Cicade - Reisverslag uit Tokio, Japan van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Cicade - Reisverslag uit Tokio, Japan van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Cicade

Door: Sakura

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

08 Juli 2008 | Japan, Tokio

Opeens lijkt het alsof er een soort sirene afgaat. Zoiets als wat er iedere maandag van de maand om 12 uur afgaat door heel Nederland, alleen dan net iets verder weg.
Ik kijk naar onze gastvrouw die ook opkijkt en lacht. Ze zegt "Its summer."

Ik vraag haar waarom en wat dat voor geluid is. Ze zegt dat het een ......... (Japans woord) is. Ik kijk bedenkelijk en ze pakt haar tweede vriend erbij (de vertaalcomputer). Ze tikt het woord fonetisch in en dan geeft ze de vriend aan mij. Er staat Cicade. Ik zeg haar dat ik dat woord niet ken en vraag het Mel. Die kent het ook niet. Ze zegt " It's animal." "Oh", zeg ik , "An insect?". Ik typ het woord in op het apparaat en laat het haar zien "Yes, insect" knikt ze. Voor de zekerheid vraag ik " How big?". Ze doet haar vingers ongeveer 7 cm wijd open. Hmmmm.... denk ik, "Does it fly?" en ik maak er een vliegende beweging bij. "Yes" zegt ze. Ok, denk ik en vraag " Does it sting" en maak er een beweging bij waarbij mijn vinger zich in mijn arm boort en ik zeg er "Auw" bij. "No" zegt ze en zwaait met haar hand. Gelukkig denk ik.

Mel googeld naar Cicade en er komen grote vliegende beesten op het scherm. Ze zien er best eng uit. Er is ook een fimpje van een Cicade in Afrika op You Tube. Die maakt ongeveer hetzelfde geluid als die hier. Dus heb je interesse google dan op Cicade Japan, kies afbeelding en bij een van die afbeeldingen kun je ook het filmpje zien.

Nu het verhaal van de Cicade. Bereid je voor, het is een triest verhaal.

De Cicade legt zijn eitjes in de modder. Daar komt een kleine baby Cicade uit die vervolgens 7 jaar onder de grond in de modder blijft zitten wachten tot hij helemaal volwassen is geworden. Dan na die zeven jaar onder de grond, kruipt hij naar boven en speelt daar, een beetje laat in de middag tot het donker wordt zijn lied (ik denk met zijn vleugels ofzo). Met dat lied probeert hij natuurlijk een vrouwtje te lokken om de liefde mee te bedrijven. Hij heeft daar 15 dagen de tijd voor want na 15 dagen stopt zijn hartje met kloppen.........

Het positieve aan dit verhaal is dat wij gelukkig maar 15 dagen naar die herrie hoeven te luisteren. De Cicade komt altijd aan het begin van de zomer naar boven dus vandaar dat onze gastvrouw zei dat het nu zomer is.

Gisteren hebben wij nog contact gehad met een van India's neurologen en die zei ons een van de medicijnen (Sabril) te verhogen. Hij adviseerde ons niet te wachten om te kijken of het in Nederland weer beter gaat aangezien India nu de aanvallen heeft en die aanvallen nu schade aan de hersenen aanbrengen. Daarnaast zal India in Nederland ook weer moeten wennen en moeten bijkomen van een jetlag, daar had hij wel gelijk in.

Nu heeft deze sukkel (lees, Sagra) niet goed opgelet tijdens het inpakken van de medicijnen. Op het doosje van de Sabril zit namelijk een sticker van de apotheek waarop staat 200 stuks. Dus ik denk mooi dan hebben we zeker genoeg. Het was wel een beetje dom, achteraf gezien, want ik krijg altijd 4 doosjes. In een doosje zitten dus 50 zakjes, wat inhoud 25 dagen. We hadden dus al contact gelegd met het ziekenhuis (aangezien we hier langer dan 25 dagen zijn) met de vraag of ze een recept naar de apotheek wilden sturen. Dat hebben ze gedaan en toen hebben we ZieZeZo gevraagd of die de medicijnen wilden ophalen en vervolgens naar ons versturen (aangetekend) via DHL. Dat hebben die lieve mensen gedaan en als het goed is krijgen we de medicijnen morgen binnen. Dan kunnen we de medicatie ophogen.
Ik hoop dat het werkt want India voelt zich echt niet fijn. Ze was vannacht ook weer om half 3 wakker en lag maar te kreunen. We kregen haar niet meer stil. Ze voelt zich beroerd in haar hoofd denken we. Om half 9 kreeg ze de aanval en toen was het weer even goed. Daarna begon het weer. Ze wil absoluut niet liggen en is eindelijk om half 5 smiddags zittend naast mij op de bank in slaap gevallen (we zijn niet naar Momonoki gegaan). Daar heb ik haar na een half uur voorzichtig in een soort lighouding kunnen achterlaten, en nu slaapt ze nog. Hopelijk gaat het morgen weer iets beter.

Liefs,

Meller, India en Sakura

• 08 Juli 2008 - 18:26

Evelien Tanger:

Volg jullie avonturen.Boeiend,spannend,emotioneel en intensief zijn de woorden die bij me opkomen als ik lees wat jullie meemaken.Maar ook zo liefdevol!India had in geen betere armen dan die van jullie terecht kunnen komen.
    Knuffel, Eef.

• 08 Juli 2008 - 21:38

Francisca:

Hai Sagra,
    Wat vervelend voor jullie dat de aanvallen weer meer worden.Het ging zo goed.Ik hoop voor India dat het weer gauw de goede kant opgaat.Die glimlach is zo mooi bij haar.Ik geniet wel van je verhalen.Je kan altijd nog een boek gaan schrijven.Veel Liefs Francisca,Rolf en Salvador