Vonnis - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Vonnis - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Vonnis

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

15 April 2009 | Nederland, Alkmaar

Vonnis

Vrijdagavond ligt er een briefje in de bus dat we maandag na half 2 de uitspraak van de rechter kunnen afhalen op het postkantoor. Nog een heel weekend wachten......
Gelukkig voor mij ben ik samen met Brida aan het genieten van zon , zee en strand om even bij te komen van de afgelopen tijd.

Maandagavond krijg ik een telefoontje van Mel dat hij de uitspraak heeft. Het is een zeven pagina's tellend document met af en toe lastige taal. Het komt er in het heel kort op neer dat we hebben gewonnen!!!!

In het minder kort staat er dat het CIZ volgens de rechter slecht onderzoek heeft gepleegd en dat ze niet medisch hebben aangetoond dat India wel naar een groepsopvang kan, ze hebben dus niet gemotiveerd waarom de contra indicatie niet meer van kracht is.
Dat de functie Persoonlijke Verzorging niet is toegekend omdat India nog geen drie jaar is en volgens het CIZ ieder kind van 0 tot 3 afhankelijk is van zorg en dit dus ook voor India geldt is door de rechter onderuit gehaald. In hun eigen beleidsregels staat het woord zelden. De functie PV wordt zelden aan een kind jonger dan 3 jaar toegekend. En er staat dat er dan sprake moet zijn van een situatie dat de zorg substantieel meer is dan de zorg voor een gezond kind van dezelfde leeftijd. De rechter geeft in het vonnis aan dat er bij India sprake is van een chronische situatie en dat de bovengebruikelijke zorg meer dan 6 uur per dag bedraagt. En wat betreft de Verpleging, die niet meer is geindiceerd, wordt deze zorg niet gecompenseerd in de Persoonlijke verzorging.

De rechter schorst het besluit van het CIZ en geeft aan dat de indicatie die tot 22 februari gold doorloopt tot India haar verjaardag. Dat wij weer een herindicatie moeten aanvragen voor haar derde verjaardag en dat het CIZ dan weer aan zet is. Hij wijst ons er wel op dat het eventuele risico dat een deel van de vergoeding voor deze zorg te zijner tijd moet worden terugbetaald voor onze rekening komt. Het is ons niet helemaal duidelijk of het CIZ nu een nieuwe indicatie moet schrijven voor de periode tot haar verjaardag en wat het terug te betalen bedrag dan zou moeten zijn. Dat is het CIZ ook niet helemaal duidelijk vandaar dat ze navraag gaan doen bij hun hoofdkantoor. We hopen echter dat de indicatie zal blijven als wat zij voorheen was.

Al met al dus een positieve ervaring rijker.

Liefs,
Sag

• 15 April 2009 - 20:29

Bianc:

Jeeeeeejieppiejeeeeeeeeee!!!!

Gefeliciteeeeeeerd, ik WIST wel dat het goed MOEST komen, maar toch wel een hele opluchting!!!!

Hoerahhhhh

liefs!

• 16 April 2009 - 03:16

Dieuwke:

Gefeliciteerd!!!

• 16 April 2009 - 06:35

Marlon:

Whoeaah! Voor nu even genieten van deze positieve input!
    Liefs, dikke knuf,
    Marlon

• 16 April 2009 - 08:01

Cas:

Das mooi om te horen Saag! Gefeli!

XC

• 16 April 2009 - 08:31

Irma:

Helemaal super, Sagra! Melle had ons het goede nieuws al verteld. Ik ben heel blij voor jullie.
    Irma

Yvonne:

Melle en Sagra
    Wat een geweldig nieuws.
    Gefeliciteerd!
    Geef een dikke kus aan India van mij.

• 20 April 2009 - 17:59

Mirjam:

Gefeliciteerd, heel goed van jullie dat je doorzet en vertrouwen blijft houden. Ben erg trots op jullie kracht!!

• 21 April 2009 - 12:25

Heidy:

Wat heerlijk voor jullie lieverds. X

• 21 April 2009 - 18:53

Lawrence En Simone:

Gefeliciteerd.

Wij zijn heel blij voor jullie en voor India.Wat ik weet van indiceren is dat het CIZ verantwoordelijk is voor Herindiceren, als je de aanvraag op tijd doet. Zij kunnen voor een jaar dit afgeven. Mocht dit niet kloppen wil ik nog wel even meedenken met jullie. Ik heb veel met aanvragen PGB te maken. En kan altijd een collega vinden die er echt alles over weet (alle regels).
    De regels omtrent AWBZ veranderen continu.

Liefs groeten en een knuffel van Livia.