt met een schok wakker en moet dan heel zielig huilen dus Mel neemt haar mee naar de camper en gaat dan lekker met haar onder de douche. Daarna valt ze weer in slaap op de bank en Mel kan haar zelfs aan de voedingspomp zetten terwijl ze doorslaapt. Ze had van de afgelopen maanden ook wel wat in te halen en dan met de jetlag erbij heeft dat misschien wel dit effect.

We hadden een heerlijke relax dag.
Sag

  • 19 April 2014 - 04:22

    Lennard:

    Sag, mayonaise mag zich mayonaise noemen als het olie percentage minimaal 80 procent is. De kvd heeft hier een keer een aflevering aan gewijd. Dus het verschilt niet zoveel. Teleurgesteld? Veel beter is fritessaus. Tot zover en ik lees ze allemaal. Nu nog een paar te gaan. Leuk.

  • 19 April 2014 - 04:27

    Lennard:

    Ik zit mijn reactie nog een keer te lezen en hoe krom en bizar kun je het krijgen. India heeft het juist nodig ende meeste anderen niet. Fritessaus is voor ons beter. Mayo dus voor india.

  • 01 Mei 2014 - 14:56

    Remco:

    Als ik alleen al naar de Zaanse Mayo kijk, voel ik de kilo' s er aan vliegen....
    Als ik dit zo lees is India lekker relaxed. Mooi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 315197

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: